Op 18 september dit jaar viel plotseling het internet bij ons thuis weg en sindsdien heeft het niet meer gewerkt. Wij worden al twee maanden lang van de kast naar de muur gestuurd hopende dat de volgende belofte geen leugen blijkt te zijn. De klantenservice is dusver niet in staat gebleken ons te kunnen helpen, terwijl we ondertussen gewoon betalen voor een glasvezelaansluiting. Al ons internet gaat nu noodgedwongen via de databundel van onze telefoon, niet gering gezien alle thuiswerkdagen. Youfone zegt geen tijdelijke oplossing aan te willen bieden, ondanks dat ze zelf niet kunnen aangeven hoelang het nog kan gaan duren.
Het begon met het plotseling wegvallen van ons internet, drie weken nadat we waren gewisseld van provider. De modem was heb ik zelf opgehangen en werkte direct. Na contact met de klantenservice bleek dat Youfone de dataverbinding zonder waarschuwing of uitleg handmatig had verbroken omdat de installatie niet was vrijgegeven door een monteur. Goed, vervolgens zouden we een afspraak maken met een monteur, echter was ons foute mailadres en telefoonnummer doorgegeven. Het duurde zo’n tien dagen voordat Youfone doorhad waar de fout lag en dit corrigeerde. De monteur gaf vervolgens aan dat we een foute ONT-ontvanger hadden. De juiste ontvanger werd enkele dagen later bezorgd en diende we zelf te installeren. Geen internet. Na contact met de klantenservice bleek dat er werkzaamheden aan het netwerk werden uitgevoerd waar we op moesten wachten. Een tijd later werd de verwachte opleverdatum van de herstelwerkzaamheden met drie weken verlengd. Ondertussen bleek de nieuw geleverde ONT niet geschikt was voor onze aansluiting en dat de oude moest worden geïnstalleerd. Dit hielp niet. Plotseling kwam een monteur van KPN aan de deur die constateerde dat hij voor niets was gekomen omdat alles correct werkte en het ‘connection’ lampje groen brandde, waardoor het probleem bij Youfone moest liggen. Drie weken later was de storing in het wijkstation verholpen, maar onze problemen nog niet. De klantenservice wist het ook niet en stelde voor dat KPN als netwerkbeheerder het moest gaan oplossen. KPN zou binnen vijf dagen contact opnemen, maar na een week hebben we nog niks vernomen. De klantenservice kon zien dat KPN wel een bericht naar ons had gestuurd (nooit aangekomen) met daarin een nummer om een afspraak te maken. Dit nummer bleek van een aannemer van KPN te zijn (Allinq) die geen werk uitvoert in de regio Rotterdam en niets konden doen, net zoals Youfone…
Ga ik niet constant achter Youfone aan, gebeurt er ook niets. Maar hoelang kan het op deze manier nog doormodderen? Youfone heeft klaarblijkelijk geen motivatie dit voortvarend op de pakken.
Al twee maanden geen glasvezelinternet
-
- Berichten: 1
- Lid geworden op: 14 nov 2022 21:18
Re: Al twee maanden geen glasvezelinternet
Neem nogmaals contact op met KPN netwerk. Hun kunnen als netwerkbeheerder als enige onderhoud plegen aan de glasvezel. www.kpnnetwerk.nl/service-en-contact/.
U kunt KPN netwerk bereiken door een terugbelverzoek, maar ook per mail, telefoon Twitter en Facebook. Misschien is het handiger om rechtstreeks te communiceren.
Het lastige is dat er meerdere partijen betrokken zijn met meerdere aansluitingen en (aanname) niet duidelijk is waar de storing is. Uiteindelijk blijft Vodafone verantwoordelijk.
Neem bijvoorbeeld elke 7 dagen contact op met klantenservice van Vodafone en KPN netwerk om te vragen wat de status is. Bij voorkeur met chat of mail zodat u bewijzen hebt en gegevens kunt controleren.
Mocht niemand meewerken neem contact op met uw rechtsbijstandverzekering of www.juridischloket.nl. Ook kunt u naar www.degeschillencommissie.nl/over-ons/c ... ediensten/ voor een bindend uitspraak.
Mogelijk heeft u vanwege de storing recht op een vergoeding zie www.consuwijzer.nl/telefoon-internet-en ... -televisie en www.consuwijzer.nl/telefoon-internet-en ... jn-rechten
U kunt KPN netwerk bereiken door een terugbelverzoek, maar ook per mail, telefoon Twitter en Facebook. Misschien is het handiger om rechtstreeks te communiceren.
Het lastige is dat er meerdere partijen betrokken zijn met meerdere aansluitingen en (aanname) niet duidelijk is waar de storing is. Uiteindelijk blijft Vodafone verantwoordelijk.
Neem bijvoorbeeld elke 7 dagen contact op met klantenservice van Vodafone en KPN netwerk om te vragen wat de status is. Bij voorkeur met chat of mail zodat u bewijzen hebt en gegevens kunt controleren.
Mocht niemand meewerken neem contact op met uw rechtsbijstandverzekering of www.juridischloket.nl. Ook kunt u naar www.degeschillencommissie.nl/over-ons/c ... ediensten/ voor een bindend uitspraak.
Mogelijk heeft u vanwege de storing recht op een vergoeding zie www.consuwijzer.nl/telefoon-internet-en ... -televisie en www.consuwijzer.nl/telefoon-internet-en ... jn-rechten
-
- Berichten: 5241
- Lid geworden op: 27 apr 2007 16:55
Re: Al twee maanden geen glasvezelinternet
Wat heeft Vodafone hier mee te maken?
Re: Al twee maanden geen glasvezelinternet
Youfone is een budgetprovider die gebruik maakt van het netwerk van KPN. Tja, dan zie je maar dat goedkoop uiteindelijk duurkoop kan zijn
Echter deze kwestie begint sterk te lijken op een wanprestatie. Een gang naar de Geschillencommissie Telecom zou ik overwegen. Misschien Youfone nog 1 laatste kans geven het hele probleem op zo kort mogelijke termijn op te lossen maar daarbij wel aankondiging dat u overweegt die gang naar genoemde Geschillencommissie te maken als niet spoedig een oplossing geboden is.
Echter deze kwestie begint sterk te lijken op een wanprestatie. Een gang naar de Geschillencommissie Telecom zou ik overwegen. Misschien Youfone nog 1 laatste kans geven het hele probleem op zo kort mogelijke termijn op te lossen maar daarbij wel aankondiging dat u overweegt die gang naar genoemde Geschillencommissie te maken als niet spoedig een oplossing geboden is.
Re: Al twee maanden geen glasvezelinternet
Nu internet primaire levensbehoefte is, wordt het geen tijd om net als in de warmtewet, de leverancier per dag een boete te laten betalen aan de consument?
Hopelijk worden de leveranciers dan wat klantvriendelijker.
Hopelijk worden de leveranciers dan wat klantvriendelijker.
Erthanax
vindt dit leuk