![Twisted Evil :twisted:](./../images/smilies/icon_twisted.gif)
Enkele dagen geleden, terug van een twee weekse vakantie, vind ik tussen mijn poststukken een melding van TPG post. Betreft een stuk dat niet bezorgd kon worden, afkomstig van UPC en waar ik voor tekenen moest. Heden, 24-04 breng ik een bezoek aan het postkantoor. De medewerkster kijkt mij met een bezorgde uitdrukking op het gelaat aan en zegt " Oh die is van UPC. Wilt u dat pakket wel echt in ontvangst nemen?"
Ik voel me ongemakkelijk en vertel dat ik niets besteld heb bij UPC. Blijkt dat UPC ongevraagd aansluitboxen aan iedereen in onze omgeving heeft toegezonden. Nu woon ik als 55+ser, in een appartementencomplex waar mensen wonen die vele jaren ouder zijn dan ik? Dit baart mij zorgen. OOk wordt mij vertelt dat het aanbod in principe 6 maanden gratis is maar uit algemene opmerkingen blijkt dat mensen al in de 5de maand een rekening toegezonden krijgen.
Wat mij ook zorgen baart is het volgende:
In het kader van "mensen-maken- de- stad- (Rotterdam)" is er een speciale vleugel gebouwd voor Kaapverdiaanse ouderen binnen het appartementen complex. Stel dat deze ouderen (een aantal is ver boven de 65 en spreekt slecht Nederlands) getekend hebben voor de box, dan zit het er dik in dat ze over een bepaalde periode een rekening voorgeschoteld krijgen.
Mag dit zomaar?
Mag UPC ongevraagd dit soort agressieve verkoop toepassen?
Mag UPC gebruik maken van adressen van mensen die noodgedwongen aangesloten zijn op de kabel?
Ik heb het pakket laten liggen bij het postkantoor met het verzoek dit te retourneren aan UPC. Uiteraard zit dit me bijzonder dwars en ben benieuwd hoe anderen hierover denken. 't Liefst wil ik dat de gemeente ingrijpt. Maar hoe onderneem ik actie om dit onder de aandacht te brengen van de juiste personen?
Hopelijk heeft er iemand enkele tips of adviezen voor mij.
Alvast bedankt
Mildred Meyer
Rotterdam - Delfshaven