LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] xs4all vs telfort

Heb je goede of slechte ervaring op het internet of met het internet? Hier kan je jouw mening geven over de zaken rondom het internet.

is telfort echt nog zo slecht als een jaar geleden?

ja
11
73%
nee
4
27%
 
Totaal aantal stemmen: 15

lexlub
Berichten: 1
Lid geworden op: 31 mei 2010 21:08

xs4all vs telfort

Ongelezen bericht door lexlub »

Vorig jaar ben ik overgestapt van xs4all naar telfort. xs4all scoort blijkbaar goed. Technisch gezien is xs4all voor mij altijd goed geweest. Echter, de wijze waarop ze abonnementvormen wijzigen en vervolgens op eigen houtje de tarieven mee aanpassen, was voor mij reden om op te zeggen. Telfort biedt voor veel minder geld meer snelheid.
Het opzeggen bij xs4all is een drama geweest. 8 telefoongesprekken, letterlijk uren wachten, beloften om de boel te regelen, interne communicatieproblemen, fouten in de database welke ongelijke info verschafte aan technische dienst en administratie, leidde tot een ongelooflijk dossier. Uiteindelijk stond er een deurwaarder op de stoep via Incasso Unie die meende te moeten incasseren voor een dienst die niet geleverd was. Terwijl ik bewijsbrieven had dat de diensten niet meer geleverd waren. Wat een drama.
Telfort heeft heel veel technische problemen gehad. Sinds begin van dit jaar functioneert de aansluiting probleemloos. Als ze nu ook nog wat doen aan hun helpdesk en een beetje meer functionaliteit in hun beheeromgeving stoppen, dan is er wat mij betreft niks mis met Telfort. Naar XS4all terug? NOOIT!

Tis weer bijzonder
Berichten: 737
Lid geworden op: 30 mei 2010 21:26

Re: xs4all vs telfort

Ongelezen bericht door Tis weer bijzonder »

lexlub schreef:Naar XS4all terug? NOOIT!
Daar zal XS weinig problemen mee hebben, nadat ze duidelijk heeft laten weten zich tegenwoordig op de zakelijke markt te richten.
Nee, de XS van vroeger bestaat allang niet meer.
Jammer dat nog zoveel mensen in hun sweet memories blijven hangen en zich alle kanten op laten meppen.

dafxf105
Berichten: 4
Lid geworden op: 26 nov 2008 13:59

Re: xs4all vs telfort

Ongelezen bericht door dafxf105 »

Jaren geleden mij aangemeld als klant bij Planet.nl, een prima provider wel iets duurder dan anderen maar nooit geen problemen gekend, behalve toen ze met internet plus bellen begonnen, wat een drama was dat zeg.
Maar goed toen wij eenmaal de berichten gingen lezen dat Planet.nl ging verdwijnen zijn wij overgestapt naar Orange.nl, nou dat was nog erger dan je slechtste nachtmerries, we zijn een jaar blijven hangen want eerder konden we er niet vanaf.
Toen overgestapt naar Telfort.nl ook vanwege de snelheid en lagere kosten.
aan de ene kant zijn wij er best content mee, maar af en toe kan je die lui daar wel schieten.
Zomaar even zonder aankondiging totaal geen internet en dus ook geen telefoon meer, terwijl wij die wel op dat moment hard nodig hadden vanwege dringende zaken etc.
Bellen naar Telfort? ja met je dure Mobiele telefoon en een hoop doorverwijzingen etc. het kost je een vermogen bijna om daar de juiste persoon te vinden die je kan uitleggen waarom er opeens geen Internet verbinding meer is.
Het waren onderhoud werkzaamheden en dat was dringend volgens hun, waarom dan niet even een e.mail gestuurd naar die regio dat we konden verwachten dat we een uur lang zonder internet en telefoon zouden zitten?
Nou zo erg was het niet maar het zou in overweging worden genomen omdat voortaan dan wel te doen.
We hebben na dit voorval heel veel malen geen internet gehad, de verbinding lag er gewoon uit, we hebben overwogen om op te zeggen, maar ja dan krijg je weer al dat gelazer met veranderen van e.mailadressen etc. dus daar zien we toch maar vanaf.
We blijven maar klant bij Telfort en hopen dat ze ooit eens een zeer stabiele Internet verbinding tot stand zullen brengen in de toekomst.

C'est un secret
Berichten: 16
Lid geworden op: 02 jun 2010 18:05

Re: xs4all vs telfort

Ongelezen bericht door C'est un secret »

Ik heb verder geen ervaring met xs4all, maar wel met telfort. Ik heb iets meer dan een jaar telfort als provider van mijn mobiele netwerk gehad. Er was een site www.tientjevantelfort.nl en dan kreeg je tien euro als startersbeltegoed. Dus ik had me aangemeld, maar na een maand nog geen tientje. Daarvoor was ik klant geweest van Vodafone en van Vodafone was ik binnen 24 uur gewend 5 euro te krijgen. Dus moest ik toen m'n 5 euro op was (die kreeg je geloof ik standaard), opwaarderen met een tientje, omdat ik dat van hun niet gekregen had. Nu zou ik daar niet meer om geven, maar toen verdiende ik veel minder, dus was 10 euro best veel geld voor mij. Uiteindelijk na een week of 6 een heel boos mailtje gestuurd, dat ik weer terug naar Vodafone zou gaan. Toen kon ik opeens 20 euro van ze krijgen. Ik was er heel blij mee hoor, maar moest dat nou zolang duren? Lekkere indruk maak je dan op je klanten. Kortom: laat staan dat ik internet van ze neem.

Zodra ik een andere mobiel kon kopen, ben ik meteen weer overgestapt naar Vodafone. Vodafone is wel duurder, maar daar krijg je ten minste service. Ik vind dat Telfort maar hoog van de toren blaast en weinig bereikt. Dat blijkt wel uit die reclame van een jaar (?) terug, toen ze beweerden dat ze veel beter waren dan Vodafone. Later kwam er wel een excuses op tv, omdat ze appels met peren hadden vergeleken. Je kan wel goedkoop zijn, maar uiteindelijk brengt het je nergens als je zo'n slechte service levert.

andre@home
Berichten: 47
Lid geworden op: 02 sep 2006 09:20

Re: xs4all vs telfort

Ongelezen bericht door andre@home »

Ik ben aardig tevreden over Telfort. Voor ruim 20 euro (oude klantenprijs) een 20/1 MB verbinding. Heel weinig storingen, soms een keer pech (kaart in centrale stuk), vrij stabiele verbinding, hoge snelheid op 1 km afstand van de centrale.
Ik zou niet weten wat XS4All beter zou kunnen doen.... zo vaak heb je toch geen helpdesk nodig..... als dat wel zou zijn betekent het dat ze een minder goed product leveren....
Mensen die denken dat ze dat wel nodig hebben, bijvoorbeeld bij de aansluiting..... vraag dan een handig iemand in de buurt...... geef die desnoods een bedrag, en vervolgens kun je wel goedkoop surfen.... En die enkele keer dat je een helpdesk nodig hebt... om daar elke maand nu zoveel voor te betalen....
Tien jaar geleden wellicht nog zinvol, want toen waren routers alleen voor specialisten te configureren, maar nu wordt je bij veel routers door een menu heen geleid.... en kun je on-line (desnooods even bij de buurman) veel tips vinden.

Gesloten