LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] snelheid tele2 50mbit

Problemen met jouw aansluiting of met jouw provider van internetdiensten? Discussieer dan hier daarover.
TheoD.

Re: snelheid tele2 50mbit

Ongelezen bericht door TheoD. »

Mij werd gezegd door Tele2 dat zij toch wel een 30mb willen garanderen. Bij mij komt niet meer dan 8mb binnen. Omdat ongeveer 30mb bij mij niet haalbaar is, mag ik mijn contract beëindigen en zullen zij het abonnementsgeld voor internet en de aansluitkosten gaan crediteren. Daar doet Tele2 verder niet moeilijk over. Het ligt meestal aan de bekabeling in de straat.

Daan_1978

Ongelezen bericht door Daan_1978 »

Mensen, voor snelheid --> Kabel/Glasvezel.
Ik heb UPC, de 60 MBit versie en deze draait super.
Via WiFi op de laptop of mobiel haal ik zelfs nog 40 MBit of meer.
Via de PC download ik soms media met de bijna volle snelheid. Ook een speedtest geeft aan dat ik het meeste van de tijd op bijna volle snelheid zit.
Laten we zeggen dat ik standaard tussen de 40 en 60 MBit zit. Het komt erg zelden voor dat dit lager is.

Dus kabel is voor snelheid. Het is al een behoorlijke tijd bekend dat ADSL op zich wel stabiel is, maar qua snelheid te wensen over laat.

TheoD.

Ongelezen bericht door TheoD. »

Daan, Tele2 50mb is geen ADSL. Het is VDSL.
Kabel is inderdaad snel maar ook het duurst. Als je enigszins voldoende hebt aan gemiddeld 10mb - 15mb snelheid en je woont redelijk dichtbij een ADSL centrale, kun je beter ADSL nemen.

Ulbe

Ongelezen bericht door Ulbe »

De abonnementsprijzen tussen VDSL en Kabel verschillen wel, bij kabel krijg je voor deze meerprijs veel meer kwaliteit terug zoals een lagere ping en snelheden conform ogegeven wordt door de provider,

Bij VDSL is dit maar afwachten, daar worden meestal "snelle" ADSL waarden gehaald, meuk dus, :(

Vriendelijke groeten,

Ulbe.

Dekseldopje

Ongelezen bericht door Dekseldopje »

Brown Eyes schreef:Ik HEB ( lol) ook Tele2 50 MB en kom helaas net op 14 MB na testen. Dat was een tegen valler dus heb ik Tele2 gebeld en gevraagd of dit normaal is en zeiden ze nee. Maar wat ik niet snap van deze hele Tele2 is dat als je de aanvraag doet dat ze checken of het wel leverbaar is op je postcode maar waarom doen ze niet meteen een test waarbij wordt verteld let op als je dit neemt kun je zoveel MB verwachten ipv de 50 MB? Ik ben echt teleurgesteld en heb het contract opgezegd omdat ze er niks aan kunnen doen. Ik zal het zeker niemand aanraden om het te nemen tenzij je geld teveel hebt en het je niks kan schwelen dat je niet de beloofde MB hoeveelheid kan krijgen. Nou ben ik benieuwd of ik me geld terug krijg aangezien ik dus nu een andere provider moet nemen en dus weer aansluitingskosten ect moet betalen.
ik heb enkele medewerkers van tele2 aan de lijn gehad omdat ik ook zo'n 50mbit abbo wilde maar ze konden gelijk zien welke snelheid ik zou halen en wat het maximale te halen snelheid was dat mijn modem aan zou kunnen.

Gesloten