LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Ziggo / UPC DRAMA
Ziggo / UPC DRAMA
Na de fusie met UPC heb ik hier niet anders dan problemen met internet. Ziggo gebeld en die hebben het volgende ondernomen:
1. Monteur gestuurd die in huis de bekabeling heeft vervangen
2. Nieuw modem (nummer 3 ondertussen) opgestuurd en aangesloten.
Soms gaat het dagen goed maar vandaag moest ik thuis werken en heb ik in 2 uur 4 keer het modem moeten resetten....
Ik wordt hier helemaal gek van. Kan Radar hier niet eens een onderwerp aan besteden op TV? Ik kom graag naar de studio
groet
Timon
Soms gaat het dagen goed maar vandaag moest ik thuis werken en heb ik in 2 uur 4 keer het modem moeten resetten....
Ik wordt hier helemaal gek van. Kan Radar hier niet eens een onderwerp aan besteden op TV? Ik kom graag naar de studio
groet
Timon
Re: Ziggo / UPC DRAMA
Dan zult u contact op moeten nemen met Radar. Dit is een forum.
Denkt Tijger werkelijk dat Radar hun eigen forum niet monitort???????????tijger1 schreef:Dan zult u contact op moeten nemen met Radar. Dit is een forum.
Het lijkt me verstandiger als men zich rechtstreeks richt tot degene waarvan men iets wil.
Misschien denkt TS, dat het forum het aanspreekpunt voor klachten is, kan toch of niet?tijger1 schreef:Het lijkt me verstandiger als men zich rechtstreeks richt tot degene waarvan men iets wil.
@ timon 223
Hier kan je contact met Radar maken:
http://www.radartv.nl/paginas/contact/
Hm vreemd verhaal. Als er zo vaak al een modem vervangen is en je moet het modem resetten (waarom eigenlijk, wie zegt dat je dat moet doen?) kan er mogelijk een probleem zijn in je electriciteitsnetwerk. Als er op een stopcontact of groep te veel stroom staat (dat kan al bij een beetje teveel zijn) kan dit storingen in het modem geven.Timon223 schreef:Na de fusie met UPC heb ik hier niet anders dan problemen met internet. Ziggo gebeld en die hebben het volgende ondernomen:
groet
Timon
Heb je naast ziggo modem-router nog een eigen router. Gebruik je wifi (draadloos) of een kabel om internet op te gaan?
Onzin. Technisch is er een hoop veranderd omdat oud ziggo klanten gemigreerd zijn naar het UPC platvorm.snuffel1 schreef:De fusie tussen de twee kabelaars was een kwestie van een paar handtekeningen en een fles champagne meer niet. Wat me opvalt is dat vooral voormalig Ziggo klanten problemen ondervinden zou dat komen door de apparatuur die ze zelf moesten aanschaffen of zou het netwerk van die klanten zo slecht onderhouden zijn.
Technische problemen kunnen weldegelijk het gevolg zijn van die fusie.
In DIT geval echter denk ik dat het aan de installatie van TS ligt.
-
De laatste weken heb ik ook veel last van geblokt beeld bij Ziggo digitale TV. Niet alleen de exotische zenders maar ook RTL4 SBS6 etc.
Op aanraden van de Ziggo helpdesk heb ik de TV opnieuw alle zenders laten instellen, maar dit heeft niks geholpen. Het beeld was in het verleden altijd goed, dus ik denk niet dat het aan de huisinstallatie ligt
Ik overweeg nu een andere kabelaar te zoeken. Dit is wel jammer want met een smartcard werkt het fijner dan met een extra digitale ontvanger op een HDMI kanaal.
Op aanraden van de Ziggo helpdesk heb ik de TV opnieuw alle zenders laten instellen, maar dit heeft niks geholpen. Het beeld was in het verleden altijd goed, dus ik denk niet dat het aan de huisinstallatie ligt
Ik overweeg nu een andere kabelaar te zoeken. Dit is wel jammer want met een smartcard werkt het fijner dan met een extra digitale ontvanger op een HDMI kanaal.
Het kan nog steeds aan je huisinstallatie liggen. Signaal verdelers zijn gevoeliger voor storing dan voorheen omdat het signaal via andere techniek wordt overgebracht. Het kan dus zijn dat je voor de fusie geen last had maar na de fusie wel, terwijl dit toch aan (kwalitatief mindere) kabels ligt.Leo The Emperor schreef:De laatste weken heb ik ook veel last van geblokt beeld bij Ziggo digitale TV. Niet alleen de exotische zenders maar ook RTL4 SBS6 etc.
Dit kan ik onderschrijven. Door het vervangen van de kabel voor een echt goede kabel waren de problemen verholpen.olaf79 schreef:Het kan nog steeds aan je huisinstallatie liggen. Signaal verdelers zijn gevoeliger voor storing dan voorheen omdat het signaal via andere techniek wordt overgebracht. Het kan dus zijn dat je voor de fusie geen last had maar na de fusie wel, terwijl dit toch aan (kwalitatief mindere) kabels ligt.Leo The Emperor schreef:De laatste weken heb ik ook veel last van geblokt beeld bij Ziggo digitale TV. Niet alleen de exotische zenders maar ook RTL4 SBS6 etc.
-
Dat heeft te maken omdat Ziggo is overgenomen door UPC en er nu dus wordt overgeschakeld naar het UPC netwerk het was dus niet enkel ene kwestie van een paar handtekeningn en een fles champange. Technische worden beide netwerken samengevoegd met UPC als basis hiervoor.snuffel1 schreef:De fusie tussen de twee kabelaars was een kwestie van een paar handtekeningen en een fles champagne meer niet. Wat me opvalt is dat vooral voormalig Ziggo klanten problemen ondervinden zou dat komen door de apparatuur die ze zelf moesten aanschaffen of zou het netwerk van die klanten zo slecht onderhouden zijn.
Nog grotere onzin want zowel Ziggo als UPC gebruiken beiden het zelfde Docsis platForm.Onzin. Technisch is er een hoop veranderd omdat oud ziggo klanten gemigreerd zijn naar het UPC platvorm.
-
Dit is geen onzin maar het andere ook niet. Het Docsis platform kent ook meerdere instellingen. De UPC gebruikers hebben die wijziging al lang gehad, en de daarbij behorende storingen (zie de vele topics over slechte beeldkwaliteit bij UPC enkele jaren geleden).bprosman schreef:Nog grotere onzin want zowel Ziggo als UPC gebruiken beiden het zelfde Docsis platForm.Onzin. Technisch is er een hoop veranderd omdat oud ziggo klanten gemigreerd zijn naar het UPC platvorm.
Omdat Ziggo nu samengaat met UPC (enkel de naam Ziggo is gebleven ivm beter imago) hebben ze de instellingen gewijzigd en hebben nu "oud" Ziggo klanten nu dezelfde problemen die UPC klanten enige tijd geleden hadden.
UPC stond al bekend om de kwaliteit van haar service (nog nooit prijs gewonnen). Ziggo pronkt nog met haar enige prijs de Tweakers award waarbij je kunt kiezen uit een lijst van providers wie de beste is, maar helaas wordt Ziggo nu gewoon UPC met dezelfde klantenservice.
De DDOS kwam door de gebrekkige veiligheid van hun netwerk. Waarbij XS4ALL in 2014 een DDOS van 350Gbit/s (grootste tot dan toe) binnen +/- 3 uur kon afweren. Lukte het Ziggo niet om een DDOS vanuit hun eigen netwerk (aanval was van hun eigen klanten afkomstig die gehacked waren) van 35Gbit/s af te weren. De DDOS is namelijk nergens waarneembaar en moet dus intern zijn geweest.
Tot nu toe komen de meeste storingen (uit eigen ervaring) voort uit het verschuiven van frequenties/streams naar punten waar OF de kabel niet meer lekker mee om kan gaan OF naar een gebied waar het 4G netwerk aan het instralen is (indirect ook een kabel/afschermprobleem).
Gisteravond nog bij mijn buren geweest, alle zenders ok, alleen SBS9 (Kanaal 19) regelmatig blokkerig.
Signaalsterkte (te zien in het modem voldoende). AOP opnieuw aangepeld en goed vastgezet en Hirschmann Koka799 kabel even tijdelijk buitenom gelegd en fatsoenlijke stekkers aangekrompen.
Verder een bouwmarkt splitter er tussenuit gehaald. Zenders op nieuw laten zoeken. Resultaat : Prima beeld nu op alle zenders.
Wat betreft die DDOS aanval , weinig last van gehad, de Ziggo DNS servers blonken zowiezo al niet uit in snelheid dus heb al jaren andere. In de @Home tijd waren ze ook al niet zo stabiel.
Gisteravond nog bij mijn buren geweest, alle zenders ok, alleen SBS9 (Kanaal 19) regelmatig blokkerig.
Signaalsterkte (te zien in het modem voldoende). AOP opnieuw aangepeld en goed vastgezet en Hirschmann Koka799 kabel even tijdelijk buitenom gelegd en fatsoenlijke stekkers aangekrompen.
Verder een bouwmarkt splitter er tussenuit gehaald. Zenders op nieuw laten zoeken. Resultaat : Prima beeld nu op alle zenders.
Wat betreft die DDOS aanval , weinig last van gehad, de Ziggo DNS servers blonken zowiezo al niet uit in snelheid dus heb al jaren andere. In de @Home tijd waren ze ook al niet zo stabiel.
Vanaf de fusie problemen met het internet slecht signaal en valt steeds uit,daardoor ben ik sinds de overstap ineens heel snel door mijn MB gebruik heen van mijn mobiele telefoon..ipv Wifi gaat het van mn MBbundel af.. Klantenservice gebeld en word dat afgescheept met de mooie smoes dat mijn buren veel gebruik maken van internet..grappig net op het moment dat mijn bovenburen verhuisd waren.. Met UPC nooit geen last van gehad.. En nu maanden later nog steeds slecht werkend Wifi helaas fusie wil niet zeggen VERBETERING Afgelopen week ook smiddag ineens geen telefoon bereik,dat was na een paar uurtjes wel verholpen gelukkig Nu nog het internet !!
-
Sinds 20 augustus hebben mij ouders van de een op andere dag amper telefonisch berijk en internet. Het is een soort van knipperlicht relatie met hun up en downstream. Aangezien er 9 van de 10 keer geen contact mogelijk is op welke manier dan ook hebben zij contact opgenomen via de telefoon van de buurman. Maar weetje het vervelende is als mensen er geen verstand van hebben je ze alles wijs kunt maken en toen zij om een monteur vroegen werd er gezegt dat ze eers ma hun kabels moesten nakijken en het aan hun versterker en splitters ligt. Nu heb ik op 23 augustus alle kabels los gehaald opnieuw ingestoken zelf het standaardwachtwoord van ubee router veranderd diezelfde dag via de webcare contact gezocht en dit is tot op vandaag nogsteeds niet beantwoord zelfs een klachten formulier word na 5 werkdagen nog niet behandelt. Het aller vervelende is dat op 12 februari 2015 dezelfde problemen zijn geweest en toen de router is vervangen. Mijn echt probleem is zij zijn beide ziek en op leeftijd maar zelfs de nooddiensten zijn nog niet berijkbaar. Ik vind het ook kwalijk dat het zolang duurt voordat er iets gebeurs en als je zelf zonder kennis van zaken belt je word afgescheept met dat het jou eigen probleem is terwijl je betaald voor een dienst wat niet functioneerd.
Wij hebben helaas dezelfde ervaringen met Ziggo. Wij zijn al aan modem 4 begonnen. Ziggo heeft het zelfs gepresteerd om een incompleet set met een gebruikte modem te sturen ter vervanging van een niet goed werkende modem.
De klantenservice is zeer slecht te bereiken, er zijn steeds wachttijden die tussen de 10 en 20 minuten liggen en dan krijg je ook nog een onwillig en onbeschoft persoon aan de lijn die mij zou moeten helpen met de problemen. Er wordt geen financiële compensatie aangeboden voor het veelvuldig uitvallen van internet en de telefoon. Korting ik als klant moet mij wel aan mijn kant van de afspraak houden, het voldoen van de factuur, maar Ziggo hoeft zich blijkbaar niet aan hun kant van de afspraak te houden en dat is zorgen dat er 24/7 tv, internet en telefoon is.
Naar mijn mening hebben ze juist door te fuseren met UPC een soort van monopolie gekregen wanneer je digitale tv wilt kijken wat niet via het internet gaat. Hierdoor zijn ze zeer klantonvriendelijk en arrogant geworden.
De klantenservice is zeer slecht te bereiken, er zijn steeds wachttijden die tussen de 10 en 20 minuten liggen en dan krijg je ook nog een onwillig en onbeschoft persoon aan de lijn die mij zou moeten helpen met de problemen. Er wordt geen financiële compensatie aangeboden voor het veelvuldig uitvallen van internet en de telefoon. Korting ik als klant moet mij wel aan mijn kant van de afspraak houden, het voldoen van de factuur, maar Ziggo hoeft zich blijkbaar niet aan hun kant van de afspraak te houden en dat is zorgen dat er 24/7 tv, internet en telefoon is.
Naar mijn mening hebben ze juist door te fuseren met UPC een soort van monopolie gekregen wanneer je digitale tv wilt kijken wat niet via het internet gaat. Hierdoor zijn ze zeer klantonvriendelijk en arrogant geworden.
-
Ziggo (en alle andere providers) leveren een best effort dienst (zakelijke verbindingen met SLA daarbij uitgesloten). Er is dus geen enkele verplichting conform de overeenkomst dat je 24/7 internet en telefoon geleverd krijgt.Movdv schreef:Ziggo hoeft zich blijkbaar niet aan hun kant van de afspraak te houden en dat is zorgen dat er 24/7 tv, internet en telefoon is.
KPN is druk bezig haar netwerk te upgraden, hierdoor is op veel adressen nu een snelheid van meer dan 40Mbit/s beschikbaar en is digitale televisie ook beschikbaar.
Op kwaliteit van beeld/geluid scoren ze met hun televisie dienst hoger dan Ziggo/UPC volgens de consumentenbond. Dus alternatieven zijn er zeker wel.
Ziggo wilt iedereen laten geloven dat je 3x sneller internet krijgt, ze vermelden niet dat dit enkel merkbaar is bij het downloaden van grote bestanden. Bij bezoek van een website is technische de kabel techniek 3x langerzamer dan glasvezel (latency glasvezel is 4ms en kabel rond de 12ms).
-
helaas voor alle pechvogels moet ik laten weten maar 1 avond zonder internet te hebben gezeten.
Ik heb dus wat de fusie betreft helemaal geen klagen.
Ik heb dus wat de fusie betreft helemaal geen klagen.
Dan zou ik een roundtrip tijd moeten hebben die bij kabel nooit onder de 12ms komt, en dat is toch echt niet zo. Is al vaker aangehaald, bovendien is alleen het laatste stukje coax. De backbone is al lang glasvezel.Bij bezoek van een website is technische de kabel techniek 3x langerzamer dan glasvezel (latency glasvezel is 4ms en kabel rond de 12ms).