LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Zoveelste slachtoffer van KPN en PLANET

Heb je goede of slechte ervaring op het internet of met het internet? Hier kan je jouw mening geven over de zaken rondom het internet.
zoveelsteslachtoffer
Berichten: 3
Lid geworden op: 05 okt 2006 11:35

Zoveelste slachtoffer van KPN en PLANET

Ongelezen bericht door zoveelsteslachtoffer »

Ik ben ook opgelicht door planet en KPN. Volgens mij werken ze samen.
Ik heb planet provider. Ik heb paar maanden mijn adreswijziging doorgegeven. Toen ik bij planet in ging loggen stond er steeds mijn oude adres op.
Ik heb weer daarnaar toe gebeld naar planet en kreeg ik kpn aan de lijn.
Ze hebben mij aangeboden pakketje internetplusbellen, maar daar ben ik nu opgelicht.
Ik wilde daar weg maar heb een contrct lopen van 1 jaar t/m 21-08-2007.
Daar wil ik heel graag weg.
Nu dat ik op een nieuwe adres woon, zou ik Experiobox thuisgestuurd krijgen naar mijn nieuwe huis.
Even later kreeg ik webvox van idsn binnen terwijl ik daar helemaal niet om gevraagd had en moest ik toen 30,45 euro betalen.
Het was rembours maar ik had toen even niet aangenomen, omdat ik graag wilde weten wat er in dat pakje zat omdat je daar 30,45 euro moest betalen en ik dacht van: Experiabox (modem) hoeft je toch niet te betalen?
Ik belde kpn weer op en vroeg aan doe mevrouw (na een hele lange tijd wachten) wat er eigenlijk in doe pakketje zat en ze zei dat er experia box in zat voor het nieuwe huis.
Dus ik ging ophalen en maakte het open en zat webvox in van ids terwijl ik een hele tijd terug gezegd had dat ik analoog wilde hebben en geen idsn. Dus als je naar Internet Plus bellen gaan dan gaat het automatisch naar analoog. maar toch stuurde de kpn een verkeerde pakje terwijl ik daar niks aan heb.
Dus woensdag 5 oktober 2006 ben ik vanaf smiddags tot savonds 20.30 uur aan het bellen geweest en ook naar planet internet. Want ik belde met mijn mobiel omdat mijn telefoon is afgesloten terwijl ik altijd netjes heb betaald. Zomaar. Ineens!!
Dus belde ik met mobiele foon van smiddags 16.30 tot 20.30 uur of iets na.
Helemaal niemand kunnen bereiken. Wat je allemaal te horen krijgt is: "Het kost 0.10 eurocenten per minuut + kosten van gebruik van mobile foon.
Hele tijd wachten maar helemaal niks.
Nog eens een keer gebeld nog steeds hetzelfde gelul.
Daarna weer naar de kpn en die meneer kon niets doen zegt ie. Hij zegt: Ik kan helaas niets voor u doen, dan zou u planet moeten bellen."
Dus weer naar planet gebeld en nog steeds geen gehoord.
Ik zat te denken van: Volgens mij zijn ze er niet en dat ze gewoon een bandje aan hebben staan dat zij daarmee flink geld mee kunnen verdienen. Want je moet dan bellen naar: 0900-1905 (0.10 per minuut en nog eens de kosten van mobile foon).
Nu mijn man daar vanochten naartoe gebeld heeft en te zeggen tegen planet dat ik geen pc meer hebt.
Dat je dan nog alsnog voor het hele jaar moet betalen. GEWOON BELACHELIJK).
Als er nou mensen zijn die geen pc hebben en zij hebben dan een contract lopen van 1 jaar moeten de mensen alsnog betalen.
Dat noem ik gewoon pure oplichterij en niet anders !!!!
Mensen. Ga aljeblieft niet naar KPN of PLANET. Zij lichten je gewoon op!!!

Dus deze is van Zoveelse slachtoffer.

ihvj
Berichten: 61
Lid geworden op: 05 sep 2006 21:00

Re: Zoveelste slachtoffer van KPN en PLANET

Ongelezen bericht door ihvj »

Hahahahahaha ik lach me wild ;)

roro25
Berichten: 791
Lid geworden op: 18 mei 2006 16:28

Re: Zoveelste slachtoffer van KPN en PLANET

Ongelezen bericht door roro25 »

misschien heb je wel eens gelijk dat ze samenwerken. Kijk maar eens op je factuur. Alle internetactiviteiten zijn ondergebracht onder KPNinternet. Dus Planet hoort er ook bij.

Maar je adres wijzigen kan je gewoon zelf hoor bij Planet.

zoveelsteslachtoffer
Berichten: 3
Lid geworden op: 05 okt 2006 11:35

Re: Zoveelste slachtoffer van KPN en PLANET

Ongelezen bericht door zoveelsteslachtoffer »

Hallo,

Ik heb al eens eerder adreswijziging doorgegeven via telefoon dat je dan eerst heel lang moet wachten om iemand aan de lijn te krijgen.
En planet heb daar helemaal niks aan gedaan en er staat nog steeds mijn oude adres nog op.
En ik probeerde via internet te wijzigen maar dat gaat niet.
Omdat je dan telefonisch contact met planet op moet nemen.
En waarom?
Omdat planet dan veel geld mee verdiend natuurlijk.
Toen heb ik maar een email geschreven naar planet en ik heb daar nog helemaal geen antwoord op gehad.
Nu vandaag heb ik aangetekend brief naar planet gestuurd en heb gelijk mijn abbonement opgezet.
Daarbij heb ik lak aan contract.
Planet licht je hele boel op.
Mijn man zegt tegen planet via foon dat we geen pc meer hebben en een vrouw die mijn man aan de lijn had die zegt dat we toch het hele jaar door moeten betalen.
We hebben ook niet op onze ruggen groeien?
Ze zegt tegen mijn man dat we toch een nieuwe pc toch kunnen kopen?
Wat is dat voor een achterlijke vraag?
Ze denkt natuurlijk dat we geld hebben of zo?
Mijn man werd een beetje boos en wilde wat zeggen en toen hing die vrouw op.
En internetplus bellen zegt de planet ook van we in het weekend onbeperkt dus gratis kunnen bellen. Maar weet je wat er gebeurd is?
We hebben geen telefoonaansluiting meer.

Gr.
zoveelsteslachtoffer

pvd
Berichten: 394
Lid geworden op: 18 mar 2006 18:35

Re: Zoveelste slachtoffer van KPN en PLANET

Ongelezen bericht door pvd »

Als u dat contract getekend hebt en na bijv. 3 maanden gaat uw pc stuk, dan moet u inderdaad gewoon uw contract uitdienen. Dat is toch ook heel normaal :?:

Alle providers doen dit.

pvd

p.s. Geschikte tweedehandse computers zijn voor een zacht prijsje te koop.

Teun van mourik
Berichten: 2
Lid geworden op: 15 nov 2006 00:49

Re: Zoveelste slachtoffer van KPN en PLANET

Ongelezen bericht door Teun van mourik »

Hallo, iedereen met klachten na overgang op VOIP ?

Ik heb ook klachten gehad in het begin maar ben tot dat alles in perfectie geholpen door het multiplex team van KPN !

Ik adviseer iedereen die VOIP heeft of gaat nemen of deze wel kundig genoeg is om alles juist aan tesluiten want elke draad moet op de juiste uit of ingang zitten daarnaast moet je erop hameren bij KPN dat bij hen alles in de software goed geconfigureerd staat en of je experiobox niet is vol gelopen met attacks van buitenaf, ook dit kan je zelf resetten middel 192.168.2.1 !

Het is achtzaam om de exeperio box een aantal keren s'nachts uittezetten en deze weer s'ochtends aan te doen opdat de cache van deze volledig schoon is !

Het is raadzaam om een verse windows XP op je computer systeem te installeren als je er zeker van bent dat de VOIP verbinding juist is want de netwerkprotocollen zijn bij VOIP geheel anders als bij een ADSL verbinding of wat ever!

Laat tijdens het gebruik van je pc een aantal virus scanners op de achtergrond mee draaien zoals AVG, MCAFEE, en spyware en malware detectie applicaties zoals het geintegreerde en sterke pakket HitmanPRO.

P2P applicaties zoals emule, limewire, Kazaa en of sherazade zijn gewoon te gebruiken in combinatie met VOIP en of de experiobox.

Systeemeisen moeten wel zwaar genoeg zijn om de snelheid tebereiken die benodigd is anders word de zaak beroerd traag.

Hou de NAT connecties naar de exeperiobox van buitenaf goed in de gaten en reset deze van tijd tot tijd !

veel succes met VOIP van KPN !

teun.

Dirkie
Berichten: 2954
Lid geworden op: 29 jun 2006 12:15

Re: Zoveelste slachtoffer van KPN en PLANET

Ongelezen bericht door Dirkie »

Teun van mourik schreef op 15 Nov 2006 01:02
Het is achtzaam om de exeperio box een aantal keren s'nachts uittezetten en deze weer s'ochtends aan te doen opdat de cache van deze volledig schoon is !!
Helaas ben je dan niet bereikbaar, ook niet in noodgevallen! Simpelweg opnieuw starten (dus uitzetten, 30 seconden wachten en aanzetten) is meer dan voldoende! En zelf zit je trouwens ook 's nachts te internetten zo te zien :D
Het is raadzaam om een verse windows XP op je computer systeem te installeren als je er zeker van bent dat de VOIP verbinding juist is want de netwerkprotocollen zijn bij VOIP geheel anders als bij een ADSL verbinding of wat ever
Je telefoon zit direct aan de box aangesloten. Sterker nog, ook als je PC uitstaat of zonder computer kun je gewoon bellen. Met een oude computer met W98 kun je gewoon ADSL gebruiken, zonder problemen
Laatst gewijzigd door Dirkie op 15 nov 2006 15:11, 1 keer totaal gewijzigd.

Teun van mourik
Berichten: 2
Lid geworden op: 15 nov 2006 00:49

Re: Zoveelste slachtoffer van KPN en PLANET

Ongelezen bericht door Teun van mourik »

hallo dirkie,

Ik weet niet wat je bedoelt met wel of niet bereikbaar zijn maar bij een ieder is er ook een mobiel in huis aanwezig waarop het KPN multiplex team jouw kan bereiken naast dat de experiobox geheel uitstaat !

En dat is ook bij mij gebeurd, toen ik de computer van de experio box loskoppelde zag men dat er attacks op poort 50 stonden te triggeren het gevolg is inbreuk op je computer van buitenaf naar kennelijk een malware bestand wat via een virus genaamd "backdoor worm"door geen enkele virus scanner werd herkend ?

Na een verse format/Xp installatie waren mijn problemen verleden tijd en loopt de cache van de experio box niet meer vol omdat de peer to peer verbinding middels het vervuilde bestand gekoppeld aan het Ip adres van de experiobox verbroken is !

alvorens je het systeem formatteerd is het aanteraden alle kleine *.DBX bestanden even veilig testellen op een floppy of andere schijf binnen het systeem op dat ze later teruggezet kunnen worden binnen outlook, in deze bestanden bevinden zich namelijk al je email en correspondentie die buiten het virus staat.

teun

Dirkie
Berichten: 2954
Lid geworden op: 29 jun 2006 12:15

Re: Zoveelste slachtoffer van KPN en PLANET

Ongelezen bericht door Dirkie »

bij een ieder is er ook een mobiel in huis aanwezig
Niet iedereen heeft een mobiel, maar goed.
... toen ik de computer van de experio box loskoppelde zag men dat er attacks op poort 50 stonden te triggeren .... Na een verse format/Xp installatie waren mijn problemen verleden tijd ...
Waarmee bewezen is, dat het niets de computer te maken heeft, want deze was losgekoppeld! Wel kan het te maken hebben met programma's op de PC, zoals peer-to-peer programma's om te downloaden en bijvoorbeeld virussen en ander gespuis op je PC.

En ik zou niet alleen alle kleine *.DBX bestanden veilig stellen tenzij je alleen emailt. Je moet alle gebruikers gegevens, die je wil bewaren, veiligstellen. Maar let bij het terugzetten na de installatie wel op, dat je de virussen ed. ook niet terugzet :wink:

ikbenik

Re: Zoveelste slachtoffer van KPN en PLANET

Ongelezen bericht door ikbenik »

Ik ben ook opgelicht door planet en KPN. Volgens mij werken ze samen.
Sterker nog! Planet Internet en Hetnet zijn dochterondernemingen van KPN!

berbenkivits
Berichten: 3
Lid geworden op: 04 dec 2006 21:00

Re: Zoveelste slachtoffer van KPN en PLANET

Ongelezen bericht door berbenkivits »

Hallo,

Met kromme tenen heb ik vanavond de uitzending gevolgd waar een mannetje van KPN in de studio aanwezig was. Ook ik heb veel problemen gehad met het internetplusbellen van KPN en ruim 150 euro verbeld om storingen te melden en later om me af te melden voor het hele abonnement. Het heeft me veel tijd, geld en ergernissen gekost de afgelopen maanden. Laat ze bij KPN maar eens actie onder nemen i.p.v. zich er proberen uit te kletsen. Ze beloven van alles maar doen uiteindelijk niets.
Ik heb de automatische betaling van KPN stopgezet en alle betalingen laten terugboeken. En jawel dan krijg je telefoon van KPN en geven ze je een oplossing om het geld terug te krijgen. Maar ook dit loopt niet soepel. Je moet dan een gespecificeerde rekening toezenden die te krijgen is via KPN op internet maar deze ligt al dagen eruit door een storing!!!!
Dus ik ben er nog niet helemaal vanaf maar hopelijk is het eind inzicht. Ondertussen heb ik internet via @ home en dit bevalt prima. Ook de telfoon laat ik binnenkort overzetten zodat ik niets meer met KPN te maken heb. Een hele opluchting!!!

Dus als laatste advies, denk goed na alvorens met KPN in zee te gaan.

Groetjes Annelies.

W.H.A.T.M.
Berichten: 2
Lid geworden op: 04 dec 2006 21:30

Re: Zoveelste slachtoffer van KPN en PLANET

Ongelezen bericht door W.H.A.T.M. »

Ik heb ook internetplusbellen,maar het is een grote ellende,heb een modem sinds mei j.l.het was een gratis modem,maar er werd wel 159.--euro van mijn rekening afgeschreven,vele malen gebeld en gemaild en een aangetekende brief verzonden,maar helaas geen 159.--euro terug ontvangen,wel mailtje terug gehad,en daar wordt in vermeld,dat hun fakturatie systeem nog niet in orde is,nou dat duurt wel erg lang,ik heb er zo''n genoeg van,je wordt er moedeloos van.Terwijl ik al 30 jaar klant ben,en altijd tevreden geweest,maar sinds dat internetplusbellen is het echt een waardeloze rotzooi.Heb in het begin heel veel klachten gehoord van UPC,dus ik dacht laat het maar niet veranderen,maar dit is al een grotere rotzooi als bij UPC.Groetjes Willemijn. :?: :?:

simply
Berichten: 9
Lid geworden op: 05 apr 2006 21:31

Re: Zoveelste slachtoffer van KPN en PLANET

Ongelezen bericht door simply »

Vanaf 01-01-2007 is Demon ook van de kpn,het is maar dat je et weet groetje,s only simply :lol:

AAJ.TAMSE
Berichten: 4
Lid geworden op: 03 dec 2006 21:31

Re: Zoveelste slachtoffer van KPN en PLANET

Ongelezen bericht door AAJ.TAMSE »

HALLO,

Ook ik ben in conflikt met planet dan wel kpn.
Na 6 maanden kom ook ik er gewoon niet doorheen.
volgens planet en kpn heb ik nu drie abonnementen daar ik er maar een kan.
In al mijn telefoon gesprekken met planet/kpn heeft iemend mijn zonder toe zegging in hun bestand gezet.
met een geheel nieuw / verkeerd abonnee nummer.
waarop ik ook nog eens na een maand de factuur van kpn ontving.
Het contract ligt bij mij gewoon nog op de plank dus nooit ondertekend
en opgestuurd naar kpn maar men heeft hem wel gefaktureerd.
Na 6 maanden begrip is dit omgeslagen naar onbegrip.
Ik heb dan ook al de te veel gefaktureerde bedragen terug gehaald bij mijn bank en geblokkeerd.
Mijn internetplusbel aanvraag is nog steeds niet voor elkaar!
Ik heb een brief verstuurd naar planet met zeker 30 maal een A4 ontvangen briefen van kpn dan wel planet .
Gezien de uitzending van radar 04-12-2006.
Wacht ik nu nog op een reactie van of planet of kpn.

Mvg Aaj.tamse

Cornel40
Berichten: 48
Lid geworden op: 04 dec 2006 23:50

Re: Zoveelste slachtoffer van KPN en PLANET

Ongelezen bericht door Cornel40 »

Ik ben zelf zeer tevreden over Planet internet (4 jaar) vrijwel nooit last van time out op hun servers, en helpdesk (weinig nodig :wink: ) is binnen 5 minuten bereikbaar. :wink:

Mag ook wel eens gezegt worden, maar internet plus bellen voorlopig (nog) niet, tenzij KPN alles beter op de rails heeft (lijkt wel de NS) :o

Gesloten