LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Zelf opzeggen internet volgens OPTA onmogelijk?
Zelf opzeggen internet volgens OPTA onmogelijk?
Ruim een maand vantevoren hebben wij ons internetabonnement opgezegd middels aangetekend schrijven. Gewoon conform de voorwaarden. Ook een bevestiging gekregen van xs4all per brief.
Nu belde ik vandaag xs4all even voor iets anders, blijkt het abonnement gewoon door te lopen!
Volgens xs4all hebben ze de opzegging geannuleerd, omdat ze wettelijk gehouden zijn aan de OPTA, die voorschrijft dat de opzegging door de nieuwe provider moet gebeuren.
De nieuwe provider gebeld; Zeggen jullie voor ons op?
Tot 3 keer toe geven zij aan volgens de wet niet voor de klant mogen opzeggen. De nieuwe provider neemt zelfs het woord 'leugen' in de mond.
De nieuwe provider heeft er geen enkel belang bij dat we twee abonnementen naast elkaar hebben, xs4all wel, we betalen ze 30 euro per maand.
Volgens mij heet dit van het kastje naar de muur!
(En ja hoor, ook de xs4all betalingherinnering ligt al op de mat, van de net door ons opgezegde automatische incasso. Binnen 8 dagen betalen!)
Graag reacties van ervaringsdeskundigen, wat moeten wij doen?
Hoe komen wij hier vanaf?
Nu belde ik vandaag xs4all even voor iets anders, blijkt het abonnement gewoon door te lopen!
Volgens xs4all hebben ze de opzegging geannuleerd, omdat ze wettelijk gehouden zijn aan de OPTA, die voorschrijft dat de opzegging door de nieuwe provider moet gebeuren.
De nieuwe provider gebeld; Zeggen jullie voor ons op?
Tot 3 keer toe geven zij aan volgens de wet niet voor de klant mogen opzeggen. De nieuwe provider neemt zelfs het woord 'leugen' in de mond.
De nieuwe provider heeft er geen enkel belang bij dat we twee abonnementen naast elkaar hebben, xs4all wel, we betalen ze 30 euro per maand.
Volgens mij heet dit van het kastje naar de muur!
(En ja hoor, ook de xs4all betalingherinnering ligt al op de mat, van de net door ons opgezegde automatische incasso. Binnen 8 dagen betalen!)
Graag reacties van ervaringsdeskundigen, wat moeten wij doen?
Hoe komen wij hier vanaf?
Re: Zelf opzeggen internet volgens OPTA onmogelijk?
Het is ook inderdaad een leugen.
Had zelf een XS4all abonnement en heb dat, met inachtneming van 1 maand opzegtermijn, per 11/10 opgezegd. Op de afgesproken datum is ook daadwerkelijk de internettoegang beeindigd.
Was geen enkel probleem en alles keurig afgehandeld inclusief schriftelijke bevestiging van XS4all.
Het lijkt er eerder op dat men het interne beleid op dit punt heeft aangepast. Voor de zekerheid zou je natuurlijk zelf contact op kunnen nemen met de OPTA. Consumenten kunnen dit doen via Consuwijzer.
http://www.consuwijzer.nl/content.jsp-objectid=7.htm
Ik raad je aan hier eens naar toe te bellen om te checken of dat verhaal van XS4all nu klopt of niet.
Succes!
Had zelf een XS4all abonnement en heb dat, met inachtneming van 1 maand opzegtermijn, per 11/10 opgezegd. Op de afgesproken datum is ook daadwerkelijk de internettoegang beeindigd.
Was geen enkel probleem en alles keurig afgehandeld inclusief schriftelijke bevestiging van XS4all.
Het lijkt er eerder op dat men het interne beleid op dit punt heeft aangepast. Voor de zekerheid zou je natuurlijk zelf contact op kunnen nemen met de OPTA. Consumenten kunnen dit doen via Consuwijzer.
http://www.consuwijzer.nl/content.jsp-objectid=7.htm
Ik raad je aan hier eens naar toe te bellen om te checken of dat verhaal van XS4all nu klopt of niet.
Succes!
Re: Zelf opzeggen internet volgens OPTA onmogelijk?
De OPTA heb ik wel gebeld, alleen kunnen die geen direct antwoord geven, het zou te specialistisch zijn. Ze kunnen pas terugbellen op 17 december. Hun site, daar is ook niets op te vinden. Dus we zullen het wel even moeten afwachten.
Dat het intern beleid is van xs4all lijkt ons wel duidelijk, want we hebben het verhaal van 3 verschillende telefonistes te horen gekregen.
Gr. Vivo
Dat het intern beleid is van xs4all lijkt ons wel duidelijk, want we hebben het verhaal van 3 verschillende telefonistes te horen gekregen.
Gr. Vivo
-
- Berichten: 268
- Lid geworden op: 07 jul 2007 10:25
Re: Zelf opzeggen internet volgens OPTA onmogelijk?
Jij hebt een contract met hun; dus jij moet zelf opzeggen.
Dat zal ook in de voorwaarden staan.
Dat zal ook in de voorwaarden staan.
Re: Zelf opzeggen internet volgens OPTA onmogelijk?
Als ik nu geen internet meer nodig heb b.v. omdat ik emigreer? Ik moet ten alle tijden mits ik me aan de voorwaarden hoed op kunnen zeggen lijkt me!
-
- Berichten: 77
- Lid geworden op: 25 apr 2006 16:36
Re: Zelf opzeggen internet volgens OPTA onmogelijk?
@vivo: Wat je als eerste moet doen is beslist NIET betalen. Dat kan opgevat worden als een bevestiging dat je het contract door laat lopen.
Betaal je middels automatische incasso een rode kaart opsturen naar xs4all en de onterecht geïnde bedragen gelijk terug laten storten op je eigen rekening. Als ze nog een keer afschrijven gelijk je bank bellen, bedrag terug laten storten en de automatische incasso laten blokkeren voor xs4all.
Laat je niet met een kluitje in het riet sturen door de bank. Om de een of andere reden zijn ze er niet happig op om automatische incasso's te laten blokkeren, maar het kan wel en het is jou rekening, dus ze zullen het moeten doen.
Verder het initiatief overlaten aan xs4all. Jij hebt opgezegd en dat aangetekend gedaan, dus ze hebben geen poot om op te staan. In het ergste geval zeggen ze je abonnement op, en dan heb jij alsnog wat je wilde
Betaal je middels automatische incasso een rode kaart opsturen naar xs4all en de onterecht geïnde bedragen gelijk terug laten storten op je eigen rekening. Als ze nog een keer afschrijven gelijk je bank bellen, bedrag terug laten storten en de automatische incasso laten blokkeren voor xs4all.
Laat je niet met een kluitje in het riet sturen door de bank. Om de een of andere reden zijn ze er niet happig op om automatische incasso's te laten blokkeren, maar het kan wel en het is jou rekening, dus ze zullen het moeten doen.
Verder het initiatief overlaten aan xs4all. Jij hebt opgezegd en dat aangetekend gedaan, dus ze hebben geen poot om op te staan. In het ergste geval zeggen ze je abonnement op, en dan heb jij alsnog wat je wilde
Re: Zelf opzeggen internet volgens OPTA onmogelijk?
Opzeggen via de nieuwe doen ze wel bij de zorgverzekeraars, dus als dit fout gaat word dit het probleem van de nieuwe, maar bij internet mag je zonder, als je gaat samen wonen of je stopt wegens slechte ogen, Dus je mag altijd opzeggen zonder elders iets te nemen!
Wel is het vaak zo dat als je de opzegging door de nieuwe firma laat verzorgen, er zijn er wel enkele heb je vrijwel direkt na het beeindigen oude de nieuwe dus je blijft online!
Deze garanderen binnen 24 uur... en als ze dat bedoelen, maar zoals U het zegt klopt het niet!
Juist door deze manier van werken en de klachten top 3 van kassa zak ik niet zo snel een KPN aanbieding nemen, ongeacht de naam en prijzen!
Ze hebben er zoveel overgenomen dat ze vermoedelijk enkele bij elkaar gaan voegen met nieuwe voorwaarden en prijzen, dus je weet dan ook niet meer waar je aan toe bent!
Wel is het vaak zo dat als je de opzegging door de nieuwe firma laat verzorgen, er zijn er wel enkele heb je vrijwel direkt na het beeindigen oude de nieuwe dus je blijft online!
Deze garanderen binnen 24 uur... en als ze dat bedoelen, maar zoals U het zegt klopt het niet!
Juist door deze manier van werken en de klachten top 3 van kassa zak ik niet zo snel een KPN aanbieding nemen, ongeacht de naam en prijzen!
Ze hebben er zoveel overgenomen dat ze vermoedelijk enkele bij elkaar gaan voegen met nieuwe voorwaarden en prijzen, dus je weet dan ook niet meer waar je aan toe bent!
-
- Berichten: 77
- Lid geworden op: 25 apr 2006 16:36
Re: Zelf opzeggen internet volgens OPTA onmogelijk?
Dat laatste zou ik me maar niet al te veel zorgen over maken. Zolang je een lopend contract hebben kunnen de prijzen niet zomaar opeens opschroeven
Re: Zelf opzeggen internet volgens OPTA onmogelijk?
ik heb na 3 jaar wanadoo,nu orange vorig jaar mijn abonnement
internet ruim van te voren Juli/okt 06 op tijd opgezegd.(niet aangetekend)
U raadt het al, geen reactie is gewoon doorgelopen,en betalingen ook
gewoon blijven incasseren.
Dus uit wanhoop maar door laten lopen,je wordt hier erg moe van,
dat je zoveel moeite moet doen om van dergelijke contracten af te
komen!,
Nu heb ik bij UPC mijn abonnement op de kabel schriftelijk opgezegd per 31 dec07,
gevraagd om bevestiging,maar nog niets gehoord!Nu maar nog eens
opzeggen maar dan aangetekend!
Waarschijnlijk worden niet aangetekende brieven(opzeggingen) bij de
diverse providers gelijk in de prullenbak gemieterd!
Alleen aanmeldingen worden er natuurlijk gelijk uitgehaald en snel
behandeld!!
Het zou veel moeite en kosten besparen,als er een wettelijke regeling
zou komen met overal 1 maand opzegtermijn.
Vraag mij trouwens af, zie nu regelmatig reclame van ALICE, geen
abonnement,heeft iemand daar ervaring mee?
Al dat goed werkt zou ik zeggen allemaal overstappen naar ALICE.
internet ruim van te voren Juli/okt 06 op tijd opgezegd.(niet aangetekend)
U raadt het al, geen reactie is gewoon doorgelopen,en betalingen ook
gewoon blijven incasseren.
Dus uit wanhoop maar door laten lopen,je wordt hier erg moe van,
dat je zoveel moeite moet doen om van dergelijke contracten af te
komen!,
Nu heb ik bij UPC mijn abonnement op de kabel schriftelijk opgezegd per 31 dec07,
gevraagd om bevestiging,maar nog niets gehoord!Nu maar nog eens
opzeggen maar dan aangetekend!
Waarschijnlijk worden niet aangetekende brieven(opzeggingen) bij de
diverse providers gelijk in de prullenbak gemieterd!
Alleen aanmeldingen worden er natuurlijk gelijk uitgehaald en snel
behandeld!!
Het zou veel moeite en kosten besparen,als er een wettelijke regeling
zou komen met overal 1 maand opzegtermijn.
Vraag mij trouwens af, zie nu regelmatig reclame van ALICE, geen
abonnement,heeft iemand daar ervaring mee?
Al dat goed werkt zou ik zeggen allemaal overstappen naar ALICE.
Re: Zelf opzeggen internet volgens OPTA onmogelijk?
Bedankt voor de reacties.
Helaas sommige vergelijkbaar met die van ons.
Ik heb nu XS4ALL gemaild dat we al opgezegd hebben en dat we tot nader order ook niet meer betalen.
Volgende week maandag belt de Consuwijzer (over het opta-verhaal) ons terug en zien we wel weer.
Wij zijn bij Alice gegaan, alles tot nu toe positief maar we zijn wel een nieuwe klant bij hun.
Ze hebben een maand opzegtermijn, maar veel ervaring zal daar nog niet mee zijn. Ze zijn nog maar enkele maanden op de markt in Nederland.
De gebruikers van Alice hebben een Forum,http://alice.gebruikers.eu/news.php, misschien staat daar wat over de opzegging?
Helaas sommige vergelijkbaar met die van ons.
Ik heb nu XS4ALL gemaild dat we al opgezegd hebben en dat we tot nader order ook niet meer betalen.
Volgende week maandag belt de Consuwijzer (over het opta-verhaal) ons terug en zien we wel weer.
Wij zijn bij Alice gegaan, alles tot nu toe positief maar we zijn wel een nieuwe klant bij hun.
Ze hebben een maand opzegtermijn, maar veel ervaring zal daar nog niet mee zijn. Ze zijn nog maar enkele maanden op de markt in Nederland.
De gebruikers van Alice hebben een Forum,http://alice.gebruikers.eu/news.php, misschien staat daar wat over de opzegging?
Re: Zelf opzeggen internet volgens OPTA onmogelijk?
Zie hieronder de reactie van XS4ALL, en daaronder onze mail.
Een heel redelijke reactie dus toch nog!
Geachte mevrouw V,
Dank u voor uw e-mail.
Allereerst willen wij u onze excuses aanbieding voor het ontstane ongemak in deze. Wij hebben uw opzegging ontvangen en in behandeling genomen, dit betrof echter een overstap naar een andere provider. De nieuwe provider heeft ons tevens te kennen gegeven dat deze het ADSL signaal heeft overgenomen.
De verwerking van deze overstap orders zijn helaas niet goed doorgevoerd, vandaar dat het abonnement in onze administratie geactiveerd is blijven staan.
Wij hebben reeds een opzegging van u ontvangen, u hoeft dit dan ook niet nog eens te bevestigen, zoals in de ontvangen brief staat vermeld.
Zodra uw opheffing bij XS4ALL verwerkt is, crediteren wij u uiteraard de teveel betaalde abonnementskosten vanaf het moment dat de nieuwe provider de verbinding overneemt. De creditatie wordt automatisch voor u uitgevoerd, u hoeft hiervoor dan ook geen stappen te ondernemen.
Wij doen een beroep op uw geduld en verzoeken u de creditnota af te wachten, nogmaals onze excuses voor het ongemak in deze.
Met vriendelijke groet,
W.Ait
1e lijn Sales
XS4ALL Internet BV
From: "Viv"
To: <[email protected]>
Sent: Mon, 10 Dec 2007 16:35:28 +0100
Subject: opzegging
>L.S.,
>
>Wij hebben ons ADSL abonnement opgezegd volgens de
>algemene voorwaarden en
>daar netjes een bevestiging van u van ontvangen d.d.
>31-10-07.
>De datum waarop de facturering en de diensten volgens
>deze brief zou worden
>gestaakt is 3 december 2007.
>Rond 23 november is ons internetsignaal dan ook -wel
>wat eerder dan
>verwacht- gestopt.
>
>Nu blijkt dat blijkbaar ons abonnement nog doorloopt
>en onze opzegging
>eenzijdig is geannuleerd door xs4all.
>Vervolgens krijgen wij automatisch een herinnering
>voor de betaling van de
>maand januari in de maand december.
>Nu krijgen wij ook nog d.d. 6 december een brief
>waaruit blijkt dat wij de
>opzegging nog moeten activeren.
>
>Wij gaan er vanuit dat dit een vergissing is en dat
>wij deze rekening niet
>hoeven te betalen, en ook dat deze opzegging niet
>hoeven te activeren, omdat
>wij al eerder hebben opgezegd.
>Graag zouden wij ook de betaling van november euro
>29,95 terugontvangen,
>daar dit de betaling is voor de maand december, en wij
>zijn gestopt vanaf 3
>december.
>
>Graag uw reactie hierop,
>
>Met vriendelijke groeten,
Een heel redelijke reactie dus toch nog!
Geachte mevrouw V,
Dank u voor uw e-mail.
Allereerst willen wij u onze excuses aanbieding voor het ontstane ongemak in deze. Wij hebben uw opzegging ontvangen en in behandeling genomen, dit betrof echter een overstap naar een andere provider. De nieuwe provider heeft ons tevens te kennen gegeven dat deze het ADSL signaal heeft overgenomen.
De verwerking van deze overstap orders zijn helaas niet goed doorgevoerd, vandaar dat het abonnement in onze administratie geactiveerd is blijven staan.
Wij hebben reeds een opzegging van u ontvangen, u hoeft dit dan ook niet nog eens te bevestigen, zoals in de ontvangen brief staat vermeld.
Zodra uw opheffing bij XS4ALL verwerkt is, crediteren wij u uiteraard de teveel betaalde abonnementskosten vanaf het moment dat de nieuwe provider de verbinding overneemt. De creditatie wordt automatisch voor u uitgevoerd, u hoeft hiervoor dan ook geen stappen te ondernemen.
Wij doen een beroep op uw geduld en verzoeken u de creditnota af te wachten, nogmaals onze excuses voor het ongemak in deze.
Met vriendelijke groet,
W.Ait
1e lijn Sales
XS4ALL Internet BV
From: "Viv"
To: <[email protected]>
Sent: Mon, 10 Dec 2007 16:35:28 +0100
Subject: opzegging
>L.S.,
>
>Wij hebben ons ADSL abonnement opgezegd volgens de
>algemene voorwaarden en
>daar netjes een bevestiging van u van ontvangen d.d.
>31-10-07.
>De datum waarop de facturering en de diensten volgens
>deze brief zou worden
>gestaakt is 3 december 2007.
>Rond 23 november is ons internetsignaal dan ook -wel
>wat eerder dan
>verwacht- gestopt.
>
>Nu blijkt dat blijkbaar ons abonnement nog doorloopt
>en onze opzegging
>eenzijdig is geannuleerd door xs4all.
>Vervolgens krijgen wij automatisch een herinnering
>voor de betaling van de
>maand januari in de maand december.
>Nu krijgen wij ook nog d.d. 6 december een brief
>waaruit blijkt dat wij de
>opzegging nog moeten activeren.
>
>Wij gaan er vanuit dat dit een vergissing is en dat
>wij deze rekening niet
>hoeven te betalen, en ook dat deze opzegging niet
>hoeven te activeren, omdat
>wij al eerder hebben opgezegd.
>Graag zouden wij ook de betaling van november euro
>29,95 terugontvangen,
>daar dit de betaling is voor de maand december, en wij
>zijn gestopt vanaf 3
>december.
>
>Graag uw reactie hierop,
>
>Met vriendelijke groeten,
Re: Zelf opzeggen internet volgens OPTA onmogelijk?
Dit is waarschijnlijk een herhaling van het probleem: opzeggen bij xs4all.
Ook ik heb aangetekend opgezegd bij XS4ALL en tevens een rode kaart bijgevoegd.
Nu de reactie van xs4all is: Ik heb een brief van hun ontvangen met de volgende mededeling:
Wij wachten op bericht van onze netwerk partner,(nieuw Provider).
Dat bericht hangt dus af van uw nieuwe Provider. Vanaf het moment dat wij det bericht ontvangen gaat uw opzegtermijn van een maand in.
Conclussie: ze hebben maling aan je zij bepalen dus wanneer het opzeggen van een contract ingaat.
Nu dit wijkt dus af van hun algemene voorwaarden want daar staat in dat de opzegtermijn ingaat op de dag dat de brief of fax bij xs4all is ontvangen.
Tevens mijn nieuwe provider gebeld,maar die zeggen dat ze voor mij niet kunnen opzeggen.
Gaarne een goed advies mede slachtoffers van xs4all.
Ook ik heb aangetekend opgezegd bij XS4ALL en tevens een rode kaart bijgevoegd.
Nu de reactie van xs4all is: Ik heb een brief van hun ontvangen met de volgende mededeling:
Wij wachten op bericht van onze netwerk partner,(nieuw Provider).
Dat bericht hangt dus af van uw nieuwe Provider. Vanaf het moment dat wij det bericht ontvangen gaat uw opzegtermijn van een maand in.
Conclussie: ze hebben maling aan je zij bepalen dus wanneer het opzeggen van een contract ingaat.
Nu dit wijkt dus af van hun algemene voorwaarden want daar staat in dat de opzegtermijn ingaat op de dag dat de brief of fax bij xs4all is ontvangen.
Tevens mijn nieuwe provider gebeld,maar die zeggen dat ze voor mij niet kunnen opzeggen.
Gaarne een goed advies mede slachtoffers van xs4all.
Re: Zelf opzeggen internet volgens OPTA onmogelijk?
Hoe langer ik erover nadenk, hoe vreemder ik het vindt.
Vandaag heeft de consuwijzer, afdeling OPTA ons teruggebeld. Het is dus volgens hen onzin wat XS4ALL vertelde aan ons over de telefoon over dat het van de OPTA moet.
Ook moesten wij in eerste instantie van XS4ALL telefonisch opzeggen. Het zou niet schriftelijk kunnen, terwijl dit wel in hun alg. voorwaarden stond! We hebben nog een beetje boos (lees; onvriendelijk) moeten worden aan de telefoon om vervolgens het adres los te krijgen waar wij de opzegging naar toe moesten sturen. Druist wel in tegen je normale omgangsvormen, je weet dat die telefoniste er ook niets aan kan doen.
Ik heb maar steeds gezegd dat ik niet boos op haar was, maar op XS4ALL. Bizar eigenlijk.
Volgens de consuwijzer is het een manier om klanten vast te houden.
De mevrouw van de consuwijzer gaf mij precies het advies wat wij al hebben gedaan: opzeggen volgens de algemene voorwaarden (ALTIJD schriftelijk en aangetekend, want dit is rechtsgeldig), stoppen met betalen en de machtiging intrekken.
Als dat niet voldoende is dan met de bevestigingsbrief in de hand rechtsbijstand zoeken.
Erg he. Maar dat is dus het advies.
Vandaag heeft de consuwijzer, afdeling OPTA ons teruggebeld. Het is dus volgens hen onzin wat XS4ALL vertelde aan ons over de telefoon over dat het van de OPTA moet.
Ook moesten wij in eerste instantie van XS4ALL telefonisch opzeggen. Het zou niet schriftelijk kunnen, terwijl dit wel in hun alg. voorwaarden stond! We hebben nog een beetje boos (lees; onvriendelijk) moeten worden aan de telefoon om vervolgens het adres los te krijgen waar wij de opzegging naar toe moesten sturen. Druist wel in tegen je normale omgangsvormen, je weet dat die telefoniste er ook niets aan kan doen.
Ik heb maar steeds gezegd dat ik niet boos op haar was, maar op XS4ALL. Bizar eigenlijk.
Volgens de consuwijzer is het een manier om klanten vast te houden.
De mevrouw van de consuwijzer gaf mij precies het advies wat wij al hebben gedaan: opzeggen volgens de algemene voorwaarden (ALTIJD schriftelijk en aangetekend, want dit is rechtsgeldig), stoppen met betalen en de machtiging intrekken.
Als dat niet voldoende is dan met de bevestigingsbrief in de hand rechtsbijstand zoeken.
Erg he. Maar dat is dus het advies.
Re: Zelf opzeggen internet volgens OPTA onmogelijk?
Uiteraard mag je best zelf je abonnement opzeggen. Probleem is echter dat KPN in de telefooncentrale en administratief wat tijd nodig heeft om een ADSL-lijn af te breken, en gedurende die tijd kan er niet via je nieuwe provider een nieuwe ADSL-lijn worden opgezet.
Je zit dan dus een tijdje zonder internet. Om dat te voorkomen hebben KPN en de providers afgesproken dat bij wisselen van provider deze procedure wordt gevolgd.
Je zit dan dus een tijdje zonder internet. Om dat te voorkomen hebben KPN en de providers afgesproken dat bij wisselen van provider deze procedure wordt gevolgd.
Re: Zelf opzeggen internet volgens OPTA onmogelijk?
Volgens de consuwijzer heb je gelijk, dit wordt af en toe wel gedaan tussen providers bij een overstap van de consument.
Het probleem is dan echter dat de opzegging wel helemaal voor de verantwoordelijkheid van de consument blijft, ondanks dat zij het voor jou opzeggen/overzetten. Dus als zij dit niet doen of heel erg laat, kun je daar achteraf ook geen punt van maken. Je bent dan verplicht om alles te blijven betalen, en als je daarnaast ook je nieuwe provider hebt, betaal je dus dubbel.
En dit wordt er niet bijgezegd, er wordt gezegd dat je ALLEEN maar telefonisch kunt opzeggen, ONMOGELIJK op een andere manier. En dat is gewoon niet waar.
Wij hebben trouwens geen moment zonder internet gezeten.
Het probleem is dan echter dat de opzegging wel helemaal voor de verantwoordelijkheid van de consument blijft, ondanks dat zij het voor jou opzeggen/overzetten. Dus als zij dit niet doen of heel erg laat, kun je daar achteraf ook geen punt van maken. Je bent dan verplicht om alles te blijven betalen, en als je daarnaast ook je nieuwe provider hebt, betaal je dus dubbel.
En dit wordt er niet bijgezegd, er wordt gezegd dat je ALLEEN maar telefonisch kunt opzeggen, ONMOGELIJK op een andere manier. En dat is gewoon niet waar.
Wij hebben trouwens geen moment zonder internet gezeten.
Re: Zelf opzeggen internet volgens OPTA onmogelijk?
Geachte mevrouw A,
Graag willen wij Xs4all in gebreke stellen daar zij onze opzegging
niet doorvoert conform onze wens en de algemene voorwaarden van
XS4ALL.
Wij hebben medio oktober opgezegd middels aangetekend schrijven, daar
een bevestigingsbrief van ontvangen van xs4all op 31 oktober '07 j.l.
In die brief staat dat xs4all vanaf 3 december de facturering en de
adsl-diensten zou stopzetten. Tot op heden heeft xs4all echter de
opzegging niet doorgevoerd.
XS4ALL blijft namelijk rekeningen en herinneringen sturen, het is ook
tot nu toe heel onduidelijk of het ons ADSL-abonnement daadwerkelijk
gestopt is, daar ons enkele malen telefonisch door medewerkers van
xs4all is verteld dat de dienst gewoon doorloopt. Uw laatse mail geeft
daar ook onvoldoende duidelijkheid over.
Ik vermeld nog even nadrukkelijk dat wij in onze opzeggingsbrief
hebben gevraagd om een OPZEGGING conform de voorwaarden, niet/nooit om
een overstap naar een andere provider.
Graag uw reactie,
Met vriendelijke groet,
Vivo...
Graag willen wij Xs4all in gebreke stellen daar zij onze opzegging
niet doorvoert conform onze wens en de algemene voorwaarden van
XS4ALL.
Wij hebben medio oktober opgezegd middels aangetekend schrijven, daar
een bevestigingsbrief van ontvangen van xs4all op 31 oktober '07 j.l.
In die brief staat dat xs4all vanaf 3 december de facturering en de
adsl-diensten zou stopzetten. Tot op heden heeft xs4all echter de
opzegging niet doorgevoerd.
XS4ALL blijft namelijk rekeningen en herinneringen sturen, het is ook
tot nu toe heel onduidelijk of het ons ADSL-abonnement daadwerkelijk
gestopt is, daar ons enkele malen telefonisch door medewerkers van
xs4all is verteld dat de dienst gewoon doorloopt. Uw laatse mail geeft
daar ook onvoldoende duidelijkheid over.
Ik vermeld nog even nadrukkelijk dat wij in onze opzeggingsbrief
hebben gevraagd om een OPZEGGING conform de voorwaarden, niet/nooit om
een overstap naar een andere provider.
Graag uw reactie,
Met vriendelijke groet,
Vivo...
Re: Zelf opzeggen internet volgens OPTA onmogelijk?
Het heeft dus nog een staartje, we zijn er nog niet vanaf, zucht....
Re: Zelf opzeggen internet volgens OPTA onmogelijk?
He he,
Na lang volhouden is het ons eindelijk gelukt om van ons abonnement bij XS4ALL af te komen, op de afgesproken datum.
Vandaag een mailtje ontvangen van de afdeling 'escalatie' (wat een naam!) dat wij onder de 'coulanceregeling' vallen en dat daarom het maandbedrag van december gecrediteerd zal worden.
Geen woord over het OPTA verhaal in die mail.
Hopelijk hebben anderen iets aan dit verhaal.
Na lang volhouden is het ons eindelijk gelukt om van ons abonnement bij XS4ALL af te komen, op de afgesproken datum.
Vandaag een mailtje ontvangen van de afdeling 'escalatie' (wat een naam!) dat wij onder de 'coulanceregeling' vallen en dat daarom het maandbedrag van december gecrediteerd zal worden.
Geen woord over het OPTA verhaal in die mail.
Hopelijk hebben anderen iets aan dit verhaal.