Beste mensen,
Ik zit met het volgende probleem. Zo ongeveer 3 maanden geleden ben ik naar een nieuw huis verhuist, tijdens alle drukte bij het verhuizen was ik een aantal uurtjes weg. In de tussentijd kwam er iemand van vodafone aan de deur en die heeft mijn vriendin overgehaald om een internet contract voor vodafone internet te nemen.
Echter is het zo dat ik op dit moment nog een contract bij tele2 heb lopen die tot volgend jaar November door blijft lopen. Dit contract staat op mijn naam! Volgens de papieren van Vodafone gaan ze in November het contract bij tele2 opzeggen, omdat mijn vriendin hiervoor heeft getekend. Echter tekent mijn vriendin in feitte voor het opzeggen van MIJN tele2 contract...
Helaas hebben wij door alle drukte(een eigenbedrijf opgezet, tegelijkertijd verhuist etc) weinig tijd gehad en er eigenlijk niet aangedacht om het contract bij vodafone direct weer op te zeggen. Inmiddels is er dan ook een termijn van ruim 2 maanden verstreken en zeggen ze bij vodafone dat wij het contract direct hadden moeten opzeggen. Waardoor we nu dus vast aan het contract zouden zitten.
Echter heeft er nog geen betaling plaatsgevonden, omdat het contract bij Vodafone ergens in halverwege December pas ingaat.
Mijn vraag is echter, is het daadwerkelijk zo dat ik dit contract niet meer kan opzeggen? En zou ik niet in de problemen kunnen komen doordat ikzelf het contract bij tele2 heb lopen en mijn vriendin het contract bij vodafone heeft ondertekend, wat vodafone een machtiging geeft om het contract bij tele2 op te zeggen? Ik bedoel, het tele2 contract staat op mijn naam...
Al het advies en tips zijn welkom!
Met Vriendelijke Groet,
Arjan.
| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Ze hebben mijn vriendin een contract aangesmeerd.... Wat nu?
-
HermesTrismegistus
Re: Ze hebben mijn vriendin een contract aangesmeerd.... Wat nu?
Ik ga er vanuit dat jouw vriendin een andere naam heeft dus dan kunnen ze jou sowieso niet overnemen( internet) .
Wel kan er een dienst op naam van je vriendin komen, en dat is dan dubbel betalen.
Geen idee hoe lang je bij tele2 zit , maar zou je die niet op kunnen zeggen en dan later bij vodafone weer opzeggen als je je tijd hebt uitgediend?
Wel kan er een dienst op naam van je vriendin komen, en dat is dan dubbel betalen.
Geen idee hoe lang je bij tele2 zit , maar zou je die niet op kunnen zeggen en dan later bij vodafone weer opzeggen als je je tijd hebt uitgediend?
-
Suzanne 326
Je hebt (had) 8 dagen bedenktijd en die is nu voorbij. Jammer en drukte van jullie verhuizing is daarvoor geen excuus.
Wat me wel opviel, mijn vriendin was "even alleen" , is ze zelfstandig en tekenbevoegd? Anders zou ik als ik uw vriendin was mijn koffers nu gepakt daar deze zin niet echt vriendelijk klint en weinig vertrouwen wekt in de persoon, uw vriendin!
Wat me wel opviel, mijn vriendin was "even alleen" , is ze zelfstandig en tekenbevoegd? Anders zou ik als ik uw vriendin was mijn koffers nu gepakt daar deze zin niet echt vriendelijk klint en weinig vertrouwen wekt in de persoon, uw vriendin!
-
cindyanne76
Bij mij is hetzelfde overkomen na een verhuizing
. Ik was een dag weg, en mijn man alleen, toen ze van ziggo langskwamen. Maar die persoon schreef toen een contract uit op mijn naam en liet mijn man daarvoor tekenen! dus met de handtekening van mijn man eronder.. ( we waren toen nog niet getrouwd ) Ik heb ze gebeld en gezegd dat het niet rechtsgeldig was wat ze deden en dat ik geen abonnement wilde. toen is het niet doorgegaan. Ik kan me niet voorstellen dat ze met een handtekening van je vriendin bij Vodafone een contract van jou bij Tele 2 zomaar kunnen opzeggen.. Een verhuizing is een reden waarvoor je een contract kunt stopzetten. misschien even je eigen provider om advies vragen? misschien kunnen zij het tegenhouden.