LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Alice introduceert starttarief voor vaste telefonie.Mag dat?

Problemen met jouw aansluiting of met jouw provider van internetdiensten? Discussieer dan hier daarover.
wiggie

Alice introduceert starttarief voor vaste telefonie.Mag dat?

Ongelezen bericht door wiggie »

Per 1 december 2010 introduceert Alice een starttarief van 10 cent voor vaste telefonie.
Dit betekent minimaal een stijging van € 5,= per maand (16% stijging).
Momenteel wordt er geen starttarief gehanteerd.
Kan dit zo maar?

MAXIEM

Re: Alice introduceert starttarief voor vaste telefonie.Mag dat?

Ongelezen bericht door MAXIEM »

wiggie

Ongetwijfeld zal in de voorwaarden staan dat dit is toegestaan. Uiteraard kun je dan wel op de ingangsdatum deze mooie dame in de kliko deponeren.

Maxiem.
Laatst gewijzigd door MAXIEM op 04 nov 2010 10:34, 1 keer totaal gewijzigd.

tiptoo

Ongelezen bericht door tiptoo »

@wiggie heb jij geen pakket met onbeperkt bellen dan?

Janneke52

Ongelezen bericht door Janneke52 »

Dat doet Telfort ook al enige tijd. € 0,05 per gesprek

wiggie

Ongelezen bericht door wiggie »

Oh ja, daar komt nog de afronding naar hele minuten bij voor Live Confort
Dus gemiddeld € 10,= in maand meer.
Niet zo confortabel. Eerst klanten lokken en vervolgens voor de feestdagen verhogen.

p.s. Reactie van Alice:
Per 1 december 2010 vindt bij Alice een tariefwijziging plaats. Deze geldt voor alle Alice Comfort klanten. De markt van internet & telefonie is behoorlijk veranderd de afgelopen 2 jaar. Alice heeft haar aanbod tot op heden hier niet op aangepast. Dat gaat nu wel gebeuren. Na de aanpassing is Alice Comfort nog steeds een aantrekkelijk product. Voor gedetailleerde informatie over de telefonietariefwijziging kunt u terecht op http://www.alice.nl/tariefwijziging of contact opnemen met onze klantenservice op 0900 – 1560.
Alice voldoet aan de wettelijke eis om u erop te wijzen dat u kosteloos uw abonnement tot 30 november kunt opzeggen.
Met vriendelijke groet,
Alice
Afdeling Marketing

tennis

Ongelezen bericht door tennis »

Welkom in de wereld van providers.
Bij vele providers wordt het starttarief al jaren berekend, dus niets om zich druk over te maken.
Ben blij, als jou provider tot heden dit nog niet heeft berekend!

tiptoo

tennis schreef:Welkom in de wereld van providers.
Bij vele providers wordt het starttarief al jaren berekend, dus niets om zich druk over te maken.
nou zo normaal vind ik het niet tennis , ben het dus niet met je eens dat dit zomaar ken :wink:

tennis

tiptoo schreef:
tennis schreef:Welkom in de wereld van providers.
nou zo normaal vind ik het niet tennis , ben het dus niet met je eens dat dit zomaar ken :wink:
Dan blijft er alleen nog een ding over, een provider zoeken, welke dit niet berekend!

tiptoo

tennis schreef:
Dan blijft er alleen nog een ding over, een provider zoeken, welke dit niet berekend!
:lol: ben er druk bezig mee mijn einddoel bij kpn is in zicht :mrgreen:

tennis

tiptoo schreef:
tennis schreef:
:lol: ben er druk bezig mee mijn einddoel bij kpn is in zicht :mrgreen:

KPN is er al jaren geen partner meer van mij!

tiptoo

tennis schreef:

KPN is er al jaren geen partner meer van mij!
:mrgreen: nog effe en dan ook niet meer bij mij :lol:

Jan Fré Boven

Ongelezen bericht door Jan Fré Boven »

Het zal best mogen. Maar ik ging juist naar Alice omdat zij geen starttarief hadden en zogezegd heel transparant waren. Telfort hanteert een starttarief van € 0,05 per gesprek als een soort extra abonnementsgeld. Ik heb Alice voorgelegd best € 2,50 tot € 5,- per maand te willen betalen voor mijn abonnement. Maar ik vind dat dubbeltje per gelegde verbinding diefstal. En ben er ook vast van overtuigd dat hen dit klanten zal gaan kosten.

tiptoo

Jan Fré Boven schreef: En ben er ook vast van overtuigd dat hen dit klanten zal gaan kosten.

dat denk ik niet zover ik het heb vergeleken zijn ze nog alijd goedkoper dan de rest trouwens dit wordt mijn volgende provider :wink:

tenslotte ken je voor die 10 cent de hele dag bellen bij welke provider ken je dat zonder bij te betalen.?

van manen. a

Ongelezen bericht door van manen. a »

Citaat:
tenslotte ken je voor die 10 cent de hele dag bellen bij welke provider ken je dat zonder bij te betalen.?

Het is wel een starttarief per gesprek en straks betaal je de verdere minuten per gesprek ook, want dat is de volgende stap natuurlijk :lol:

tiptoo

van manen. a schreef:

Het is wel een starttarief per gesprek en straks betaal je de verdere minuten per gesprek ook, want dat is de volgende stap natuurlijk :lol:

daar ben ik heel niet bang voor zowel dan ken ik zo weer overstappen en mijn zus is dik tevreden over deze provider die heeft ook al genoeg gedoe met providers achter de rug dus nuh....deze is de volgende bij mij :mrgreen:

Jan Fré Boven

Ongelezen bericht door Jan Fré Boven »

Re: Alice introduceert starttarief voor vaste telefonie.Mag
van manen. a schreef:

daar ben ik heel niet bang voor zowel dan ken ik zo weer overstappen en mijn zus is dik tevreden over deze provider die heeft ook al genoeg gedoe met providers achter de rug dus nuh....deze is de volgende bij mij :mrgreen:
Ik ben ook best tevreden (het laatste half jaar) over Alice. De snelheid is voldoende en de kwaliteit van de telefoonlijn in orde. Trouwens: sinds gisterochtend is mijn internetverbinding verdwenen. Maar eens elders een Alice modem lenen om na te gaan of het aan mijn lijn ligt.

En als ze me zouden vragen: ben je bereid om € 32,50 of € 35,00 te betalen als abonnement, dan zeg ik ja. Maar dat ge-eikel over € 0,10 per gesprek staat me niet aan met het idee dat dit me dan € 10,00 per maand extra zou kunnen gaan kosten

tiptoo

dat ken ik me voorstellen maar of je nou een tientje meer betaald?? geen idee hangt er van af hoe vaak je belt . :wink:

Martin Ontwikkeling

Ongelezen bericht door Martin Ontwikkeling »

Volgens Alice zijn de klanten geinformeerd maar daar is geen sprake van. Ook mijn vrieneden en familie werden geconfronteerd met een flinke verhoging en als de kwaliteit nou nog eens opperbest zou zijn dan was het misschien nog te accepteren. Voor mij maar ook voor mijn vrienden en familie is er maar een oplossing. We gaan gewoon op zoek naar een andere provider en dat adviseer ik ook de andere alice gebruikers. De kwaliteit is namelijk ver beneden alle peil en ja ze beloven meer dan ze waar maken. Jammer ....

tiptoo

Martin Ontwikkeling schreef:. De kwaliteit is namelijk ver beneden alle peil en ja ze beloven meer dan ze waar maken. Jammer ....

daar ben ik het niet mee eens de kwaliteit is prima, maar dat over niet waarschuwen dat klopt mijn zus had ook geen brief gehad, maar denk toch niet dat je goedkoper bij een andere provider uitkomt, succes.

birdybird

Ongelezen bericht door birdybird »

Ik ben ook niet gewaarschuwd. Het is al 23 januari .
Ik zie nu pas op de factuur dat er een starttarief is van 10 cent
Boven op de factuur staat zelfs nog dat er geen starttarief gerekend word.
Wat kan ik nu het beste doen.

Gesloten