LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] aanmaning vóór vervaldatum factuur KPN

Problemen met jouw aansluiting of met jouw provider van internetdiensten? Discussieer dan hier daarover.
cspook
Berichten: 2
Lid geworden op: 28 okt 2015 23:08

aanmaning vóór vervaldatum factuur KPN

Ongelezen bericht door cspook »

Omdat ik te laat met betalen was van de factuur van 20 september heb ik een aanmaning gekregen om deze vóór 8 november te betalen. Helemaal mee eens, en inmiddels heb ik de factuur ook betaald. Op dezelfde aanmaning is echter ook de factuur van 20 oktober opgevoerd, waarvan de vervaldatum 19 november is. In de aanmaning staat dat als ik het volledige bedrag (van beide facturen) niet op 8 november heb overgemaakt, mijn internetdiensten worden geblokkeerd.
Vandaag hierover gebeld met KPN, omdat ik het niet eens ben dat ik ook een aanmaning krijg voor de factuur waarvoor de betalingstermijn nog niet verstreken is. De jongeman die ik sprak beweerde dat ik een factuur in de week dat ik hem krijg hoor te betalen en dat het gebruikelijk is dat bij een aanmaning alle openstaande facturen worden opgevoerd. Dat schijnt niet anders te kunnen.
Als KPN wil dat een factuur dezelfde week betaald wordt, dan moeten ze dit op de factuur zetten. Ik vind het niet kloppen dat ze dreigen mij af te sluiten als ik deze tweede factuur na 8 november pas betaal, ook al staat op de factuur zelf dat ik tot 19 november de tijd heb.

Har06
Berichten: 3743
Lid geworden op: 07 nov 2011 12:12

Re: aanmaning vóór vervaldatum factuur KPN

Ongelezen bericht door Har06 »

cspook schreef:Omdat ik te laat met betalen was van de factuur van 20 september heb ik een aanmaning gekregen om deze vóór 8 november te betalen. Helemaal mee eens, en inmiddels heb ik de factuur ook betaald. Op dezelfde aanmaning is echter ook de factuur van 20 oktober opgevoerd, waarvan de vervaldatum 19 november is. In de aanmaning staat dat als ik het volledige bedrag (van beide facturen) niet op 8 november heb overgemaakt, mijn internetdiensten worden geblokkeerd.
Vandaag hierover gebeld met KPN, omdat ik het niet eens ben dat ik ook een aanmaning krijg voor de factuur waarvoor de betalingstermijn nog niet verstreken is. De jongeman die ik sprak beweerde dat ik een factuur in de week dat ik hem krijg hoor te betalen en dat het gebruikelijk is dat bij een aanmaning alle openstaande facturen worden opgevoerd. Dat schijnt niet anders te kunnen.
Als KPN wil dat een factuur dezelfde week betaald wordt, dan moeten ze dit op de factuur zetten. Ik vind het niet kloppen dat ze dreigen mij af te sluiten als ik deze tweede factuur na 8 november pas betaal, ook al staat op de factuur zelf dat ik tot 19 november de tijd heb.
Nog eens bellen met de incasso afdeling van KPN voor een betere uitleg, ik zou overigens altijd netjes op tijd betalen , dan heb je er achteraf geen geneuzel over

sjohie
Berichten: 11240
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: aanmaning vóór vervaldatum factuur KPN

Ongelezen bericht door sjohie »

Zoals ik het lees heb jij twee opeenvolgende facturen te laat betaald, maar meen je hún te kunnen vertellen hoe eea wel niet zou moeten? Ik moet het je nageven, lef heb je wel.

cspook
Berichten: 2
Lid geworden op: 28 okt 2015 23:08

Re: aanmaning vóór vervaldatum factuur KPN

Ongelezen bericht door cspook »

De tweede factuur hoeft nog niet betaald te worden, zoals ik schreef is de uiterste betaaldatum van die factuur 19 november. Natuurlijk wil ik voor het verstrijken van die datum de factuur betalen, maar doordat ik de vorige factuur te laat betaald heb, is de betaaltermijn van de volgende factuur ineens van 19 naar 8 november verzet.

Moneyman
Berichten: 31168
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: aanmaning vóór vervaldatum factuur KPN

Ongelezen bericht door Moneyman »

Waarschijnlijk staat in de voorwaarden dat bij wanbetaling alle openstaande facturen direct opeisbaar zijn.

renewouters
Berichten: 3493
Lid geworden op: 27 jul 2015 12:20

Re: aanmaning vóór vervaldatum factuur KPN

Ongelezen bericht door renewouters »

Stel: jouw werkgever heeft het salaris voor september nog niet betaald. En het salaris dat je op 20 oktober had moeten krijgen ook nog niet. Ga je dan alleen klagen over het salaris van september?

Har06
Berichten: 3743
Lid geworden op: 07 nov 2011 12:12

Re: aanmaning vóór vervaldatum factuur KPN

Ongelezen bericht door Har06 »

cspook schreef:De tweede factuur hoeft nog niet betaald te worden, zoals ik schreef is de uiterste betaaldatum van die factuur 19 november. Natuurlijk wil ik voor het verstrijken van die datum de factuur betalen, maar doordat ik de vorige factuur te laat betaald heb, is de betaaltermijn van de volgende factuur ineens van 19 naar 8 november verzet.
Had je op tijd moeten betalen,!!!!!!! KPN kan je ook als klant schrappen etc

Tuihanti
Berichten: 86
Lid geworden op: 27 apr 2015 20:49

Re: aanmaning vóór vervaldatum factuur KPN

Ongelezen bericht door Tuihanti »

Ik heb ooit iets dergelijks meegemaakt. Ik was, meer dan 10 jaar geleden, te laat met het betalen voor de jaarlijkse TV bijdrage. Werd ook mijn internet, dat gewoon betaald was, afgesloten door @home.
Hierop volgde mijn opzegging per omgaande. Het verhaal was dat dit automatisch ging. De grootste flauwe kul die ze je vertellen. Het gaat er om jou te dwingen z.s.m. te betalen. Alsof ze van een paar dagen later failliet gaan. Als iemand 1 betaling te laat heeft voldaan kan daar een speciale reden voor zijn.
Dwang roept bij mij dan ook acuut weerstand op.
Het deel dat betaald is heeft men af te blijven. Dat heeft te maken met rechtsgevoel.
Als je een huis koopt en de drempel is nog niet betaald, is het dan terecht het hele huis te nemen?
Ik dacht het niet. Een schotelantenne biedt uitkomst. Vele gratis te ontvangen zenders voor niets.
Daarnaast kun je via internet nog een hoop vinden. Dus je kunt ook prima zonder betaalde TV. Eigenlijk is betaalde TV zelfs een beetje raar. Je betaald om steeds door reclame gestoord te worden. Waanzin want ik haat reclame. Voorlopig heb ik een na jaren van schotel weer sinds een paar maanden een KPN all in abbo. Dat kan ook zo weer veranderen als ze met dergelijke streken komen. Je rekeningen moet je betalen. Dat is normaal. Alles afkoppelen als 1 ding niet is betaald is overkill en totaal onacceptabel. Wat betaald is, is betaald en daar is geen vordering op. Ook al zet men het in de kleine lettertjes. Het druist in tegen mijn rechtsgevoel. Als iets nog niet betaald dient te worden dient men dat te laten zoals het was. Dat oh we zijn zo bang een centje te missen gedoe is voor mij reden om weer op te gaan zeggen. Ik heb mijn schotel nog liggen. Wat de TS gaat doen moet de TS weten, maar ik was er geen klant meer van.

Har06
Berichten: 3743
Lid geworden op: 07 nov 2011 12:12

Re: aanmaning vóór vervaldatum factuur KPN

Ongelezen bericht door Har06 »

MichielFRL schreef:
Tuihanti schreef:Het gaat er om jou te dwingen z.s.m. te betalen. Alsof ze van een paar dagen later failliet gaan. Als iemand 1 betaling te laat heeft voldaan kan daar een speciale reden voor zijn.
Helaas ben je niet de enige die zo denkt, met al gevolg dag er hele afdelingen zitten welke zich dag in dag uit met dossier bezighouden van mensen die hun eigen betalingsregeltjs verzinnen. Het schept werkgelegenheid, maar brengt echter ook kosten met zich mee en deze moeten door alle klanten betaald worden. Dus je dupeert anderen door jou gedrag.
Tuihanti :) praat recht wat krom is, ook hij/zij gaat ervan uit dat je op laat moet en kunt betalen en de gemeenschap er voor moet opdraaien met alle mogelijke toeslagen :lol:

Een speciale reden voor te laat betalen bestaat niet, even het etentje buiten de deur bios auto ritjes etc etc overslaan en aan je verplichtingen voldoen.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: aanmaning vóór vervaldatum factuur KPN

Ongelezen bericht door moederslink »

cspook schreef: dat het gebruikelijk is dat bij een aanmaning alle openstaande facturen worden opgevoerd. Dat schijnt niet anders te kunnen.
Dit is dus de reden waarom de volgende nota ook voor 8 november betaald moet worden.
Ik denk dat je er niet onderuit komt.

Tuihanti
Berichten: 86
Lid geworden op: 27 apr 2015 20:49

Re: aanmaning vóór vervaldatum factuur KPN

Ongelezen bericht door Tuihanti »

Nope, Tuihanti laat zich niet piepelen door bedrijven. Dat is iets anders Harretje.
Ik zeg nergens dat je niet hoeft te betalen. Lezen is moeilijk he als je denkt geweldig te zijn. Ik zeg dat je hoort te betalen. Goed lezen papiertijger!

Wat is betaald is eigendom van de klant.
De wet is echter handig aangepast zodat het wettelijk kan. Die kleine lettertjes zijn niet voor niets klein en berucht. Echter is de wet niet per definitie ook recht. Dat is een principe kwestie.
Je geeft precies aan waarom een all in one pakket dom is. Ben je ergens laat mee, mensen maken foutjes, pakken ze je alles weg en dat interesseert ze geen reet of daar andere zwaardere gevolgen uit voort komen. Dus geen all in one pakketten meer nemen hoe gunstig ze ook lijken. Deze uitspraak maakt dat ik het zo snel mogelijk ook weer ga veranderen.
Dan pak ik mij schoteltuner weer uit de doos. De schotel hangt nog.

En euh, wat betaald is hoor je te krijgen, dat lijkt me heel simpel. Dat is recht. Jij hebt het over wetjes en regeltjes, maar dat is geen recht. Dat is wet. Dat zijn 2 verschillende zaken.
Als jij de boodschappen hebt betaald en er eentje vergeten bent heb je het recht op alle boodschappen behalve die ene die je niet hebt betaald. Lijkt me duidelijk.

Gesloten