LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Yatedo.com Mag dit zomaar?

Heb je goede of slechte ervaring op het internet of met het internet? Hier kan je jouw mening geven over de zaken rondom het internet.
Heske

Yatedo.com Mag dit zomaar?

Ongelezen bericht door Heske »

Hallo,

Uit nieuwsgierigheid heb ik mijn naam gegoogled. Ik schrok toen ik zag dat er een profiel van mij op Yatedo is, met mijn werkervaring en een foto. Ik heb me nooit aangemeld en mijn werkgever ook niet. Na enige onderzoek, kwam ik erachter dat deze profiel wordt uit andere profielen gemaakt, en je kan het niet beheren. Je kan het profiel opeisen, maar, volgens andere mensen, maakt dat het probleem alleen maar groter. Is er geen bescherming? Mag een of andere rare sites gegevens verzamelen en publiceren? Waarom mag ik mijn eigen profiel niet verwijderen?

Groeten

renewouters

Re: Yatedo.com Mag dit zomaar?

Ongelezen bericht door renewouters »

Even gecheckt en ze doen niets anders dan openbare informatie van andere sites (her)publiceren. Overigens wel outdated in mijn geval. Daar kan je weinig tegen doen. Als zij het zouden weghalen is het nog steeds te vinden via Google, Linkedin etc. Je zou het kunnen aankaarten bij bedrijven als Linkedin (als ze jou profielinfo daarvandaan hebben gekopieerd). Die kunnen misschien dit soort sites aanpakken.

Gesloten