Beste mensen,
is er iemand die een soortgelijke ervaring heeft? Ik wacht al sinds 23 juli op een internetverbinding via Alice. Het is een Alice Comfort abonnement, dus met telefoon. Die doet het sinds 12 januari, jawel, nou ja, soms. Valt vaak tijdens een gesprek uit, of er is helemaal geen kiestoon, alleen ruis.
Internet heeft het nog nooit gedaan! Natuurlijk bel ik regelmatig Alice, maar ik heb de indruk dat de technische helpdesk bestaat uit werkstudenten die een standaard trouble shoot met je doen. Dat is hulp van het niveau: "Zit de stekker wel in het stopcontact?" Is het ingewikkelder, dan maken ze een 'ticket' voor de technische dienst. In mijn geval zijn er talloze tickets aangemaakt, maar dat heeft geen enkel effect gehad.
Voor de techneuten: er komt geen PPP-verbinding tot stand, en daarom is er geen WAN-IP adres.
Deze week vertelde een medewerker dat ze een externe technische dienst de opdracht hadden gegeven mijn probleem op te lossen. Toen ik dat bedrijf belde bleek daar geen opdracht van Alice voor mijn postcode gebied te zijn gegeven.
Kennelijk zeggen ze maar wat bij Alice! Ze laten je steeds bellen (zelf bellen ze nooit) en verdienen daar flink aan.
Mijn conclusie is dat Alice niet begrijpt wat het woord service betekent. Een bedrijf dat een klant zo lang zonder internet laat zitten maakt zichzelf ongeloofwaardig. Men realiseert zich kennelijk niet dat je internet voor je werk nodig kunt hebben en dat dit gestuntel erg schadelijk is voor een klant.
Voor de mensen die overwegen met Alice in zee te gaan heb ik maar een advies: doe het niet!!
| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Alice laat me al een half jaar wachten
-
resp00171504
Re: Alice laat me al een half jaar wachten
Alice is een ramp. Het duurt lang voordat je eindelijk kunt internetten. Intussen schrijven ze wel elke maand het geld van je bankrekening af. Als je hierover mailt dan moet je naar een postbusnummer in Nijmegen schrijven en als je dat doet en vraagt om het geld terug te storten, dan krijg je nooit antwoord en ze doen het ook niet. Gewoon onbeschoft. De telefoonlijn is soms een hele avond en nacht dood. Je kunt zelf niemand bereiken en je bent voor een ander ook niet bereikbaar. Als je dan naar alice mailt dan schrijven zij terug dat je hen maar moet bellen als de lijn dood is, want dan kunnen zij zien waar het aan ligt. Als je dan aan hen vraagt hoe zij zich dat voorstellen, want je klacht is nu juist dat je niet kunt bellen, dan vinden zij dat je maar een mobiele telefoon moet aanschaffen om hen te bellen op het moment dat de gewone telefoonlijn dood is. Laatst was ik met iemand aan het bellen en tijdens dit gesprek viel de lijn vier keer uit!!!! Ik had hen ook verboden om iets aan mijn naam en telefoonnummer te veranderen in de papieren en digitale telefoongids, want de gegevens stonden er goed in. Dit hebben zij toch gedaan. De naam niet helemaal goed en een verkeerd telefoonnummer vermeld. dus ben ik weer voor niemand bereikbaar. Ze weigeren om dit te veranderen!!!!! Wat een service! Ze zijn nog te lamlendig om hun eigen fouten te herstellen.
Conclusie: Alice, een brok ellende. Begin er nooit aan!!!!
Johanna
Conclusie: Alice, een brok ellende. Begin er nooit aan!!!!
Johanna
Niet aan beginnen..Service is daar een vies woord, helpdeskmedewerkers zijn nog te dom om het licht uit te doen maar kosten je wel 25 ct/min.
Wat je moet doen is ze schriftelijk ( email gaat niet in jouw geval ) in gebreke stellen en ze 3 weken tijd geven om de zaak op te lossen. Dat gaat waarschijnlijk niet lukken als je nu al een half jaar wacht dus kun je ze na 3 weken wachten opnieuw een brief sturen ( doe dit aangetekend ) en zeg je contract op wegens wanprestatie of niet nakomen van de overeenkomst.
Bezint eer ge begint...
Wat je moet doen is ze schriftelijk ( email gaat niet in jouw geval ) in gebreke stellen en ze 3 weken tijd geven om de zaak op te lossen. Dat gaat waarschijnlijk niet lukken als je nu al een half jaar wacht dus kun je ze na 3 weken wachten opnieuw een brief sturen ( doe dit aangetekend ) en zeg je contract op wegens wanprestatie of niet nakomen van de overeenkomst.
Bezint eer ge begint...
Net een lang verhaal getypt, wordt het gewist door de site bij het switchen tussen 2 vensters ...
in het belang van andere gedupeerden begin ik toch maar opnieuw...
Ik heb ook langdurig problemen gehad. Ik hoop dat u met mijn verhaal tot een snelle oplossing komt.
Bij mij is internet op de afgesproken datum opgeleverd en kreeg ik dus ook netjes de modem opgestuurd. Echter: de verbinding bleek niet te werken. Heb vele telefoontjes gewijd aan de zeer ondeskundige helpdesk. ik heb verzocht om een monteur, aanvankelijk zonder succes. Ik heb enkele klachtenbrieven gestuurd zonder antwoord. Uiteindelijk heb via onderstaande website advies ingewonnen hoe dit aan te pakken.
http://www.consuwijzer.nl/
Zij hebben me het volgende geadviseerd:
-Storneer het abonnementsgeld voor zover mogelijk.
-Schrijf een klachtenbrief en stuur die AANGETEKEND op. Hierin zet je: een verwijzing naar de eerdere klachtenbrieven (ik heb kopieen bijgevoegd), en stel een redelijke termijn waarbinnen het probleem opgelost dient te worden (hij stelde voor: 3 weken). Zet er bij dat je het contract ONTBINDT NA DIE REDELIJKE TERMIJN. Dan sta je als consument in je recht om al het reeds betaalde geld wat niet gestorneerd kan worden terug te krijgen. Als je opzegt kan dit niet!
-Oh en je stuurt uiteraard een rode kaart op om de machtiging in te trekken (zou ik ook maar aangetekend doen).
Ik heb deze brief telefonisch aangekondigd bij de helpdesk en heb ze tevens gezegd dat ik het reeds betaalde geld zou storneren. Alhoewel ze me vertelde dat ik dat niet moest doen want dat zou de oplossing vertragen (goed verhaal), liet ik haar weten dat mijn 'juridisch adviseur' mij dit adviseerde. Twee dagen later ben ik gebeld door de KPN om een monteur langs te sturen, die inderdaad het probleem heeft verholpen (frustrerend genoeg bleek de fout bij de KPN te liggen).
Bij mij heeft bovenstaande tot een alsnog snelle oplossing geleidt, en ik had gewild dat ik de eerste brief al aangetekend had opgestuurd met bovenstaande tekst. Hoe dan ook: of het brengt u een snelle oplossing, of u bent heel snel van ze af.
Succes!
Ik heb ook langdurig problemen gehad. Ik hoop dat u met mijn verhaal tot een snelle oplossing komt.
Bij mij is internet op de afgesproken datum opgeleverd en kreeg ik dus ook netjes de modem opgestuurd. Echter: de verbinding bleek niet te werken. Heb vele telefoontjes gewijd aan de zeer ondeskundige helpdesk. ik heb verzocht om een monteur, aanvankelijk zonder succes. Ik heb enkele klachtenbrieven gestuurd zonder antwoord. Uiteindelijk heb via onderstaande website advies ingewonnen hoe dit aan te pakken.
http://www.consuwijzer.nl/
Zij hebben me het volgende geadviseerd:
-Storneer het abonnementsgeld voor zover mogelijk.
-Schrijf een klachtenbrief en stuur die AANGETEKEND op. Hierin zet je: een verwijzing naar de eerdere klachtenbrieven (ik heb kopieen bijgevoegd), en stel een redelijke termijn waarbinnen het probleem opgelost dient te worden (hij stelde voor: 3 weken). Zet er bij dat je het contract ONTBINDT NA DIE REDELIJKE TERMIJN. Dan sta je als consument in je recht om al het reeds betaalde geld wat niet gestorneerd kan worden terug te krijgen. Als je opzegt kan dit niet!
-Oh en je stuurt uiteraard een rode kaart op om de machtiging in te trekken (zou ik ook maar aangetekend doen).
Ik heb deze brief telefonisch aangekondigd bij de helpdesk en heb ze tevens gezegd dat ik het reeds betaalde geld zou storneren. Alhoewel ze me vertelde dat ik dat niet moest doen want dat zou de oplossing vertragen (goed verhaal), liet ik haar weten dat mijn 'juridisch adviseur' mij dit adviseerde. Twee dagen later ben ik gebeld door de KPN om een monteur langs te sturen, die inderdaad het probleem heeft verholpen (frustrerend genoeg bleek de fout bij de KPN te liggen).
Bij mij heeft bovenstaande tot een alsnog snelle oplossing geleidt, en ik had gewild dat ik de eerste brief al aangetekend had opgestuurd met bovenstaande tekst. Hoe dan ook: of het brengt u een snelle oplossing, of u bent heel snel van ze af.
Succes!
-
Hennie Weert
Onlangs ook een slechte ervaring met Alice gehad.
Op donderdag had ik me telefonisch aangemeld voor Alice Comfort.
Ik zou volgens de medewerker binnen 48 uur een bevestigingsmail krijgen, (zaterdag dus)
Zaterdagavond had ik nog géén mail en ben weer gaan bellen.
Ze hadden het zo druk met alle aanmeldingen dat ze iets achter lagen, maar de mail zou eraan komen.
Dinsdagmiddag, nog geen mail, weer gebeld, ze konden toen geen gegevens van mij vinden, ik antwoordde dat ze dat maar zo moesten houden, want ik wil Alice niet meer, ze wensten mij een prettige dag en de verbinding werd verbroken !
Op donderdag had ik me telefonisch aangemeld voor Alice Comfort.
Ik zou volgens de medewerker binnen 48 uur een bevestigingsmail krijgen, (zaterdag dus)
Zaterdagavond had ik nog géén mail en ben weer gaan bellen.
Ze hadden het zo druk met alle aanmeldingen dat ze iets achter lagen, maar de mail zou eraan komen.
Dinsdagmiddag, nog geen mail, weer gebeld, ze konden toen geen gegevens van mij vinden, ik antwoordde dat ze dat maar zo moesten houden, want ik wil Alice niet meer, ze wensten mij een prettige dag en de verbinding werd verbroken !