Taitennek schreef:
Dat u nu via ADSL internet (kpn is ook geen lieferdje trouwens) is het bewijs dat Ziggo geen monopolist is.
De problemen die ik tegenkom met ADSL zijn niet van de poes. Dat begint al met de belofte snelheden te leveren waarvan ze vaak maar de helft halen. Dat is pas oplichting.[/quote]
Ik heb inderdaad ADSL van KPN, incluis hun televisiepaketten. Ik ben niet echt tevreden over mijn internet verbinding [het kan en MOET veel sneller], maar effe afkloppen, ik ben tevreden over de klantenservice, heb bij een klacht ook mijn telefoonkosten terug gekregen en de problemen werden opgelost.
Bij ziggo had ik te maken met het feit dat ik plotseling diensten afnam waar ik niet om vroeg. Als je correspondeert met ziggo moet je daarna gelijk kijken dat er niet ineens een nieuw ordernummer verschijnt. Ze klemmen je ergens aan vast tenzij je niet gelijk reageert [excuus is dan dat het een "foutje" was]. Dat is omgekeerde wereld. En het is dan ook nog in en in triest om te vernemen dat je rechtsbijstandverzekeraar plots ook de opponent is [ADAC in de hoedanigheid als incasso-organisatie van ziggo].
Ik ben voor het compleet opengooien van de markt. Ik wil graag weer kabel, maar heb maar 1 keuze: ziggo.....
Vroeger had ik Casema en was dik tevreden, goede klantenservice en een stabiele internetverbinding. Nu is het Ziggo en als ik de andere onderwerpen in de diverse forums op Radar mag geloven, ben je overgeleverd aan de grollen en grillen van een monopolistische kabelaar. Daar zou eens wat aan gedaan moeten worden.[/quote]
Natuurlijk wil je een open kabelmarkt. Dat is alleen een beetje lastig want de ruimte op de kabel is beperkt en technisch is het dus moeilijk om dit te realiseren. Netzo als bij het spoor. Er kan nou eenmaal maar 1 trein tegelijk over.
Gelukkig is concurrentie in de vorm van andere soorten netwerken zoals adsl, satteliet, mobiel internet, digitenne, etc.