LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Aanbieding HetNet van gewoon surfen naar snel surfen

Problemen met jouw aansluiting of met jouw provider van internetdiensten? Discussieer dan hier daarover.
diepstaten

Aanbieding HetNet van gewoon surfen naar snel surfen

Ongelezen bericht door diepstaten »

Geachte lezer(es),

Ongeveer 15 maanden geleden werd ik telefonisch benaderd door iemand van Hetnet of ik geïnteresseerd was in een up-grade van gewoon surfen naar snel surfen. Ik heb toen aangegeven dat ik alle tijd had daar ik niet meer werkt en ook niet geïnteresseerd was in sneller surfen en tevreden ben met normaal surfen, ik kreeg toen de mededeling dat ik een jaar gratis snel surfen kon uitproberen en dat ik dan tegen het einde benaderd zou worden of ik alsnog over wilde stappen naar snel surfen. De kosten voor snel surfen van € 3 per maand werden in rekening gebracht maar ook weer keurig teruggestort op de bankrekening. Ik vroeg toen nog expliciet ,het heeft toch geen gevolgen voor mij anders doe ik het niet. Nee meneer u zit hier niet aan vast(mogelijk was de persoon er alleen op uit om te scoren op dat moment).

Na een jaar is het automatisch overgegaan in een jaarcontract en betaal ik € 3 per maand x 12 = € 36( ik wil er niet aan denken bij hoeveel mensen dit plaats vind maar er komt zo wel veel onterecht geld bij HetNet binnen)

Ik heb hier direct op geanticipeerd door in eerste instantie te bellen maar de service afdeling van HetNet maar deze was niet te bereiken(al onze medewerkers ……. maar de telefoon rekening liep wel op), toen maar via E-mail en daar kreeg ik doodleuk te horen dat ik aan een jaarcontract vast zat en dat ik dat voor over een jaar zelf diende aan te passen via internet.

Ik heb daarna vele E-mails geschreven de afgelopen maanden dat ik er door de persoon (dus HetNet) was ingeluisd en dat ik ook nooit een schriftelijke bevestiging heb gekregen dat ik een ander contract heb en daar minimaal een jaar aan vast zit .

Na mijn tiende E-mail kreeg ik het volgende bericht terug van HetNet

Hierbij ontvangt u het antwoord op de door u gestelde vraag.

U hebt ons een e-mail gestuurd waarin u ons laat weten dat u niet tevreden bent over onze dienstverlening. Dat vinden wij natuurlijk vervelend om te horen. Gezien de eerder gegeven antwoorden kunnen wij ons dit wel voorstellen Onze excuses hiervoor.

Naar aanleiding van uw bericht hebben wij een reactie aangemaakt .De betreffende afdeling zal contact met u opnemen.

Tot op heden heb ik nog geen antwoord ontvangen en ik heb het vermoeden dat meerdere mensen op dezelfde manier er zijn ingetrapt en wil ik graag reacties.

TdeHond

Re: Aanbieding HetNet van gewoon surfen naar snel surfen

Ongelezen bericht door TdeHond »

U bent slachtoffer van dwaling.
http://www.haaljerecht.nl/uitdepraktijk ... aling.html

http://www.wgcc.nl/download/richtlijn_telemarketing.pdf over o.a. wat in de wet is geregeld.

Als u door dwaling tot een overeenkomst gekomen bent heeft u 3 maanden de tijd om de overeenkomst terug te draaien. Helaas is deze tijd verstreken omdat u de gevolgen pas na een jaar merkte.

Op grond van het feit dat de verhoging van de snelheid pas na een jaar voor u in rekening bracht kunt u zich alsnog proberen te beroepen op het feit dat deze overeenkomst door dwaling tot stand is gekomen en verzoeken Het Net coulant te zijn en de verhoging terug te draaien en dus niet meer in rekening te brengen.

Doe dit in een officiële klacht, schriftelijk, aangetekend met ontvangstbevestiging.

Gebeurt dit niet, dan kunt u overwegen een andere provider te zoeken met in acht neming van de opzegtermijn.

e.weis

Ongelezen bericht door e.weis »

Hallo,

Dit is zoals ze het hier noemen een vorm van agressieve verkoop.
Erg vervelend daar we dit niet kunnen constateren.

Toch is dit voldoende om aan te geven dat het abonnement moet worden aangepast of moet worden opgezegd.

Toch moet je daarvoor bellen met de klantenservice (0900-1407 en dan keuzemenu 1-2.)
Je komt dan uit bij het Save team en deze mensen hebben de mogelijkheid om je abonnement aan te passen. (onder de goede omstandigheden natuurlijk).

Succes en ook mijn excuses voor het ongemak.

mvg.
E. Weis
KPN Webcare Team.

TdeHond

Ongelezen bericht door TdeHond »

Pluim voor KPN! Hier kan de heer Nyks van Pretium iets van leren! Maar ja, KPN heeft mij ook prima bijgestaan om een door Telfort veroorzaakt probleem bij Telfort op te lossen.

e.weis

Hallo. ik ben toch nieuwsgierig of het nu allemaal is gelukt/opgelost.

mvg.
e. Weis
KPN Webcare Team

diepstaten

Mevr. Weis,

er staat bij u mail een envelopje en daar heb ik al twee keer een mail naar toegestuurd. U schrijft dat ik even naar klantenservice moet bellen om het op te lossen maar dat is erg populistisch gesteld en dat heb ik in de volgende mail naar u toegestuurd en stuur hier nog een kopie via dit medium(blijkbaar leest u dit beroepsmatig wel)

Mevrouw Weis,
Bedankt dat u op mijn bericht van tros radar reageerde. Maar dat telefoon nummer 0900-1407 1-2 werkt niet zo eenvoudig als dat u stelt. Ik ben naar de Primafoon winkel in Roosendaal gegaan en daar heeft een mevrouw meer dan een ½ uur met dat nummer gebeld en na doorverwijzingen heb ik nu de toezegging dat het contract per november omgezet wordt naar een maandcontract en dan terug naar normaal surfen. Intussen is wel 3 x € 3 afgeschreven en ben ik ruim twee maanden bezig geweest om het onrecht dat mij is aangedaan te herstellen. Het heeft mij ongevraagd geld gekost en ergernis en daar ben ik niet blij mee. Complimenten aan de Primafoon winkel in Roosendaal die door vasthoudendheid mijn contract hebben om kunnen zetten naar een maandcontract. Is er voor dat geld dat ik ongevraagd kwijt ben ook een telefoon nummer of een oplossing?

Daarna heb ik u nog een mail gestuurd naar u daar ik niets van u hoorde en ook daar heb ik geen antwoord op gekregen maar mogelijk heb u instructies vanuit het webcare team hier niet op te reageren. Jammer, maar de pluim die T de Hond u gaf is niet terecht maar moet naar de primafoon winkel in Roosendaal en u kunt nog een pluim verdienen door te zorgen dat die 9 euro terug worden gestort

e.weis

En die 9 euro zijn abonnementskosten?

mvg.
E. Weis
KPN Webcare Team.

diepstaten

E.Weis,

u was nieuwsgierig of ik de € 9 heb teruggekregen en het antwoord is nee, ik ben wel via de hulp van de primafoonwinkel in Roosendaal naar instapsurfen terug en krijg nu van Hetnet de rekening voor mijn abonnement , met de mededeling dat het binnenkort van mijn rekening wordt afgeschreven. Echter ik betaal het abonnement ook via de rekening van KPN . Dus 2x Nu ben ik van de regen in de drup .Ik wordt een beetje moe van HetNet dus ook van KPN want het valt allemaal onder dezelfde paraplu maar als je het verdeel (verdeel en heers)kan je altijd een ander de schuld geven. E.Weis welk wijs antwoord kan ik hier op verwachten of reageer u weer niet nu het iets gecompliceerder wordt . Ik zi u reactie met belangstelling tegemoet

Gesloten