LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Ziggo monteur pas over 2 weken..? Belachelijk!

Heb je goede of slechte ervaring op het internet of met het internet? Hier kan je jouw mening geven over de zaken rondom het internet.
YannickBakker
Berichten: 6
Lid geworden op: 12 okt 2011 17:57

Ziggo monteur pas over 2 weken..? Belachelijk!

Ongelezen bericht door YannickBakker »

Hallo,

Een tijdje geleden heb ik al een topic aangemaakt wat ging over het steeds uitvallen van het internet (http://forum.www.trosradar.nl/viewtopic ... 4&t=104966): ik heb toen mijn router vervangen en toen werkte het plots weer 2 weken goed. Nu heb ik weer hetzelfde probleem: het internet valt om de zoveel tijd uit en ik moet dan mijn modem en al opnieuw in het stopcontact steken. Erg onhandig! De telefoonlijn licht er dan ook uit.

Nu heb ik weer Ziggo gebeld en zij zijn pas bereid over 2 weken een monteur te sturen, belachelijk. De installatie monteur kwam namelijk de dag nadat ik het pakket het besteld namelijk.

Hebben meerdere mensen hiermee te maken gehad? En moet ik nu echt 2 weken telkens de modem en router opnieuw in het stopcontact steken? Want dat is echt vervelend.

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: Ziggo monteur pas over 2 weken..? Belachelijk!

Ongelezen bericht door bprosman »

je hebt het over een router... ik ga er even van uit dat je dan wireless werkt ?. Valt je verbinding ook wel als je bedraad rechtstreeks op het modem werkt ?

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Ziggo monteur pas over 2 weken..? Belachelijk!

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Ziggo vindt het een grote eer dat je klant bij Ziggo mag zijn. Een paar weken zonder telefoon en internet moet daarom kunnen.

Ulbe
Berichten: 1409
Lid geworden op: 11 jun 2005 19:18

Re: Ziggo monteur pas over 2 weken..? Belachelijk!

Ongelezen bericht door Ulbe »

Beste Yanick,

Wanneer er problemen zijn met de draadloze verbinding is het zaak eerst de verbinding ( zonder router er tussen ) te proberen,

Grote kans dat de verbinding dan wel goed werkt,

Draadloos internet is makkelijk, maar optimaal functioneerd het systeem helaas nog niet, vaak lever je in op snelheid en problemen dat de boel blijft hangen is ook vele malen groter,

Wanneer de router in het zelfde vertrek staat als de computer is meestal de verbinding goed en stabiel te noemen, met muren en plafonds er tussen ( vooral bij nieuwbouwhuizen, ( beton vloeren en plafonds ) is de verbinding vaak slecht of niet mogelijk op andere vertrekken in de woning,

Eerst alles bedraad checken en dan de provider bellen, vaak zijn de problemen bij de interne installatie het probleem, en daar kan Ziggo weer niks aan doen,

Veel succes en vriendelijke groeten Ulbe.

olaf79
Berichten: 8271
Lid geworden op: 17 okt 2011 23:53

Re: Ziggo monteur pas over 2 weken..? Belachelijk!

Ongelezen bericht door olaf79 »

Bob Schurkjens schreef:Ziggo vindt het een grote eer dat je klant bij Ziggo mag zijn. Een paar weken zonder telefoon en internet moet daarom kunnen.
Hm Ziggo is niet de enige andere staan ook niet de volgende dag op de stoep om je te helpen. Als het probleem bij Ziggo of haar modem ligt trek je gewoon twee weken abbo geld af van de rekening.

YannickBakker
Berichten: 6
Lid geworden op: 12 okt 2011 17:57

Re: Ziggo monteur pas over 2 weken..? Belachelijk!

Ongelezen bericht door YannickBakker »

Eer om een ziggo klant te zijn? Dat betekend niet dat je niet kunt verwachten dat er geen service is, want zo komt het wel over via de reclames op TV.

Heb nog eens gebeld, en nu werd ik goed geholpen: er is een harde reset uitgeverd op de modem en nu valt het al ruim 5 uur niet uit!

ciske
Berichten: 10820
Lid geworden op: 17 mar 2011 11:13

Re: Ziggo monteur pas over 2 weken..? Belachelijk!

Ongelezen bericht door ciske »

hopelijk blijft het werken.

GJvdZ
Berichten: 7404
Lid geworden op: 03 nov 2010 13:49

Re: Ziggo monteur pas over 2 weken..? Belachelijk!

Ongelezen bericht door GJvdZ »

Een beetje off-topic: we horen vooral veel over gebrek aan personeel in de zorgsector, maar in de technische sector is ook een groot tekort aan personeel. NIet zo gek dus dat je af en toe moet wachten tot er een monteur beschikbaar is. En ga er maar vast vanuit dat het in de toekomst alleen maar slechter wordt, want de aanmeldingen voor technische opleidingen lopen alleen maar terug.

Bizar eigenlijk, want met een technische opleiding heb je nog altijd een hele grote kans op een behoorlijk betaalde baan.

olaf79
Berichten: 8271
Lid geworden op: 17 okt 2011 23:53

Re: Ziggo monteur pas over 2 weken..? Belachelijk!

Ongelezen bericht door olaf79 »

GJvdZ schreef:Een beetje off-topic: we horen vooral veel over gebrek aan personeel in de zorgsector, maar in de technische sector is ook een groot tekort aan personeel. NIet zo gek dus dat je af en toe moet wachten tot er een monteur beschikbaar is. En ga er maar vast vanuit dat het in de toekomst alleen maar slechter wordt, want de aanmeldingen voor technische opleidingen lopen alleen maar terug.

Bizar eigenlijk, want met een technische opleiding heb je nog altijd een hele grote kans op een behoorlijk betaalde baan.
Voor een harde reset van een modem (lost overigens in 80% van de gevallen de problemen op) heb je geen technisch opgeleide monteur nodig. Je hebt een helpdesk medewerker nodig die verstand van zaken heeft en meer weet en kan dan een stom tekstje uit een scriptje op haar computerschermpje voor te lezen.

Helaas hebben sommige call center medewerkers het gemiddelde iq van een stoeptegel met alzheimer.

JackyJansen
Berichten: 131
Lid geworden op: 29 sep 2011 15:21
Locatie: Utrecht

Re: Ziggo monteur pas over 2 weken..? Belachelijk!

Ongelezen bericht door JackyJansen »

Heb je de versie van je firmware van de modem gecontroleerd. Wellicht is het eenvoudig voor Ziggo om nieuwe firmware in je modem te uploaden of je modem te vervangen.
YannickBakker schreef:Hallo,

Een tijdje geleden heb ik al een topic aangemaakt wat ging over het steeds uitvallen van het internet (http://forum.www.trosradar.nl/viewtopic ... 4&t=104966): ik heb toen mijn router vervangen en toen werkte het plots weer 2 weken goed. Nu heb ik weer hetzelfde probleem: het internet valt om de zoveel tijd uit en ik moet dan mijn modem en al opnieuw in het stopcontact steken. Erg onhandig! De telefoonlijn licht er dan ook uit.

Nu heb ik weer Ziggo gebeld en zij zijn pas bereid over 2 weken een monteur te sturen, belachelijk. De installatie monteur kwam namelijk de dag nadat ik het pakket het besteld namelijk.

Hebben meerdere mensen hiermee te maken gehad? En moet ik nu echt 2 weken telkens de modem en router opnieuw in het stopcontact steken? Want dat is echt vervelend.

GJvdZ
Berichten: 7404
Lid geworden op: 03 nov 2010 13:49

Re: Ziggo monteur pas over 2 weken..? Belachelijk!

Ongelezen bericht door GJvdZ »

olaf79 schreef:
GJvdZ schreef:Een beetje off-topic: we horen vooral veel over gebrek aan personeel in de zorgsector, maar in de technische sector is ook een groot tekort aan personeel. NIet zo gek dus dat je af en toe moet wachten tot er een monteur beschikbaar is. En ga er maar vast vanuit dat het in de toekomst alleen maar slechter wordt, want de aanmeldingen voor technische opleidingen lopen alleen maar terug.

Bizar eigenlijk, want met een technische opleiding heb je nog altijd een hele grote kans op een behoorlijk betaalde baan.
Voor een harde reset van een modem (lost overigens in 80% van de gevallen de problemen op) heb je geen technisch opgeleide monteur nodig. Je hebt een helpdesk medewerker nodig die verstand van zaken heeft en meer weet en kan dan een stom tekstje uit een scriptje op haar computerschermpje voor te lezen.

Helaas hebben sommige call center medewerkers het gemiddelde iq van een stoeptegel met alzheimer.
Een helpdeskmedewerker met verstand van zaken een meer weet en kan dan een stom tekstje uit een scriptje voorlezen is al technisch geschoold.... En die mensen hebben we dus niet meer (genoeg) in Nederland. De mensen die die kennis hebben gaan niet in een call center werken, want elders kan je veel makkelijker en leuker meer geld verdienen.

olaf79
Berichten: 8271
Lid geworden op: 17 okt 2011 23:53

Re: Ziggo monteur pas over 2 weken..? Belachelijk!

Ongelezen bericht door olaf79 »

GJvdZ schreef:
olaf79 schreef:
GJvdZ schreef:Een beetje off-topic: we horen vooral veel over gebrek aan personeel in de zorgsector, maar in de technische sector is ook een groot tekort aan personeel. NIet zo gek dus dat je af en toe moet wachten tot er een monteur beschikbaar is. En ga er maar vast vanuit dat het in de toekomst alleen maar slechter wordt, want de aanmeldingen voor technische opleidingen lopen alleen maar terug.

Bizar eigenlijk, want met een technische opleiding heb je nog altijd een hele grote kans op een behoorlijk betaalde baan.
Voor een harde reset van een modem (lost overigens in 80% van de gevallen de problemen op) heb je geen technisch opgeleide monteur nodig. Je hebt een helpdesk medewerker nodig die verstand van zaken heeft en meer weet en kan dan een stom tekstje uit een scriptje op haar computerschermpje voor te lezen.

Helaas hebben sommige call center medewerkers het gemiddelde iq van een stoeptegel met alzheimer.
Een helpdeskmedewerker met verstand van zaken een meer weet en kan dan een stom tekstje uit een scriptje voorlezen is al technisch geschoold.... En die mensen hebben we dus niet meer (genoeg) in Nederland. De mensen die die kennis hebben gaan niet in een call center werken, want elders kan je veel makkelijker en leuker meer geld verdienen.
Iemand die weet hoe een netwerk werkt hoeft niet technisch te zijn. Met technisch bedoel ik dat ie stekkertjes in en uit elkaar kan halen, hardware kan installeren etc. Een modem reset is simpel, het gaat alleen erom dat de medewerker de juiste vragen moet stellen en dan de juiste conclusie moet trekken. Die medewerkers moeten dus netwerk kennis hebben.

Dirkie
Berichten: 2954
Lid geworden op: 29 jun 2006 12:15

Re: Ziggo monteur pas over 2 weken..? Belachelijk!

Ongelezen bericht door Dirkie »

je hebt het over een router... ik ga er even van uit dat je dan wireless werkt ?.
Waarom trek je die conclusie? Deze is namelijk niet op feiten gebaseerd. TS noemt nergens of hij bedraad of draadloos werkt. Een router is altijd bedraad. Een draadloze router kan bedraad en draadloos. Meestal (maar niet altijd) wordt met een consumenten router een (draadloze) router met ingebouwde switch bedoeld. Uit de tekst van TS kan ik niet afleiden hoe er gewerkt wordt.
Maar het standaard advies (alles stroomloos maken, stekkers controleren en vervolgens alles weer aanzetten) lost heel veel problemen op en er hoeft dan ook helemaal geen monteur te komen. Zo ook in dit geval. De monteur was niet nodig want TS kon het zelf oplossen danwel heeft de help desk medewerker dit op afstand opgelost.
Bij problemen is overigens meestal niet het vinden van een oplossing het moeilijkst, maar het formuleren van het probleem :mrgreen:

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: Ziggo monteur pas over 2 weken..? Belachelijk!

Ongelezen bericht door bprosman »

@Dirkie,

Je hebt gelijk die conclusie was (nog) niet terecht maar er stond ook een vraagteken achter.
Overigens in het tweede gedeelte van de zin stond interessantere info :
De telefoonlijn licht er dan ook uit.

Dirkie
Berichten: 2954
Lid geworden op: 29 jun 2006 12:15

Re: Ziggo monteur pas over 2 weken..? Belachelijk!

Ongelezen bericht door Dirkie »

bprosman schreef:@Dirkie,

Je hebt gelijk die conclusie was (nog) niet terecht maar er stond ook een vraagteken achter.
Overigens in het tweede gedeelte van de zin stond interessantere info :
De telefoonlijn licht er dan ook uit.
Heel juist. Maar een normale helpdesk zou bij het lezen van het verhaal van TS tot een heel simpele conclusie kunnen komen, want TS schrijft
Nu heb ik weer hetzelfde probleem: het internet valt om de zoveel tijd uit en ik moet dan mijn modem en al opnieuw in het stopcontact steken. Erg onhandig!
Conclusie: de stekker valt spontaan uit het stopcontact (er staat nergens dat TS de stekker er zelf eerst uithaalt) en TS lost het probleem op door de stekker er weer in te steken. Oplossing: vervang het stopcontact eens, misschien help het :mrgreen:

zan2564
Berichten: 1
Lid geworden op: 20 dec 2011 09:20

Re: Ziggo monteur pas over 2 weken..? Belachelijk!

Ongelezen bericht door zan2564 »

Wat denk je hier dan van?
Afgelopen dinsdag had Ziggo te maken met een stroomstoring. Hierdoor deed zowel radio en tv als het internet en de telefoon het enige tijd niet. na enige tijd was de storing weer opgeheven en is het signaal teruggezet. Mijn dochter die thuis werkt en coor haar werk de hele dag het internet gebruikt belde mij op mijn werk met het bericht dat de vaste telefoon en het internet niet werkten. Toen ik eind van de middag thuis was werkte dit nog steeds niet. Ik heb toen met mijn mobiele telefoon de helpdesk gebeld. had daar eerst al een discussie met de mederwerker die mij zei dat er aan de rechterkant van het modem een knopje zou zitten. Ik heb heel veel moeite moeten doen om hem ervan te overtuigen dat dit niet het geval was. Daarna heb ik hem er met veel moeite van kunnen overtuigen dat het modem kapot was en er géén lampjes gingen branden als je probeerde te resetten etc. Daarna heb ik geprobeerd een afspraak te maken voor het beozek van een monteur. De eerst mogelijke datum was gisteren. Ik ging hiermee niet akkoord, mijn dochter heeft het internet nodig voor haar werk en dit is niet acceptabel. helaas kwam ik ondanks al mijn aargumenten geen srap verder. Op een geveven moment heb ik meermalen gevraagd een leidinggevende te spreken te krijgen. Dat lukte dus helemaal niet en de medewerker heeft opgehangen. Ik heb daarna nog twee andere medewerkers gesproken met steeds hetzelfde resultaat. Ik heb getracht allerlei oplossingen aan te dragen om de zaak te bespoedigen zoals het zelf ophalen van een nieuw modem of een monteur die het alleen maar even af hoefde tegeven. Steeds met hetzelfde resultaat, als de medewerker genoeg had van mijn verzoeken om een leidinggevende te spreken te krijgen hingen zij op. Al met al zo'n 90 minuten mobiele telefonie met de bijbehorende kosten. na deze wel zeer stroeve communicatie heb ik een klachtenmail naar Ziggo gestuurd. daarop ontving ik een paar laffe excuses, maar inhoudelijk werd niet op mijn mail ingegaan. Afgelopen woensdag heeft mijn dochter nog een keer geprobeerd om iets verder te komen, maar het enige wat zij te horen kreeg dat als er een klant uitviel er gebeld zou worden om eerder langs te komen. ook was deze medewerker zo eerlijk om toe te geven dat dit bijna nooit gebeurd. Wederom kreeg zij geen leidinggevende te spreken. Het lijkt wel of leidinggevenden bij Ziggo allergisch zijn voor de telefoon. Mijns inziens moet als een calll center medewerker er niet uit komt met een klant de leidinggevende het gesprek kunnen overnemen.
Gisteren kwam er een monteur van Ziggo bij mij thuis en twee minuten later was een nieuw modem aangesloten. De monteur vroeg mijn dochter hoe lang wij hadden gewacht. Wij hebben verteld wat er gebeurd is. De monteur vertelde ons dat wij het modfem in de Ziggo winkel in het centrum van Den Haag hadden kunnen omruilen. Hierna was ik echt ontzettend kwaad en heb ik nogmaals de helpdesk van ziggo gebeld met een klacht. In dit gedprek heb ik aangegeven dat ik het schandalig vind zoals je door hen wordt behandeld. Zij vragen je klantnummer of postcode en huisnummer dus zij kunnen al je gegevens zien. dan kunnen zij ook zien dat er een snelle oplossing voorhanden is in plaats van iemand helemaal over de kling te jagen met hun manier van handelen. Hierop kreeg ik op zijn zachtst gezegd een aantal slappe excuses van de betreffende medewerker. Het komt er op neer dat zij niet eens weten dat dit mogelijk is! Je vraagt je dan ook af hoe goed de medewerkers zijn opgeleid.
Enkele maanden geleden was er bij Ziggo een actie voor interactieve televisie. Toen ik hiervan gebruik wilde maken bleek dit alleen voor nieuwe klanten te zijn. Zowel toen als nu heb ik geconstateerd dat Ziggo alles doet om nieuwe klanten te werven, maar als je eenmaal klant bent doe je er niet meer toe.

Gesloten