LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] ziggo beloond trouwe klanten......?

Heb je goede of slechte ervaring op het internet of met het internet? Hier kan je jouw mening geven over de zaken rondom het internet.
Roellahaye
Berichten: 25
Lid geworden op: 08 okt 2013 22:11

ziggo beloond trouwe klanten......?

Ongelezen bericht door Roellahaye »

Hallo allemaal,

Vandaag ontving ik onderstaande mail en heb onze beste Harry de Haas ook maar meteen mijn mening gegeven, net zoals ik dat gedaan heb bij de nederlandse energiemaatschappij. Ben benieuwd of ze komen met een reactie. Ik wacht nog even met een facebook plaatsing. Wie weet reageren ze redelijk snel op onderstaande.

Zie https://forum.www.trosradar.nl/viewtopi ... 1&t=138343


Geachte heer De Haas, Beste Harry,

Ik dank u hartelijk voor dit aanbod, maar graag zou ik u willen wijzen op hoeveel moeite u doet om nieuwe klanten ten werven.

Uw nieuwe klanten doet u ook een mooi aanbod. Als ze kiezen voor een 1 jaar! abonnement (standaard) kunnen ze naast onderstaand aanbod een mooi extra kado uitzoeken zoals een dr dre koptelefoon of gratis samsung galaxy tab 3 7"!
Als u mij als trouwe klant inderdaad zo waardeert als u in onderstaande mail aangeeft zou ik het ook fijn vinden om mij dan ook minimaal gelijkwaardig te behandelden als u een nieuwe klant doet.

Dus ik kies om mijn abonnement te verlengen voor 1 jaar, dan krijg ik het aanbod dat gelijk is aan het nieuwe klant aanbod. Ik kan tenslotte maandelijks overstappen naar glasvezel of adsl (adsl is wel erg traag). Uiteraard snap ik dat u mij graag langer wilt strikken als gewaardeerde bestaande klant en ben ik eventueel bereid om voor 2 jaar te verlengen mits u mij daar een aantrekkelijker aanbod voor doet.

met vriendelijke groet,

Roel Lahaije

https://www.ziggo.nl/#producten/alles-in-1


Op dinsdag 29 oktober 2013 schreef Ziggo ([email protected]):


Geachte heer Lahaije,

U bent klant bij Ziggo en dat waarderen we zeer. Daarom doen wij u als trouwe klant een bijzonder aanbod. U kunt hiervan profiteren door uw contract met twee jaar te verlengen.

Ons exclusieve aanbod aan u:
• een nieuwe Interactieve HD ontvanger helemaal gratis (normaal € 99)
• of een nieuwe Interactieve HD recorder voor maar € 49 (normaal € 199)
Nog meer kijkplezier
Met een Interactieve HD ontvanger of Interactieve HD recorder haalt u nog meer kijkplezier in huis. U kiest gemakkelijk een goede film uit. Of u kijkt programma'’s terug wanneer u maar wilt. Altijd in haarscherpe HD kwaliteit. Heeft u al een digitale ontvanger? Die doet dan prima dienst in uw slaap- of werkkamer.

Alle voordelen van dit eenmalige aanbod bekijken of direct bestellen? Klik hier.
Wees er snel bij, want bestellen kan alleen online tot en met 15 november.

Wij wensen u nog vele jaren plezier met de producten en diensten van Ziggo.



Meer info



Met vriendelijk groet,

Harry de Haas
Directeur Consumentenmarkt



Actie is geldig t/m 15 november en zolang de voorraad strekt. Maximaal één ontvanger per klant. Prijs van de ontvanger is exclusief € 9,50 verzendkosten. De getoonde ontvanger en recorder kunnen afwijken van het werkelijke model. De minimale contractperiode na het kopen van de ontvanger of recorder is 2 jaar op uw huidige TV + Internet of Alles-in-1 abonnement. De Interactieve HD ontvanger kunt u gratis gebruiken. Voor de huur van de Interactieve HD recorder brengen wij eenmalig een bedrag van € 49 in rekening. Na 2 jaar wordt de ontvanger/recorder uw eigendom.

Prolix
Berichten: 624
Lid geworden op: 27 sep 2013 23:57

Re: ziggo beloond trouwe klanten......?

Ongelezen bericht door Prolix »

En ze begrijpen dus je mail niet. Slecht hoor, "begrijpend lezen" lijkt mij vereiste nummer 1 als je op een Klantenservice werkt.

Roellahaye
Berichten: 25
Lid geworden op: 08 okt 2013 22:11

Re: ziggo beloond trouwe klanten......?

Ongelezen bericht door Roellahaye »

Prolix schreef:En ze begrijpen dus je mail niet. Slecht hoor, "begrijpend lezen" lijkt mij vereiste nummer 1 als je op een Klantenservice werkt.
? Verklaar u nader want ik begrijp uw reactie niet.

Prolix
Berichten: 624
Lid geworden op: 27 sep 2013 23:57

Re: ziggo beloond trouwe klanten......?

Ongelezen bericht door Prolix »

Je vraagt of ze een kadootje bij je verlenging kunnen geven, en ze antwoorden dat je een "exclusief" aanbod krijgt wat bestaat uit de keuze uit twee apparaten die je mag KOPEN.

Als je jarig bent, mag je dan ook altijd je kado's kopen van je vrienden? Gul van ze.

Roellahaye
Berichten: 25
Lid geworden op: 08 okt 2013 22:11

Re: ziggo beloond trouwe klanten......?

Ongelezen bericht door Roellahaye »

Prolix schreef:Je vraagt of ze een kadootje bij je verlenging kunnen geven, en ze antwoorden dat je een "exclusief" aanbod krijgt wat bestaat uit de keuze uit twee apparaten die je mag KOPEN.

Als je jarig bent, mag je dan ook altijd je kado's kopen van je vrienden? Gul van ze.
:lol: zo had ik hem nog niet gelezen. Ze hebben me wel eerst het verlengingsaanbod gedaan. Ik wijs ze nu op alles wat ze weggeven om een nieuwe klant binnen te halen en melden onderstaande text...nou ik ben al iets meer jaartjes alles in 1 klant, dus we vragen ze om uitleg, toch? Nee heb je, ja kun je krijgen.


** Bij afname van dit pakket geldt een contractduur van een jaar. Deze aanbieding is alleen geldig voor Alles-in-1 klanten die de afgelopen 6 maanden geen Alles-in-1 hebben afgenomen.
Uw Alles-in-1 abonnement wijzigen kan in het wijzigingsformulier. Hiervoor dient u in te loggen met uw Mijn Ziggo account.
De Interactieve HD ontvanger kunt u gratis gebruiken. Voor de huur van de Interactieve HD recorder brengen wij eenmalig een bedrag van € 49 in rekening. Na 2 jaar wordt de ontvanger/recorder uw eigendom.

Prolix
Berichten: 624
Lid geworden op: 27 sep 2013 23:57

Re: ziggo beloond trouwe klanten......?

Ongelezen bericht door Prolix »

Nou, het is allemaal onderzocht. Het eerste jaar maakt een provider weinig tot geen winst op een nieuwe klant. Daarna wel. En het aantal nieuwe klanten dat ook maar een jaar blijft is gering. En daar rekenen ze dus op. Eigenlijk zou iedereen als protest het contract uit moeten zitten en overstappen naar een ander. Maar goed, da's aanzetten tot marxisme..da's vast verboden ;-)

Har06
Berichten: 3743
Lid geworden op: 07 nov 2011 12:12

Re: ziggo beloond trouwe klanten......?

Ongelezen bericht door Har06 »

Prolix schreef:Nou, het is allemaal onderzocht. Het eerste jaar maakt een provider weinig tot geen winst op een nieuwe klant. Daarna wel. En het aantal nieuwe klanten dat ook maar een jaar blijft is gering. En daar rekenen ze dus op. Eigenlijk zou iedereen als protest het contract uit moeten zitten en overstappen naar een ander. Maar goed, da's aanzetten tot marxisme..da's vast verboden ;-)
De meeste contracten worden voor 2 jaar afgesloten ivm het prijsnivo.

Overstappen geeft vaak een hoop troubles, wat dit met Marx of Roemer te maken heeft ontgaat me :mrgreen:

henk51
Berichten: 1678
Lid geworden op: 07 jun 2005 17:59

Re: ziggo beloond trouwe klanten......?

Ongelezen bericht door henk51 »

Harry heeft mij schriftelijk een ander aanbod gedaan trouwe klant,

Een nieuwe interactieve HD ontvanger van 99,00 euro voor 69 euro,of een interactieve HD recorder
van 199,00 euro voor slechts 119,00 euro.
Contract duur 1 jaar.

Dus er zijn verschillende aanbiedingen voor trouwe klanten van Harry 1 van 1 jaar en 1 van 2 jaar met hogere kortingen.


gr Henk

JanTinusPlukvet
Berichten: 438
Lid geworden op: 18 apr 2010 15:03

Re: ziggo beloond trouwe klanten......?

Ongelezen bericht door JanTinusPlukvet »

Tjah,..Ziggo heeft niet veel over voor trouwe klanten.
Het aanbieden van (goedkope-re) HD ontvangers is eigenlijk ook een farce.
Iedereen die een Smart tv heeft, heeft al vele opties om programma's terug te kijken.
Opnemen gaat niet inderdaad, maar dat is aan mij niet besteed.

Al zeker 2 jaar krijgen nieuwe klanten een draadloos modem. Dat leek me interessant. Kan mijn router de deur uit en het scheelt een hoop kabels naar de andere kamer waar ik ook een aansluiting voor internet heb.
Maar ondanks dat ik al sinds ergens 1996 internet van Ziggo (of voorgangers) heb vinden ze dat kennelijk teveel investering. Oude klanten krijgen 'm niet omdat mijn huidige modem (ca. 4 jaar oud) nog de snelheid aan zou kunnen die ze aanbieden was hun commentaar.

sadfly
Berichten: 451
Lid geworden op: 19 apr 2007 23:14

Re: ziggo beloond trouwe klanten......?

Ongelezen bericht door sadfly »

Overstappen, oh ja leuk. waar naar toe ??
Er zijn gene alternatieven. alleen ziggo bied voldoende upload en ook nog download.
ADSL & VDSL is gewoon oudbolig , onbetrouwbaar en je krijgt nooit de maximale snelheid die ze zeggen.

Glas, bijna nergens te krijgen. zeker hier niet. Dus wat blijft er over... juist ziggo.
En ik zou best ook wel eens een gratis zinvol presentje willen hebben bij een contact verlenging.
Ne geen interactive tv rommel, dat is echt totaal zinloos.

Prolix
Berichten: 624
Lid geworden op: 27 sep 2013 23:57

Re: ziggo beloond trouwe klanten......?

Ongelezen bericht door Prolix »

JanTinusPlukvet schreef: Al zeker 2 jaar krijgen nieuwe klanten een draadloos modem. Dat leek me interessant. Kan mijn router de deur uit en het scheelt een hoop kabels naar de andere kamer waar ik ook een aansluiting voor internet heb.
..
Nu ben ik wel benieuwd wat volgens jou een draadloos modem wel kan tov een draadloze router..
Ik denk dat je spijkers op laag water aan het zoeken bent, moet je zelf weten. Maar over het algemeen geldt in de IT "do NOT fix what isn't broken" Vooruitgang is goed, maar alles dat werkt werkt.

JanTinusPlukvet
Berichten: 438
Lid geworden op: 18 apr 2010 15:03

Re: ziggo beloond trouwe klanten......?

Ongelezen bericht door JanTinusPlukvet »

Prolix schreef:Nu ben ik wel benieuwd wat volgens jou een draadloos modem wel kan tov een draadloze router..
Ik denk dat je spijkers op laag water aan het zoeken bent, moet je zelf weten. Maar over het algemeen geldt in de IT "do NOT fix what isn't broken" Vooruitgang is goed, maar alles dat werkt werkt.
Dat antwoord staat er al Prolix:
JanTinusPlukvet schreef:het scheelt een hoop kabels
Daarnaast scheelt het ook weer een stroomvretend apparaat die 24 uur per dag aanstaat.
Ik beweer niet dat een draadloos modem meer kan, zoals jij veronderstelt, dan een bedraad modem + een router.

Prolix
Berichten: 624
Lid geworden op: 27 sep 2013 23:57

Re: ziggo beloond trouwe klanten......?

Ongelezen bericht door Prolix »

het kàn helemaal geen "hoop kabels" schelen. Je hebt nu dus een modem. Van modem naar router een UTP, da's 1 en van een wandcontactdoos naar router, da's 2... En meer niet. Bovendien zal de Wifi van je router van betere kwaliteit zijn dan die van de modem. En als er problemen zouden zijn met de Wifi van
je modem... dan kan de HD je er toch niet mee helpen.
Ergo: niet zeuren, het functioneert nu goed en naar tevredenheid. Dat het er niet uitziet is je eigen schuld. Beetje meer zorg en aandacht en het is ook mooi strak afgewerkt.

sadfly
Berichten: 451
Lid geworden op: 19 apr 2007 23:14

Re: ziggo beloond trouwe klanten......?

Ongelezen bericht door sadfly »

Meschien wil TS zo een stomme ziggo wifi hotspot hebben.
Ik zou zeggen wees blij dat je gene ziggo wifi modem hebt. Ding schijnt nogal met wifi verschillende resultaten op te leveren met signaal. Beste kan je gewoon kabels blijven gebruiken, wifi wint het nooit van een kabel.

olaf79
Berichten: 8271
Lid geworden op: 17 okt 2011 23:53

Re: ziggo beloond trouwe klanten......?

Ongelezen bericht door olaf79 »

JanTinusPlukvet schreef:Tjah,..Ziggo heeft niet veel over voor trouwe klanten.
Het aanbieden van (goedkope-re) HD ontvangers is eigenlijk ook een farce.
Iedereen die een Smart tv heeft, heeft al vele opties om programma's terug te kijken.
Opnemen gaat niet inderdaad, maar dat is aan mij niet besteed.

Al zeker 2 jaar krijgen nieuwe klanten een draadloos modem. Dat leek me interessant. Kan mijn router de deur uit en het scheelt een hoop kabels naar de andere kamer waar ik ook een aansluiting voor internet heb.
Maar ondanks dat ik al sinds ergens 1996 internet van Ziggo (of voorgangers) heb vinden ze dat kennelijk teveel investering. Oude klanten krijgen 'm niet omdat mijn huidige modem (ca. 4 jaar oud) nog de snelheid aan zou kunnen die ze aanbieden was hun commentaar.
De humax kan veel meer dan veel mensen beseffen. Het is een volledige mediserver en dus kun je opgenomen video's streamen en ergens anders bekijken. Je kunt tevens je opnamen opslaan op een externe hardeschijf zodat je nooit meer iets hoeft te wissen omdat de schijf vol is. Tevens kun je je camera aansluiten zodat je je foto's kunt bekijken op de televisie.

olaf79
Berichten: 8271
Lid geworden op: 17 okt 2011 23:53

Re: ziggo beloond trouwe klanten......?

Ongelezen bericht door olaf79 »

Prolix schreef:Je vraagt of ze een kadootje bij je verlenging kunnen geven, en ze antwoorden dat je een "exclusief" aanbod krijgt wat bestaat uit de keuze uit twee apparaten die je mag KOPEN.

Als je jarig bent, mag je dan ook altijd je kado's kopen van je vrienden? Gul van ze.
Vaak genoeg komt het voor. Ik krijg een boekenbon, bijvoorbeeld, van 20 euro. Koop een boek van 30 en leg zelf 10 bij. Normaalste zaak van de wereld. En ik ben blij met het boek en het kado.

Wat een onzin. Ik draai het om. Krijg je een kado van je vriend, zeg je, nou wat een lullig kado. Ik ben nu al zolang bevriend met je en dan geef je me een kado van 70 euro. Ik wil minstens een kado van 100 euro anders wil ik geen vrienden meer zijn.

Ziggo is niet je vriend. Ziggo is een bedrijf dat in ruil voor geld een prestatie levert!!!

Tsjonge, tsjonge, mensen wees eens blij met wat je KRIJGT!!!

Prolix
Berichten: 624
Lid geworden op: 27 sep 2013 23:57

Re: ziggo beloond trouwe klanten......?

Ongelezen bericht door Prolix »

olaf79 schreef:
Prolix schreef:...
Als je jarig bent, mag je dan ook altijd je kado's kopen van je vrienden? Gul van ze.
Wat een onzin. Ik draai het om.
Tsjonge, tsjonge, mensen wees eens blij met wat je KRIJGT!!!
Je trekt het volledig uit zijn verband. Ik heb duidelijk uitgelegd aan TS wat ik ermee bedoelde, anders interpreteren levert dit soort vreemde ietwat misplaatste posts op.
TS KRIJGT niks he? Tegen betaling wellicht, maar dat is volgens mijn woordenboek hetzelfde als KOPEN.

olaf79
Berichten: 8271
Lid geworden op: 17 okt 2011 23:53

Re: ziggo beloond trouwe klanten......?

Ongelezen bericht door olaf79 »

Prolix schreef:
olaf79 schreef:
Prolix schreef:...
Als je jarig bent, mag je dan ook altijd je kado's kopen van je vrienden? Gul van ze.
Wat een onzin. Ik draai het om.
Tsjonge, tsjonge, mensen wees eens blij met wat je KRIJGT!!!
Je trekt het volledig uit zijn verband. Ik heb duidelijk uitgelegd aan TS wat ik ermee bedoelde, anders interpreteren levert dit soort vreemde ietwat misplaatste posts op.
TS KRIJGT niks he? Tegen betaling wellicht, maar dat is volgens mijn woordenboek hetzelfde als KOPEN.
En jij moet goed lezen:

Ons exclusieve aanbod aan u:
• een nieuwe Interactieve HD ontvanger helemaal gratis (normaal € 99)
• of een nieuwe Interactieve HD recorder voor maar € 49 (normaal € 199)

De hd ontvanger krijgt hij gratis. Wil hij meer dan krijgt hij op een nog veel duurder exemplaar nog eens 50 euro extra. HIJ krijgt DUS wel wat.

Prolix
Berichten: 624
Lid geworden op: 27 sep 2013 23:57

Re: ziggo beloond trouwe klanten......?

Ongelezen bericht door Prolix »

touché.. mea culpa, aanvaard mijn welgemeende excuses alsublieft... :mrgreen:

olaf79
Berichten: 8271
Lid geworden op: 17 okt 2011 23:53

Re: ziggo beloond trouwe klanten......?

Ongelezen bericht door olaf79 »

Prolix schreef:touché.. mea culpa, aanvaard mijn welgemeende excuses alsublieft... :mrgreen:
Uiteraard. Het siert de mens die zijn fout toegeeft.

Gesloten