LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Al 2 1/2 week ongewild afgesloten Telfort telefonie/internet

Problemen met jouw aansluiting of met jouw provider van internetdiensten? Discussieer dan hier daarover.
mhogend
Berichten: 14
Lid geworden op: 11 jun 2009 11:47

Al 2 1/2 week ongewild afgesloten Telfort telefonie/internet

Ongelezen bericht door mhogend »

op 27.5 afgesloten telefonie en internet, van een op andere moment.
onbegrijpelijk. Melding 27.5 gedaan, 29.5 monteur geweest, kon niets vinden, ligt aan KPN, Kpn neemt kontakt met ons op (dit zou 5-10 werkdagen duren, ongelooflijk). Inmiddels dag 9, nog niets gehoord, bijna elke dag met telfort gebeld, veel tel. kosten gemaakt, "nee" u bent niet afgesloten, dat zie ik in mijn scherm, ligt toch echt bij KPN, daar krijgt u sms van als alles weer werkt. Dit jaar nog????? Begin het spuugzat te worden. Net weer gebeld met telfort, geen kontakt, geen oplossing, geen reaktie. Oh ja, men zou er spoed bij zetten. Nou geweldig, wat een spoed! En ondertussen natuurlijk gewoon de maandelijkse abonn.kosten incasseren.
Wie kan mij adviseren? Wil dat alles werkt en van dit butbedrijf af.

Telfort webcare
verified
Berichten: 959
Lid geworden op: 05 mei 2009 15:11
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: Al 2 1/2 week ongewild afgesloten Telfort telefonie/internet

Ongelezen bericht door Telfort webcare »

Wij van Telfort en de monteurs kunnen u niet bereiken op uw nummer en we hebben geen juist 06 nummer van u. Zou u dit kunnen sturen naar ons in een e-mail of bij de helpdesk. Waarschijnlijk heeft mijn collega dit niet juist genoteerd, we krijgen nu een afgesloten toon op de opgegeven 06.
Dan kan ik voor u het nummer doorgeven aan de monteurs en kan het onderzoek weer verder gaan.
Kunt u mij laten weten als u het nummer kenbaar heeft gemaakt?

Joris

mhogend
Berichten: 14
Lid geworden op: 11 jun 2009 11:47

Re: Al 2 1/2 week ongewild afgesloten Telfort telefonie/internet

Ongelezen bericht door mhogend »

Hoe is dit in godsnaam mogelijk??? Bijna elke dag gebeld,natuurlijk is vast nummer niet te bereiken, immers door jullie zelf afgesloten. Mijn 06 nummer zowel aan de monteur als aan helpdesk doorgegeven, zelfs diverse malen, dan toch steeds verkeerd genoteerd??? Nogmaals:
. Gaat er nu dan toch wat gebeuren?? Helpdesk tel niet te bereiken, na div. malen menu door te zijn gelopen, gaat tel 2x over en dan niets meer. Al 3x geprobeerd, gaat lekker zo!
Laatst gewijzigd door mhogend op 11 jun 2009 14:05, 1 keer totaal gewijzigd.

Telfort webcare
verified
Berichten: 959
Lid geworden op: 05 mei 2009 15:11
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: Al 2 1/2 week ongewild afgesloten Telfort telefonie/internet

Ongelezen bericht door Telfort webcare »

We hebben gisteren deze afmelding terug gekregen. Ik snap ook niet hoe de diverse mensen uw nummer niet hebben genoteerd.
Ik heb gevraagd of ze er zo spoedig mogelijk mee verder kunnen gaan.
Onze excuses voor het ongemak.

Joris

ps: ik adviseer u uw 06 nummer hier weg te halen ivm privacy.

mhogend
Berichten: 14
Lid geworden op: 11 jun 2009 11:47

Re: Al 2 1/2 week ongewild afgesloten Telfort telefonie/internet

Ongelezen bericht door mhogend »

O.K., tot zover mijn dank, dat er nu hopelijk écht iets gaat gebeuren. Ik wacht maar weer even af, hoop morgen van jullie kant oplossing te krijgen.

mhogend
Berichten: 14
Lid geworden op: 11 jun 2009 11:47

Re: Al 2 1/2 week ongewild afgesloten Telfort telefonie/internet

Ongelezen bericht door mhogend »

Inmiddels is het 18 juni en telefoon+internet werkt nog steeds niet. KPN geweest op 12 juni, lijnen ok, wellicht modem stuk (vreemd, monteur Telfort op 29 mei: modem ok). Dinsdag 16.6 pakketje met modem ontvangen. Weer gebeld met helpdesk, weer kosten gemaakt, modem werkt niet, behalve dan de power. Hebben jullie ons niet afgesloten zoals we al diverse malen gevraagd hebben. "Nee hoor, staat niet in mijn scherm". Komt er nog een monteur langs, jullie sturen doodleuk een nieuw modem, zo van: problemen opgelost. Mooi niet. Ik ga uiteraard aut.inc. intrekken en opzeggen. Wat een service van jullie kant, geweldig. Hopelijk besteed Tros Radar nog een programma aan jullie. Ben Telfort meer dan zat.

Telfort webcare
verified
Berichten: 959
Lid geworden op: 05 mei 2009 15:11
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: Al 2 1/2 week ongewild afgesloten Telfort telefonie/internet

Ongelezen bericht door Telfort webcare »

Er is 2 keer een monteur van KPN aangestuurd geweest die geen fout hebben kunnen ontdekken. Daarom is de modem naar u verstuurd.

Nu is er een andere monteur aangestuurd die eerst in de centrale gaat kijken en als daar de fout niet wordt gevonden komt hij bij u thuis alles nalopen.

Normaliter gaat dit allemaal wat sneller dan nu het geval is, door een achterstand duurt het wat langer. Ik zal proberen er vaart achter te laten zetten.

Joris

mhogend
Berichten: 14
Lid geworden op: 11 jun 2009 11:47

Re: Al 2 1/2 week ongewild afgesloten Telfort telefonie/internet

Ongelezen bericht door mhogend »

12 juni KPN geweest, inmiddels 20 juni, wéér 8 dagen verder en nog niets. Aansturen monteur centrale? Dat was al eerder gebeurd (althans volgens jullie) en is die centrale dan soms op de Noordpool? Wat is er nou zo moeilijk aan om DIREKT een monteur te sturen. Jullie laten jullie klanten maar dobberen, schandalig. Ik ben nu al vanaf 27 mei bezig om duidelijk te maken dat mijn telefoon én internet er volledig van het een op andere moment eruit ligt. Dus zeg het maar?

TdeHond
Berichten: 2845
Lid geworden op: 19 jan 2008 14:42

Re: Al 2 1/2 week ongewild afgesloten Telfort telefonie/internet

Ongelezen bericht door TdeHond »

Te volgen procedure om uit deze impasse te komen:
In gebreke stelling provider + opzegging abonnement
Voordat u uw abonnement opzegt dient u de provider schriftelijk en aangetekend, liefst met ontvangstbevestiging in gebreke te stellen, een redelijke termijn, bv. 10 werkdagen, aan te geven waarin u de provider in gelegenheid stelt uw probleem te herstellen.
Mocht provider hier niet in slagen heeft u het recht schriftelijk aangetekend per direct op te zeggen, uw toestemming tot automatische incasso in te trekken. Vraag om schriftelijke bevestiging einde contract binnen 14 dagen.
Maakt kopieën van te versturen brieven, bewaar kopieën en bewijzen van verzenden en eventueel ontvangst goed. Leg dossier aan met log van alle contacten, namen, brieven, verzendbewijzen. Dan heeft u alles bij elkaar
mocht een gang naar de Geschillencommissie telecommunicatie nodig zijn, als u desondanks achtervolgd gaat worden met onterechte facturen, omdat uw provider geen gehoor aan opzegging geeft.

Mocht het nodig zijn uw overeenkomst te beëindigen en/of weigert Telfort dit kostenloos te doen of een schriftelijke bevestiging einde overeenkomst te zenden, dan kunt u dit als een geschil voorleggen bij de Geschillencommissie Telecommunicatie.

Vergeet niet uw abonnementsgeld terug te vragen over de periode dat u geen dienst verleend werd door Telfort.

U kunt tevens vervolgschade vorderen ( i.v.m. mobiele belkosten en/of aangetekende brieven).

Wet_implementatie_Europees_regelgevingskader_elektronische_communicatie_(13-05-2004)_(stb189).pdf
[7.1g. "de schadevergoedingsregeling of terugbetalingsregeling die geldt
indien de overeenkomst, voor zover het het kwaliteitsniveau van de
geleverde dienst betreft, niet wordt nagekomen,"]
U kunt kijken wat u in de AV kunt terugvinden t.a.v. schadevergoeding omdat in de kwaliteit van de verleende dienst ernstig is tekort geschoten. Er werd n.l. gedurende .... dagen geen dienst geleverd zonder dat er inspanningen verricht werden e.e.a. zo spoedig mogelijk te herstellen.
Hierbij geldt dat de wet boven de A.V. staat

Sterkte bij Helfort!

mhogend
Berichten: 14
Lid geworden op: 11 jun 2009 11:47

Re: Al 2 1/2 week ongewild afgesloten Telfort telefonie/internet

Ongelezen bericht door mhogend »

Beste T de Hond

Ik ga nu inderdaad stappen ondernemen. Nog een paar dagen en ik ben al een maand afgesloten betr telefoon en internet.
Gisteren heeft KPN gebeld, juist toen ik op m´n 06 in gesprek was, voice mail ingesproken `we bellen U vanmiddag , of anders morgenochtend terug`. Niet dus, inmiddels weer 1 1-2 dag verder en ze bellen niet terug, laten ook geen nummer achter, zodat ik kan terugbellen. In plaats, dat er nou eens een monteur komt die mijn computer opstart en ziet wat er gebeurt, maar nee, dan ligt het aan het moden, dan weer aan de telefoonlijn, dan moet men weer naar de centrale, dan wordt er weer een monteur aangestuurd. Inmiddels natuurlijk gewoon incasseren, zelfs al van juli. Ik ga Uw advies opvolgen want ik ben het zo ontzettend zat en kan niet meer vriendelijk blijven.

TdeHond
Berichten: 2845
Lid geworden op: 19 jan 2008 14:42

Re: Al 2 1/2 week ongewild afgesloten Telfort telefonie/internet

Ongelezen bericht door TdeHond »

Succes!

sterkearm
Berichten: 159
Lid geworden op: 24 apr 2009 19:08

Re: Al 2 1/2 week ongewild afgesloten Telfort telefonie/internet

Ongelezen bericht door sterkearm »

Beste klager,

Hou rekening met het feit dat het indienen van een geschil bij de desbetreffende Geschillencommissie aan een termijn gebonden is!!

Zie, eventueel, de site van de betreffende Geschillencommissie!

Na die termijn bent u mogelijk aangewezen op de rechter.



succes

yb
Berichten: 32
Lid geworden op: 07 jul 2005 01:38

Re: Al 2 1/2 week ongewild afgesloten Telfort telefonie/internet

Ongelezen bericht door yb »

Toevallig kom ik op dit forum terecht en zie dit topic. Ook ik ben zomaar afgesloten en wel per 24-05. Altans totaal geen verbinding. Ondanks relefoontjes en alle medewerking van mijn kant is dit nooit meer goed gekomen. Ik heb opgezegd nadat ik dus weken zonder internet zat en een andere provider genomen. Ik heb tot 23 juli betaald, dat was de officiele einddatum van mijn contract. Ik vind dat ik vanaf 24-05 geen verplichting heb te betalen, maar als ik dit voorstel doe per brief blijft het weer ijzig stil aan de overkant.
Ik zal een kopie van mijn brieftekst hieronder zetten:

Telfort internet
Postbus 217
2400 AE Alphen a/d Rijn

Almere, 3 juni 2009.
25 mei heb ik telefonisch gemeld dat mijn Telfort internetverbinding niet werkt. Geen verbinding meer sinds 24 mei ‘s middags. Mijn vaste KPN-lijn werkt wel. Tweemaal moeten bellen om tot de conclusie te komen dat het telefonisch niet kan worden opgelost. Stappenplan is uitgevoerd zonder resultaat. Er is toegezegd dat als het binnen 5 a 10 dagen niet in orde is, wellicht een monteur nodig is. Met mij zou contact worden opgenomen Daarvoor op verzoek een mobiel nummer opgegeven.
Omdat ik wilde weten of de monteur door mij zou moeten worden betaald, heb ik dit gevraagd via het contactformulier (ik kan op beperkte tijden internetten bij de bibliotheek). Tot mijn stomme verbazing krijg ik als antwoord het bericht dat de melding door de collega-medewerker verkeerd is doorgegeven en of ik even opnieuw contact wil opnemen!! Wat als ik deze vraag niet had gesteld?? Waarom neemt men met mij geen contact op?
31 mei heb ik daarop met Telfort 0900 gebeld, weer ruim 10 euro kosten voor mij. Toen is mij meegedeeld dat de ingediende verbindingsklacht is afgewezen! Dit zonder mij op enige manier in te lichten, terwijl contact met mij had kunnen worden opgenomen. Er is niet uitgelegd waarom de klacht is afgewezen. Ik ben totaal niet benaderd daarover! Aangezien ik inmiddels veel kosten had gemaakt en het vertrouwen totaal weg was, heb ik per direct het contract laten beeindigen. Hiervoor weer een half uur telefonisch wachttijd gehad met de kosten daaraan verbonden.
Het contract zou worden beeindigd per 23 juli 2009. Echter omdat Telfort vanaf 25 mei niet de verplichting nakomt om een internetverbinding te leveren en ik alle medewerking heb verleend, heb ik mijns inziens niet de verplichting om het abonnementsgeld van juni en juli te betalen.
Ik heb alle medewerking verleend. Ik heb mijn klacht duidelijk via uw teklefonische klantenservice gemeld. Er is geen oplossing gevonden. U belooft terug te bellen en vraagt daarvoor een mobiele telfoonnummer. U komt uw verplichtingen niet na om er alles aan te doen wat in uw vermogen ligt om het probleem op te lossen. U komt uw toezeggingen dat u contact met mij opneemt niet na.
Ik verwacht van Telfort bevestiging van dit schrijven en akkoord met beeindigen van de betalingsverplichting per 25 mei 2009.

Zoals ik eigenlijk al verwachtte:........Nooit meer iets vernomen!

jor
Berichten: 4524
Lid geworden op: 08 nov 2006 11:10

Re: Al 2 1/2 week ongewild afgesloten Telfort telefonie/internet

Ongelezen bericht door jor »

yb schreef
k verwacht van Telfort bevestiging van dit schrijven en akkoord met beeindigen van de betalingsverplichting per 25 mei 2009.

Zoals ik eigenlijk al verwachtte:........Nooit meer iets vernomen!
Telfort lekker laten barsten en een andere provider zoeken die wel levert waar je voor betaalt. :wink:
Gezien de talloze klachten op de vele forums en het dweilen ( met de kraan open ) van hun webcare is er daar echt nog veel te veel niet in orde.

TdeHond
Berichten: 2845
Lid geworden op: 19 jan 2008 14:42

Re: Al 2 1/2 week ongewild afgesloten Telfort telefonie/internet

Ongelezen bericht door TdeHond »

@yb

U zou wel moeten betalen tot einde overeenkomst, maar Telfort moet u de abonnementskosten over de periode dat u geen verbinding had restitueren.

Wet_implementatie_Europees_regelgevingskader_elektronische_communicatie_(13-05-2004)_(stb189).pdf
[7.1g. "de schadevergoedingsregeling of terugbetalingsregeling die geldt
indien de overeenkomst, voor zover het het kwaliteitsniveau van de
geleverde dienst betreft, niet wordt nagekomen,"]
U kunt kijken wat u in de AV kunt terugvinden t.a.v. schadevergoeding omdat in de kwaliteit van de verleende dienst ernstig is tekort geschoten. Er werd n.l. gedurende .... dagen geen dienst geleverd zonder dat er inspanningen verricht werden e.e.a. zo spoedig mogelijk te herstellen.
Hierbij geldt dat de wet boven de A.V. staat

Het lijkt een hobby van Telfort te zijn om klachten van klanten te negeren.
Ik ben overigens verbijsterd dat een verbindingsklacht werd afgewezen???

yb
Berichten: 32
Lid geworden op: 07 jul 2005 01:38

Re: Al 2 1/2 week ongewild afgesloten Telfort telefonie/internet

Ongelezen bericht door yb »

Dat mijn klacht werd afgewezen verbijsterde mij ook. Ik kon ook echt niet aardig meer blijven aan de telefoon. Ik neem aan dat deze medewerkers een olifantenhuid bezitten, dus aankomen doet dat niet.
Wat mij echter tegenhoudt om verder te procederen is het feit dat het me steeds meer geld kost zonder dat er enige reactie tegenover staat. Telefoneren kost 0,45 per minuut. Dat tikt behoorlijk aan. Zeker met de wachttijd daarbij. Ik ben met twee telefoontjes al ruim 20 euro kwijt.
Op mijn brief is ook geen enkele reactie gekomen.
Gewoon helemaal niet meewerken en wel incasseren lukt ze dus toch prima. Ze incasseren namelijk vooruit.
De laatste incasso is nog een deel van de maandelijkse premie en zou ik nog kunnen terugboeken, want is binnen 30 dagen, maar ik ben bang dat ik meer problemen krijg door dit te doen. Heeft u goede raad?
Het is weer te weing schade om mijn rechtsbijstandsverzekering aan te spreken. Dan heb ik toch een eigen risico.

Telfort webcare
verified
Berichten: 959
Lid geworden op: 05 mei 2009 15:11
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: Al 2 1/2 week ongewild afgesloten Telfort telefonie/internet

Ongelezen bericht door Telfort webcare »

yb, zou u misschien een klantcode kunnen posten zodat ik het na kan kijken en u van een antwoord kan voorzien.

Joris

yb
Berichten: 32
Lid geworden op: 07 jul 2005 01:38

Re: Al 2 1/2 week ongewild afgesloten Telfort telefonie/internet

Ongelezen bericht door yb »

Geachte Joris,
Dat dit de manier moet zijn om contact te krijgen met Telfort.
Beloftes om te bellen worden niet nagekomen. Je wordt gewoon in de kou gezet. Brief wordt niet beantwoord. Emailen heeft geen zin, want elk antwoord is: bel naar de klantenservice c.q. helpdesk. Nu ik hier mijn klacht deponeer kan u wel het een en ander nakijken?
Ben zeer benieuwd. Hoop (toch nog) van harte op een oplossing.
Mijn klantcode is TI77K8FD08

sterkearm
Berichten: 159
Lid geworden op: 24 apr 2009 19:08

Re: Al 2 1/2 week ongewild afgesloten Telfort telefonie/internet

Ongelezen bericht door sterkearm »

Beste yb

Denk aan de sluitingstijd dat u uw geschil (eenvoudig) kunt voorleggen aan de Geschillencommissie.

Is deze verstreken dan bent mogelijk op de rechter aangewezen.


succes

TdeHond
Berichten: 2845
Lid geworden op: 19 jan 2008 14:42

Re: Al 2 1/2 week ongewild afgesloten Telfort telefonie/internet

Ongelezen bericht door TdeHond »

Kijk eerst even of Joris er wel in slaagt om uw probleem op te lossen.

Mocht hij daar niet in slagen, betaal dan wel het bedrag wat u verschuldigd bent tot einddatum overeenkomst.

Schrijf vervolgens een aangetekende brief, liefst met ontvangstbevestiging waarin u verwijst naar de wet en vraag om restitutie over de periode waarin Telfort u geen dienst verleende + vraag om teruggave van verspilde geld aan hun dure "service"nummer. Teruggave telefoonkosten zullen ze w.s. weigeren omdat daar iets over staat in hun AV als ik het mij goed herinner.

Wordt er teveel afgeboekt, boek het dan terug en betaal wel het bedrag wat u verschuldigd bent en maak een kopie of afdruk van betaalbewijs.

Dan kan er geen incassoprocedure op uw kosten gedaan worden wat wel het geval zou zijn als u niet eerst zelf betaalt. En dat is zonde van de extra kosten die dat met zich meebrengen.

Sterkte met de afwikkeling. Hopelijk komt het alsnog goed.

Gesloten