LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] abonnement providers

Problemen met jouw aansluiting of met jouw provider van internetdiensten? Discussieer dan hier daarover.
organo
Berichten: 67
Lid geworden op: 25 feb 2015 15:21

abonnement providers

Ongelezen bericht door organo »

hallo, wie kan mij vertellen welke provider tijdelijk een abonnement stopzet bij langdurig verblijf in het buitenland?

stofzuigertje

Re: abonnement providers

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Ziggo kun je per maand opzeggen en na terugkomst tegen kosten weer laten aansluiten.

Dit alles in 1 pakket is normaal E29,95 of E39,95 maar vaak is er een reclame van gratis aansluiten.
Tijdelijk stoppen word moeilijker maar na 1 jaar contract kun je vrijwel overal weg en bij terugkomst een nieuwe afsluiten.

De E mail, ja die vervalt dus zorg voor Hotmail of Gmail....

sylvesterb
Berichten: 5049
Lid geworden op: 26 apr 2015 10:52

Re: abonnement providers

Ongelezen bericht door sylvesterb »

Bij nagenoeg elke provider ga je een jaarcontract aan en is het daarna per maand opzegbaar, stilzwijgend verlengen met 1 jaar mag niet meer volgens de wet.

Zover ik weet kun je niet een tijdelijk abonnement nemen. Providers betalen namelijk aansluitkosten die zitten verrekend in de normale abonnementskosten. Bij Glasvezel is dit circa 500-600 euro per aansluiting, dit verdienen ze terug na een lange periode.

Abonnementen aanbieden per maand is dus niet echt interessant.

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: abonnement providers

Ongelezen bericht door sjohie »

organo schreef:hallo, wie kan mij vertellen welke provider tijdelijk een abonnement stopzet bij langdurig verblijf in het buitenland?
Wat betreft vaste internetaansluitingen zijn er volgens mij geen landelijke providers meer die een maandelijks opzegbaar abonnement hebben vanaf de start. Ziggo bood het wel aan, mits je geen aanbieding met een extraatje (gratis HD decoder oid) nam, want dat waren dan ook jaarcontracten. Maar hoe het na de fusie met UPC daarmee is weet ik niet. En je moet wel in hun verzorgingsgebied wonen uiteraard.

Na een jaar kan je het wel maandelijks opzeggen, maar dat is een wettelijke bepaling, en dus niet iets wat ze als extra aanbieden.

Bij mobiele providers kan het vaak wel, maar dan worden de opgeschorte maanden er aan het eind bij geplakt. Je betaalt dus uiteindelijk wel het aantal contractueel overeengekomen maanden (12 of 24).

Als het nu voor korte duur is, kan je ook een prepaid 4G data usbstick oid nemen, dan weet je waar je aan toe bent.

Gesloten