LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Ziggo modem update problemen, Ziggo geeft niet thuis

Heb je goede of slechte ervaring op het internet of met het internet? Hier kan je jouw mening geven over de zaken rondom het internet.
ZiggoGebruikerZwolle
Berichten: 1
Lid geworden op: 17 dec 2012 16:28

Ziggo modem update problemen, Ziggo geeft niet thuis

Ongelezen bericht door ZiggoGebruikerZwolle »

Beste forumgebruikers,

Het modem van Ziggo heeft onlangs een zogenaamde firmware upgrade gehad waardoor je geen gebruik meer kan maken van repeaters. Zogenaamde kastjes die het draadloze signaal versterken. Er is software ingebouwd waardoor de repeaters niet meer het signaal kunnen overnemen en versterken.

Ik maakte sinds 3 maanden gebruik van een dergelijke repeater omdat mijn wifi signaal instabiel is en niet alle plekken in het huis bereikt. Dit apparaat(je) kost 79,- in de winkel.

Nu ik geen gebruik meer kan maken en ik ook op internet veel klachten zie mbt deze update ben ik Ziggo gaan bellen om te kijken welke oplossing er mogelijk is voor deze issue. Ik werd te woord gestaan en vrij snel verwezen naar NetGear (de fabrikant van de repeater). Die verwijzen weer op hun beurt naar Ziggo. Het klasieke kastje naar de muur verhaal.

Inmiddels ben ik 2 maal beloofd terug te bellen, dat is nooit gebeurd. Nu kwam ik in de Ziggo winkel. De jongen achter de balie keek stoïcijns naar zijn beeld en kwam tot de conclusie dat Ziggo hier niks mee gaat doen. Qua oplossing voor het probleem niet en ook geen vergoeding. Hij heeft live de klachtenafdeling gebeld en ook die zeggen dat het niet hun 'probleem' was. Een ware blijk van klantvriendelijkheid, Enfin.

Ik hoefde voor de rest niet te rekenen op begrip, het enige wat geadviseerd werd was het inhuren van Service Plus (jaja) ter waarde van 15,- per kwartier. Naast de 79,- die ik betaald heb voor de repeater kan ik dus ook nog gaan betalen voor de monteur.

De reden dat ik dit hier plaats is dat dit weer een move is van een groot concern dat met een aanpassing je zo buitenspel kan zetten en totaal niet bereid zijn mee te denken. Ik kan me voorstellen dat niet iedereen tot deze conclusie komt, en ik denk dat het goed is om te weten waar de probleem weg kan komen.

Bedankt Ziggo!

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: Ziggo modem update problemen, Ziggo geeft niet thuis

Ongelezen bericht door bprosman »

en ik ook op internet veel klachten zie mbt deze update
Heb je een linkje ?

Ik kan er hier niet zoveel over vinden :

http://ziggo-gebruikers.nl/forum/showth ... r&page=106

Ziggowebteam
verified
Berichten: 93
Lid geworden op: 15 jun 2012 12:56
Contacteer:

Re: Ziggo modem update problemen, Ziggo geeft niet thuis

Ongelezen bericht door Ziggowebteam »

Hallo ZiggoGebruikerZwolle,

Het is inderdaad erg vervelend dat het apparaat niet meer naar behoren werkt. En de excuses dat het zo wij zo bot over kwamen. Dit mag zeker niet de bedoeling zijn.

Ik begrijp goed dat je inderdaad vindt dat Ziggo hiervoor een update moet uitbrengen, zodat de repeater weer naar behoren gaat werken. Echter is hier ook een taak voor Netgear weg gelegd.

Zou je kunnen aangeven welk merk en type modem je van ons hebt?
Zou je ook via een privé bericht je postcode en huisnummer willen sturen, zodat ik je klantgegevens er bij kan pakken.

Alvast bedankt,
Ziggo webteam Alex

devious
Berichten: 1392
Lid geworden op: 13 jan 2010 22:14

Re: Ziggo modem update problemen, Ziggo geeft niet thuis

Ongelezen bericht door devious »

eh?

Jullie blokken randapparatuur en zeggen dan dat die randapparatuur ook nog ingesteld moet worden?
Had je dat dan niet gelijk kunnen melden voordat jullie iets gingen blokken? Blokken jullie eigenlijk wel randapparatuur? Ik geloof daar namelijk niks van.

Mijn mening: iemand heeft hulp nodig bij het instellen van zijn eigen netwerk. En daarvoor moet men idd niet aankloppen bij de ISP, maar wel bij een IT....of lekker goegelen

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: Ziggo modem update problemen, Ziggo geeft niet thuis

Ongelezen bericht door bprosman »

Jullie blokken randapparatuur en zeggen dan dat die randapparatuur ook nog ingesteld moet worden
WAT wordt er dan geblocked ? Ik heb TS ook al een link gevraagd naar "ik ook op internet veel klachten zie mbt deze update" maar TS reageert niet meer. Zelf ben ik ook Ziggo klant en misschien zit ik kippig ergens overheen te kijken maar ik kan niks vinden wat Ziggo nu ineens zou blokkeren.

nevermind
Berichten: 4662
Lid geworden op: 10 sep 2011 00:27

Re: Ziggo modem update problemen, Ziggo geeft niet thuis

Ongelezen bericht door nevermind »

bprosman schreef:
Jullie blokken randapparatuur en zeggen dan dat die randapparatuur ook nog ingesteld moet worden
WAT wordt er dan geblocked ? Ik heb TS ook al een link gevraagd naar "ik ook op internet veel klachten zie mbt deze update" maar TS reageert niet meer. Zelf ben ik ook Ziggo klant en misschien zit ik kippig ergens overheen te kijken maar ik kan niks vinden wat Ziggo nu ineens zou blokkeren.
Komt wel af en toe kijken en lezen:

Laatst bezocht:
18 dec 2012 06:13

cathand
Berichten: 18
Lid geworden op: 09 aug 2012 17:55

Re: Ziggo modem update problemen, Ziggo geeft niet thuis

Ongelezen bericht door cathand »

Ziggowebteam schreef:Hallo ZiggoGebruikerZwolle,

Het is inderdaad erg vervelend dat het apparaat niet meer naar behoren werkt. En de excuses dat het zo wij zo bot over kwamen. Dit mag zeker niet de bedoeling zijn.

Ik begrijp goed dat je inderdaad vindt dat Ziggo hiervoor een update moet uitbrengen, zodat de repeater weer naar behoren gaat werken. Echter is hier ook een taak voor Netgear weg gelegd.

Zou je kunnen aangeven welk merk en type modem je van ons hebt?
Zou je ook via een privé bericht je postcode en huisnummer willen sturen, zodat ik je klantgegevens er bij kan pakken.

Alvast bedankt,
Ziggo webteam Alex
Geachte,
Een ding weet ik heel zeker: deze heer ALEX is de redder in nood, hij heeft mij tot 2maal toe, staps gewijs via "Chatten "er door heen geloosd, met het probleem dat ik toendertijd had. Klasse !!! succes en wens dat alles weer naar behoren functioneerd bij u. Fijne dagen.

lila-2

Re: Ziggo modem update problemen, Ziggo geeft niet thuis

Ongelezen bericht door lila-2 »

Ook zo'n club die je van verre van je moet houden!

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: Ziggo modem update problemen, Ziggo geeft niet thuis

Ongelezen bericht door bprosman »

Zit er al een jaar of 10 met prima ervaringen hoor.

karateb
Berichten: 55
Lid geworden op: 04 mei 2011 22:04

Re: Ziggo modem update problemen, Ziggo geeft niet thuis

Ongelezen bericht door karateb »

bprosman schreef:Zit er al een jaar of 10 met prima ervaringen hoor.
Heel verstandig om je broodheer te verdedigen jullie krijgen 25% korting op de abbo-prijs denk ik.

flipo
Berichten: 42
Lid geworden op: 17 sep 2012 22:36

Re: Ziggo modem update problemen, Ziggo geeft niet thuis

Ongelezen bericht door flipo »

karateb schreef:
bprosman schreef:Zit er al een jaar of 10 met prima ervaringen hoor.
Heel verstandig om je broodheer te verdedigen jullie krijgen 25% korting op de abbo-prijs denk ik.
Net zoals er een Ziggowebteam team is zo heb je ook Callcenter medewerkers die de firma moeten promoten.

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: Ziggo modem update problemen, Ziggo geeft niet thuis

Ongelezen bericht door sjohie »

lila-2 schreef:Ook zo'n club die je van verre van je moet houden!
Hoezo dat? Ik ben er al ~13 jaar tevreden klant, en ze zijn recent wederom tot beste provider gekozen.

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: Ziggo modem update problemen, Ziggo geeft niet thuis

Ongelezen bericht door bprosman »

Heel verstandig om je broodheer te verdedigen jullie krijgen 25% korting op de abbo-prijs denk ik.
Ja hoor , we hebben dr weer één, als je positief bent zul je dr wel voor werken :lol:
Kom ééns een keer met iets origineels.

@Flipo, jij werkt voor Acronis ?

Gesloten