LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Zonnet adsl family

Heb je goede of slechte ervaring op het internet of met het internet? Hier kan je jouw mening geven over de zaken rondom het internet.
Sander_

Re: Zonnet adsl family

Ongelezen bericht door Sander_ »

Vanaf oktober 2004 is de verbinding van mijn Family abonnement zeer beroerd. Vanaf 18:30 uur kakt de snelheid in tot zo'n 10kbytes/sec. Na herhaaldelijk contact via telefoon/e-mail/versatelforum heb ik zo genoeg van gekregen. Elke keer weer hetzelfde verhaal van "we snappen het ook niet". Ik heb dan nu ook m'n abonnement opgezegd. Maar helaas moet ik eerst m'n contractjaar (tot 23 mei) afmaken (of afkopen). Zou het mogelijk zijn om het contract direct te laten aflopen ivm de wanprestaties die versatel/zonnet bijna 4 maanden bij mij levert of zit ik echt tot eind mei aan dit contract vast?

Gebruiker

Re: Zonnet adsl family

Ongelezen bericht door Gebruiker »

Ik wist van die 1,15 euro per gesprek voor de helpdesk van Versatel via 0900 - 2021898 en dat vind ik nog steeds erg duur, even omrekenen naar die goede oude gulden, en je betaald opeens een rijksdaalder ongeveer!
In de Algemene Voorwaarden van Versatel staat dus opgenomen dat je als oude klant eenmaal per jaar een verzoek tot prijsaanpassing mag doen, dit in het geval van een eventuele prijsdaling.
Daar tegenover zegt Versatel staat ook een groot voordeel, want bij een eventuele prijsstijging blijven oude klanten het oude bedrag betalen, en dat komt nou net zelden of nooit voor.
De hele markt van ADSL en internet in het algemeen is constant in de weer, de ene aanbieder gaat nog sneller en goedkoper dan de andere.
Zelf heb ik twee maal kort achter elkaar een verzoek ingediend om tot prijsaanpassing te komen, dit was toen kort achter elkaar de prijzen
twee maal achtereen verlaagd werden.
Mijn eerste verzoek naar aanleiding van de eerste prijsaanpassing was nog niet gehonoreerd, toen ik op hun site de volgende daling alweer zag staan.
Onmiddellijk het eerste verzoek laten vervallen om vervolgens dus het tweede verzoek in te laten gaan, daarna liep alles in het honderd met de facturen en noem maar op.
Ze maken er een gigantische chaos van en het lijkt af en toe wel zeer sterk op die bende bij UPC....

Inter
Berichten: 791
Lid geworden op: 31 jul 2004 18:28

Re: Zonnet adsl family

Ongelezen bericht door Inter »

De hele markt van ADSL en internet in het algemeen is constant in de weer, de ene aanbieder gaat nog sneller en goedkoper dan de andere.
Maar het is wel opletten dat je dan niet aan een downloadlimiet vast zit.
Dit heb je in ieder geval ,met uitzondering van Budget ,niet bij Versatel .
Zelf heb ik twee maal kort achter elkaar een verzoek ingediend om tot prijsaanpassing te komen, dit was toen kort achter elkaar de prijzen
twee maal achtereen verlaagd werden.
Die laaste prijsverlaging (jan 2005?) met Versatel bel voordelig is €19.95 (zonder €24.95 omdat je altijd €5 bel tegoed moet afnemen zit het voordeel alleen maar in het beltegoed ) is denk ik niet voor nieuwe abonnees.
Er staat wel bij dat dit tarief voor een jaar is.
Ik heb nog geen één bestaande abonnee gehoord die dit ook heeft gekregen.
Betaal je nu nog steeds het tarief van €34 zonder Versatel bel dat kan je wel laten veranderen naar €29 .
Als dit is wat je bedoelt?

Gast

Re: Zonnet adsl family

Ongelezen bericht door Gast »

Betaal je nu nog steeds het tarief van €34 zonder Versatel bel dat kan je wel laten veranderen naar €29 .
Ik heb mijn oude tarief van €34/m Family gewoon om kunnen laten zetten naar €24.95/m. Maar dat zou dan maar voor een jaar gelden. Daarna zou het dan die €29/m worden.

Inter
Berichten: 791
Lid geworden op: 31 jul 2004 18:28

Re: Zonnet adsl family

Ongelezen bericht door Inter »

Ik heb mijn oude tarief van €34/m Family gewoon om kunnen laten zetten naar €24.95/m. Maar dat zou dan maar voor een jaar gelden. Daarna zou het dan die €29/m worden
.

Neem aan zonder Versatel bel Voordelig . (Zontel) Je raakt er altijd in de war door dat er altijd inzit. Is het zonder Zontel dan is het voor mij weer een reden om er over te gaan klagen.
Het jaar van de vorige verandering is bij mij haast om daarmee krijg ik geen problemen.

Maar het blijft nog steeds belachelijk dat je nog steeds zelf moet gaan proberen te krijgen.

En dat doen ze al meer dan een jaar.
http://forum.trosradar.nl/?url=forum/vi ... 5&start=30
http://forum.trosradar.nl/?url=forum/vi ... ing+zonnet

Hier
zie ik wel iets maar er is daar al vanaf sept niet op gereageerd.

Deze vanaf dec niet meer.

Gast

Re: Zonnet adsl family

Ongelezen bericht door Gast »

Neem aan zonder Versatel bel Voordelig . (Zontel) Je raakt er altijd in de war door dat er altijd inzit. Is het zonder Zontel dan is het voor mij weer een reden om er over te gaan klagen.
idd zonder zontel

Inter
Berichten: 791
Lid geworden op: 31 jul 2004 18:28

Re: Zonnet adsl family

Ongelezen bericht door Inter »

idd zonder zontel
Bedankt voor je antwoord.
Het verzoek naar Versatel heb ik al gestuurd .

Steiner
Berichten: 6
Lid geworden op: 19 jan 2005 01:04

Re: Zonnet adsl family

Ongelezen bericht door Steiner »

Quote:
Geplaatst op 12 Nov 2004 20:13 door vensoft


--------------------------------------------------------------------------------

Hallo,

Even een waarschuwing, ik ben al ruim een jaar zonnet family gebuiker, eerst naar redelijke tevredenheid. Op dit moment hebben heel veel gebruikers op de drukke tijden flink last van een veel te lage snelheid. Je hoort 1024kB downstream te hebben, op dit moment in de avonduren vooral loopt dit terug tot zelfs op 6 kB ... mijn modem deed het nog bijna sneller!!!

Terugkoppeling van zonnet is er bijna niet, al een maand zeggen ze dat de problemen er zijn en er aan gewerkt wordt, maar het wordt alleen maar slechter!!! 0.0 progressie dus ...

Het versatel netwerk lijkt flink overbelast, en ik vraag me af hoe lang het duurt voor ze dat opgelost hebben.

Voor nu dus zeker het advies, NIET met zonnet family in zee te gaan!!!

Gr,



Hier precies hetzelfde, talloze mails en fooncontact met helpdesk , wel een mail gekregen 20decmber is het opgelost , nou mooi niet , niks opgelost.
Wel zijn ze zo beleefd geweest na enig aandringen om 1 maand abbonement terug te betalen als tegemoetkoming. Maar ik wil eigenlijk gewoon mijn bandbreedte zodat ik 's vonds kan werken en niet 's nachts
Even update: het lijkt erop dat versatel daadwerkelijk iets aan het doen is, de laatste dagen heb ik niet meer die absurde lage bandbreedte in de spits.
Het is nu zondagmiddag en dan is het normaal raak, ik heb nu echter de vole bandbreedte.
Het is ff afwachten of het zo blijft , maar het lijkt me wel beleefd om ook dingen die goed gaan te melden.

toetsie

Re: Zonnet adsl family

Ongelezen bericht door toetsie »

Nu op dit moment (23.41u) gaat het wel,maar de rest van de dag was het weer helemaal mis.
Vrijdagavond redelijk goede verbinding gehad,daarna was het weer helemaal mis in de drukke uren.

toetsie

Re: Zonnet adsl family

Ongelezen bericht door toetsie »

Sinds afgelopen maandag (7-2) geen snelheidsproblemen meer in de avonduren,althans bij mij.

Inter
Berichten: 791
Lid geworden op: 31 jul 2004 18:28

Re: Zonnet adsl family

Ongelezen bericht door Inter »

De prijsverlaging heb ik gekregen .
Even een mailtje sturen en het was binnen een week geregeld.
Dit kan je ook via mijn Versatel versturen .
De prijsverlaging is ,net als voor de nieuwe abonnees, maar voor een jaar .
Je moet dan wel meer dan jaar klant zijn en de vorige prijsverlaging moet meer dan een jaar geleden zijn.
Ook dit kan je allemaal na zien op je mijn Versatel.
Verder de helpdesk kost sinds 1 maart €0.25 per minuut.

CooperFan9390

Re: Zonnet adsl family

Ongelezen bericht door CooperFan9390 »

wij zijn al enkele jaren bij zonnet family, wat toendertijd de beste keus was.
we waren dan ook lang erg tevreden, maar nu valt het internet bijna dagelijks langer dan een uur uit 's avonds, om een willekeurig tijdstip na 6en.
misschien heeft dat wat te maken met de mededelingen over de e-tech routers, ivm een beveiligingsprobleem, ik zou zeggen: ga niet naar family, voorzover ik weet stonden de forums helemaal vol met ontevreden mensen die klaagden over slome snelheden savonds, aangezien het forum er nu niet is.
Versatel kwam en alles ging mis!
maargoed, er zullen ongetwijfeld mensen zijn die nog nooit ergsn last van hebben gehad. wij verhuizen naar xs4all.

Inter
Berichten: 791
Lid geworden op: 31 jul 2004 18:28

Re: Zonnet adsl family

Ongelezen bericht door Inter »

misschien heeft dat wat te maken met de mededelingen over de e-tech routers, ivm een beveiligingsprobleem,
Dat heeft er niks mee te maken .

http://forum.trosradar.nl/?url=forum/vi ... hp?t=25985

molenaarbon

Re: Zonnet adsl family

Ongelezen bericht door molenaarbon »

Zo gaat het als je bent verhuist, ongelofelijk geklungel bij de klantenservice van Versatel.

Reeds in november 2004 heb ik u via uw site mijn verhuizing doorgegeven per 30 december 2004.
Nu op 23 januari 2005 heb ik nog steeds geen adsl aansluiting.
Na telefonisch contact met uw helpdesk op 10 januari werd mij verteld dat er bij u een fout was gemaakt en de verhuizing niet was verwerkt en dat het wel 3 weken zou duren voordat ik weer over adsl zou kunnen beschikken.
Na mijn vraag of dat niet sneller kon werd afwijzend geageerd terwijl deze fout toch geheel bij Versatel ligt, er werd zelfs gesuggereerd dat de fout bij KPN lag.
Vervolgens heb ik gebeld met KPN, welke geheel conform mijn verhuisbericht, op 30 december de telefoonaansluiting heeft gewijzigd, welke mij dus weer terug verwees naar Versatel.

Op 19 januari maar weer gebeld voor de status van mijn aansluiting, 1x verbinding verbroken, waarbij ik vervolgens opnieuw te horen kreeg dat er nog steeds iets fout was met mijn verhuisbericht maar dat zou meteen worden doorgegeven zodra de server, die op dat moment uw computersysteem had verstoord, weer actief was.
Ik moest wel rekening houden met opnieuw tot 3 weken wachttijd.
Op 20 januari maar weer gebeld met de helpdesk, men kon zien dat de verhuizing was doorgegeven ik moest rekening houden met 3 weken wachttijd en aangezien ik werd gezien als een nieuwe klant kon men niets voor mij betekenen, doorverbinden met een leidinggevende was ook niet mogelijk.
Deze klacht is een vervolg op bovenstaande schrijven van 23 januari j.l.
Het kan bij uw bedrijf dus nog gekker, gisteren 31 januari weer gebeld voor de status van mijn adsl aansluiting waarbij ik te horen kreeg dat “toevallig”vandaag 31 januari mijn verhuizing in het systeem was gezet terwijl ik dat reeds in november vorig jaar bij u kenbaar hebt gemaakt dat dit per 30 december 2004 moest geschieden.
Tevens wist uw medewerker mij te vertellen dat ik begin maart 2005 weer een adsl aansluiting kon verwachten we zijn dan twee maanden verder omdat er een foutje in de computer was gemaakt.
Ik heb op de volgende data met uw bedrijf gebeld en telkens weer werd mij verteld dat de verhuizing nog niet in het systeem was verwerkt,
100105, 190105, 200105, 260105 en 310105.
Eindelijk 18 febr 2005 weer aangesloten op ADSL.

yasin

Re: Zonnet adsl family

Ongelezen bericht door yasin »

sinds 1maart heb ik geen internet meer lijntest tot dordrecht een nieuw modem gekocht getest achter de splitter getest en nog steeds geen internet EN ze sturen nog een monteur omdat ze zeggen ''ja dat zegt iedereen'' :twisted: :evil: ik word er gek van en ik heb internet nodig heb liever langzaam dan helemaal niks
PS:ik heb nooit last gehad van langzaam avondinternet kon gewoon volle snelheid (108 kbps) maar ik betaal al bijna een jaar 34 euro per maand :twisted:

Gast

Re: Zonnet adsl family

Ongelezen bericht door Gast »

34 euro per maand
Dan moet je echt om een prijsverlaging gaan vragen.
€24.95 zonder Versatel Bel (Zontel) met is €19,95 met beltegoed van €5,- kom je ook aan €24.95 .
Al het andere weet ik ook niet.

conp

Re: Zonnet adsl family

Ongelezen bericht door conp »

Ben altijd Zonnet gebruiker geweest. Oktober 2004 wijziging abonnement aangevraagd. Dit ws dan eindelijk Vorige maand geregeld.Dacht ik. Werd zomaar op 9 februari zonder bericht van Versatel omgezet naar nieuwe abonnementsvorm, Zonnet-Onbeperkt. Kon dus van het een op andere moment niet meer op internet. Gebeld met helpdesk, deelde mij mede dat inderdaad abonn. was omgezet en dat ik met mij kpn modem geen verbinding kon maken. Moest maar via vrienden of bekenden drivers zien te downloaden om met oude modem verbinding te kunnen maken, want men kon mij niet zeggen wanneer het nieuwe modem geleverd zou worden.Kreeg op 11 februari een brief van Versatel met mededeling dat alles zover geregeld was dat ik zodra ik het modem per TPG post had ontvangen dit direct moest installeren en dan omgezet zou worden naar de nieuwe abonnementsvorm. Dit omzetten was dus al 9 febr. gebeurt! Na vele mailtjes en dure telefoongesprekken met de helpdesk zit ik dus nu 15 maart nog steeds zonder modem. En men weet schijnbaar niet waar mijn modem nu uit hangt. Toch vreemd voor zo'n organisatie, dat men nog niet eens in staat is een simpel modem en netwerkkaart te leveren !!! Kreeg ook nog eens op nota beide abonnementen in rekening gebracht. Ik heb echter toch maar een telefoonlijn en kan maar van een abonnement gebruik maken!
Heb hier binnen de gestelde vijf dagen ook op gereageerd maar dit komt ook weer niet door bij de juiste mensen daar. Want gisteravond kon ik dus opeen niet meer bellen. Zomaar afgesloten, ook weer zonder enig bericht van Versatel. Ik heb hier maar een opmerking voor: Het is daar een zootje ongeregeld. Volgens mij werkt daar iedereen langs mekaar door.
Mijn vertrouwen in Versatel is totaal weg. Wil dus ook per direct contract beeindigen, Versatel pleegt "contractbreuk", niet ik! Maar men houdt de klanten maar aan het lijntje en wil het contract niet beeindigen.
TROS RADAR, WEET U HOE HIERIN VERDER TE HANDELEN.
Ik ben ten einde raad, want men wil gewoon niet naar de klant luisteren bij Versatel.

Gesloten