LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] 15 jaar betalen voor niet gebruikt KPN Planet email-account
-
15 jaar betalen voor niet gebruikt KPN Planet email-account
laat ik gelijk beginnen met het feit dat ik zelf wellicht beter mijn afschriften had moeten checken.
ik ontdekte onlangs dat ik al maandenlang elke maand automatisch €7,12 per maand betaal aan KPN, alleen snapte ik niet waarvóór.
Na wat gegraaf en enige telefoontjes blijkt; ik heb blijkbaar sinds 2002!! een "email-only" account van KPN!?
Voor een email-adres dat mij niets zegt, dat ik ook al 15 jaar niet heb gebruikt, laat staan heb ingelogd of wat dan ook!
Het komt er dus op neer dat ik 15 jaar lang elke maand een bedrag heb betaald voor iets dat ik al die tijd niet gebruik, zelfs het bestaan niet van wist!?
Volgens eigen zeggen kan en mag men niet checken of een account wel of niet gebruikt wordt maar als je een maand niet betaalt weten ze je wél te vinden uiteraard.
Ik snap dat het naïef is dat ik dit niet eerder heb ontdekt maar zo'n bedrag kijk je nu eenmaal snel overheen. Dat mag geen excuus zijn maar ik heb hier 15 jaar lang nog nooit iets over gehoord; geen facturen ontvangen, geen berichten, geen post, geen (ongetwijfeld gebeurde) prijsverhogingen, veranderingen in het pakket; noem maar op.
Ik heb een klacht neergelegd maar uit mijn eerdere telefoongesprek begreep ik dat ik niet veel hoef te verwachten, vandaar deze post.
is er iemand met ervaring en/of tips?
ik ontdekte onlangs dat ik al maandenlang elke maand automatisch €7,12 per maand betaal aan KPN, alleen snapte ik niet waarvóór.
Na wat gegraaf en enige telefoontjes blijkt; ik heb blijkbaar sinds 2002!! een "email-only" account van KPN!?
Voor een email-adres dat mij niets zegt, dat ik ook al 15 jaar niet heb gebruikt, laat staan heb ingelogd of wat dan ook!
Het komt er dus op neer dat ik 15 jaar lang elke maand een bedrag heb betaald voor iets dat ik al die tijd niet gebruik, zelfs het bestaan niet van wist!?
Volgens eigen zeggen kan en mag men niet checken of een account wel of niet gebruikt wordt maar als je een maand niet betaalt weten ze je wél te vinden uiteraard.
Ik snap dat het naïef is dat ik dit niet eerder heb ontdekt maar zo'n bedrag kijk je nu eenmaal snel overheen. Dat mag geen excuus zijn maar ik heb hier 15 jaar lang nog nooit iets over gehoord; geen facturen ontvangen, geen berichten, geen post, geen (ongetwijfeld gebeurde) prijsverhogingen, veranderingen in het pakket; noem maar op.
Ik heb een klacht neergelegd maar uit mijn eerdere telefoongesprek begreep ik dat ik niet veel hoef te verwachten, vandaar deze post.
Re: 15 jaar betalen voor niet gebruikt KPN Planet email-account
Ja, het geheel opzeggen per direct. En nee, u krijgt niets terug.
Heeft u ooit een dienst afgenomen bij Planet Internet of KPN? Dan zitten vaak de mailadressen er bij. Bij opzeggen abonnement blijft het mailadres bestaan inclusief de kosten die daaraan zijn verbonden, behalve bij het opzeggen van die mailadressen.
-
Het mailadres wordt waarschijnlijk wel gebruikt namelijk door de KPN om er de facturen naar toe te sturen
Da's 1281 euro..
Wanneer een klacht opzegt dan is de wil van de klant er op gericht dat hij geen betalingen meer hoeft te verrichten. Deze praktijk is gewoon diefstal. TS kan in een dergelijk geval het bedrag terugvorderen. Er geldt wel een verjaringstermijn van vijf jaar, welke start op het moment dat TS dit heeft ontdekt.Nijogeth schreef:Heeft u ooit een dienst afgenomen bij Planet Internet of KPN? Dan zitten vaak de mailadressen er bij. Bij opzeggen abonnement blijft het mailadres bestaan inclusief de kosten die daaraan zijn verbonden, behalve bij het opzeggen van die mailadressen.
Heb je alleen een aantal maanden lang betaald hiervoor of echt 15 jaar lang?marcobis66 schreef:laat ik gelijk beginnen met het feit dat ik zelf wellicht beter mijn afschriften had moeten checken.
Er zijn meer providers (o.a. online.nl) waar je in eerste instantie een gratis emailadres kon aanhouden als ex-klant en die zijn een tijd geleden begonnen met daarvoor een vergoeding te vragen, € 7,12 per maand is trouwens wel een fors bedrag voor alleen een emailservice.
Waarschijnlijk ben je hier ook wel over geïnformeerd maar via dat emailadres wat jij blijkbaar niet meer gebruikt.
Het ligt er maar net aan of en wat Topicstarter heeft opgezegd.
Verder kan je het TS natuurlijk verwijten dat hij al 15 jaar (!) zijn rekeningen niet serieus nakijkt. Niet echt handig. Maar dat had ie zelf ook al bedacht.
Verder kan je het TS natuurlijk verwijten dat hij al 15 jaar (!) zijn rekeningen niet serieus nakijkt. Niet echt handig. Maar dat had ie zelf ook al bedacht.
Niet als klant expliciet een emailadres heeft aangevraagd. Zo'n 15 jaar geleden was 2002-2003. Toen gingen veel mensen over naar sneller internet en vaak namen ze daar ook een betaald emailadres bij. Dit werd een beetje de standaard in die tijd, echter was het wel een aparte afspraak. Ik weet het nog heel goed, want ik moest mijn vader rond die tijd ook daarmee helpen en Planet was toen inderdaad de provider van onze keuze. Daar werd bij aanvraag direct gevraagd of er ook een eigen emailadres bij moest. Mijn ouders gebruiken deze nu nog steeds.alfatrion schreef:Wanneer een klacht opzegt dan is de wil van de klant er op gericht dat hij geen betalingen meer hoeft te verrichten. Deze praktijk is gewoon diefstal. TS kan in een dergelijk geval het bedrag terugvorderen. Er geldt wel een verjaringstermijn van vijf jaar, welke start op het moment dat TS dit heeft ontdekt.Nijogeth schreef:Heeft u ooit een dienst afgenomen bij Planet Internet of KPN? Dan zitten vaak de mailadressen er bij. Bij opzeggen abonnement blijft het mailadres bestaan inclusief de kosten die daaraan zijn verbonden, behalve bij het opzeggen van die mailadressen.
Log in bij Kpn , dan zou je de rekeningen en post kunnen inzien.
-
De vraag is of TS naast dit mail only abo ook nog een ander abo had. Als dat het geval was en hij heeft dat opgezegd zou het mail only ook eigenlijk automatisch moeten vervallen. Heeft hij 15 jaar geleden alleen een mail only abo genomen zou ik niet weten waarom KPN dat moet opzeggen. Ze kunnen niet zien dat het niet gebruikt wordt
-
7,12 is het maandbedrag van afgelopen anderhalf jaar, het is daarvóór wel lager geweest maar dan nóg; het blijft een fors bedrag idd!GJS schreef:Heb je alleen een aantal maanden lang betaald hiervoor of echt 15 jaar lang?marcobis66 schreef:laat ik gelijk beginnen met het feit dat ik zelf wellicht beter mijn afschriften had moeten checken.
Er zijn meer providers (o.a. online.nl) waar je in eerste instantie een gratis emailadres kon aanhouden als ex-klant en die zijn een tijd geleden begonnen met daarvoor een vergoeding te vragen, € 7,12 per maand is trouwens wel een fors bedrag voor alleen een emailservice.
Waarschijnlijk ben je hier ook wel over geïnformeerd maar via dat emailadres wat jij blijkbaar niet meer gebruikt.
Ik betaal inderdaad al 15 jaar lang; had ik maar eens een negatief saldo gehad en dan dus een storno; dan hadden ze mij waarschijnlijk wél weten te vinden.
Als ik alles probeer terug te halen heeft het waarschijnlijk te maken met een soort ISDN abonnement en daardoor inernetverbinding incl. emailaccount in 2002. Dat ISDN heb ik toen opgezegd maar KPN zou dit toen hebben omgezet naar een "e-mail only" abonnement.
Volgens mij heb ik dat e-mailadres niet eens gebruikt, ik kan het mij althans niet heugen. (niet voor te stellen maar destijds was e-mail geloof ik leuker om te hebben dan dat het al een dagelijks gebruikt communicatiemiddel was)
Ik vind dit een prima service.
Als je overstapt naar Ziggo hoef je geen adres wijziging te sturen die niet iedereen zal doorvoeren.
Nu hebben we G mail of gelijkwaardige maar toen was je meestal bij overstap gelijk je mail kwijt en onvindbaar.
Dat dit vrij hoge bedrag, ja dat mag.
Ik vind dat het een service is die erg netjes is aangeboden en je moest maandelijks je bank controleren.. nu 2 maanden voor terug boeken....
Naast KPN heeft U zich dus ook niet aan de regels van de Nederlandse Banken gehouden.
Als je overstapt naar Ziggo hoef je geen adres wijziging te sturen die niet iedereen zal doorvoeren.
Nu hebben we G mail of gelijkwaardige maar toen was je meestal bij overstap gelijk je mail kwijt en onvindbaar.
Dat dit vrij hoge bedrag, ja dat mag.
Ik vind dat het een service is die erg netjes is aangeboden en je moest maandelijks je bank controleren.. nu 2 maanden voor terug boeken....
Naast KPN heeft U zich dus ook niet aan de regels van de Nederlandse Banken gehouden.
Nooit van gehoord. IK heb KPN Planet 2 jaar geleden opgezegd en de email adressen gingen automatisch weg. Die werken ook niet meer.Nijogeth schreef:Heeft u ooit een dienst afgenomen bij Planet Internet of KPN? Dan zitten vaak de mailadressen er bij. Bij opzeggen abonnement blijft het mailadres bestaan inclusief de kosten die daaraan zijn verbonden, behalve bij het opzeggen van die mailadressen.
Dat is lang niet altijd zo geweest. Juist vanwege het feit dat men dan alle email kwijt zou zijn. Dit komt uit de tijd dat iedereen nog zo'n heel adresboek met e-mailadressen bijhield. Daarom waren er ook vaak 2 contracten die werden ondertekend (bij mijn ouders indertijd was dat in elk geval zo), 1 voor het internet en 1 voor de emailadressen.Cornelis7 schreef:Nooit van gehoord. IK heb KPN Planet 2 jaar geleden opgezegd en de email adressen gingen automatisch weg. Die werken ook niet meer.Nijogeth schreef:Heeft u ooit een dienst afgenomen bij Planet Internet of KPN? Dan zitten vaak de mailadressen er bij. Bij opzeggen abonnement blijft het mailadres bestaan inclusief de kosten die daaraan zijn verbonden, behalve bij het opzeggen van die mailadressen.
Overigens heb ik zelf al sinds 2001 hetzelfde hotmail-adres. Ben ik blij dat ik toen (als 11-jarige) zo verstandig was dat ik mijn eigen naam heb gebruikt en geen vreemde naam, zoals zovelen.
Die prijsverhoging hadden ze toch zeker van te voren moeten aankondigen.marcobis66 schreef:7,12 is het maandbedrag van afgelopen anderhalf jaar, het is daarvóór wel lager geweest maar dan nóg; het blijft een fors bedrag idd!
Ik betaal inderdaad al 15 jaar lang; had ik maar eens een negatief saldo gehad en dan dus een storno; dan hadden ze mij waarschijnlijk wél weten te vinden.
Als ik alles probeer terug te halen heeft het waarschijnlijk te maken met een soort ISDN abonnement en daardoor inernetverbinding incl. emailaccount in 2002. Dat ISDN heb ik toen opgezegd maar KPN zou dit toen hebben omgezet naar een "e-mail only" abonnement.
Volgens mij heb ik dat e-mailadres niet eens gebruikt, ik kan het mij althans niet heugen. (niet voor te stellen maar destijds was e-mail geloof ik leuker om te hebben dan dat het al een dagelijks gebruikt communicatiemiddel was)
Nooit een brief of factuur o.i.d. gehad of ben je ook verhuisd in de tussentijd?
Zeker in die begin tijd kreeg je toch van bijna alles wel een papieren factuur ook al betaalde je automatisch.
KPN vragen om de door jou getekende overeenkomst. Deze moet er zijn. Is deze er niet dan is KPN verplicht het geld aan jou te retourneren.
-
Ik vraag me af in hoeverre dit argument nog opgaat. Het zou betekenen dat je alle vakanties, vliegtickets, webwinkel bestellingen, etc gewoon nietig kunt verklaren omdat je nergens voor hebt getekend.Neldi schreef:KPN vragen om de door jou getekende overeenkomst. Deze moet er zijn. Is deze er niet dan is KPN verplicht het geld aan jou te retourneren.
-
Door de betaling van de maandtarieven en gezien TS een abonnement heeft "gehad" is dit niet zo simpel als je stelt. Los dat je voor dit soort overeenkomsten nooit hoeft te tekenen.Neldi schreef:KPN vragen om de door jou getekende overeenkomst. Deze moet er zijn. Is deze er niet dan is KPN verplicht het geld aan jou te retourneren.
TS is 15 jaar geleden akkoord gegaan met een e-mail only abonnement bij Planet Internet en heeft hier netjes maandelijks voor betaald. Dat hij geen gebruik maakte van het e-mail adres staat hier compleet los van dit is niet aan KPN om te controleren. TS heeft 15 jaar lang zijn afschriften/rekeningen niet gecontroleerd en probeert nu zijn eigen fout op KPN te verhalen.
Ik weet dat er bij de geschillen commissie al eerder uitspraken gedaan zijn over dit soort e-mail only abonnementen en deze waren in het nadeel van de consument. Helaas staan dit soort uitspraken niet online allemaal online, je kunt proberen hier navraag naar te doen en eventueel alsnog een geschil te starten bij de commissie.
Ts vroeg een tip, heel simpel, beter je afschriften nakijken. Niet achteraf jammeren. Wie het kleine niet eert ...