LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Zonnet adsl family

Heb je goede of slechte ervaring op het internet of met het internet? Hier kan je jouw mening geven over de zaken rondom het internet.
J.Vlasman

Re: Zonnet adsl family

Ongelezen bericht door J.Vlasman »

Als Versatel een gooi wil doen naar een redelijk marktaandeel in het hele multimedia gebeuren, mag het het eerst wel de zaken in orde maken bij Zonnet. Daar is de adm. en service van een hoog UPC gehalte. Na mijn opzegging in oktober heb ik mij laten overhalen om mijn abonnement te velengen en dat in combinatie te doen met Zontel.
Het is nu 12 jan en nog steeds is het Zonnet niet gelukt die combinatie voor elkaar te krijgen. Ondertussen ben ik wel tel. benaderd om Zon Budget te nemen. Dat leek me wel aantrekkelijk, maar daar verneem ik ook niets meer van. De rekening is ondertussen wel verhoogd.
Klagen via e-mail heeft geen effect omdat men ze niet of nauwelijks serieus neemt. Bellen naar een sercice(?) nummer dat 70 eurocent kost doe ik niet.
Hoewel ik weinig klachten over de verbinding heb, zou ik toch ierdereen een adsl abonnent bij Zonnet (Versatel) willen afraden tot ze hun zaakjes in orde hebben.
Groeten, Joop

Gast

Re: Zonnet adsl family

Ongelezen bericht door Gast »

Bellen naar een sercice(?) nummer dat 70 eurocent kost doe ik niet.
Daar zij andere nummers voor die minder kosten al lopen ze daar niet mee te koop.Ik weet ze nu zo gauw uit mijn hoofd maar kijk maar eens op het forum of een paar pagina`s hier terug .
Providers die helemaal geen 0900 gebruiken zijn altijd duurder.
De klantenservice kan zeker beter maar dat is vaak elders ook zo.
Over de verbinding heb ik niet klagen ze hebben zelfs een jaar te veel snelheid gegeven en dat allemaal zonder echte datalimiet .
Houd er wel een rekening mee dat er op budget wel een datalimiet is maar dat is overal met die abo`s die tussen de 10 en 15 euro zitten.

Gast

Re: Zonnet adsl family

Ongelezen bericht door Gast »

In juni 2004 heb ik ruim op tijd Zon een brief gestuurd betreffende opzegging van ADSL Family. Ons contract liep tot 16 december 2004. Tussentijds heb ik gebeld met hun dure klantenservice (€ 0,70 p.m.) met het verzoek of zij de lijn eerder wilde vrijgegeven, zodat we aansluitend een adsl verbinding via een andere provider konden aanvragen, uiteraard mochten ze gewoon bij ons incasseren tot 16 december 2004. Antwoord: "dat is niet mogelijk, uw lijn wordt binnen 10 tot 15 werkdagen na afloop van het contract vrijgegeven." Tot onze verbazing konden we op 6 december al niet meer internetten. Maar weer bellen (let op, je moet eerst door een lang keuzemenu, ben je al wat minuten verder en dan krijg je iemand aan de lijn die het ook niet snapt, dus moet het gevraagd worden en ondertussen tikken de minuten maar door). Antwoord Zon: "ja, het lijkt er op dat er een vergissing is gemaakt, uw abonnement is inderdaad eerder door ons opgezegd.U moet maar een mail sturen naar klantenservice." Waarop ik mededeelde dat het dan nu dus ook mogelijk was om de lijn vrij te geven > niet dus; "nee dat kan pas vanaf 16 december 2004." Maar weer een mail gestuurd, waarop we vervolgens een standaardmail terugkrijgen of we maar even een mail naar een andere afdeling willen sturen, zodat zij de teveel betaalde kosten terugboeken. Belachelijk dat je zelf een mail moet sturen om je geld terug te vragen, terwijl zij zonder bericht het abonnement eerder afsluiten. Ondertussen zijn we al heel wat telefoontjes en mailtjes verder en is onze lijn nog steeds niet vrijgegeven door Versatel. Het laatste antwoord van Zon/Versatel heeft bijna twee weken op zich laten wachten en dan krijg je nog een standaardmail: "Het duurt enige weken voordat u uw tegoed op uw rekening krijgt bijgeschreven, volgens onze informatie is uw lijn ondertussen vrijgegeven." Mooi niet dus, even geïnformeerd bij KPN en XS4All, de lijn is nog steeds niet door Versatel vrijgegeven. Om gek van te worden. :evil:
Weet iemand waar je als consument naar toe kan met dit soort klachten? We worden steeds van het kastje naar de muur gestuurd.
Het is tegenwoordig verdorie makkelijker om van energieleverancier over te stappen dan provider.
We staan gewoon machteloos!! :cry: Of toch niet? Help!!!

Gast

Re: Zonnet adsl family

Ongelezen bericht door Gast »

Het soms erg moeilijk voor sommige om even te zoeken
Bel 0900-2021898 dat kost 1.15 euro per gesprek .
Hullenbergweg 101 1101 CL Amsterdam z.o. Is het adres of
Versatel Telecom BV Antwoordnummer 550 1100 VD Amsterdam

hvanervoet

Re: Zonnet adsl family

Ongelezen bericht door hvanervoet »

Hiermede wilde ik iedereen toch nog een keer waarschuwen voor de telefonische verkoop van aanbiedingen, Ik werd op een avond gebeld nadat ik eerder op Zondag op de zonnet site had zitten kijken en mijn postcode had ingedrukt. Maar omdat ze het gelijk opnemen en je zegt ja dan hang je gelijk jezelf op en het kost je gelijk 1 of 2 jaar minimaal €180.00 of €360.00 waar je niets voor heb en als je niet betaald gelijk het incasso bureau op je dak. Het is mij zlf overkomenen ik wilnogmaals iedereen waarschuwen

toetsie

Re: Zonnet adsl family

Ongelezen bericht door toetsie »

Ik lees hier reacties van tevreden gebruikers die roepen dat ontevreden gebruikers geduld moeten hebben en het wel allemaal opgelost wordt.
Ik heb al sinds begin oktober een trage verbinding en dan met name in de avonduren en in het weekend.
Ik wil zo'n tevreden gebruiker wel eens bij mij uitnodigen om te komen kijken hoe de snelheid s'avonds en in het weekend is,misschien dat dan z'n ogen eens open gaan.Lees het forum eens van Versatel misschien gaan bij sommige tevreden gebruikers de ogen open.Lees ook eens de reacties van Zon medewerkers in het forum en de beloftes die gedaan worden en elke keer weer niet nagekomen worden.Dan wordt er hier geroepen door tevreden gebruikers dat de ontevreden gebruikers geduld moeten hebben.We zullen eens zien als die tevreden gebruikers met hetzelfde feit geconfronteerd worden als die ontevreden gebruikers nu of ze dan ook dat geduld hebben wat wij al die maanden al hebben.

Een zeer ontevreden gebruiker

sts

Re: Zonnet adsl family

Ongelezen bericht door sts »

3 maanden heb ik, en met mij vele anderen, beloftes moeten aanhoren dat het probleem met snelheid zou zijn opgelost. Na 3 maanden lukte het Versatel om dit bijna 3 weken vol te houden. Nu is het weer gewoon bagger.

Versatel, voorheen Zon, hanteert een 20% marge ...in de goede uren zit de snelheid op of net iets erboven ...er wordt dus flink geknepen. In de slechte uren komt het voor dat de snelheid met slechts 20% is van wat het zou moeten zijn ...niet het theoretische, maar gerekend vanaf de onderkant van de 20% marge. Om het even in cijfers te zetten, ipv 14x sneller dan met een gewone modem, zit ik net 4x sneller dan met een gewone modem.

Natuurlijk is er niets aan de hand, geen storingen niets. Helpdesk weet van niets en houdt zich van het domme. Versatel wil internet telefonie aanbieden, zelfs televisie. Peperdure reclames op televisie ...maar gewoon de contractuele verplichting nakomen is er niet bij.

Erg jammer. Jarenlang heb ik met plezier gebruik gemaakt van Zonnet Gratis en heb ik met een gerust hart de overstap gemaakt naar Zon Family ...nu probeer ik er alles aan te doen om zo snel mogelijk een andere provider te krijgen. Versatel beroept zich uiteraard op de opzeg clausule ...maar stoort zich op geen enkele manier aan haar leverplicht.

Kortom, de Zon is voorgoed ondergegaan en het is donker geworden ...tijd om over te stappen.

Stefan

cyclone

Re: Zonnet adsl family

Ongelezen bericht door cyclone »

In juni 2004 heb ik ruim op tijd Zon een brief gestuurd betreffende opzegging van ADSL Family. Ons contract liep tot 16 december 2004. Tussentijds heb ik gebeld met hun dure klantenservice (€ 0,70 p.m.) met het verzoek of zij de lijn eerder wilde vrijgegeven, zodat we aansluitend een adsl verbinding via een andere provider konden aanvragen, uiteraard mochten ze gewoon bij ons incasseren tot 16 december 2004. Antwoord: "dat is niet mogelijk, uw lijn wordt binnen 10 tot 15 werkdagen na afloop van het contract vrijgegeven." Tot onze verbazing konden we op 6 december al niet meer internetten.

-KNIP-

Weet iemand waar je als consument naar toe kan met dit soort klachten? We worden steeds van het kastje naar de muur gestuurd.
Het is tegenwoordig verdorie makkelijker om van energieleverancier over te stappen dan provider.
We staan gewoon machteloos!! Crying or Very sad Of toch niet? Help!!!
Ja 1 ding is wat je kunt doen ZOVEEL MOGELIJK geld terug halen, ik heb rond dezelfde tijd ( 4 december ) PRECIES hetzelfde probleem gehad, en na 2 keer mailen en metteen de standaard mail terug gekregen te hebben de bank gebeld, en alles gestorneerd wat te storneren viel en de incasso geblokkerd.
Moet jij eens zien hoe snel jij een e mail en een brief van de vrinden van zonnet / versatel hebt .. ik voorspel binnen 2 dagen.

Het enige wat helpt is naar versatel bellen in Amsterdam ( nummer heb ik hier al een paar keer voorbij zien komen in het forum )... en met een goeie smoes iemand te spreken zien te krijgen
Dit heeft bij mij geleid dat ik niets meer hoefde te betalen..

En de meneer die hier in het forum beweerde dat hij na een e mail naar de helpdesk binnen 1 dag is terug is gebeld, dat is een leugenaar , geloof je het niet ..
Nou test het zelf maar en stuur de heldesk maar een mail .. je krijgt binnen 5 minuten een standaard reply terug .. "wegens onverwachte drukte kunnen wij uw e mail niet eerder dan binnen X werkdagen behandellen "

En onder behandellen verstaan ze de volgende standaard e mail sturen die NOG geen antwoord geeft op je vraag.

Ik ben inmiddels weg en klant bij een andere provider .. GELUKKIG MAAR ..

De enige manier om versatel wakker te schudden is heel simpel ..
automatische incasso's blokeren en storneren .. alleen dit en echt alleen dit zorgt ervoor dat ze in de gaten hebben dat er iets mis is ..
Als u lekker blijft betalen vinden ze het allemaal prima en zullen ze geen stap extra voor je zetten.

En nog 1 ding .. het *** verhaal "we zijn te snel gegroeid" dat geloven we inmiddels na dik 2 jaar ook niet meer .. Dan heb je echt MEER dan genoeg tijd gehad om je zaakjes wel goed op orde te krijgen lijkt me zo ..

Gast

Re: Zonnet adsl family

Ongelezen bericht door Gast »

Bij mij duurde de aanvraag nog geen 2 weken. En wat de service betreft van Zonnet (nu Versatel) heb ik ook nooit klachten. Zij reageren vrij snel op mijn problemen, die nu allemaal is opgelost.

Een tip bij problemen:
Niet bellen naar de helpdesk, maar juist emailen. Via deze manier krijg je tevens veel sneller reactie op terug en tevens ook het probleem snel opgelost. Dit heb ik vaker gedaan toendertijd (de laatste 8 maanden niet meer). Sindsdien heb ik helemaal geen problemen wat betreft de snelheden, service, mededelingen via de email, etc.

Mijn ouders, vrienden hebben ter beschikking tot Wanadoo of HCCnet. Hiermee hebben ze veel ergere problemen gehad dan wat ik ooit heb gehad.

Wat ik hiermee wil zeggen, dat Vesatel een dikke pluim van mij krijgt.

Gast

Re: Zonnet adsl family

Ongelezen bericht door Gast »

Versatel, voorheen Zon, hanteert een 20% marge ...in de goede uren zit de snelheid op of net iets erboven ...er wordt dus flink geknepen.
Dit zit 'm niet in de snelheid die de provider ter beschikking stelt, maar in je eigen pc. Je moet flink wat rommelen in je pc wil je dit beter krijgen, is ook niet aan te raden om zomaar even te doen.
Voor meer info kun je op deze site kijken: http://jult.net/adsl/

toetsie

Re: Zonnet adsl family

Ongelezen bericht door toetsie »

De fout zit wel degelijk bij Versatel en niet in mijn PC,waarom heb ik anders overdag wel een goeie snelheid en s'avonds niet?
Versatel heeft gewoon een capaciteitsprobleem.

Steiner
Berichten: 6
Lid geworden op: 19 jan 2005 01:04

Re: Zonnet adsl family

Ongelezen bericht door Steiner »

Geplaatst op 12 Nov 2004 20:13 door vensoft


--------------------------------------------------------------------------------

Hallo,

Even een waarschuwing, ik ben al ruim een jaar zonnet family gebuiker, eerst naar redelijke tevredenheid. Op dit moment hebben heel veel gebruikers op de drukke tijden flink last van een veel te lage snelheid. Je hoort 1024kB downstream te hebben, op dit moment in de avonduren vooral loopt dit terug tot zelfs op 6 kB ... mijn modem deed het nog bijna sneller!!!

Terugkoppeling van zonnet is er bijna niet, al een maand zeggen ze dat de problemen er zijn en er aan gewerkt wordt, maar het wordt alleen maar slechter!!! 0.0 progressie dus ...

Het versatel netwerk lijkt flink overbelast, en ik vraag me af hoe lang het duurt voor ze dat opgelost hebben.

Voor nu dus zeker het advies, NIET met zonnet family in zee te gaan!!!

Gr,
Hier precies hetzelfde, talloze mails en fooncontact met helpdesk , wel een mail gekregen 20decmber is het opgelost , nou mooi niet , niks opgelost.
Wel zijn ze zo beleefd geweest na enig aandringen om 1 maand abbonement terug te betalen als tegemoetkoming. Maar ik wil eigenlijk gewoon mijn bandbreedte zodat ik 's vonds kan werken en niet 's nachts

Gtrz Steiner

Gast

Re: Zonnet adsl family

Ongelezen bericht door Gast »

Ik sta op het punt te ontploffen!!!!!!! Na misschien wel 40 e-mails te hebben verzonden, brieven en dure telefoontjes kreeg ik op den duur weer de standaard reply e-mails. Na boos te hebben gereageerd dat ik WEER! zo'n standaard ding terug had gekregen dacht ik nu toch wel eens een degelijk antwoord te krijgen. Ze beweerden in ieder geval bij radar dat elke klacht speciaal behandelt wordt. MAAR wat krijg ik terug... JAJAJA! een standaard mailtje :@:@. echt ik hang de vlag uit als ik eindelijk eens onder dat wurgcontract vandaan kan komen. :(

Gast

Re: Zonnet adsl family

Ongelezen bericht door Gast »

Ook hier is het slecht. Heb drie keer mijn opzegformulier gestuurd en gefaxt voordat ik enige reactie kreeg. Ook ik dacht dat ieder geval apart behandeld zou worden. HELAAS. Ook jullie laten ze stikken Radar!! Ze hebben poep aan alles... Al maanden een slechte verbinding met elke keer andere smoesjes: Het ligt aan de centrale, het ligt aan uw pc, het ligt aan het mac adres van uw modem, het ligt aan de lijn, het ligt aan.. blah blah blah..
Resultaat: Mag niet weg, moet het volle pond blijven betalen..

Versatel: NOOIT DOEN!!!!

Jablan
Berichten: 6200
Lid geworden op: 24 jan 2005 20:49
Contacteer:

Re: Zonnet adsl family

Ongelezen bericht door Jablan »

Hallo aan iedereen,

na het doorlezen van de reacties ook mijn ervaringen met zon/versatel.
En het spijt mij echt voor alle ontevreden gebruikers: we hebben geen slechte ervaringen met zon, zonnet of versatel.

We hebben Adsl Family sinds september 2003, daarvoor inbel-abonnementen. Voor het gemak de combinatie telefoon+adsl genomen. Inmiddels een jaar verder, nooit een verkeerde rekening ontvangen. De pakketprijs hebben we in september 2004 zonder problemen aan laten passen, omlaag - dat spreekt.

Aanmelden en starten:
Voor de vakantie aangemeld, drie weken later bij thuiskomst was de adsl geactiveerd en lag het pakket aleen week of wat te wachten op het postkantoor. Aansluiten ging zonder problemen. De ingangsdatum van het abonnement is, via de helpdesk, opgeschoven naar de eerste dag van gebruik.

De snelheid van de verbinding wordt doorlopend gemeten: vanaf het begin altijd tussen de 75% en 99% procent van de limiet, meestal rond de 90%. Ook 's avonds.

Storingen: heel erg zelden. In oktober 2004 was het een paar dagen mis, maar dat stond aangegeven op de site. Nieuwe besturingssoftware voor het modem opgehaald, daarna geen problemen meer.

Met vriendelijke groet,

Jablan

Hydra

Re: Zonnet adsl family

Ongelezen bericht door Hydra »

ik raad iedereen af versatel te pakken in het begin gaat het goed maar naar een tijdje heb je in de avond een snelheid van 10 kb en in het weekend ook . Het zijn gewoon een stelletje oplichters.
enigste wat ze zeggen is sorry meneer ik kan niks zien.

Gast

Re: Zonnet adsl family

Ongelezen bericht door Gast »

Ik heb op kleine storing na nog nooit problemen met Versatel (vroeger Zonnet )gehad .
Vanaf Augustus nog telefoneren zonder KPN en TV kijken ook.
Dit wordt in samenwerking met Samsung aangelegd .Die in eigen land daar ruime ervaring mee heeft.

Gebruiker

Re: Zonnet adsl family

Ongelezen bericht door Gebruiker »

Hallo allemaal,

Over Versatel ADSL Family op zich heb ik nauwelijks klachten, maar wel over de afhandeling van de rekeningen!
Bij Versatel hebben ze de vreemde gewoonte om oude klanten niet bij een prijsdaling te laten meeprofiteren, dit is alleen voor nieuwe klanten weggelegd.
Als je als oude klant er heel toevallig achterkomt dat het abonnement voor Versatel ADSL Family plotseling goedkoper is geworden, dan mag
je eenmaal per jaar een verzoek tot prijsaanpassing doen.
Ze houden prijsdalingen voor bestaande klanten angstvallig geheim om geen slapende honden wakker te maken.
Als je net zoals ik een verzoek tot prijsaanpassing hebt ingediend, dan begint de ellende pas goed met de afhandeling van rekeningen.
Oneindig veel foute facturen met steeds te hoge bedragen en zelfs een dubbele factuur over dezelfde periode enzovoort.
Wanneer je foute facturen na afschrijving corrigeert door de bank het bedrag te laten terugstorten, en vervolgens het correcte bedrag zelf naar ze overmaakt, dan leer je Versatel pas goed kennen.
Als het allemaal net iets te lang duurt beginnen ze meteen met het sturen van aanmaningen en dreigen met incassobureaus en zo.
Wat ook belachelijk is van Versatel is dat ze eerst geld afschrijven van je rekening en pas daarna een kennisgeving daarvan via email naar je sturen, bij foute rekeningen heb je dus geen tijd om te reageren voor het eraf gehaald wordt.
Verder is de helpdesk ontzettend duur aan telefoonkosten en is ook de kennis en kwaliteit ervan ver te zoeken.

Gast

Re: Zonnet adsl family

Ongelezen bericht door Gast »

Als je als oude klant er heel toevallig achterkomt dat het abonnement voor Versatel ADSL Family plotseling goedkoper is geworden, dan mag
je eenmaal per jaar een verzoek tot prijsaanpassing doen
Ik heb het na 2 standaardmails het wel gekregen.Moest toen wel bellen maar toen was het wel binnen 1a 2 minuten geregeld
Kon gewoon met me bestaande abonnement worden aangepast dus er ging geen nieuw jaar in.Het kon alleen niet meer de volgende maand ingaan .
Ook de rekeiningen klopten .
Het is inderdaad belachelijk dat je als bestaande klant wordt achtergesteld .
En voor voordelen zelf achteraan moet gaan .
Nu is het family abonnement nog lager .
Maar deze is niet voor bestaande klanten
Door te gaan zeggen dat het maar tijdelijk is hoeven ze anderen het nu niet te geven.
.De snelheidsverhoging blijft ook weer uit al heb ik liever een lager tarief.Maar ik klaag niet over de verbinding want die is altijd goed..
Met de snelheidsproblemen in de avond waarover wordt gesproken heb ik geen last van.

Gast

Re: Zonnet adsl family

Ongelezen bericht door Gast »

Verder is de helpdesk ontzettend duur aan telefoonkosten en is ook de kennis en kwaliteit ervan ver te zoeken
Het is al meer gezegd .Helaas weer niet in de uitzending .
0900-2021898 is €1.15 per gesprek .

Versatel heeft zoals bijna elke provider een forum .
Zo is ook dit te lezen .
http://forum.versatel.nl/viewtopic.php? ... 9002021898

Gesloten