LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] 2 Abbo's op 1 wijkkast zorgt voor problemen?!

Problemen met jouw aansluiting of met jouw provider van internetdiensten? Discussieer dan hier daarover.
Klaas40

2 Abbo's op 1 wijkkast zorgt voor problemen?!

Ongelezen bericht door Klaas40 »

Zoals eerder vermeld heb ik al enige weken geen Chello Internet meer.
Nu sprak ik mijn buurvrouw die ook Internet van Chello heeft en die heeft ook al weken geen Internet meer van Chello. Op advies van een IT'er in de buurt heb ik mijn modem geheel losgekoppelt. Daarna naar de buurvrouw gegaan en gekeken of haar modem het doet. En jawel. Ze heeft weer blocksink en Internet. Nadat zij 2 dagen een goede verbinding had heb ik mijn modem weer aangesloten in de hoop dat deze het ook weer doet. Tos onze maffe constatering kalt haar modem erook weer uit. Haar modem losgekoppelt. Daarna mijn modem aangesloten en ja hoor ik heb Internet. Na een paar uur haar modem weer aangesloten en jawel allertwee er weer uit. Omdat ik genoeg heb van die helpdesk heb mijn buurvrouw de helpdesk met bovenstaande geconfroteerd. Als beide modems aangesloten zijn heeft niemand internet. Is alleen haar modem aangesloten en de mijne niet werkt het perfect en omgekeerd. 2 Modems tegelijk op onze wijkkast werkt niet. Volgens Helpdesk UPC is dat onmogelijk ondanks wij dat wel ondervinden en constateren. Gezien mijn buurvrouw een sneller abbonement heb dan ik en er ook een router tussen heb zitten heb ik mijn modem losgekoppelt en zit nu mijn UTP kabel bij haar in de Router. Heb mijn abbo, ondanks UPC zegt ik nog 10 maanden moet betalen opgezegd en Internet nu over het Abbotje van mijn buurvrouw.
Ik hen wel benieuwd of er mensen zijn met gelijke ervaring. Volgens de ICT'er bij ons uit de buurt komt het door de brakkerige filters die Chello gebruikt en dat Internet via de kabel shared is. Maar ja nu zitten we op 1 abbo, delen de kosten dus voor de helft van de prijs en die helpdeskmedewerkers zoeken het maar uit HI Ik heb in ieder geval weer constant Internet en mijn buurvrouw ook!!

Helpdesk1

Re: 2 Abbo's op 1 wijkkast zorgt voor problemen?!

Ongelezen bericht door Helpdesk1 »

Klaas 40 moet de zaak niet belazeren. Met zijn 2 tjes op 1 abbonement is ten strekste verboden. Als onze kundige helpdesk hem adviseert zijn PC te formateren dient hij dat gewoon uit te voeren. Ook de storing die hij vertelt slaat nergens op. Gewoon onmogelijk. Wij geven hem het advies dit constructie zo snel mogelijk los te koppelen anders volgt afsluiting en kan hij een regtelijke procedure verwachten wegens fraude.
Het is niet toegestaan om een abonnement te delen! Dat geklaag moet gewoon eens afgelopen zijn. Als mensen te dom zijn om internet aan te sluiten hebben wij een kundige helpdesk.

Gast

Re: 2 Abbo's op 1 wijkkast zorgt voor problemen?!

Ongelezen bericht door Gast »

Als mensen te dom zijn om internet aan te sluiten hebben wij een kundige helpdesk.
Alleen dan?
kan hij een regtelijke procedure verwachten wegens fraude.
Moet dat niet verwagten zijn?

Gast

Re: 2 Abbo's op 1 wijkkast zorgt voor problemen?!

Ongelezen bericht door Gast »

Als onze kundige helpdesk hem adviseert zijn PC te formateren dient hij dat gewoon uit te voeren
ook een manier om de klant voor d gek te houden....
je laat hem steeds zijn HD formateren
na alles opnieuw geinstalleerd te hebben nog geen internet

dan maar weer formateren
en installeren
en formateren
en installeren
en formateren
en installeren
en formateren
en installeren
en formateren
en installeren
en formateren
en installeren
en formateren
en installeren
en formateren
en installeren

en zie daar de klant is zijn hele probleem vergeten :wink:

Edjuh

Re: 2 Abbo's op 1 wijkkast zorgt voor problemen?!

Ongelezen bericht door Edjuh »

Beste helpdesk,

I.p.v. een dergelijke domme reactie waarin je alleen verteld wat niet mag zou je ook eens uit kunnen zoeken wat de oorzaak is van het gemelde probleem.

De opmerking dat het niet kan wat Klaas ervaart slaat nergens op
Wat niet kan is nog nooit gebeurd en bij Klaas gebeurd het dus wel.

Klaas is nu alleen maar creatief geweest.
Tegenwoordig mag je toch op 1 abonnement meerdere pc's aansluiten?
Nou, dat is precies wat hij gedaan heeft na meerdere keren door zijn provider in de steek gelaten te zijn.

Helpdesk1

Re: 2 Abbo's op 1 wijkkast zorgt voor problemen?!

Ongelezen bericht door Helpdesk1 »

Het maakt allemaal geen zak uit. Klaas 40 heeft Internet via zijn buren en dat is illegaal. Hij moet gewoon doen wat onze helpdesk gezegd heeft en dat is zijn PC formateren. Als hij niet wil gehoorzamen is dat zijn eigen verantwoording. Wij kunnen gelukkig zien wie Internet deelt en afsluiting van zowel zijn buren als hem is dan ook voor de hand liggend. Wij hebben een zeer kundige helpdesk en die maken zeker geen fouten. Anders gaat die dombo van een Klaas 40 maar via zijn inbelmodem internetten. Wij zijn dit soort lui meer dan zat!!!! 8)

hoffie2

Re: 2 Abbo's op 1 wijkkast zorgt voor problemen?!

Ongelezen bericht door hoffie2 »

Wij kunnen gelukkig zien wie Internet deelt en afsluiting van zowel zijn buren als hem is dan ook voor de hand liggend.
Goh kunnen jullie DAT wel zien????????
En een modem dat offline staat niet !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Nee mijnheer ligt aan uw pc, formateer je HD maar :cry:

Gast

Re: 2 Abbo's op 1 wijkkast zorgt voor problemen?!

Ongelezen bericht door Gast »

hahahaha
Wat een mop van die helpdesk1, ze kunnen zien wie internet deelt, mooi niet dus.
Zodra het macadres in de router gezet is kunnen ze niet verder kijken dan dat het mac adres klopt met hun gegevens.
En verder kunnen ze niks behalve domheid genereren en zeggen dat de harddisk geformateerd moet worden, en waarom dan wel das niet zo moeilijk zijn ze weer een paar uur van de klant verlost.
De grootste onzin welke ze je kunnen laten is je HD formateren, een klein beetje it-er kan wel op een andere manier de verbinding herstellen, maar ja bij upc een it-er vinden is waarschijnlijk onmogelijk, de dombo's laten je liever onnodig je HD formateren.

Gast

Re: 2 Abbo's op 1 wijkkast zorgt voor problemen?!

Ongelezen bericht door Gast »

zeggen ze er eigenlijk bij dat je eerst een Back-up moet maken??????

VAST NIET :lol:

Edjuh

Re: 2 Abbo's op 1 wijkkast zorgt voor problemen?!

Ongelezen bericht door Edjuh »

Toch ben ik wel blij met de reactie van Helpdesk1.
Zo kan iedereen tenminste zien welke mentaliteit en onkunde daar heerst.

Gast

Re: 2 Abbo's op 1 wijkkast zorgt voor problemen?!

Ongelezen bericht door Gast »

Ook ik heb af en toe internet via mijn buren, en wel van chello, komt doordat deze een accespoint heeft zonder beveiliging, iedereen in de buurt met een draadloosnetwerkkaartje kan meegenieten van zijn abonnement.
En volgens helpdesk1 kunnen ze dat dus zien, laat me niet lachen, zoveel domheid van 1 persoon is bijna onmogelijk, maar bij upc sta ik nergens meer van te kijken.

Gast

Re: 2 Abbo's op 1 wijkkast zorgt voor problemen?!

Ongelezen bericht door Gast »

Bij mij heerst meer een plaatsvervangende schaamte. Mensen, zoals bijvoorbeeld Edjuh, die naar mijn mening gezegend zijn met een gezond verstand moeten toch wel inzien dat die zgn. Helpdesk1 niet bij UPC werkt. Of dit is een heel gefrustreerde ex-werknemer, of abonnee van UPC. Het lijkt me dan ook niet zinvol om op zijn (of haar??) opmerkingen te reageren. Deze persoon weet namelijk ook wel dat zijn opmerking lachwekkend zijn, en van een grote domheid getuigen. En als iemand het echt op wil nemen voor dit bedrijf, zoals dat eerder wel gebeurd is door serieuzere werknemers op dit forum, dan doet deze dat wel op een doordachte weloverwogen manier.
Iedereen kan hier wel zich voor gaan doen als UPC medewerker en stukjes vol taalfouten gaan produceren. Om zo doende een nog grotere aversie te creëeren tegen dit bedrijf. Laten we weer over gaa tot zinnige dingen zoals de huidige stand van zaken bij Klaas40!

Gast

Re: 2 Abbo's op 1 wijkkast zorgt voor problemen?!

Ongelezen bericht door Gast »

yep klaas moet formateren :lol:

Edjuh

Re: 2 Abbo's op 1 wijkkast zorgt voor problemen?!

Ongelezen bericht door Edjuh »

@Gast van 12:49

Helemaal mee eens.

Edjuh

Re: 2 Abbo's op 1 wijkkast zorgt voor problemen?!

Ongelezen bericht door Edjuh »

Ook ben ik eigenlijk wel benieuwd naar de huidige stand van zaken bij Klaas40 en zijn buurtjes.

joooop

Re: 2 Abbo's op 1 wijkkast zorgt voor problemen?!

Ongelezen bericht door joooop »

Laat je toch niet op de kast jagen door Helpdesk1.


Helpdesk1, ga toch schoenen poetsen, want je werkt niet bij Chello en dat heb je ook nooit gedaan.

UPC/Chello communiceert nooit via dergelijke fora en zal dat ook nooit doen. Het geven van waarschuwingen en het doen van bedreigingen zijn in strijd met de wet.

Dus Helpdesk1, waarschijnlijk wil je bij Chello werken, maar ben je niet aangenomen, omdat je te achterlijk en niet sociaal bent voor de helpdesk.

Klaas40

Re: 2 Abbo's op 1 wijkkast zorgt voor problemen?!

Ongelezen bericht door Klaas40 »

Ik heb nog steeds Internet samen met mijn buurtjes. Dus helpdesk1 raaskalkt maar een eind weg. Daar maak ik me toch echt niet druk om. Internet voor de helft van de prijs. Wat wil je nog meer. Moeten er doen. Na deze oplossing geen problemen meer gehad. Werkt als een speer. Al die storingen toch niet voor niks geweest.

Gast

Re: 2 Abbo's op 1 wijkkast zorgt voor problemen?!

Ongelezen bericht door Gast »

Klaas hoeft zich nergens zorgen over te maken, het macadres van de netwerkkaart is over gezet naar de router, en verder dan het controleren van het macadres kunnen ze bij upc niet gaan.
Het abonnement is gekoppeld aan een macadres, en zolang deze gegevens kloppen is er geen centje pijn.

Gast

Re: 2 Abbo's op 1 wijkkast zorgt voor problemen?!

Ongelezen bericht door Gast »

Hebben ze bij Radar de klok de verkeerd bijgesteld met de zomertijd?
Ik heb vorig berichtje gepost op 9.37 uur en dit om ca 9.40 uur.

Klaas40

Re: 2 Abbo's op 1 wijkkast zorgt voor problemen?!

Ongelezen bericht door Klaas40 »

En om het nog gezelliger te maken voor UPC. Ik ga de TV ook delen met mijn buurtjes. Nu heb ik alles opgezegd en ik betaal voor TV en Internet de helft van de prijs. Voor mijn buurvrouw komt dit ook heel goed ut Ze heeft een Classic Abbo en samen met het TV abonnement scheelt het toch weer in je maandelijke lasten. Voorwaarde. Het contact met de buren dient wel goed te zijn. Ik kan dit ieder adviseren. Voor TV hadden we wel dikke Coax nodig met goede pluggen omdat anders beelkwaliteitverlies op trad. Maar die investering heb ik ersnel uit. Mijn buren blij, Ik blij wat wil je nog meer. Ik kan ieder aanbevelen om je internet te delen (indien mogelijk) te delen met de buren. Scheelt in prijs en de kans op storing wordt aanzienlijk minder.

Gesloten