LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Ziggo

Heb je goede of slechte ervaring op het internet of met het internet? Hier kan je jouw mening geven over de zaken rondom het internet.
nico557

Ziggo

Ongelezen bericht door nico557 »

Sinds woensdag 11-05-2015 is het signaal van Ziggo in Den Bosch( paleiskwartier) wegens storing in de verdeelkast uitgevallen, waardoor er een aantal abonnees zonder tv en internet zitten.Hoe lost Ziggo dit op, pas op dinsdag 17 mei schakelen ze een monteur in, schande vind ik dat om zo met je abonnees om te gaan.En dat noemt zich de beste provider.

kokka

Re: Ziggo

Ongelezen bericht door kokka »

Kwestie van veel bellen naar de klanterservice. En heel boos worden.

langste adem

Ongelezen bericht door langste adem »

De algemene voorwaarden (er zijn veel varianten bij ziggo in deze) zeggen het volgende :
Als een Dienst, of een belangrijk deel daarvan,
tijdelijk niet beschikbaar is, dan heeft die Klant
recht op terugbetaling van de maandelijkse
abonnementsvergoeding voor die periode als:
• hij hiervoor binnen één maand een
schriftelijk verzoek bij Ziggo indient; en
• het terug te betalen bedrag meer bedraagt
dan € 10.

Ik betwijfel of je over die 10 euro heen komt voor een paar dagen zonder tv en internet,,,,
Flink balen dus, niet eens zozeer vanwege geen vergoeding maar omdat je niet TV kunt kijken en internetten...
Ik denk niet dat je heel veel opschiet met het veel bellen naar de klantenservice, behalve dan om je hart te luchten.
Het helpt natuurlijk ook al niet dat het nu vrijdagavond is, en a.s. maandag is het 2e pinksterdag....

Brahms

Ongelezen bericht door Brahms »

.....omdat je niet TV kunt kijken en internetten......
TS kan prima internetten, misschien niet thuis, immers anders had ie het bericht niet kunnen plaatsten :D

harkja
Contacteer:

Ongelezen bericht door harkja »

In de competitie van de 5 beste providers is Ziggo volgens mij nummer 5.
Wie de beste is een glasvezel provider.

ciske

Ongelezen bericht door ciske »

Brahms schreef:.

TS kan prima internetten, misschien niet thuis, immers anders had ie het bericht niet kunnen plaatsten :D

Dan nog is dit slechte service van Ziggo.

GJvdZ

Ongelezen bericht door GJvdZ »

harkja schreef:In de competitie van de 5 beste providers is Ziggo volgens mij nummer 5.
Wie de beste is een glasvezel provider.
Best internetprovider: http://tweakers.net/reviews/4349/10/twe ... iders.html

GJvdZ

Ongelezen bericht door GJvdZ »

Ziggo medewerkers hoeven kennelijk niet 24/7 te werken. Maar als "we" dat wel verlangen dan moeten we op fora zoals deze alle onderwerpen met klachten over dat iemand zelf een keer in het weekend of op feestdagen moet werken direct sluiten.

nico557

Ze hebben de klantenservice al op woensdag van het probleem op de hoogte gesteld,maar er was pas op 17 mei een monteur beschikbaar volgens de klantenservice.Na herhaaldelijk bellen met de klantenservice beloven ze telkens dat het de volgende dag opgelost zou zijn,maar tot op heden zonder resultaat.De klanten worden telkens door de medewerkers van Ziggo voorgelogen.(fijne provider).Dit was ik ook nog vergeten te vermelden,als je je abonnement wilt opzeggen omdat Ziggo er niets aan doet om de storing te verhelpen,krijg je te horen dat ze dan de monteur annuleren.

sjohie

Ongelezen bericht door sjohie »

nico557 schreef:Ze hebben de klantenservice al op woensdag van het probleem op de hoogte gesteld,maar er was pas op 17 mei een monteur beschikbaar volgens de klantenservice.Na herhaaldelijk bellen met de klantenservice beloven ze telkens dat het de volgende dag opgelost zou zijn,maar tot op heden zonder resultaat.De klanten worden telkens door de medewerkers van Ziggo voorgelogen.(fijne provider).Dit was ik ook nog vergeten te vermelden,als je je abonnement wilt opzeggen omdat Ziggo er niets aan doet om de storing te verhelpen,krijg je te horen dat ze dan de monteur annuleren.
16 mei is een wettelijke vrije dag, dus die kan je wegstrepen. Woensdag het probleem geconstateerd, afhankelijk van het tijdstip wordt daar eind v/d dag of donderdagmorgen een actie op uitgezet, er moet even een werkvoorbereider er naar kijken, en een planner, en dan is dinsdag wel zo ongeveer reëel wat betreft uitvoering. Afhankelijk van de plek van de wijkkast kan het bijvoorbeeld nodig zijn om verkeersmaatregelen te treffen, etc etc. Er zit veel meer achter dan dat je als consument ziet.

Zo moet er in Den Bosch, net als veel meer gemeenten tegenwoordig, een MOOR melding gedaan worden, waarmee je als bedrijf toestemming vraagt aan de gemeente om te mogen werken in/aan de openbare ruimte. Op deze manier zorgt de gemeente er bijvoorbeeld voor dat losgewrikte stoeptegels om zo'n wijkkast weer netjes door een bestratingsbedrijf worden teruggeplaatst. Voor daadwerkelijk kabels leggen is dan ook nog een klicmelding vereist, maar dat zal hier niet hoeven.

ciske

Ongelezen bericht door ciske »

Feit blijft dat het niet netjes is van Ziggo.

alfatrion

Ongelezen bericht door alfatrion »

langste adem schreef:De algemene voorwaarden (er zijn veel varianten bij ziggo in deze) zeggen het volgende :
Als een Dienst, of een belangrijk deel daarvan, tijdelijk niet beschikbaar is, dan heeft die Klant recht op terugbetaling van de maandelijkse abonnementsvergoeding voor die periode als:
• hij hiervoor binnen één maand een schriftelijk verzoek bij Ziggo indient; en
• het terug te betalen bedrag meer bedraagt dan € 10.
Dit beding komt mij onredelijk bezwarend voor. Normaal is het zo dat als een partij niet levert dat de ander dan niet hoeft te betalen. Dit beding komt er op neer dat de klant moet betalen ongeacht of Ziggo levert. Televisie wordt geleverd voor € 18,70. En MyPrime wordt aangeboden voor € 6,95. Als Ziggo deze laatste dienst 43 dagen niet levert dan zou de klant toch moeten betalen. Dat is een te grote aantasting van de balans tussen de rechten en plichten van partijen. En daarom is het beding onredelijk bezwarend.
sjohie schreef:Zo moet er in Den Bosch, net als veel meer gemeenten tegenwoordig, een MOOR melding gedaan worden, waarmee je als bedrijf toestemming vraagt aan de gemeente om te mogen werken in/aan de openbare ruimte.
Aha, daarom moet ik dus altijd zo lang op een taxi wachten.

nico557

@sjohie,Ik denk dat je toch wat in de war bent wat betreft Moor melding om te mogen werken aan de wijkkasten.
Moor melding is alleen verplicht bij graafwerkzaamheden, verplaatsen van de wijkkasten,etc.etc.
Dit heeft dus niets te maken met een storing oplossen in een verdeelkast cq wijkkast.
Van jou is het al net zo dom geleuter als van de klantenservice.

stofzuigertje

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Dit betekend dat ik geen Ziggo kan nemen.

Elk weekend doe ik thuis de administratie met scannen en facturen maken en verzenden zodat deze maandag verwerkt en betaald kan worden.
Ook vandaag nog beltegoed op Simpel Prepaid gedaan en dat lukt niet op andere manier.
Als ze niet binnen 24 uur iets kunnen herstellen zou ik contract ontbinden en gelijk alle buren vragen hetzelfde te doen.

Als ze in 1 straat vele tientallen klanten kwijt raken komt er wel paniek en monteurs is mijn ervaring willen graag spoed klussen in weekend of feestdagen doen mits ze extra betaald worden...Avond, weekend of zondag tot 200%, Feestdagen tot 300% afhankelijk van CAO en dan ter compensatie eventueel begin van de week vrij....

gemist

Ongelezen bericht door gemist »

stofzuigertje schreef:Dit betekend dat ik geen Ziggo kan nemen.

Elk weekend doe ik thuis de administratie met scannen en facturen maken en verzenden zodat deze maandag verwerkt en betaald kan worden.
Ook vandaag nog beltegoed op Simpel Prepaid gedaan en dat lukt niet op andere manier.
Als ze niet binnen 24 uur iets kunnen herstellen zou ik contract ontbinden en gelijk alle buren vragen hetzelfde te doen.

Als ze in 1 straat vele tientallen klanten kwijt raken komt er wel paniek en monteurs is mijn ervaring willen graag spoed klussen in weekend of feestdagen doen mits ze extra betaald worden...Avond, weekend of zondag tot 200%, Feestdagen tot 300% afhankelijk van CAO en dan ter compensatie eventueel begin van de week vrij....
Je zit al lang genoeg op dit Forum om te weten dat het volledig kul is wat je schrijft. En verder worden feestdagen als zondagen uitbetaald. Da's ook erg normaal bij bedrijven die langer open zijn dan de kantooruren. En zelfs dat wist je ook al.
Verder wordt de kabelschade volgens procedure gemeld en hersteld, meerdere bellende klanten geven alleen aan dat het een probleem is, de procedure gaat gewoon door en wordt niet, ik herhaal 'niet', bespoedigd omdat iemand vindt dattie erg belangrijk werk heeft te doen.

nico557

Eindelijk zijn de 15 abonnees in het paleiskwartier in 's-Hertogenbosch weer in staat om tv te kijken te internetten en bellen.
Petje af voor Ziggo die heeft laten zien dat ze heel klantvriendelijk zijn,en storingen zeer snel oplossen 7 dagen heeft het maar geduurd.

Har06

Ongelezen bericht door Har06 »

Brahms schreef:
.....omdat je niet TV kunt kijken en internetten......
Heeft Brahms ooit gehoord van smartphones met internet abo ???????????????

sjohie

Ongelezen bericht door sjohie »

nico557 schreef:@sjohie,Ik denk dat je toch wat in de war bent wat betreft Moor melding om te mogen werken aan de wijkkasten.
Moor melding is alleen verplicht bij graafwerkzaamheden, verplaatsen van de wijkkasten,etc.etc.
Dit heeft dus niets te maken met een storing oplossen in een verdeelkast cq wijkkast.
Van jou is het al net zo dom geleuter als van de klantenservice.
Begrijpend lezen gaat je niet zo goed af, of wel?

Ik schreef "Afhankelijk van de plek van de wijkkast kan het bijvoorbeeld nodig zijn om verkeersmaatregelen te treffen, etc etc." , en even verderop geef ik refererend hier aan, dat het voor niet ingewijden soms niet helemaal helder is wat er allemaal bij komt kijken, en dat er oa een MOOR melding nodig kan zijn. Hoe het exact werkt voor deze gemeente weet ik niet uit mijn hoofd, en is ook niet echt relevant voor mijn post. Ik ken iig gemeenten die het alleen als registratieportaal gebruiken, en de K&L laten lopen via de graafmelding, en nog een aantal variaties, oa met verkeersmaatregelen etc.

Hoe en waarvoor de gemeente in kwestie een MOOR melding gebruikt kan variëren, sommigen gebruiken het voor alles op/in de openbare ruimte, anderen alleen om opbrekingen bij te houden, en weer anderen strikt voor werkzaamheden aan K&L, en weer anderen hebben een ander (vergunning)systeem om eea bij te houden. Eigenlijk zijn er voor de ziggo's & co ~400 hoepeltjes om door heen te springen, want elke gemeente heeft wel wat eigens bedacht, zelfs als ze via het MOOR systeem werken. (wat overigens lang niet alle gemeenten zijn).

Maar goed, nogmaals, de Ziggo's van deze wereld moeten in Nederland dus aan een hele rits eisen voldoen, variërend per gemeente, voordat ze op/in/aan zo'n wijkkast kunnen werken voor een klant. Dat vergt werkvoorbereiding, en tijd, welke de klant meestal niet wil opbrengen.

nico557

@sjohie, jawel hoor dit schreef jij,
16 mei is een wettelijke vrije dag, dus die kan je wegstrepen. Woensdag het probleem geconstateerd, afhankelijk van het tijdstip wordt daar eind v/d dag of donderdagmorgen een actie op uitgezet, er moet even een werkvoorbereider er naar kijken, en een planner, en dan is dinsdag wel zo ongeveer reëel wat betreft uitvoering. Afhankelijk van de plek van de wijkkast kan het bijvoorbeeld nodig zijn om verkeersmaatregelen te treffen, etc etc. Er zit veel meer achter dan dat je als consument ziet.

Zo moet er in Den Bosch, net als veel meer gemeenten tegenwoordig, een MOOR melding gedaan worden, waarmee je als bedrijf toestemming vraagt aan de gemeente om te mogen werken in/aan de openbare ruimte. Op deze manier zorgt de gemeente er bijvoorbeeld voor dat losgewrikte stoeptegels om zo'n wijkkast weer netjes door een bestratingsbedrijf worden teruggeplaatst. Voor daadwerkelijk kabels leggen is dan ook nog een klicmelding vereist, maar dat zal hier niet hoeven.

Je weet zelf niet wat je schrijft.

olaf79

Ongelezen bericht door olaf79 »

Tsja, procedures, regelels, processen, je wordt er als consument kriegel van. Die wijkkast is van Ziggo. Laat ziggo er dan gewoon werken als het nodig is. Kunnen er gelijk een hele rits overbodige ambtenaren verdwijnen.

Gesloten