LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Ziggo laat klant in de steek
Ziggo laat klant in de steek
Standaard Regelmatig geen verbinding meer met 2.4 GHz
Al geruime tijd hebben we problemen met een wegvallende WiFi verbinding. Heel specifiek gaat het dan om de 2.4 verbinding. De 5GHz verbinding blijft wel werken. Wanneer we het modem uit en aan zetten is het probleem direct weer verholpen. Het modem staat op een kanaal (hebben we veranderd op aanraden van Ziggo vanwege dit probleem) dat nagenoeg niet door andere netwerken gebruikt wordt. Dat blijkt ook volgens de WiFi analyzer. Het probleem is ontstaan nadat we een nieuw modem opgestuurd kregen, de Cisco 3928.
Het probleem lijkt alleen voor te komen wanneer we het netwerk wat intensiever gebruiken met verschillende apparaten. Wanneer de storing optreedt blijft het netwerk wel op volle sterkte zichtbaar maar kunnen we niet meer verbinden. Enige oplossing is modem uit en aan waarna het probleem direct verholpen is.
Vanavond voor het laatst contact gehad met Ziggo en een uitermate onplezierig gesprek gehad. Men wil het modem voor me resetten (is al eerder gebeurd en was geen oplossing) maar verder kunnen/mogen/willen ze niets voor me doen en raden me aan zelf een nieuw WiFi router te kopen. Nou dat laatste gaat dus zeker niet gebeuren.
Ziggo zegt dat ze WiFi officieel niet ondersteunen dus zoek het verder maar uit. Ze willen het modem NIET omruilen om zodoende uit te sluiten dat het een probleem met het modem is.
Kortom ik heb nog steeds een probleem en Ziggo wil eigenlijk niet veel doen om het op te lossen behalve mijzelf op kosten te jagen. Op dit moment dus erg teleurgesteld in de klantgerichtheid van Ziggo. Als dit niet op korte termijn opgelost wordt dan ga ik KPN maar weer eens proberen.
Al geruime tijd hebben we problemen met een wegvallende WiFi verbinding. Heel specifiek gaat het dan om de 2.4 verbinding. De 5GHz verbinding blijft wel werken. Wanneer we het modem uit en aan zetten is het probleem direct weer verholpen. Het modem staat op een kanaal (hebben we veranderd op aanraden van Ziggo vanwege dit probleem) dat nagenoeg niet door andere netwerken gebruikt wordt. Dat blijkt ook volgens de WiFi analyzer. Het probleem is ontstaan nadat we een nieuw modem opgestuurd kregen, de Cisco 3928.
Het probleem lijkt alleen voor te komen wanneer we het netwerk wat intensiever gebruiken met verschillende apparaten. Wanneer de storing optreedt blijft het netwerk wel op volle sterkte zichtbaar maar kunnen we niet meer verbinden. Enige oplossing is modem uit en aan waarna het probleem direct verholpen is.
Vanavond voor het laatst contact gehad met Ziggo en een uitermate onplezierig gesprek gehad. Men wil het modem voor me resetten (is al eerder gebeurd en was geen oplossing) maar verder kunnen/mogen/willen ze niets voor me doen en raden me aan zelf een nieuw WiFi router te kopen. Nou dat laatste gaat dus zeker niet gebeuren.
Ziggo zegt dat ze WiFi officieel niet ondersteunen dus zoek het verder maar uit. Ze willen het modem NIET omruilen om zodoende uit te sluiten dat het een probleem met het modem is.
Kortom ik heb nog steeds een probleem en Ziggo wil eigenlijk niet veel doen om het op te lossen behalve mijzelf op kosten te jagen. Op dit moment dus erg teleurgesteld in de klantgerichtheid van Ziggo. Als dit niet op korte termijn opgelost wordt dan ga ik KPN maar weer eens proberen.
Re: Ziggo laat klant in de steek
Over het algemeen is een WiFi probleem ook niet een probleem van de provider maar meer invloed van de omgeving.
Een 4G netwerk in de wijk/omgeving kan al een oorzaak zijn.
Nu kan ik aan mijn principes vasthouden maar voor een paar tientjes heb ik er een Linksys bij hangen die het prima doet.
Je kunt de webcare eens proberen op het ziggo gebruikers forum, die willen nog wel eens een stapje verder gaan.
De hotspot al eens uitgezet ?
Een 4G netwerk in de wijk/omgeving kan al een oorzaak zijn.
Tja dat kan, zelf heb ik van Ziggo geen Cisco maar een Ubee die ook niet uitblinkt in stabiliteit.Nou dat laatste gaat dus zeker niet gebeuren.
Nu kan ik aan mijn principes vasthouden maar voor een paar tientjes heb ik er een Linksys bij hangen die het prima doet.
Je kunt de webcare eens proberen op het ziggo gebruikers forum, die willen nog wel eens een stapje verder gaan.
Hm, dan krijg je de Experia waar ook al hele fora over volgeschreven zijn of je moet aan de glasvezel gaan. Red je dat niet ga je er ook nog eens zwaar op snelheid op achteruit.Als dit niet op korte termijn opgelost wordt dan ga ik KPN maar weer eens proberen.
Dit fenomeen al wel eens vaker gezien als er vanaf de buitenkant iemand zwaar met een poortscanner aan de gang ging. Heb je een logging mogelijkheid op de firewall ?Wanneer de storing optreedt blijft het netwerk wel op volle sterkte zichtbaar maar kunnen we niet meer verbinden. Enige oplossing is modem uit en aan waarna het probleem direct verholpen is.
De hotspot al eens uitgezet ?
Re: Ziggo laat klant in de steek
Bedankt voor je reactie.
Ik denk echter dat het niet met storing van andere apparaten te maken heeft aangezien na een simpele aan uit van het modem het probleem direct verholpen is. Wanneer het wel door storingen van buitenaf zou komen dan zou ik verwachten dat na een modem reset het probleem direct of snel daarna weer aanwezig is maar dat is niet het geval. Soms werkt de verbinding gewoon weer een week stabiel.
En bovendien zou een nieuwe router dan ook niets uitmaken want die heeft ook gewoon weer WiFi op dezelfde frequentie en zou dan ook weer gestoord worden.
Ik denk echter dat het niet met storing van andere apparaten te maken heeft aangezien na een simpele aan uit van het modem het probleem direct verholpen is. Wanneer het wel door storingen van buitenaf zou komen dan zou ik verwachten dat na een modem reset het probleem direct of snel daarna weer aanwezig is maar dat is niet het geval. Soms werkt de verbinding gewoon weer een week stabiel.
En bovendien zou een nieuwe router dan ook niets uitmaken want die heeft ook gewoon weer WiFi op dezelfde frequentie en zou dan ook weer gestoord worden.
Re: Ziggo laat klant in de steek
Vandaar mijn poortscanner / hotspot suggestie.maar dat is niet het geval. Soms werkt de verbinding gewoon weer een week stabiel.
"The proof of the pudding is in the eating". Leen er anders ergens een voor een weekje. Het ene merk gaat gewoon beter om met invloeden van buitenaf dan het andere. Of probeer webcare zover te krijgen er toch een te laten sturen.En bovendien zou een nieuwe router dan ook niets uitmaken want die heeft ook gewoon weer WiFi op dezelfde frequentie en zou dan ook weer gestoord worden.
Re: Ziggo laat klant in de steek
Over proof of the pudding gesproken. Ik verwacht juist van Ziggo dat zij dat proberen uit te sluiten door het modem om te ruilen. Als er dan nog problemen zijn dan kunnen we het modem uitsluiten. En wie weet is het gewoon opgelost. Kleine moeite zou je zeggen. Waarom moet ik gaan kopen/huren/lenen? Het is hun modem en ik ben (nog steeds) hun klant.
Logging in het modem is helaas minimaal. Een port scan klinkt niet logisch denk ik, omdat het 5Ghz netwerk en bekabelde netwerk prima blijft werken. Als er iemand helemaal los gaat met scannen dan zou alles moeten stoppen met werken.
Toch bedankt voor het meedenken.
Logging in het modem is helaas minimaal. Een port scan klinkt niet logisch denk ik, omdat het 5Ghz netwerk en bekabelde netwerk prima blijft werken. Als er iemand helemaal los gaat met scannen dan zou alles moeten stoppen met werken.
Toch bedankt voor het meedenken.
Re: Ziggo laat klant in de steek
Die conclusie klopt niet , in de Ubee van Ziggo heb ik het mis zien gaan terwijl het bekabelde deel zich nergens van aan trekt.Een port scan klinkt niet logisch denk ik, omdat het 5Ghz netwerk en bekabelde netwerk prima blijft werken. Als er iemand helemaal los gaat met scannen dan zou alles moeten stoppen met werken.
Graag gedaan, jammer alleen dat je alle mogelijkheden bij voorbaat al uitsluitToch bedankt voor het meedenken.
Vandaar mijn andere suggestie via het Ziggo gebruikersforum webcare te benaderen, een "onprettig gesprek" proberen te vermijden. Met stroop vang je nog steeds meer dan met azijn.Het is hun modem en ik ben (nog steeds) hun klant.
Re: Ziggo laat klant in de steek
Het zou zomaar kunnen dat nadat jouw modem opnieuw is opgestart, jouw buren problemen hebben op het gebruikte kanaal....fj79 schreef:Bedankt voor je reactie.
Ik denk echter dat het niet met storing van andere apparaten te maken heeft aangezien na een simpele aan uit van het modem het probleem direct verholpen is.
Re: Ziggo laat klant in de steek
Download het program InSSIDer en kijk welk kanaal nog niet gebruikt wordt.
Verander het huidige kanaal in het modem.
192.168.178.1
Ziggo
draadloos
Verander het huidige kanaal in het modem.
192.168.178.1
Ziggo
draadloos
-
- Berichten: 5056
- Lid geworden op: 26 apr 2015 10:52
Re: Ziggo laat klant in de steek
Een nieuw modem krijgen is erg simpel als je hem in bruikleen hebt:
- Trek de adapter uit het stopcontact
- Wacht +/- 1 uur
- Bel de helpdesk
- Zeg dat het modem het niet meer doet
- Volg netjes hun stappen plan (maar doe niet de adapter erin )
Enige conclusie die er is is dat het modem defect is en ze sturen je een nieuwe. Tenminste zo werkt het bij KPN e.d. die sturen nooit enkel een voeding. Zal bij Ziggo wel niet anders zijn.
- Trek de adapter uit het stopcontact
- Wacht +/- 1 uur
- Bel de helpdesk
- Zeg dat het modem het niet meer doet
- Volg netjes hun stappen plan (maar doe niet de adapter erin )
Enige conclusie die er is is dat het modem defect is en ze sturen je een nieuwe. Tenminste zo werkt het bij KPN e.d. die sturen nooit enkel een voeding. Zal bij Ziggo wel niet anders zijn.
Re: Ziggo laat klant in de steek
Je bent klant van Ziggo en hebt blijkbaar hoge verwachtingen van hun service. Alleen Ziggo voldoet daar blijkbaar niet aan. En intussen zit je met een niet goed werkende verbinding. Je kunt dan 2 dingen doen.fj79 schreef:Over proof of the pudding gesproken. Ik verwacht juist van Ziggo dat zij dat proberen uit te sluiten door het modem om te ruilen. Als er dan nog problemen zijn dan kunnen we het modem uitsluiten. En wie weet is het gewoon opgelost. Kleine moeite zou je zeggen. Waarom moet ik gaan kopen/huren/lenen? Het is hun modem en ik ben (nog steeds) hun klant.
Logging in het modem is helaas minimaal. Een port scan klinkt niet logisch denk ik, omdat het 5Ghz netwerk en bekabelde netwerk prima blijft werken. Als er iemand helemaal los gaat met scannen dan zou alles moeten stoppen met werken.
Toch bedankt voor het meedenken.
Je maakt er een principe kwestie van. Dan kun je op dit forum gaan klagen en daar veel tijd in steken. Je kunt blijven bellen met de klantenservice van Ziggo en hopen dat je een goedwillende medewerker aan de lijn krijgt die je wil helpen. Onprettige gesprekken helpen echter niet tot het komen van een oplossing. Kortom heel veel ergernis. En het blijft altijd nog maar de vraag of het opgelost gaat worden.
Of je koopt voor een paar tientjes een goede router, hangt deze achter je modem en je problemen zijn opgelost. Het kost misschien wat (maar dat kosten je computers, ipads, telefoons enz enz ook) maar het scheelt een hoop ergernis. En je bent vanaf dat moment baas over je eigen netwerk. En mocht je overgaan naar een andere provider dan is dat ook heel simpel. Slechts de kabel uit het Ziggo modem halen en in het nieuwe modem steken en klaar.
Re: Ziggo laat klant in de steek
Tsja, als je geen problemen hebt om de boel te belazeren moet je dat vooral doen. Maar ik hoop dat de meeste mensen toch nog wel een beetje integer zijn. Zo niet, dan moet je je bek houden over bedrijven die zogenaamd de boel bedonderen.sylvesterb schreef:Een nieuw modem krijgen is erg simpel als je hem in bruikleen hebt:
- Trek de adapter uit het stopcontact
- Wacht +/- 1 uur
- Bel de helpdesk
- Zeg dat het modem het niet meer doet
- Volg netjes hun stappen plan (maar doe niet de adapter erin )
Enige conclusie die er is is dat het modem defect is en ze sturen je een nieuwe. Tenminste zo werkt het bij KPN e.d. die sturen nooit enkel een voeding. Zal bij Ziggo wel niet anders zijn.
Re: Ziggo laat klant in de steek
Ten eerste is dit oplichting en dat zal ook aan het licht komen als de monteur met een nieuw modem komt of als je oude modem opstuurd.sylvesterb schreef:Een nieuw modem krijgen is erg simpel als je hem in bruikleen hebt:
- Trek de adapter uit het stopcontact
- Wacht +/- 1 uur
- Bel de helpdesk
- Zeg dat het modem het niet meer doet
- Volg netjes hun stappen plan (maar doe niet de adapter erin )
Enige conclusie die er is is dat het modem defect is en ze sturen je een nieuwe. Tenminste zo werkt het bij KPN e.d. die sturen nooit enkel een voeding. Zal bij Ziggo wel niet anders zijn.
En ik weet uit eigen ervaring, dat Ziggo juist wel enkel een voeding opstuurt omdat die regelmatig kapot gaan
-
- Berichten: 5056
- Lid geworden op: 26 apr 2015 10:52
Re: Ziggo laat klant in de steek
Maar Ziggo belazert de klant toch ook door het modem niet uit te sluiten als oorzaak en dat mag wel? Maar vergeten de stekker in het stopcontact te doen mag niet?GJvdZ schreef:Tsja, als je geen problemen hebt om de boel te belazeren moet je dat vooral doen. Maar ik hoop dat de meeste mensen toch nog wel een beetje integer zijn. Zo niet, dan moet je je bek houden over bedrijven die zogenaamd de boel bedonderen.sylvesterb schreef:Een nieuw modem krijgen is erg simpel als je hem in bruikleen hebt:
- Trek de adapter uit het stopcontact
- Wacht +/- 1 uur
- Bel de helpdesk
- Zeg dat het modem het niet meer doet
- Volg netjes hun stappen plan (maar doe niet de adapter erin )
Enige conclusie die er is is dat het modem defect is en ze sturen je een nieuwe. Tenminste zo werkt het bij KPN e.d. die sturen nooit enkel een voeding. Zal bij Ziggo wel niet anders zijn.
Ik zit zelf bij een provider waar ik dit soort problemen niet mee heb. Maar weet uit ervaring dat het regelmatig voorkomt dat klanten op deze manier een nieuw modem krijgen. Providers liggen niet wakker van 1 modem meer of minder versturen als de klant daarmee tevreden is. Ik kan elk jaar een nieuw modem krijgen als ik mijn contract verleng met 1 jaar en soms wil het nieuwste model dus die ik dat ook.
Re: Ziggo laat klant in de steek
Het is niet bewezen, dat Ziggo de boel belazert.sylvesterb schreef:Maar Ziggo belazert de klant toch ook door het modem niet uit te sluiten als oorzaak en dat mag wel? Maar vergeten de stekker in het stopcontact te doen mag niet?GJvdZ schreef:Tsja, als je geen problemen hebt om de boel te belazeren moet je dat vooral doen. Maar ik hoop dat de meeste mensen toch nog wel een beetje integer zijn. Zo niet, dan moet je je bek houden over bedrijven die zogenaamd de boel bedonderen.sylvesterb schreef:Een nieuw modem krijgen is erg simpel als je hem in bruikleen hebt:
- Trek de adapter uit het stopcontact
- Wacht +/- 1 uur
- Bel de helpdesk
- Zeg dat het modem het niet meer doet
- Volg netjes hun stappen plan (maar doe niet de adapter erin )
Enige conclusie die er is is dat het modem defect is en ze sturen je een nieuwe. Tenminste zo werkt het bij KPN e.d. die sturen nooit enkel een voeding. Zal bij Ziggo wel niet anders zijn.
Ik zit zelf bij een provider waar ik dit soort problemen niet mee heb. Maar weet uit ervaring dat het regelmatig voorkomt dat klanten op deze manier een nieuw modem krijgen. Providers liggen niet wakker van 1 modem meer of minder versturen als de klant daarmee tevreden is. Ik kan elk jaar een nieuw modem krijgen als ik mijn contract verleng met 1 jaar en soms wil het nieuwste model dus die ik dat ook.
Het kan ook een foutieve instelling zijn.
Maar om dit advies te geven, maar ja.
Als de provider het abonnement verhoogt, omdat de kosten de pan uitrijzen, zijn het deze mensen die als eerste roepen.
Re: Ziggo laat klant in de steek
Ziggo vertelt haar klanten al jaren sprookjes
Re: Ziggo laat klant in de steek
De stekker uit het stopcontact laten en zeggen dat het nog steeds niet werkt grenst aan oplichting. Je zit dan gewoon asociaal te liegen. Dat is wat anders dan een probleem niet kunnen oplossen.sylvesterb schreef:Maar Ziggo belazert de klant toch ook door het modem niet uit te sluiten als oorzaak en dat mag wel? Maar vergeten de stekker in het stopcontact te doen mag niet?GJvdZ schreef:Tsja, als je geen problemen hebt om de boel te belazeren moet je dat vooral doen. Maar ik hoop dat de meeste mensen toch nog wel een beetje integer zijn. Zo niet, dan moet je je bek houden over bedrijven die zogenaamd de boel bedonderen.sylvesterb schreef:Een nieuw modem krijgen is erg simpel als je hem in bruikleen hebt:
- Trek de adapter uit het stopcontact
- Wacht +/- 1 uur
- Bel de helpdesk
- Zeg dat het modem het niet meer doet
- Volg netjes hun stappen plan (maar doe niet de adapter erin )
Enige conclusie die er is is dat het modem defect is en ze sturen je een nieuwe. Tenminste zo werkt het bij KPN e.d. die sturen nooit enkel een voeding. Zal bij Ziggo wel niet anders zijn.
Ik zit zelf bij een provider waar ik dit soort problemen niet mee heb. Maar weet uit ervaring dat het regelmatig voorkomt dat klanten op deze manier een nieuw modem krijgen. Providers liggen niet wakker van 1 modem meer of minder versturen als de klant daarmee tevreden is. Ik kan elk jaar een nieuw modem krijgen als ik mijn contract verleng met 1 jaar en soms wil het nieuwste model dus die ik dat ook.
Re: Ziggo laat klant in de steek
dual band router probleem opgelost.
Re: Ziggo laat klant in de steek
Lekker onderbouwd statementZiggo vertelt haar klanten al jaren sprookjes
Wat denk je wat de Cisco is die TS heeft ?dual band router probleem opgelost.
Re: Ziggo laat klant in de steek
Ja true, maar ik heb echt geen klagen aan bijvoorbeeld de snelheid van het ziggo netwerk, tuurlijk zijn er vaak problemen, maar als ik bijvoorbeeld aan het gamen ben, ben ik echt altijd de gene met het snelste internet.haljamar schreef:Ziggo vertelt haar klanten al jaren sprookjes
Re: Ziggo laat klant in de steek
Als ICTer zijnde en sprekende uit 10 jaar werkervaring, kan ik bevestigen dat WiFi een slecht connectie medium is. Er zijn vele variabelen in de directe omgeving die invloed hebben om de stabiliteit van de verbinding. Een magnetron, een onweersbui, UMTS mast op de dak/in de buurt, om een paar te noemen.
Ik raad men vrijwel altijd aan om de kabel te gebruiken, puur en alleen omdat deze kabels tegenwoordig allemaal shielded zijn en vrijwel geen hinder ondervinden van invloed van buiten af.
Daarnaast, om niet geheel de kant te kiezen van Ziggo, wil ik u toch adviseren om bij de plaatselijke ICT-boer een goedkope WiFi router aan te schaffen (deze kunt u altijd nog in uw eigen huis inzetten om de WiFi signaal elders in uw huis te kunnen versterken (bijvoorbeeld op zolder).
Het hoeft geen super geavanceerde router te zijn, een simpele Sweex of Bel-Kin router van een 10je zou al meer dan voldoende moeten zijn.
Wanneer u deze WiFi-router op de modem met kabel aangesloten heeft, en u verbindt met het internet via uw (nieuwe) WiFi-router en deze toont een sterke verbetering in verbinding stabiliteit, staat uw verdomd sterk in uw schoenen om tegen Ziggo te kunnen zeggen dat hun apparatuur niet (meer) deugd.
Hier mee kunt u Ziggo op de vingers tikken en kan het zelfs voortvloeien dat er een coulante regeling in werking wordt gesteld waardoor uw kosten terug kunt krijgen die u kwijt bent geweest om zelf achter het probleem aan te gaan.
Ik raad men vrijwel altijd aan om de kabel te gebruiken, puur en alleen omdat deze kabels tegenwoordig allemaal shielded zijn en vrijwel geen hinder ondervinden van invloed van buiten af.
Daarnaast, om niet geheel de kant te kiezen van Ziggo, wil ik u toch adviseren om bij de plaatselijke ICT-boer een goedkope WiFi router aan te schaffen (deze kunt u altijd nog in uw eigen huis inzetten om de WiFi signaal elders in uw huis te kunnen versterken (bijvoorbeeld op zolder).
Het hoeft geen super geavanceerde router te zijn, een simpele Sweex of Bel-Kin router van een 10je zou al meer dan voldoende moeten zijn.
Wanneer u deze WiFi-router op de modem met kabel aangesloten heeft, en u verbindt met het internet via uw (nieuwe) WiFi-router en deze toont een sterke verbetering in verbinding stabiliteit, staat uw verdomd sterk in uw schoenen om tegen Ziggo te kunnen zeggen dat hun apparatuur niet (meer) deugd.
Hier mee kunt u Ziggo op de vingers tikken en kan het zelfs voortvloeien dat er een coulante regeling in werking wordt gesteld waardoor uw kosten terug kunt krijgen die u kwijt bent geweest om zelf achter het probleem aan te gaan.