LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Ziggo modem update problemen, Ziggo geeft niet thuis
-
- Berichten: 1
- Lid geworden op: 17 dec 2012 16:28
Ziggo modem update problemen, Ziggo geeft niet thuis
Beste forumgebruikers,
Het modem van Ziggo heeft onlangs een zogenaamde firmware upgrade gehad waardoor je geen gebruik meer kan maken van repeaters. Zogenaamde kastjes die het draadloze signaal versterken. Er is software ingebouwd waardoor de repeaters niet meer het signaal kunnen overnemen en versterken.
Ik maakte sinds 3 maanden gebruik van een dergelijke repeater omdat mijn wifi signaal instabiel is en niet alle plekken in het huis bereikt. Dit apparaat(je) kost 79,- in de winkel.
Nu ik geen gebruik meer kan maken en ik ook op internet veel klachten zie mbt deze update ben ik Ziggo gaan bellen om te kijken welke oplossing er mogelijk is voor deze issue. Ik werd te woord gestaan en vrij snel verwezen naar NetGear (de fabrikant van de repeater). Die verwijzen weer op hun beurt naar Ziggo. Het klasieke kastje naar de muur verhaal.
Inmiddels ben ik 2 maal beloofd terug te bellen, dat is nooit gebeurd. Nu kwam ik in de Ziggo winkel. De jongen achter de balie keek stoïcijns naar zijn beeld en kwam tot de conclusie dat Ziggo hier niks mee gaat doen. Qua oplossing voor het probleem niet en ook geen vergoeding. Hij heeft live de klachtenafdeling gebeld en ook die zeggen dat het niet hun 'probleem' was. Een ware blijk van klantvriendelijkheid, Enfin.
Ik hoefde voor de rest niet te rekenen op begrip, het enige wat geadviseerd werd was het inhuren van Service Plus (jaja) ter waarde van 15,- per kwartier. Naast de 79,- die ik betaald heb voor de repeater kan ik dus ook nog gaan betalen voor de monteur.
De reden dat ik dit hier plaats is dat dit weer een move is van een groot concern dat met een aanpassing je zo buitenspel kan zetten en totaal niet bereid zijn mee te denken. Ik kan me voorstellen dat niet iedereen tot deze conclusie komt, en ik denk dat het goed is om te weten waar de probleem weg kan komen.
Bedankt Ziggo!
Het modem van Ziggo heeft onlangs een zogenaamde firmware upgrade gehad waardoor je geen gebruik meer kan maken van repeaters. Zogenaamde kastjes die het draadloze signaal versterken. Er is software ingebouwd waardoor de repeaters niet meer het signaal kunnen overnemen en versterken.
Ik maakte sinds 3 maanden gebruik van een dergelijke repeater omdat mijn wifi signaal instabiel is en niet alle plekken in het huis bereikt. Dit apparaat(je) kost 79,- in de winkel.
Nu ik geen gebruik meer kan maken en ik ook op internet veel klachten zie mbt deze update ben ik Ziggo gaan bellen om te kijken welke oplossing er mogelijk is voor deze issue. Ik werd te woord gestaan en vrij snel verwezen naar NetGear (de fabrikant van de repeater). Die verwijzen weer op hun beurt naar Ziggo. Het klasieke kastje naar de muur verhaal.
Inmiddels ben ik 2 maal beloofd terug te bellen, dat is nooit gebeurd. Nu kwam ik in de Ziggo winkel. De jongen achter de balie keek stoïcijns naar zijn beeld en kwam tot de conclusie dat Ziggo hier niks mee gaat doen. Qua oplossing voor het probleem niet en ook geen vergoeding. Hij heeft live de klachtenafdeling gebeld en ook die zeggen dat het niet hun 'probleem' was. Een ware blijk van klantvriendelijkheid, Enfin.
Ik hoefde voor de rest niet te rekenen op begrip, het enige wat geadviseerd werd was het inhuren van Service Plus (jaja) ter waarde van 15,- per kwartier. Naast de 79,- die ik betaald heb voor de repeater kan ik dus ook nog gaan betalen voor de monteur.
De reden dat ik dit hier plaats is dat dit weer een move is van een groot concern dat met een aanpassing je zo buitenspel kan zetten en totaal niet bereid zijn mee te denken. Ik kan me voorstellen dat niet iedereen tot deze conclusie komt, en ik denk dat het goed is om te weten waar de probleem weg kan komen.
Bedankt Ziggo!
Re: Ziggo modem update problemen, Ziggo geeft niet thuis
Heb je een linkje ?en ik ook op internet veel klachten zie mbt deze update
Ik kan er hier niet zoveel over vinden :
http://ziggo-gebruikers.nl/forum/showth ... r&page=106
-
- verified
- Berichten: 93
- Lid geworden op: 15 jun 2012 12:56
- Contacteer:
Re: Ziggo modem update problemen, Ziggo geeft niet thuis
Hallo ZiggoGebruikerZwolle,
Het is inderdaad erg vervelend dat het apparaat niet meer naar behoren werkt. En de excuses dat het zo wij zo bot over kwamen. Dit mag zeker niet de bedoeling zijn.
Ik begrijp goed dat je inderdaad vindt dat Ziggo hiervoor een update moet uitbrengen, zodat de repeater weer naar behoren gaat werken. Echter is hier ook een taak voor Netgear weg gelegd.
Zou je kunnen aangeven welk merk en type modem je van ons hebt?
Zou je ook via een privé bericht je postcode en huisnummer willen sturen, zodat ik je klantgegevens er bij kan pakken.
Alvast bedankt,
Ziggo webteam Alex
Het is inderdaad erg vervelend dat het apparaat niet meer naar behoren werkt. En de excuses dat het zo wij zo bot over kwamen. Dit mag zeker niet de bedoeling zijn.
Ik begrijp goed dat je inderdaad vindt dat Ziggo hiervoor een update moet uitbrengen, zodat de repeater weer naar behoren gaat werken. Echter is hier ook een taak voor Netgear weg gelegd.
Zou je kunnen aangeven welk merk en type modem je van ons hebt?
Zou je ook via een privé bericht je postcode en huisnummer willen sturen, zodat ik je klantgegevens er bij kan pakken.
Alvast bedankt,
Ziggo webteam Alex
Re: Ziggo modem update problemen, Ziggo geeft niet thuis
eh?
Jullie blokken randapparatuur en zeggen dan dat die randapparatuur ook nog ingesteld moet worden?
Had je dat dan niet gelijk kunnen melden voordat jullie iets gingen blokken? Blokken jullie eigenlijk wel randapparatuur? Ik geloof daar namelijk niks van.
Mijn mening: iemand heeft hulp nodig bij het instellen van zijn eigen netwerk. En daarvoor moet men idd niet aankloppen bij de ISP, maar wel bij een IT....of lekker goegelen
Jullie blokken randapparatuur en zeggen dan dat die randapparatuur ook nog ingesteld moet worden?
Had je dat dan niet gelijk kunnen melden voordat jullie iets gingen blokken? Blokken jullie eigenlijk wel randapparatuur? Ik geloof daar namelijk niks van.
Mijn mening: iemand heeft hulp nodig bij het instellen van zijn eigen netwerk. En daarvoor moet men idd niet aankloppen bij de ISP, maar wel bij een IT....of lekker goegelen
Re: Ziggo modem update problemen, Ziggo geeft niet thuis
WAT wordt er dan geblocked ? Ik heb TS ook al een link gevraagd naar "ik ook op internet veel klachten zie mbt deze update" maar TS reageert niet meer. Zelf ben ik ook Ziggo klant en misschien zit ik kippig ergens overheen te kijken maar ik kan niks vinden wat Ziggo nu ineens zou blokkeren.Jullie blokken randapparatuur en zeggen dan dat die randapparatuur ook nog ingesteld moet worden
Re: Ziggo modem update problemen, Ziggo geeft niet thuis
Komt wel af en toe kijken en lezen:bprosman schreef:WAT wordt er dan geblocked ? Ik heb TS ook al een link gevraagd naar "ik ook op internet veel klachten zie mbt deze update" maar TS reageert niet meer. Zelf ben ik ook Ziggo klant en misschien zit ik kippig ergens overheen te kijken maar ik kan niks vinden wat Ziggo nu ineens zou blokkeren.Jullie blokken randapparatuur en zeggen dan dat die randapparatuur ook nog ingesteld moet worden
Laatst bezocht:
18 dec 2012 06:13
Re: Ziggo modem update problemen, Ziggo geeft niet thuis
Geachte,Ziggowebteam schreef:Hallo ZiggoGebruikerZwolle,
Het is inderdaad erg vervelend dat het apparaat niet meer naar behoren werkt. En de excuses dat het zo wij zo bot over kwamen. Dit mag zeker niet de bedoeling zijn.
Ik begrijp goed dat je inderdaad vindt dat Ziggo hiervoor een update moet uitbrengen, zodat de repeater weer naar behoren gaat werken. Echter is hier ook een taak voor Netgear weg gelegd.
Zou je kunnen aangeven welk merk en type modem je van ons hebt?
Zou je ook via een privé bericht je postcode en huisnummer willen sturen, zodat ik je klantgegevens er bij kan pakken.
Alvast bedankt,
Ziggo webteam Alex
Een ding weet ik heel zeker: deze heer ALEX is de redder in nood, hij heeft mij tot 2maal toe, staps gewijs via "Chatten "er door heen geloosd, met het probleem dat ik toendertijd had. Klasse !!! succes en wens dat alles weer naar behoren functioneerd bij u. Fijne dagen.
Re: Ziggo modem update problemen, Ziggo geeft niet thuis
Ook zo'n club die je van verre van je moet houden!
Re: Ziggo modem update problemen, Ziggo geeft niet thuis
Zit er al een jaar of 10 met prima ervaringen hoor.
Re: Ziggo modem update problemen, Ziggo geeft niet thuis
Heel verstandig om je broodheer te verdedigen jullie krijgen 25% korting op de abbo-prijs denk ik.bprosman schreef:Zit er al een jaar of 10 met prima ervaringen hoor.
Re: Ziggo modem update problemen, Ziggo geeft niet thuis
Net zoals er een Ziggowebteam team is zo heb je ook Callcenter medewerkers die de firma moeten promoten.karateb schreef:Heel verstandig om je broodheer te verdedigen jullie krijgen 25% korting op de abbo-prijs denk ik.bprosman schreef:Zit er al een jaar of 10 met prima ervaringen hoor.
Re: Ziggo modem update problemen, Ziggo geeft niet thuis
Hoezo dat? Ik ben er al ~13 jaar tevreden klant, en ze zijn recent wederom tot beste provider gekozen.lila-2 schreef:Ook zo'n club die je van verre van je moet houden!
Re: Ziggo modem update problemen, Ziggo geeft niet thuis
Ja hoor , we hebben dr weer één, als je positief bent zul je dr wel voor werkenHeel verstandig om je broodheer te verdedigen jullie krijgen 25% korting op de abbo-prijs denk ik.
Kom ééns een keer met iets origineels.
@Flipo, jij werkt voor Acronis ?