LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Active 24
-
Active 24
Enkele dagen geleden kreeg ik met de post een aanmaling van Interium Justitia over een rekening van Active 24. Hier zou ik 1½ jaar geleden blijkbaar een hosting pakket besteld hebben. Dit zou ook best mogelijk geweest kunnen zijn omdat iemand een website voor mij zou maken. Dit bedrijf had zich onlangs teruggetrokken en ik weet verder niets af van een eventuele domeinnaam bij active 24. Nu ik later terugzoek in mijn mailbox schijnt er wel een bestelling gedaan te zijn voor mijn bedrijf. Alleen hier was een ondertekend contract voor nodig. Dit contract heb ik nooit ondertekend. Nu contact gehad te hebben met het bedrijf Active 24 blijk er 1 rekening per post naar mij toe gestuurd te zijn deze heb ik alleen nooit ontvangen. Later zijn er ook nog 3 aanmingen verstuurd ook plotseling verdwenen??? Deze heb ik dus nooit gehad. Nu ik ze later aan de telefoon heb en vraag om het contract met benodigde handtekening naar mij toe te sturen beweren dat er geen handtekening voor nodig is om deze bestelling te activeren. Terwijl er in ons email bericht duidelijk staat:
!!! BELANGRIJK !!! BELANGRIJK !!! BELANGRIJK !!! BELANGRIJK !!! BELANGRIJK !!!
Uw bestelling kan niet worden afgerond voordat wij een ondertekende bevestiging hebben ontvangen. Het ondertekenen moet gebeuren door de persoon die is opgegeven als technisch contact.
Nader beweren dat er bankgegevens en alles bekend zouden zijn bij active 24 en dat dit volgens een automatisch incasso afgeschreven zou worden. Er is echter NOOIT iets afgeschreven van active 24. En volgens de algemene voorwaarden van dit bedrijf wordt het contract elk jaar stilzwijgend verlengd. Echter zou mijn eerste "hosting pakket" al op 20 juni 07 zijn geeindigd. Dan zou ik toch al lang een nieuwe factuur moeten hebben??
Verder heb ik volgens website's vernomen dat het hier over een oplichters bende gaat. Heeft iemand tips om dit probleem op te lossen. Ze dreigen namelijk met minimale executiekosten van € 375.
!!! BELANGRIJK !!! BELANGRIJK !!! BELANGRIJK !!! BELANGRIJK !!! BELANGRIJK !!!
Uw bestelling kan niet worden afgerond voordat wij een ondertekende bevestiging hebben ontvangen. Het ondertekenen moet gebeuren door de persoon die is opgegeven als technisch contact.
Nader beweren dat er bankgegevens en alles bekend zouden zijn bij active 24 en dat dit volgens een automatisch incasso afgeschreven zou worden. Er is echter NOOIT iets afgeschreven van active 24. En volgens de algemene voorwaarden van dit bedrijf wordt het contract elk jaar stilzwijgend verlengd. Echter zou mijn eerste "hosting pakket" al op 20 juni 07 zijn geeindigd. Dan zou ik toch al lang een nieuwe factuur moeten hebben??
Verder heb ik volgens website's vernomen dat het hier over een oplichters bende gaat. Heeft iemand tips om dit probleem op te lossen. Ze dreigen namelijk met minimale executiekosten van € 375.
-
Re: Active 24
ook ik heb er last van.
Jaren geleden werd ineens van mijn rekening een bedrag afgehaald.. later heb ik dit weer terug gevorderd bij de bank..
Nu echter heb ik via de post van Interium Justitia een rekening van Active 24 ontvangen 280 Euro....
binnen 10 dagen betalen...
ik weet nergens van .. bel ik naar Interium Justitia dan wordt je 7 min aan het lijntje gehouden en daarna kan je een voice mail inspreken.. zo doen die gast dat..
ik denk er sterk aan om naar de politie te stappen en een aangifte te doen .
want ik weet hier nergens van
misschien dat Radar een oplossing heeft?
vriendelijke Groet
d.jansen
Jaren geleden werd ineens van mijn rekening een bedrag afgehaald.. later heb ik dit weer terug gevorderd bij de bank..
Nu echter heb ik via de post van Interium Justitia een rekening van Active 24 ontvangen 280 Euro....
binnen 10 dagen betalen...
ik weet nergens van .. bel ik naar Interium Justitia dan wordt je 7 min aan het lijntje gehouden en daarna kan je een voice mail inspreken.. zo doen die gast dat..
ik denk er sterk aan om naar de politie te stappen en een aangifte te doen .
want ik weet hier nergens van
misschien dat Radar een oplossing heeft?
vriendelijke Groet
d.jansen
Mogelijk dat onderstaande stichting iets voor je kan doen:
http://www.fraudemeldpunt.nl/
Als je lid wordt kunnen ze je juridische bijstand verlenen.
Let wel op!!!! ALLEEN BOVENSTAANDE IS DE ECHTE ER IS OOK EEN NEPORGANISATIE, MET NAGENOEG ZELFDE LOGO.
Mogelijk ben je aangesloten bij een branche organisatie, ook deze kunnen je van dienst zijn, met juridische bijstand, één briefje van hen kan wonderen doen.
De nepperd is: http://www.safn.nl/
Deze behoort bij een oplichters organisatie!!!!
http://www.fraudemeldpunt.nl/
Als je lid wordt kunnen ze je juridische bijstand verlenen.
Let wel op!!!! ALLEEN BOVENSTAANDE IS DE ECHTE ER IS OOK EEN NEPORGANISATIE, MET NAGENOEG ZELFDE LOGO.
Mogelijk ben je aangesloten bij een branche organisatie, ook deze kunnen je van dienst zijn, met juridische bijstand, één briefje van hen kan wonderen doen.
De nepperd is: http://www.safn.nl/
Deze behoort bij een oplichters organisatie!!!!
Laatst gewijzigd door agro op 01 nov 2007 19:24, 1 keer totaal gewijzigd.
-
bedankt voor je info.. zal het eens nalezen wat ik kan doen.
280,-Euro betalen doe ik echt niet ..
Nogmaals bedankt
DJ
280,-Euro betalen doe ik echt niet ..
Nogmaals bedankt
DJ
Als je moet kiezen kies dan niet voor active24.
Antwoord krijg je niet, oplossingen komen er niet.
Alleen de facturen komen binnen.
Heb ze nu aangesproken op contractbreuk omdat hun de afsprken geldend binnen het geen we overeen gekomen zijn niet nakomen.
Wordt vervolgd....................
Antwoord krijg je niet, oplossingen komen er niet.
Alleen de facturen komen binnen.
Heb ze nu aangesproken op contractbreuk omdat hun de afsprken geldend binnen het geen we overeen gekomen zijn niet nakomen.
Wordt vervolgd....................
-
Een online overeenkomst hoeft ook helemaal niet ondertekend te zijn, dus ze kunnen je gewoon dagvaarden. Al is het volgens vele mensen een slecht bedrijf, dan betekend dat je nog niet het recht hebt om zomaar niet te betalen.
-
Dan zou je ten eerste ze ingebreke moeten stellen dat ze de diensten slecht of niet leveren, noem maar op. Maar nee daar is de helft van NL te lui voor en hoo maar aangetekend? liever een mailtje.....
Als je wilt dat je voortaan dit soort dingen meemaakt zou ik er toch eens over nadenken. Ook moet je die dngen alvast gaan opzeggen aangetekend want anders zit je straks weer met een zelfde brief. Mensen nu maar even de oogjes open doen
Als je wilt dat je voortaan dit soort dingen meemaakt zou ik er toch eens over nadenken. Ook moet je die dngen alvast gaan opzeggen aangetekend want anders zit je straks weer met een zelfde brief. Mensen nu maar even de oogjes open doen
Heb ze al verschillende malen op aangesproken maar ze liegen waar je bij staat.
Echt slecht omdat ze je een oor van hier tot Tokyo kunnen aan naaien.
Echt slecht omdat ze je een oor van hier tot Tokyo kunnen aan naaien.
Op zoek naar wat ervaringen over abo's surfen en bellen op het forum van Tros Radar kwam ik daar ook een post tegen over webhoster Active24. Spontaan kreeg ik jeuk op allerlei ongemakkelijke plekken (zeg maar een soort Pavlov-effect). Dat zoiets basaals als (de naam van een) webhoster zoveel emotionele impact kan hebben op een doorsnee mensenziel; de typering trauma gaat wat ver, maar toch. Het Europees opererende bedrijf heeft voorheen talloze overnames/naamsveranderingen ondergaan. Alweer jaren geleden was het pais en vree bij Freehosting, daarna idem dito LaDot, vervolgens alles nog in orde bij Active ISP, maar na een overname door Active 24 waren de rapen goed gaar. Al sinds januari 2001 had ik een klant van mij ondergebracht bij Freehosting, maar de ellende begon dus na de overname door het k**bedrijf (of zoals je wilt k****bedrijf) genaamd Active 24. Al gauw lag de website van mijn klant regelmatig plat en ook de emailafhandeling was vaak compleet ruk (emails uren/dagen te laat in de mailbox enzo). Als je ging klagen dan werd vervolgens door Active 24 gemaild of gezegd dat ze het probleem niet konden reproduceren en dat ze dus niets konden doen. Uiteindelijk heb ik mijn klant verhuisd naar een ander, wel goed hostingbedrijf. Als jullie nu denken dat de tragedie hiermee ophoudt dan kennen jullie het rampzalige Active 24 nog niet (Google even en/of lees ook alle andere posts hieronder, de honden lusten er geen brood van). In december 2004 was genoemde verhuizing afgerond, via het faxen van de gebruikelijke kafkaeske hoeveelheid documenten met handtekeningen en de hele rataplan. Ineens ruim twee jaar later, maart 2006, kwam mijn klant en/of zijn boekhouder erachter dat Active 24 nog steeds doodleuk automatisch zat te incasseren, voor een produkt dat dus al ruim twee jaar niet meer werd geleverd! Hemel en aarde hebben wij vervolgens moeten bewegen om de onterechte afschrijvingen, ik meen 2x 60 euro (excl. btw?), gerestitueerd te krijgen. Eerst werd door de klantonvriendelijke schaamteloze graaiers van Active 24 ijskoud beweerd dat de opzeggings- en verhuisdocumenten niet in hun archief voorkwamen (zelfs als dat zo is: dan ligt de fout dus bij ons?). Dus met andere woorden: u hebt geen recht op restitutie. Echter wie wat bewaart heeft wat: ik, webmaster, allang levenswijs geworden, had de opzeggingsdocumenten uit voorzorg bewaard en nog niet in de oudpapiercontainer gedumpt. Na het faxen van deze glasharde bewijzen heeft het bedrijf vervolgens zowaar de onrechtmatig geincasseerde gelden teruggeboekt. Active 24 eat your heart out! Google even Active 24 en lees alle andere posts op deze webpagina en huiver. Als je altijd dacht dat KPN en UPC hel op aarde zijn dan ben je nu voorgoed genezen en weet je welk bedrijf het werkelijke grote kwaad vertegenwoordigt. Google ook even "Jessica Piek"; destijds zwaaide zij bij Active 24 de scepter als, in goed Nederlands, "Supervisor Customer Services". Onbekend is of het kille zelfingenomen bedrijf nog steeds een opzegtermijn van 3 maanden hanteert. Jessica c.s., tot nooit meer ziens!
Beste mensen, heeft één van jullie recente ervaringen met betrekking tot Active24 / Mamut / Ladot / Freehosting ?
Ik kreeg vorige maand een (mijns inziens) onterechte rekening en probeer ze nu al 5 weken te bereiken, zonder succes. Ik heb tientallen emails, faxen, brieven gestuurd: geen reactie, zelfs geen ontvangstbevestiging of een klein bericht dat het momenteel erg druk is (waar ik gelet op het uitblijven van enige reactie dan maar van uit ga).
Ik heb een advocaat in de hand genomen om dit aan te pakken; zelfs op berichten waar ik dit expliciet in stel, wordt niet gereageerd.
Ik hoop dat jullie me zouden kunnen zeggen of dit een veelvoorkomend probleem is en/of jullie een andere manier weten waarbij Active 24 schriftelijk reageert op mijn schrijven. Bij voorbaat dank !
In ieder geval zal ik Active 24 als ISP absoluut niet aanbevelen, daar ik via de normale supportkanalen ook geen reactie krijg.
Ik kreeg vorige maand een (mijns inziens) onterechte rekening en probeer ze nu al 5 weken te bereiken, zonder succes. Ik heb tientallen emails, faxen, brieven gestuurd: geen reactie, zelfs geen ontvangstbevestiging of een klein bericht dat het momenteel erg druk is (waar ik gelet op het uitblijven van enige reactie dan maar van uit ga).
Ik heb een advocaat in de hand genomen om dit aan te pakken; zelfs op berichten waar ik dit expliciet in stel, wordt niet gereageerd.
Ik hoop dat jullie me zouden kunnen zeggen of dit een veelvoorkomend probleem is en/of jullie een andere manier weten waarbij Active 24 schriftelijk reageert op mijn schrijven. Bij voorbaat dank !
In ieder geval zal ik Active 24 als ISP absoluut niet aanbevelen, daar ik via de normale supportkanalen ook geen reactie krijg.