LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Zoals het NIET hoort bij @Home

Heb je goede of slechte ervaring op het internet of met het internet? Hier kan je jouw mening geven over de zaken rondom het internet.
sjoerd-dijkstra
Berichten: 1
Lid geworden op: 08 jan 2007 13:03

Zoals het NIET hoort bij @Home

Ongelezen bericht door sjoerd-dijkstra »

8 januari 2007.



Kabelbedrijf @Home maakt intensief reclame voor bellen, internetten en digitale TV via de kabel. Dit doet het bedrijf met de pay-off zoals het hoort!
Dit moet een ernstige vergissing zijn. Zoals het NIET hoort! spoort beter met de wijze waarop @Home klanten behandelt.

Mijn ervaringen:

Installatie van het nieuwe modem (Arris) op 14/15 december. Internet en digitale TV werken goed. Geen kiestoon. Bellen met 0900 – 0740 en vervolgens mailen met de Klantenservice.

Op 19 december laat de afdeling Klantenservice mij per mail weten dat de melding (geen kiestoon) nog in behandeling is bij de Technische Dienst. Op 22 december mailt de Klantenservice mij dat de TD het probleem in behandeling heeft en het zo spoedig mogelijk zal oplossen.
Op 29 december mailt de Klantenservice mij dat ze mij met dit specifieke probleem niet verder kunnen helpen. Advies: bel 0900 – 0740. ‘Wij helpen u dan graag verder’.

Op 30 december gebeld en via een medewerker doorverbonden met de TD. Die vertelde mij dat de storing ten onrechte niet was doorgegeven aan netwerkbeheer. Intern was het fout gegaan.

Op 4 januari opnieuw gebeld met Klantenservice. Reactie: uw klacht is in behandeling en verder wens ik u veel sterkte!
Op 5 januari weer een mail naar Klantenservice met de klacht over het uitblijven van de kiestoon. Dezelfde dag antwoord. ‘Wij begrijpen dat deze situatie ongemak heeft veroorzaakt. Wij bieden u
hiervoor onze excuses aan.’

Op 5 januari een mail gestuurd naar de directeur Klantenservice en de woordvoerder van Essent Kabelcom. Ondertussen is het 8 januari en volgt geen enkele reactie.

@Home blijkt niet in staat te zijn de kreet ZOALS HET HOORT enige inhoud te geven. Technisch is men kennelijk niet bij machte het probleem op te lossen en de communicatie met de abonnee is uiterst knullig.
Het is goed dat potentiële klanten van @Home dit weten!

queenfan
Berichten: 1415
Lid geworden op: 14 jun 2004 12:50

Re: Zoals het NIET hoort bij @Home

Ongelezen bericht door queenfan »

Dat is ook een van de reden waarom ik geen telefoon aansluiting wil hebben via (not) @Home.

Het internet is breedband wat in houd dat je de bandbreedte ook nog eens deelt met de buren.
En aangezien mijn verbinding (van 49 euro p/m) nooit de snelheid haalt waar ik voor betaal nl 6 mB.
Het varieert tussen de 2 en 3 mB met op rustige dagen naar 4mB.

Met deze variaties peins ik er niet over om te bellen via @Home.

pvd
Berichten: 394
Lid geworden op: 18 mar 2006 18:35

Re: Zoals het NIET hoort bij @Home

Ongelezen bericht door pvd »

Ik wordt een beetje eentonig, maar....
Ik ben best tevreden met mijn @home basis 4000 verbinding. De beloofde snelheid haal ik eigenlijk altijd en de klantenservice heb ik nog maar 1 maal nodig gehad (bleek achteraf een lokale storing te zijn, maar mijn postcode vergeten in het systeem te zetten). Dat probleem was binnen enkele uren verholpen.

Ook ik kon gisteravond niet bellen (wel internetten), maar dit was op het gratis storingsnummer reeds bekend.

Waarom ik steeds dit verhaal plaats?

Ik vind dat de dingen die wel goed gaan ook vermeld mogen worden. Er staan bijna alleen maar negatieve dingen in de verschillende fora.

pvd

The_Grass
Berichten: 8
Lid geworden op: 08 jan 2007 11:39

Re: Zoals het NIET hoort bij @Home

Ongelezen bericht door The_Grass »

Totdat je wat beleeft en dan beleef je wat .....

pvd
Berichten: 394
Lid geworden op: 18 mar 2006 18:35

Re: Zoals het NIET hoort bij @Home

Ongelezen bericht door pvd »

@the grass: Ik kan het hiermee eens zijn, maar is dit niet een manko waar bijna alle internetproviders momenteel mee kampen?

VOIP is een relatief nieuw product, wat enorm populair is (vanwege de prijs in vergelijking met ouderwetse telefonie) dus de bedrijven proberen massaal klanten binnen te krijgen, waarbij klantenservice blijkbaar van ondergeschikt belang is.......

pvd

??
Berichten: 768
Lid geworden op: 22 jun 2005 12:18

Re: Zoals het NIET hoort bij @Home

Ongelezen bericht door ?? »

Klantenservice is niet an sich ondergeschikt qua belang hoor. Het is alleen moeilijk om voldoende gekwalificeerd personeel te vinden dat je op die klantenservice kan zetten. Nieuwe klanten = immers ook nieuwe probleemgevallen en nieuwe mensen die de handleiding niet lezen ;).

Helemaal aangezien de meeste callcenters geclusterd zitten in grotere plaatsen is de poel aan goede medewerkers op een gegeven moment gewoon leeg. En ja, dan zijn de klanten de klos.

edlienden
Berichten: 1
Lid geworden op: 10 jan 2007 21:57

Re: Zoals het NIET hoort bij @Home

Ongelezen bericht door edlienden »

op 19 september heb ik telefonisch mijn verhuizing per 1 oktober doorggegeven. Ik wilde graag mijn abonnement mee verhuizen. Dit werd telefonisch geregeld. Op 3 november nog niets gehoord nogmaals gebeld. Inmiddels voor 40 euro verbeld via de mobiele telefoon, het werd geregeld.
Tot mijn stomme verbazing was ik niet verhuisd maar mijn abonement van internetbellen standaard naar internetplusbellen naar advandced.
In december weer gebeld en eindeloos naar andere afdelingen verbonden. Inmiddels nog steeds geen internet via planet maar wel al 4 maanden een verhoogd tarief betaald.Klacht ingediend maar daar wordt niet op gereageerd.Mijn telefoon nummer op het oude adres is nog aktief , fijn voor de nieuwe bewoners. Geprobeerd mijn contract op te zeggen ook dat lukt niet, je wordt steeds naar een andere afdeling doorgeschakeld en de kosten lopen maar op.ZIJN ER ONDER DEZE LEZERS MEER DIE DEZE ERVARING HEBBEN, EN WAT TE DOEN.

Gesloten