LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Alice bedriegt en misleid

Problemen met jouw aansluiting of met jouw provider van internetdiensten? Discussieer dan hier daarover.
neononame

Alice bedriegt en misleid

Ongelezen bericht door neononame »

Beste Mensen,

Ik wil jullie waarschuwen voor Alice de internet provider. Als je een abonnement neemt bij Alice dan doe je een speedtest. De speedtest bij mij gaf aan dat bij mij een 16-20mbit verbinding mogelijk zou zijn. In de kleine lettertjes staat eronder dat je hieraan geen rechten kunt ontlenen. Ik heb nog gebeld met Alice om te vragen of de genoemde speedtest uitslag reëel was. Het antwoord was duidelijk "ja".

Maar niets bleek minder waar. Ik kreeg Alice en de geleverde snelheid.... 4mbit. Opeens zat ik veel te ver van de centrale. Opeens waren de kabels in de grond te slecht om een hogere snelheid te leveren. Opeens was de kabel in huis niet goed. Kpn erbij gehaald. Die kwamen meten en gaven aan dat 9mbit wel haalbaar is op deze lijn. Alice lever 4 mbit en zodra de snelheid hoger wordt gezet wordt de lijn instabiel.

Nog steeds (5 maanden later) geeft de speedtest aan dat ik op mijn adres 16-20 mbit kan realiseren. De kleine lettertjes staan er ook nog steeds. Je wordt er dus nog steeds ingeluisd.

Ik heb Alice gebeld en gevraagd om het contract open te breken. Maar hierover viel niet te praten. Ze verschuilen zich achter de kleine lettertjes. Ik heb hun aangeboden een deel af te kopen want 4 mbit is veel te laag voor wat ik wil. Het is slechts 1/5 van de beloofde snelheid. Volgens Alice hang ik vast aan het contract en moet ik het maar uitdienen.

Alice belazert de kluit heel duidelijk. Ze doen aan oplichting en bewust aan misleiding. Een waardeloos bedrijf waar je heel ver van weg moet blijven.

Gelukkig gaat Alice in december 2010 belkosten per minuut invoeren. Ze wijzigen dus ineens wel het contract. U kunt zich wel voorstellen dat ik binnen 1 minuut na ontvangst van dat bericht heb opgezegd.

Ik begrijp nog steeds niet waarom de consumentenbond Alice uitroept als een van de beste ISP-ers van nederland als het gaat om prijs/kwaliteit.

Alice is een waardeloos bedrijf, de kwaliteit deugt niet, De administratie is ronduit bot. De helpdesk is uiterst correct. iets wat bij de administratie ver te zoeken is.

U bent gewaarschuwd. Doe er U voordeel mee.

Mvg,
Een ex - alice gebruiker.

tiptoo

Re: Alice bedriegt en misleid

Ongelezen bericht door tiptoo »

neononame schreef:

Gelukkig gaat Alice in december 2010 belkosten per minuut invoeren. Ze wijzigen dus ineens wel het contract. U kunt zich wel voorstellen dat ik binnen 1 minuut na ontvangst van dat bericht heb opgezegd.

wie zegt dat dit klopt mijn zus heeft Alice met onbeperkt bellen en niks betalen is dik te vreden over Alice en een speedtest is niet altijd goed hoor, klopt bij de meeste providers niet. en je schrijft ex alice gebruiker heb je dan al afgekocht?

kennis

Ongelezen bericht door kennis »

Ik heb ook onbeperkt bellen maar waar is dat na te kijken dat je moet gaan betalen.

tiptoo

kennis schreef:Ik heb ook onbeperkt bellen maar waar is dat na te kijken dat je moet gaan betalen.

dat blijft ook zo , dat is zover ik weet dat andere pakket van alice

kennis

Ongelezen bericht door kennis »

Bedankt zal morgen ff contact opnemen met Alice.

berndv

Ongelezen bericht door berndv »

als je nu zo afhankelijk bent van (snel) internet, zul je hiervoor ook internet hebben gehad. Welke snelheid had je hier? Gaat over zelfde koperdraad, alleen in de centrale gaat het op een ander dslam(adsl aansluiting/verdeling). Dus als je snelheid nu laag is, was die dat mogelijk hiervoor ook.

neononame

Ongelezen bericht door neononame »

tiptoo schreef:
neononame schreef:

wie zegt dat dit klopt mijn zus heeft Alice met onbeperkt bellen en niks betalen is dik te vreden over Alice en een speedtest is niet altijd goed hoor, klopt bij de meeste providers niet. en je schrijft ex alice gebruiker heb je dan al afgekocht?

Per 1 december gaat alice op alle abonnementen een start-tarief invoeren van 10 cent.
Alice wijzigt haar telefonietarieven
Per 1 december wijzigt Alice haar telefonietarieven. De nieuwe tariefstructuur maakt het een stuk overzichtelijker voor u. Waar we eerst verschillende tarieven hanteerden voor internationale bestemmingen, gaan we dat indelen in zones met één vast tarief per zone. Daarnaast hebben wij het starttarief aangepast. Voor zowel mobiele, internationale als vaste Nederlandse nummers betaalt u vanaf 1 december één vast starttarief van € 0,10. De gesprekken worden per hele minuut naar boven afgerond. Het tarief voor bellen naar mobiele nummers wordt verlaagd van € 0,165 naar € 0,164 per minuut. Mocht u naar aanleiding van deze tariefswijziging uw abonnement willen wijzigen of beëindigen, dan kunt u dit voor 1 december 2010 kosteloos doen via onze klantenservice op 0900-1560. Klik hier voor meer uitleg over deze tariefwijzigingen.
Dat er mensen zijn die een stabiel signaal hebben van Alice dat geloof ik best. Ik voel me alleen misleid door hun website. Ze beloven 16-20mbit, maar ik mag er geen rechten aan ontlenen. Aan me hoela. Ze leveren maar 4 mbit. Dat is 1/5 van hetgeen wordt gesuggereerd. Met 12mbit kan ik leven, maar niet met een misser van 4/5 van de snelheid. Dat is bedrog.

Waarom kan Online wel de juiste snelheid op hun website weergeven van hetgeen ik hier maximaal kan halen? Zij geven gewoon eerlijk aan gezien de afstand van de centrale kunnen wij u maximaal ..... leveren.

Alice doet dat niet.

Zie hier de alice test.
Alice is leverbaar

Geschatte downloadsnelheid: Tussen de 16 en 20 Mbit/s

Deze snelheden kunnen in de praktijk lager liggen, afhankelijk van de exacte afstand van uw huis tot de wijkcentrale en de kwaliteit van de koperlijn. Aan de geschatte snelheid kunnen dan ook geen rechten worden ontleend.

tiptoo

ten eerste geloof ik dat nog zo niet van dat starttarief, en ten 2 de ....waarom ben je dan niet bij online gegaan, dan had je dit gedoe niet gehad, hoewel ik dus twijfel of je bij online wel die snelheid haalt.

http://www.alice.nl/producten/alice_comfort/

Tis weer bijzonder

Ongelezen bericht door Tis weer bijzonder »

neononame schreef:Ik heb Alice gebeld en gevraagd om het contract open te breken. Maar hierover viel niet te praten. ..... Volgens Alice hang ik vast aan het contract en moet ik het maar uitdienen.
....
Is dat opzeggen gelukt en bevestigd?

tiptoo

Tis weer bijzonder schreef: Is dat opzeggen gelukt en bevestigd?
dat ken niet het is nog geen 1 december :mrgreen:

Tis weer bijzonder

Ongelezen bericht door Tis weer bijzonder »

tiptoo schreef:
Tis weer bijzonder schreef: Is dat opzeggen gelukt en bevestigd?
dat ken niet het is nog geen 1 december :mrgreen:
Opzeggen en bevestiging daarvan krijgen is m.i. iets heel anders dan afgesloten zijn.
Ik had liever een antwoord van Neononame gehad.

Gesloten