LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] You don't WANADOO this

Heb je goede of slechte ervaring op het internet of met het internet? Hier kan je jouw mening geven over de zaken rondom het internet.
Guitarman
Berichten: 9
Lid geworden op: 25 jan 2006 17:57

You don't WANADOO this

Ongelezen bericht door Guitarman »

Hoe kom ik van Wanadoo af?

Half oktober heb ik via de overstapservice van Het Net mijn Wanadoo abonnement opgezegd per 1 december (einde contractdatum). Ruim op tijd dus. Door Het Net is bevestigd dat Wanadoo opgezegd was.

In december werd er weer vrolijk de maandelijkse abonnement bijdrage afgeschreven. Dit heb ik door de bank meteen terug laten storten en de automatische incasso geblokkeerd. Volgens de aanvraag-status checker van Wanadoo was mijn ADSL abonnement per 1 december 2005 beëindigd en zou facturering worden gestaakt.

Krijg ik begin januari een brief dat de automatische incasso was mislukt en of ik maar even snel geld plus een boete wilde betalen. Heb ik een brief gestuurd met een schermprintje van de statuschecker (gelukkig heb ik daar een paar printjes van gemaakt. Reactie: weer een brief dat ze nog geld van mij krijgen en de boete loopt alsmaar op en dreigen met rechts maatregelen.

Vervolgens de brief ook nog maar eens electronisch verzonden. Reactie: weer een (automatisch aangemaakte) brief dat de schuld nog verder opgelopen is en nog meer dreigende taal. De enige mogelijkheid om in contact met Wanadoo te komen is via een 0900 nummer wat € 0,45 per minuut kost. Gaan we natuurlijk niet bellen. Eerst een half uur in de wacht gezet worden om vervolgens in dit digitale tijdperk voor een middeleeuwse ophaalbrug te komen. De helpdesk is via e-mail alleen te bereiken met een Wanadoo abonnement (en dat heb ik niet meer). In diverse forums heb ik al gelezen dat aangetekende post niet wordt geaccepteerd en op gewone post wordt structureel niet gereageerd. Schriftelijke communicatie is dus absoluut niet mogelijk.

Inmiddels is brief nummer 4 binnen en is de schuld € 70,80. Gaan we niet betalen dus. Ze bekijken het maar.

Vraag: hoe kom ik hier van af?

Advies : Don't do Wanadoo

Was getekend: Mr Guitarman : :x

disappear
Berichten: 4
Lid geworden op: 25 jan 2006 20:28

Re: You don't WANADOO this

Ongelezen bericht door disappear »

Bij de vaak als best geteste provider XS4ALL heb ik een soortgelijke ervaring gehad. :evil:
Allereerst bleek de helpdesk niet te weten dat een abonnement niet per laatste van de maand opgezegd (gemigreerd) kan worden; je moet uitgaan van de dag van ingang van je abonnement (scheelde in mijn geval 20 dagen).
Vervolgens leek de gefaxte (ja, per e-mail of d.m.v. inloggen op de site kan echt niet...) opzegging verwerkt. Tot ik op de site bij de abonnementstatus ontdekte dat KPN mijn order geannuleerd zou hebben. KPN verwees me naar XS4ALL, XS4ALL naar KPN en later met wazige smoezen mijn nieuwe provider. Erg vreemd dat je een abonnement probleemloos bij 1 partij kunt afsluiten, maar dat je voor je opzegging bij twee partijen moet smeken deze te effectueren...
Na een 2e schriftelijke opzegging, diverse telefoontjes en mailtjes naar diverse afdelingen van KPN en XS4ALL is stornering van de laatste factuur van laatstgenoemde effectief gebleken en hun dienstverlening gestopt. Nu wacht ik nog op drie maanden abonnementgeld van KPN. Wanneer/of ik die €60 tegemoet kan zien kan niemand me me met zekerheid vertellen.
XS4ALL beste provider? XS was geen probleem, het stopzetten (no more XS) des te meer :!:

Guitarman
Berichten: 9
Lid geworden op: 25 jan 2006 17:57

Re: You don't WANADOO this

Ongelezen bericht door Guitarman »

De reactie van een oud medewerker van Wanadoo:
Heel makkelijk... Je hoeft niets te doen...

wacht maar tot het incasso bureau in actie komt en met hen kan je dan uiteindelijk corresponderen en de conclusie komen dat je niets hoeft te betalen...

Verder het beste tijdstip om te bellen is in de avond OF

probeer eens de centrale receptie te bellen... tijdens kantooruren of te faxen

EuroNet Internet Postbus 11095, 1001GB Amsterdam
Telefoon Website E-mail
Tel: 0900-0178
Fax: 020-5355470
Ik heb besloten om voor de eerste optie te kiezen: voorlopig niets doen.

Groeten Guitarman

Gesloten