LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] ziggo

Heb je goede of slechte ervaring op het internet of met het internet? Hier kan je jouw mening geven over de zaken rondom het internet.
corinajoosten
Berichten: 11
Lid geworden op: 03 jan 2008 13:19

ziggo

Ongelezen bericht door corinajoosten »

Onze dochter is vorig jaar op zichzelf gaan wonen en wilde een pakket met tv/internet en telefoon aansluiting.
Toen ze de sleutel van haar huis kreeg vroeg ze het pakket al aan en aangezien wij een periode van 8 weken hadden voor verbouwing en alles in orde maken leek dat genoeg tijd.
Ze kreeg al snel een brief dat begin mei 2008 alles geleverd zou worden,eerder dus dan wanneer ze daadwerkelijk in haar huisje ging wonen.
Maar liever eerder dan te laat dachten wij nog.
Begin mei niets en telefonisch werd gezegd omdat casema toen over ging in ziggo dat het door de fusie kwam en dat het nu begin juni zou worden.
Het moest echt in de 1ste week geleverd worden anders kon onze dochter de boel annuleren.
Begin juni niets en alles werd dus stil gelegd zowel schriftelijk als mondeling gedaan.
Ziggo doet echter of haar neus bloed en denkt door te zeggen we hebben alles geleverd nu geld afhandig te kunnen maken.
Er is door mijn dochter niets ontvangen en heeft dus ook nergens voor getekend en dit laatste moet (volgens ziggo zelf) gedaan worden zodat ze bewijs hebben voor ontvangst en dus kunnen innen.
Verschillende brieven en telefoontjes zijn er gepleegd.
Het laatste telefoontje is vorige maand gedaan en werd beloofd dat alles nu recht gezet zou worden.
Dit was de fout van ziggo.
Mijn dochter heeft nu een brief van de deurwaarder gekregen dat ze moet gaan betalen.
Ze heeft nu de deurwaarder opgebeld en alles uitgelegd, wat blijkt een heleboel mensen hebben met dit geintje te maken en komen door ziggo in de problemen.
Ze moet nu naar de deurwaarder kopien opsturen zodat die het bij ziggo kan neerleggen tevens heeft ze nu ook haar rechtsbijstandverzekering ingeschakeld.
Toen ziggo vorig jaar niet kon leveren heeft ze tele2 genomen en heeft daar tot op heden geen spijt van.

Ziggo Webteam Jelle
Berichten: 117
Lid geworden op: 13 jul 2009 14:25

Re: ziggo

Ongelezen bericht door Ziggo Webteam Jelle »

Beste tros radar forum gebruiker,

Het spijt mij te moeten lezen dat de aanvraag voor een tv, internet en telefoonaansluiting van uw dochter niet (op de afgesproken datum) geleverd is maar toch in rekening gebracht wordt. Graag willen wij u, indien u nog problemen heeft, helpen met dit probleem en onduidelijkheden omtrent de rekeningen. Als u via het speciaal opgezette ‘Webteam formulier’ uw klachten en vragen kenbaar maakt, pakken wij zo snel mogelijk uw verzoek op. Het webformulier is te bereiken via de link: https://www.ziggo.nl/klantenservice/ziggowebteam

Met vriendelijke groet,
Ziggo Webteam jelle

stofzuigertje

Re: ziggo

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Na ruim 3 maanden gaat Ziggo dus alle klachten van dit bericht voorzien?

Dus niemand reageerde omdat er teveel nieuwe Ziggo klachten geplaatst werden en ze geen eerdere gingen lezen die U via zoeken kon vinden.

Ziggo heeft dus nu tijd over en probeerde zo oude klachten op te lossen?

Als je zolang op deze door verwijzing moet wachten hoef ik dit product nooit meer!
Gelukkig zit ik elders met ADSL maar de kans dat ik ooit overstap is nu wel kleiner geworden!

Dus naast deze nog vele andere Ziggo klachten die plotseling serieus genomen worden?

Ziggo Webteam Jelle
Berichten: 117
Lid geworden op: 13 jul 2009 14:25

Re: ziggo

Ongelezen bericht door Ziggo Webteam Jelle »

@stofzuigertje

Helaas merken wij dat mensen hun ongenoegen uiten via forums en niet via de klantenservice. Hierdoor kunnen wij deze mensen niet helpen met hun problemen. Om deze reden zijn wij deze maand begonnen met het benaderen van mensen die hun ongenoegen uiten op forums.

Janneke52
Berichten: 2591
Lid geworden op: 10 feb 2004 09:19

Re: ziggo

Ongelezen bericht door Janneke52 »

Vind je dat gek met jullie dure telefoonnummers?

Ben blij dat ik van jullie af ben.

ziggofan

Re: ziggo

Ongelezen bericht door ziggofan »

Bij iedere gebruiker past wel een abonnement hangt er vanaf wat je wilt.
Snel internet Ziggo 50MB/5MB prima daar waar Ziggo te bereiken is.


Digitaal TV kijken via Ziggo prima beelden en aardig wat zenders. Het is fijn dat Ziggo aktief is ook op dit forum.

In ieder geval ondernemen ze nu aktie !
VolopBellen Altijd

Voor maar € 10 extra per maand bel je onbeperkt naar alle vaste nummers in Nederland. De prijs in combinatie met Telefonie Z1 is € 19,95.


Voordelen:

* altijd zeer voordelig bellen naar vaste nummers in Nederland
* vaste lage tarieven voor overige nummers
* gratis voicemail, nummerweergave, sterretjesdiensten (wisselgesprek, doorschakelen)
* gratis internetverbinding bij het telefonie-abonnement
Valt wel mee dus overigens bel je altijd gratis naar Ziggo abonnees.

Hier vind je wat en daar laat je wat :lol:

corinajoosten
Berichten: 11
Lid geworden op: 03 jan 2008 13:19

Re: ziggo

Ongelezen bericht door corinajoosten »

Het is mijn dochter eindelijk gelukt om van Ziggo af te komen wel heeft het haar ongeveer €100,= aan onterecht afschrijven van abonnementsgeld gekost maar ze is er van af.
Hoe de deurwaarder heeft alles voor haar uitgezocht en wat bleek Ziggo zat fout.
Ze heeft nu een schrijven dat alles ongedaan is gemaakt.
En dit allemaal door de deurwaarder die Ziggo zelf heeft inegschakeld en zijn toch nog wel goede deurwaarders op de wereld.
Nooit geen ziggo meer zei ze gelijk.
Nu kijken of ze mijn klacht kunnen gaan verhelpen.
Alleen RTL4 is bij mij goed alle zenders van RTL daarna heb ik storing en ondanks dat ik een klacht heb neergelegd ze doen er niets mee.
Inetrnet is weer oke ik ben gewoon overgestapt en het probleem van iedere keer wegvalelen van de verbinding is voorbij.
Hoezo kwam dit niet door Ziggo.
De tv gaat waarschijnlijk ook over naar een ander want ik baal er goed van.

TdeHond
Berichten: 2845
Lid geworden op: 19 jan 2008 14:42

Re: ziggo

Ongelezen bericht door TdeHond »

Als uw dochter abonnementsgeld heeft betaald over een periode waarin geen dienst geleverd werd of ernstig in kwaliteit is tekort geschoten kan op grond van de wet om restitutie van dit bedrag gevraagd worden. ( liefst schriftelijk aangetekend met ontvangstbevestiging).
U kunt het bedrag vermeerderen met de kosten van de aangetekende brief.

Wet_implementatie_Europees_regelgevingskader_elektronische_communicatie_(13-05-2004)_(stb189).pdf
[7.1g. "de schadevergoedingsregeling of terugbetalingsregeling die geldt
indien de overeenkomst, voor zover het het kwaliteitsniveau van de
geleverde dienst betreft, niet wordt nagekomen,"]

corinajoosten
Berichten: 11
Lid geworden op: 03 jan 2008 13:19

Re: ziggo

Ongelezen bericht door corinajoosten »

Dit heeft ze direct bij de deurwaarder aangegeven hier wordt echter niets mee gedaan.
Verschillende aangetekende brieven heeft ziggo al gehad ook mbt het opzeggen dus eigenlijk annuleren van het gehele contract omdat ziggo niet aan de eisen kon voldoen.
Ziggo is op dit gebied niet thuis.
Mijn dochter is er helemaal klaar mee maar wat wil je ook als je al bijna een jaar aanmaningen krijgt en zelfs de deurwaarder op bezoekt krijgt terwijl jij alles hebt gedaan wat volgens ziggo's regels gedaan moet worden.
Het is een hoop geld vooral als je met 2 kleine kindjes zit maar ik denk dat zij niet zo iets hebt van dan die €100,= maar kwijt dan nog meer gezeur en tijdverspilling.
De regerring zou dit soort praktijken aan moeten pakken.
Te schandalig voor woorden.

TdeHond
Berichten: 2845
Lid geworden op: 19 jan 2008 14:42

Re: ziggo

Ongelezen bericht door TdeHond »

Ik kan me voorstellen dat uw dochter de moed opgegeven heeft gerestitueerd te krijgen waar ze conform de wet recht op heeft.

Jammer dat ze dit geld niet aan de zorg voor haar 2 kinderen heeft kunnen besteden. :cry:

Misschien zou Ziggo eerst de financiële administratie op orde moeten brengen voordat zij een incassobureau in te schakelen t.a.v. klanten waaraan geen dienst verleend werd.

Ziggo webteam Alex
Berichten: 15
Lid geworden op: 13 jul 2009 14:26

Re: ziggo

Ongelezen bericht door Ziggo webteam Alex »

Hallo corinajoosten,

We vinden het zeer vervelend dat het allemaal zo is gegaan bij uw dochter. Maar wat mijn collega in zijn eerste boodschap als zij, we willen u graag helpen. Ik kan begrijpen dat u dit niet gelooft, en nadat ik alles gelezen had vind ik dat ook niet zo raar, maar als u het formulier invult dan zullen wij zo snel mogelijk contact met u opnemen. En dit is niet om de ervaring met Ziggo te verbeteren, want deze heeft een flinke deuk opgelopen, maar wel om het probleem zelf te verhelpen.

https://www.ziggo.nl/klantenservice/ziggowebteam


Met vriendelijke groet,
Ziggo webteam Alex[/url]

Mechwarrior94
Berichten: 53
Lid geworden op: 27 nov 2008 01:54

Re: ziggo

Ongelezen bericht door Mechwarrior94 »

Beste Ziggo,

Momenteel heb ik nog steeds problemen. Zelfs ben ik bedrijgt door de monteur (die pas ruim 2 jaar NA het begin van mijn klachten, en melding hiervan), deze monteur wilde mij de mond snoeren door mij te vertellen dat zodra de hele buurt zou worden door gemeten, en er niets mis zou zijn volgens Ziggo, dat alle gemaakte kosten voor mij zijn. Ik als uitkeringstrekker zit bij het GKB te Friesland momenteel, dit wetende kan ik dus nouwelijks elke week rond komen. Uberhaubt bedrijgen mag natuurlijk al helemaal niet!

Ik moet teoegeven dat het internet wel vooruit is gegaan, ik ben momenteel weer minder snel mijn internet kwiijt. Maar nog steeds heb ik per week tot ongeveer 3 uur geen internet! Ik betaal overigens bijna 50 euro voor wat andere mensen al met 20 a 30 euro betalen. Ook dit is een schande! Ik heb een klein miezer bedrag gekregen dat langer na de schade niet dekt! Ik wil 1 jaar betalingen terug zien! En geen cent minder! Ik start desnoods een kort geding om dit terug te vorderen! Ik heb het helemaal gehad met het makkelijk denken van Ziggo en haar callcenters! Ik al klant mag maar erg braaf en netjes zijn terwijl je aan de andere kant van de lijn uit gescholden word voor rotte vis.

In niet al te veel tijd verlaat ik het GKB en ga ik vrijwillig bij Stichting Korrect, ook zij zijn het met mij eens om over te stappen naar een betrouwbaardere provider met die tijd. Ziggo verliest dus nu weer een klant door haar eigen domme gedrag!

Met vriendelijke groeten!

ziggofan

Re: ziggo

Ongelezen bericht door ziggofan »

Wat bedoel je nou precies ?

Ulbe
Berichten: 1409
Lid geworden op: 11 jun 2005 19:18

Re: ziggo

Ongelezen bericht door Ulbe »

Mechwarrior heeft tot 3 uur ( vermoedelijk 's middags ) geen internet,

Vreemd natuurlijk, internet moet normaal gesproken 24 uur per dag probleemloos werken,

Hij moet helaas de hand op houden, en is aangemeld bij het GKB, nu weet ik niet of dit een pakketje is ( Internet - telefoon - televisie ) anders heeft hij een dure verbinding ( dit kan wel wat minder )

Zelf heb ik ook Ziggo en heb er met het aanmelden een hoop gelazer mee gekend!, wat een bende!,

Nu echter draait de verbinding prima, en heb zeker geen intensie om over te stappen naar een andere provider, nu kabel alleen maar sneller wordt!, ADSL zit al op de maximum snelheid!, kabel gaat nog even door!, :P

Hopende dat de Ziggo Webcare even kontakt opneemt met Mechwarrior, zodoende hij straks weer normaal op internet kan komen,

De computer heeft hij dan ook hard nodig voor werk te zoeken, thuis zitten en een armoedig uitkeringkje ontvangen is ook echt geen leven! :cry:

Veel succes jongen en ga er voor!, :P

Vriendelijke groeten,

Ulbe.

TdeHond
Berichten: 2845
Lid geworden op: 19 jan 2008 14:42

Re: ziggo

Ongelezen bericht door TdeHond »

Bovendien zit hij ermee dat hij bedreigd werd door de monteur dat doormetingskosten van de wijk op hem verhaald zouden worden mocht er niets gevonden worden.

klanten vinden het erg vervelend als zij bedreigd worden. Hij heeft een klacht over de verbinding die wegvalt en zit met zijn uitkering niet te wachten op bedreigingen door een monteur.

Ziggo Webteam Jelle
Berichten: 117
Lid geworden op: 13 jul 2009 14:25

Re: ziggo

Ongelezen bericht door Ziggo Webteam Jelle »

mechwarrior94,

Erg jammer om te lezen dat u slechte ervaringen met ons heeft. Indien u van mening bent dat uw problemen nu nog niet (goed) opgelost zijn adviseer ik u het webformulier in te vullen. Deze kunt u bereiken via de volgende link: https://www.ziggo.nl/klantenservice/ziggowebteam. Wij zullen uw probleem/klacht serieus in behandeling nemen.

Met vriendelijke groet,

Ziggo Webteam jelle

Mechwarrior94
Berichten: 53
Lid geworden op: 27 nov 2008 01:54

Re: ziggo

Ongelezen bericht door Mechwarrior94 »

@Ulbe
Ik heb tot 3 uur achter elkaar maximaal geen internet, tijdstip maakt niet uit maar voornamelijk s'nachts. (en ja ik heb het voornamelijk in de avond/nacht nodig vanwege mijn werk!)
Internet behoord het inderdaad 24/7 te doen, er kan natuurlijk altijd iets mis gaan en daar zal je mij ook niet over horen. Maar het word pas erg lastig als het blijft gebeuren ookal is er geen echte aanleiding of melding op de website.
Het pakket van bijna 50 euro is enkel internet, dit is een abbonement van het ouwde @home. Waar ik overigens 1 keer per jaar had dat het internet weg was, maar verder geen enkel probleem!

Er zijn nu lichte verbeteringen aan deze Ziggo bende gedaan, maar nog steeds is het elke dag raak. Ik heb nog niet eens erbij gemeld dat ik elke dag lag heb, vrijwel de gehele dag door. Wat natuurlijk erg lastig kan zijn voor het werk dat ik doe.
Ik heb echter mijn vertrouwen in Ziggo volledig veloren, de vele werknemers die totaal niet weten wat ze uberhaubt moeten doen en klanten beledigen en in sommige gevallen zelfs bedrijgen! Het kan toch niet zo zijn dat ik bij Ziggo zou moeten blijven omdat er een contract zou zijn? Ze zijn zelf erg buiten hun boekje gegaan en werken zelf buiten hun regels om. Er word altijd netjes betaald (ookal is het GKB wel vaak laat met de betalingen) en heb ik dus meer dan mijn recht om te klagen!

Ik leef met 40 euro per week, ik kan dus net rond komen als ik alles perfect kan plannen. Alles wat er bij komt is al te veel, mijn fiets word momenteel gerepareerd maar dit kan niet afgerond worden omdat ik geen remblokjes kan kopen momenteel. Om de eenzaamheid toch iets te verdringen heb ik een paar huisdieren (luipaard gekko's), deze moeten natuurlijk ook eten hebben ookal kosten ze niet zo veel. Ik werk dan samen met Linden Lab. (Second-Life) voor diverse dingen, ik krijg hiervoor niet betaald maar wel erg leuk om te doen. Ik werk hieraan elke dag minstens 6 uur en maximaal 16 uur, een harde werker dus!

@TdeHond
Klopt inderdaad, ik zit al in een erg lastig pakket. Maar Ziggo weet het nog lastiger te maken!

@Ziggo Webteam Jelle
Vind u het heel erg dat ik zeg dat ik er geen vertrouwen in heb?
Ik zal echter dit 1 laatste poging geven om mijn goede wil te tonen.

Ik weiger echter om elke keer opnieuw het zelfde traject af te gaan en krijgen te horen dat het aan mij zou liggen. Ik weiger dus om de modem te resetten omdat dit toch niet het probleem is. Ik heb er een administrator bij gehaald van de locake gemeente, hij moet dus wel zat weten over dit soort dingen. Zelfs hij zegt dat er totaal NIETS mankeert aan deze kant, alles is tot 5 keer aan toe helemaal na gekeken. Dus geen enkele reden om te denken dat het bij mij te vinden is.

Ik blijf echter erbij dat Ziggo mij 1 jaar terug moet betalen wegens het falen van haar diensten en haar medewerkers. Dit ga ik ook echt niet veranderen!

jlthkoch
Berichten: 1215
Lid geworden op: 11 okt 2005 23:10

Re: ziggo

Ongelezen bericht door jlthkoch »

Helaas merken wij dat mensen hun ongenoegen uiten via forums en niet via de klantenservice.
Helaas "gaat die vlieger niet op" want uit de meeste verhalen blijkt dat bijna iedereen al eindeloos met de klantenservice contact heeft gehad en uiteindelijk uit pure frustratie hun klachten c.q. ongenoegen maar op de forums uit.

Dat er een webteam actief is, is het gevolg van het feit dat Ziggo veel klanten die een vraag of probleem hebben en contact opnemen met de klantenservice in de kou laat staan en pas achteraf (als de mensen het inmiddels zat zijn en hun klachten op een forum hebben geplaatst) worden de problemen (soms) wel serieus opgepakt door het Webteam.

Ziggo doet op deze manier wat aan "damage control", maar het is niet echt handig van Ziggo dat men het eerst zover laat komen. Dit is een gevalletje van "De put dempen als het schaap verdronken is", want het vertrouwen van de klant is al weg, de zoveelste anti-reclame voor Ziggo is al geplaatst en wellicht heeft de klant zelfs al opgezegd.

In mijn persoonlijke geval is het ook weer "de klacht oplossen als de klant vertrokken is" want ik mocht na maandenlang slechte afhandeling door de klantenservice een ter zake doende reactie ontvangen van het Webteam, de klachten zijn opgelost en ik kreeg zelfs een compensatie (één maand gratis alles-in-een) maar helaas staan mijn klachten al in dit forum en heb ik al opgezegd.

Overigens is dit precies dezelfde ervaring die ik heb gehad met Nuon: probeer je het op de "normale" manier dan gebeurt er niets, zodra je je ongenoegen uit op internet zal je probleem snel worden opgelost. Dit is de boodschap die Ziggo (en Nuon) aan hun ontevreden klanten meegeeft, lijkt me erg onverstandig......

Mechwarrior94
Berichten: 53
Lid geworden op: 27 nov 2008 01:54

Re: ziggo

Ongelezen bericht door Mechwarrior94 »

Ik heb net de klantenservice moeten bellen vanwege het internet dat WEER faalt! Ik heb ander half uur zonder internet gezeten in het totaal! ik heb de klanten service moeten bellen vanaf mijn moeders telefoon (ik heb geen vaste lijn en mobiel betaal je je scheel en ook geen bel te goed). Ik heb eerst een lange tijd zitten knoeien om het juiste telefoon nummer te krijgen. Toen ik eenmaal deze had, een enorm verhaal van de computer (geld klopperij) en een callcenter medewerker die ronduit brutaal was en mij niet uit liet spreken en ook niet gelijk wilde geven. 13 jaar ervaring en dipolma's was blijkbaar niet goed genoeg voor meneer en beweerde dat IK, met al mijn ervaring en kennis, niet weet wat ik doe!

Meneer wilde perse het MAC adres van de modem hebben om deze goed in de computer te kunnen plaatsen... Deze modem is de zelfde die de monteur heeft achter gelaten (ja die monteur die mij bedrijgde). Dus dat ding moet goed zijn en dat mac adres zou ook goed in het systeem moeten staan! Zo niet is dat een enorme blunder! maar ja, ik verwacht ook niet veel anders van Ziggo :roll: Meneer hing ook nog eens zomaar op! Hoezo brutaal??? Ziggo verknalt het dus weer eens voor zich zelf!

Misschien met z'n allen naar de rechter stappen? misschien dat Ziggo dan wakker word en haar praktijken op orde brengt?

dslam
Berichten: 8
Lid geworden op: 16 dec 2008 21:28

Re: ziggo

Ongelezen bericht door dslam »

Jammer dat het allemaal nog steeds zo loopt.Daarom ben ik blij dat ik al een 6 jaar weg ben bij Ziggo(@home voor die tijd).Hoor helaas nu nog steeds verhalen van download snelheden die niet worden gehaalt onderbrekingen e.d.1 van de redenen waarom ik ben weg gegaan maar was niet de doorslag gevende factor.
Zit al vanaf 1993 bij xs4all met veel extra's maar nog nooit geen probleem gehad met internet(constante snelheid waar je voor betaald),zelfs hotspot(gratis bij abn) werkt altijd.Met mijn huidige 8MB heb ik dan ook meer dan genoeg.

Wat ik nu wel typerend vindt is dat Ziggo medewerkers op forums aan het struinen zijn naar schipbreukelingen die ze zelf tot zinken hebben gebracht en weer willen laten varen in hun domein.Misschien is de opzet goed maar vis je uiteindelijk achter je eigen net.Ik heb mijn lesje wel geleerd en trap daar niet weer in...Binnenkort concurentie op de kabel en over een paar jaar Glas en dan ben ik wel eens benieuwt hoe de zaken er dan voor staan.

Ik wacht gewoon af en surf ,videocast en bel lekker door.

Gesloten