| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Yourhosting.nl, niet klantvriendelijk
Yourhosting.nl, niet klantvriendelijk
Op 1 juni 2014 ontving ik een e-mail waarin werd verteld dat ik een factuur zou ontvangen in augustus voor de verlenging van van 2 domeinnamen en een pakket. Omdat Yourhosting.nl erg prijzig is en voor bijna iedere actie geld vragen had ik zeker niet de intentie om dit pakket + domeinnamen bij Yourhosting.nl te verlengen. Ik heb hiervoor dan ook een verhuiscode aangevraagd en op 12 juni 2014 mogen ontvangen. Nadat ik alles verhuisd had heb ik via hun eigen systeem opgezegd. Iets wat overigens erg omslachtig is om via hun website te doen.
Tot mijn verbazing ontving ik in augustus toch een factuur van € 159,50. Naar een e-mail conversatie met Yourhosting.nl deelde zij mij mede dat ik volgens hun niet opgezegd heb. Ik had hier geen bevestiging van ontvangen en kon dus niet aantonen dat ik opgezegd had. Ik weet 100% zeker dat ik opgezegd heb want ik weet immers het hele proces van de opzegging. Toch moet ik de factuur gewoon betalen. Door het falen van hun systeem ben ik nu dus € 159,50 armer voor iets waar ik helemaal niks aan heb. Ik vindt het schandalig dat ik nu ergens voor moet betalen wat hun totaal geen geld kost. De domeinnamen zijn immers als verhuisd naar een andere host en de database en webruimte kunnen gewoon gewist worden.
Ik voel me dus aardig opgelicht en vraag me af of er meer mensen zijn die geen bevestiging van de opzegging hebben ontvangen.
Tot mijn verbazing ontving ik in augustus toch een factuur van € 159,50. Naar een e-mail conversatie met Yourhosting.nl deelde zij mij mede dat ik volgens hun niet opgezegd heb. Ik had hier geen bevestiging van ontvangen en kon dus niet aantonen dat ik opgezegd had. Ik weet 100% zeker dat ik opgezegd heb want ik weet immers het hele proces van de opzegging. Toch moet ik de factuur gewoon betalen. Door het falen van hun systeem ben ik nu dus € 159,50 armer voor iets waar ik helemaal niks aan heb. Ik vindt het schandalig dat ik nu ergens voor moet betalen wat hun totaal geen geld kost. De domeinnamen zijn immers als verhuisd naar een andere host en de database en webruimte kunnen gewoon gewist worden.
Ik voel me dus aardig opgelicht en vraag me af of er meer mensen zijn die geen bevestiging van de opzegging hebben ontvangen.
Re: Yourhosting.nl, niet klantvriendelijk
Ben je particulier, dan heb je na het eerste jaar recht om per maand op te zeggen.
(zeker voor diensten als web-hosting, bij domein registratie ligt dat gevoeliger. Maar domeinen had je daar al niet meer)
(zeker voor diensten als web-hosting, bij domein registratie ligt dat gevoeliger. Maar domeinen had je daar al niet meer)
ReVi schreef:Op 1 juni 2014 ontving ik een e-mail waarin werd verteld dat ik een factuur zou ontvangen in augustus voor de verlenging van van 2 domeinnamen en een pakket. Omdat Yourhosting.nl erg prijzig is en voor bijna iedere actie geld vragen had ik zeker niet de intentie om dit pakket + domeinnamen bij Yourhosting.nl te verlengen. Ik heb hiervoor dan ook een verhuiscode aangevraagd en op 12 juni 2014 mogen ontvangen. Nadat ik alles verhuisd had heb ik via hun eigen systeem opgezegd. Iets wat overigens erg omslachtig is om via hun website te doen.
Blijkbaar ken je de procedure toch niet, want dit staat degelijk op hun website.
Duidelijker kan het niet.
Ontvangstbevestiging
Zodra wij je opzegging ontvangen sturen we hiervan een bevestiging naar het e-mailadres dat in ons systeem bekend is. Heb je deze e-mail na 24 uur nog niet ontvangen? Neem dan contact met ons op om te controleren of we je opzegging hebben ontvangen.
Dat zeg ik ... Door het falen van hun systeem ben ik dus nu de dupe ... En nogmaals ... Ik weet het proces ... Dat heb ik immers doorlopen dus daarmee geef ik aan dat ik zeker weet opgezegd te hebben. Dat hun systeem niet werkt kan ik ook niks aan doen.eleven schreef:Blijkbaar ken je de procedure toch niet, want dit staat degelijk op hun website.
Maar als u geen bevestiging ontvangt gaat u toch navraag doen?ReVi schreef:Dat zeg ik ... Door het falen van hun systeem ben ik dus nu de dupe ... En nogmaals ... Ik weet het proces ... Dat heb ik immers doorlopen dus daarmee geef ik aan dat ik zeker weet opgezegd te hebben. Dat hun systeem niet werkt kan ik ook niks aan doen.eleven schreef:Blijkbaar ken je de procedure toch niet, want dit staat degelijk op hun website.
Ik adviseer u de factuur in zijn geheel onbetaald te laten. In het geval van YourHosting en u een consument bent dan eindigt de overeenkomst van rechtswege na 12 maanden. U hoeft de overeenkomst dus niet eens op te zeggen.
Zie ook:
http://www.42bis.nl/2014/08/de-boeven-v ... ol-de-wet/
http://consumentenrecht.kruijff.org/201 ... eilen.html
Zie ook:
http://www.42bis.nl/2014/08/de-boeven-v ... ol-de-wet/
http://consumentenrecht.kruijff.org/201 ... eilen.html
Dat lijkt me onjuist. Een stilzwijgende verlenging is nog steeds toegestaan. Alleen mag dit slechts dan als de klant een opzegtermijn van 30 dagen heeft.alfatrion schreef:Ik adviseer u de factuur in zijn geheel onbetaald te laten. In het geval van YourHosting en u een consument bent dan eindigt de overeenkomst van rechtswege na 12 maanden. U hoeft de overeenkomst dus niet eens op te zeggen.
In geval van TS zou hij dan maximaal 1/12 van het openstaande bedrag moeten betalen. Echter lijkt het me niet redelijk noch billijk dat je betaalt voor iets dat je niet gebruikt en ook duidelijk hebt aangegeven dat je het niet meer wilt. Het aanvragen van een verhuizing is toch wel voldoende reden om aan te nemen dat TS de bedoeling had de dienstverlening van yourhosting niet meer te willen. Vanuit deze 2 oogpunten lijkt het me inderdaad redelijk te stellen dat het contract is opgezegd en er geen verdere bedragen meer verschuldigd zijn.
Dus je hebt een bevestiging(mail) gehad van de opzegging?ReVi schreef:Dat zeg ik ... Door het falen van hun systeem ben ik dus nu de dupe ... En nogmaals ... Ik weet het proces ... Dat heb ik immers doorlopen dus daarmee geef ik aan dat ik zeker weet opgezegd te hebben. Dat hun systeem niet werkt kan ik ook niks aan doen.eleven schreef:Blijkbaar ken je de procedure toch niet, want dit staat degelijk op hun website.
Blijkbaar leg ik het niet goed uit ... Ik heb geen bevestiging ontvangen. Ik probeer enkel aan te geven dat ik de stappen weet hoe ik op moet zeggen. Dat proces heb ik doorlopen zonder een bevestigingsmail te ontvangen. Daarmee probeer ik uit te leggen dat ik zeker weet dat ik opgezegd heb omdat ik dat proces doorlopen heb ...
Ik probeer hier nu ook niet onderuit te komen of dergelijke. Ik had ook moeten reageren toen ik geen e-mail ontving. Ik heb echter vaker gehad dat ik geen antwoord of mail ontving en het is er bij deze keer bij in geschoten. Ik zeg echter dat ik ze niet klantvriendelijk vindt. Mede dankzij gebrekke aan hun systeem komen ze mij op geen enkele wijze tegemoet en moet ik ergens voor betalen wat hun totaal geen geld kost. Het zou veel vriendelijker zijn om even in hun log na te kijken of ik opgezegd heb of niet. Tevens heb ik de domeinnamen wel verhuisd waardoor het enigszins duidelijk is dat ik het pakket ook niet meer hoef. Waarom zou je anders de domeinnamen verhuizen ... Ik probeer enkel aan te geven dat Yourhosting.nl niet bepaald klantvriendelijk is maar enkel aan geld denkt ...
Ik probeer hier nu ook niet onderuit te komen of dergelijke. Ik had ook moeten reageren toen ik geen e-mail ontving. Ik heb echter vaker gehad dat ik geen antwoord of mail ontving en het is er bij deze keer bij in geschoten. Ik zeg echter dat ik ze niet klantvriendelijk vindt. Mede dankzij gebrekke aan hun systeem komen ze mij op geen enkele wijze tegemoet en moet ik ergens voor betalen wat hun totaal geen geld kost. Het zou veel vriendelijker zijn om even in hun log na te kijken of ik opgezegd heb of niet. Tevens heb ik de domeinnamen wel verhuisd waardoor het enigszins duidelijk is dat ik het pakket ook niet meer hoef. Waarom zou je anders de domeinnamen verhuizen ... Ik probeer enkel aan te geven dat Yourhosting.nl niet bepaald klantvriendelijk is maar enkel aan geld denkt ...
Dus als je geen bevestigingsmail heeft ontvangen, is het bedrijf klantonvriendelijk.ReVi schreef:Blijkbaar leg ik het niet goed uit ... Ik heb geen bevestiging ontvangen. Ik probeer enkel aan te geven dat ik de stappen weet hoe ik op moet zeggen. Dat proces heb ik doorlopen zonder een bevestigingsmail te ontvangen. Daarmee probeer ik uit te leggen dat ik zeker weet dat ik opgezegd heb omdat ik dat proces doorlopen heb ...
Het bedrijf heeft misschien jouw opzegging niet gekregen, daarom geen bevestigingsmail.
Er staat duidelijk bij geen ontvangst contact zoeken, maar dat heb je dan niet gedaan.
Ik vraag mij af waarom ze jou tegemoet moeten komen.
Schijnbaar heb jij een ander beeld bij klantvriendelijk dan ik dat heb. Als je immers alles op de juiste wijze doet heeft dat ook niks met klantvriendelijk te maken. Dan is er immers niks aan de hand. Klantvriendelijkheid komt meestal om de hoek kijken als er iets mis gaat. In dit geval het falen van hun systeem en het falen van mijn kant.
Ik werk zelf ook met klanten en probeer mijn klanten dan ook zoveel mogelijk tegemoet te komen mocht er iets mis gegaan zijn. Zelfs als het niet mijn schuld is. Ik laat klanten zeker niet voor iets betalen waar zij niks aan hebben en mij geen geld kost.
Ik werk zelf ook met klanten en probeer mijn klanten dan ook zoveel mogelijk tegemoet te komen mocht er iets mis gegaan zijn. Zelfs als het niet mijn schuld is. Ik laat klanten zeker niet voor iets betalen waar zij niks aan hebben en mij geen geld kost.
ReVi schreef:Schijnbaar heb jij een ander beeld bij klantvriendelijk dan ik dat heb. Als je immers alles op de juiste wijze doet heeft dat ook niks met klantvriendelijk te maken. Dan is er immers niks aan de hand. Klantvriendelijkheid komt meestal om de hoek kijken als er iets mis gaat. In dit geval het falen van hun systeem en het falen van mijn kant.
Dan werk je bij een heel fijn bedrijf als dat zo soepel gaat bij jullie.
Net zoals het bij andere bedrijven is, zo is het ook bij dit bedrijf, geen bevestiging voor een opzegging, dan heb je grote pech.
Lees maar hier op het forum, er zijn plenty voorbeelden, van opzeggingen, zonder bevestiging van het bedrijf.
Nog een tip:
Vraag overal een bevestiging, dan ben je zeker, dat de opzegging ook aangekomen is.
Stilzwijgende verlenging is verboden. Stilzwijgende voortzetting in een overeenkomst voor onbepaalde duur mag onder strenge voorwaarden. Conversie is niet mogelijk, omdat het zelfde resultaat (verlenging met 12 maanden) niet bereikt kan worden met algemene voorwaarden die niet onredelijk bezwarend zijn. De straf op het overtreden is met terugwerkende kracht geen stilzwijgende verlenging/voortzetting.olaf79 schreef:Een stilzwijgende verlenging is nog steeds toegestaan.
Verlenging met dezelfde 12 maands periode mag niet. Stilzwijgende verlenging met steeds 1 maand (opzegtermijn van 1 maand) mag nog steeds.alfatrion schreef:Stilzwijgende verlenging is verboden. Stilzwijgende voortzetting in een overeenkomst voor onbepaalde duur mag onder strenge voorwaarden. Conversie is niet mogelijk, omdat het zelfde resultaat (verlenging met 12 maanden) niet bereikt kan worden met algemene voorwaarden die niet onredelijk bezwarend zijn. De straf op het overtreden is met terugwerkende kracht geen stilzwijgende verlenging/voortzetting.olaf79 schreef:Een stilzwijgende verlenging is nog steeds toegestaan.
Zeker. Het bedrijf gaat er van uit dat de fout bij de klant zit. Dat is inderdaad flink onvriendelijkeleven schreef:Dus als je geen bevestigingsmail heeft ontvangen, is het bedrijf klantonvriendelijk.
Het bedrijf heeft misschien jouw opzegging niet gekregen, daarom geen bevestigingsmail.
Er staat duidelijk bij geen ontvangst contact zoeken, maar dat heb je dan niet gedaan.
Natuurlijk, want als de klant het stappenplan was gevolgd en had gereclameerd, toen ze geen bevestiging kreeg, waar zie jij dan de fout?olaf79 schreef:Zeker. Het bedrijf gaat er van uit dat de fout bij de klant zit. Dat is inderdaad flink onvriendelijkeleven schreef:Dus als je geen bevestigingsmail heeft ontvangen, is het bedrijf klantonvriendelijk.
Procedure werkt kennelijk niet. Je zou naast bevestiging per email ook een bevestiging op je scherm moeten krijgen die je dan uit kunt printen. Ben je niet afhankelijk van de email.eleven schreef:Natuurlijk, want als de klant het stappenplan was gevolgd en had gereclameerd, toen ze geen bevestiging kreeg, waar zie jij dan de fout?olaf79 schreef:Zeker. Het bedrijf gaat er van uit dat de fout bij de klant zit. Dat is inderdaad flink onvriendelijkeleven schreef:Dus als je geen bevestigingsmail heeft ontvangen, is het bedrijf klantonvriendelijk.
Tevens, de wet stelt dat afmelden net zo werkt als aanmelden.
Daarnaast is los van dit alles het gewoon bij wet verboden met 1 jaar te verlengen stil zwijgend. Dus ts kan sowieso van zijn contract af. Dat Yourhosting dat weigert is niet alleen klant ontvriendelijk maar ook onwettig.
olaf79 schreef:Dat lijkt me onjuist. Een stilzwijgende verlenging is nog steeds toegestaan. Alleen mag dit slechts dan als de klant een opzegtermijn van 30 dagen heeft.alfatrion schreef:Ik adviseer u de factuur in zijn geheel onbetaald te laten. In het geval van YourHosting en u een consument bent dan eindigt de overeenkomst van rechtswege na 12 maanden. U hoeft de overeenkomst dus niet eens op te zeggen.
In geval van TS zou hij dan maximaal 1/12 van het openstaande bedrag moeten betalen. Echter lijkt het me niet redelijk noch billijk dat je betaalt voor iets dat je niet gebruikt en ook duidelijk hebt aangegeven dat je het niet meer wilt. Het aanvragen van een verhuizing is toch wel voldoende reden om aan te nemen dat TS de bedoeling had de dienstverlening van yourhosting niet meer te willen. Vanuit deze 2 oogpunten lijkt het me inderdaad redelijk te stellen dat het contract is opgezegd en er geen verdere bedragen meer verschuldigd zijn.
olaf79 schreef:Verlenging met dezelfde 12 maands periode mag niet. Stilzwijgende verlenging met steeds 1 maand (opzegtermijn van 1 maand) mag nog steeds.alfatrion schreef:Stilzwijgende verlenging is verboden. Stilzwijgende voortzetting in een overeenkomst voor onbepaalde duur mag onder strenge voorwaarden. Conversie is niet mogelijk, omdat het zelfde resultaat (verlenging met 12 maanden) niet bereikt kan worden met algemene voorwaarden die niet onredelijk bezwarend zijn. De straf op het overtreden is met terugwerkende kracht geen stilzwijgende verlenging/voortzetting.olaf79 schreef:Een stilzwijgende verlenging is nog steeds toegestaan.
olaf79 schreef:Zeker. Het bedrijf gaat er van uit dat de fout bij de klant zit. Dat is inderdaad flink onvriendelijkeleven schreef:Dus als je geen bevestigingsmail heeft ontvangen, is het bedrijf klantonvriendelijk.
Stilzwijgende verlenging is onredelijk bezwarend. Het doet er niet toe of dit gebeurt met 1 dag, 1 maand of 1 jaar. Duidelijk is verder dat je niet begrijpt wat een opzegtermijn is.olaf79 schreef:Procedure werkt kennelijk niet. Je zou naast bevestiging per email ook een bevestiging op je scherm moeten krijgen die je dan uit kunt printen. Ben je niet afhankelijk van de email.eleven schreef:Natuurlijk, want als de klant het stappenplan was gevolgd en had gereclameerd, toen ze geen bevestiging kreeg, waar zie jij dan de fout?olaf79 schreef: Zeker. Het bedrijf gaat er van uit dat de fout bij de klant zit. Dat is inderdaad flink onvriendelijk
Daarnaast is los van dit alles het gewoon bij wet verboden met 1 jaar te verlengen stil zwijgend. Dus ts kan sowieso van zijn contract af. Dat Yourhosting dat weigert is niet alleen klant ontvriendelijk maar ook onwettig.
Nee, dat is het niet.alfatrion schreef:Stilzwijgende verlenging is onredelijk bezwarend. Het doet er niet toe of dit gebeurt met 1 dag, 1 maand of 1 jaar. Duidelijk is verder dat je niet begrijpt wat een opzegtermijn is.
Abonnement voor telefoon, internet en televisie
Een abonnement voor internet, telefoon of televisie sluit u meestal af voor 1 of 2 jaar. Zegt u dit abonnement niet op na afloop van deze periode? Dan wordt uw abonnement door de aanbieder automatisch (stilzwijgend) omgezet naar een contract van onbepaalde tijd. U kunt dan uw abonnement te allen tijde opzeggen met een opzegtermijn van 1 maand.
Dit is informatie van de rijksoverheid, maar die zullen het ook wel niet weten...
olaf79 schreef:Verlenging met dezelfde 12 maands periode mag niet. Stilzwijgende verlenging met steeds 1 maand (opzegtermijn van 1 maand) mag nog steeds.alfatrion schreef:Stilzwijgende verlenging is verboden. Stilzwijgende voortzetting in een overeenkomst voor onbepaalde duur mag onder strenge voorwaarden. Conversie is niet mogelijk, omdat het zelfde resultaat (verlenging met 12 maanden) niet bereikt kan worden met algemene voorwaarden die niet onredelijk bezwarend zijn. De straf op het overtreden is met terugwerkende kracht geen stilzwijgende verlenging/voortzetting.olaf79 schreef:Een stilzwijgende verlenging is nog steeds toegestaan.
olaf79 schreef:Zeker. Het bedrijf gaat er van uit dat de fout bij de klant zit. Dat is inderdaad flink onvriendelijkeleven schreef:Dus als je geen bevestigingsmail heeft ontvangen, is het bedrijf klantonvriendelijk.
olaf79 schreef:Procedure werkt kennelijk niet. Je zou naast bevestiging per email ook een bevestiging op je scherm moeten krijgen die je dan uit kunt printen. Ben je niet afhankelijk van de email.eleven schreef:Natuurlijk, want als de klant het stappenplan was gevolgd en had gereclameerd, toen ze geen bevestiging kreeg, waar zie jij dan de fout?olaf79 schreef: Zeker. Het bedrijf gaat er van uit dat de fout bij de klant zit. Dat is inderdaad flink onvriendelijk
De overheid begrijpt het wel. Ik had aangegeven:olaf79 schreef:Nee, dat is het niet.
Abonnement voor telefoon, internet en televisie
Een abonnement voor internet, telefoon of televisie sluit u meestal af voor 1 of 2 jaar. Zegt u dit abonnement niet op na afloop van deze periode? Dan wordt uw abonnement door de aanbieder automatisch (stilzwijgend) omgezet naar een contract van onbepaalde tijd. U kunt dan uw abonnement te allen tijde opzeggen met een opzegtermijn van 1 maand.
Dit is informatie van de rijksoverheid, maar die zullen het ook wel niet weten...
Zo staat het namelijk in art. 6:236 sub j BW.alfatrion schreef:Stilzwijgende verlenging is verboden. Stilzwijgende voortzetting in een overeenkomst voor onbepaalde duur mag onder strenge voorwaarden.
Bij stilzwijgende verlenging verschuift de vervaltermijn. Bij een verlenging van een maand verschuift deze een maand. De overeenkomst blijft voor bepaalde duur. Bij een stilzwijgende voortzetting of omzetting in een overeenkomst van onbepaalde duur is dit anders. Een opzegtermijn is een periode die je in acht moet nemen voor het einde van het contract.
Een overeenkomst voor de duur van 12 maanden met een vervaltermijn 1 januari, met een opzegtermijn van een maand en die stilzwijgend wordt verlengt met een maand, wordt op 1 december verlengt tot 1 februari. Bij opzegging op 2 december moet je dus bijna 2 maanden betalen.
Deze voorwaarden zijn onredelijk bezwarend en het resultaat is niet met niet redelijk bezwarende voorwaarden te bereiken, dus is conversie niet mogelijk. De overeenkomst is dan met terugwerkende kracht van automatisch geëindigd op 1 janauari.
Trouwens, de overheid gaat er vanuit dat een dergelijk beding op correcte wijze in de algemene voorwaarden zijn opgenomen en het bedrijf haar informatieplicht is nagekomen.