LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Ziggo pleegt contractbreuk en misleidt consumenten

Problemen met jouw aansluiting of met jouw provider van internetdiensten? Discussieer dan hier daarover.
provideradviseur.nl
Berichten: 1
Lid geworden op: 01 mar 2014 18:59

Re: Ziggo pleegt contractbreuk en misleidt consumenten

Ongelezen bericht door provideradviseur.nl »

Even tussendoor:
Ik (marc) spreek met mijn werk voor provideradviseur.nl vaak mensen die weg willen bij ziggo vanwege de tariefwijziging (vooral omdat het onderling gratis bellen weggaat).
ECHTER, stap niet zomaar over naar een andere provider. Bij alle andere providers is je postcode zeer bepalend voor welke snelheid je kunt halen (glasvezel uitgezonderd). Voor sommigen betekent dit dat je voor 36 euro al bijzonder snel internet, bellen en televisie hebt en voor anderen betekent dit dat je niet weg moet bij ziggo, omdat je dan waardeloos internet hebt.

Groet, marc
Laatst gewijzigd door Radar op 02 mar 2014 13:48, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: reclame maken

Radar
Site Admin
Berichten: 5528
Lid geworden op: 22 apr 2004 10:56

Re: Ziggo pleegt contractbreuk en misleidt consumenten

Ongelezen bericht door Radar »

Aantal berichten verwijderd i.v.m. ruzie maken en off topic gaan

Houd het netjes aub!

Radar
Site Admin
Berichten: 5528
Lid geworden op: 22 apr 2004 10:56

Re: Ziggo pleegt contractbreuk en misleidt consumenten

Ongelezen bericht door Radar »

Opnieuw een aantal berichten verwijderd i.v.m. geruzie en off topic gaan.

Graag berichten plaatsen aangaande de OP:

Ziggo adverteert met een jaarabonnement " Alles in 1" voor 43,95 incl. gratis bellen naar Ziggo abonnees. Dit hebben we voor mijn ouders begin januari besteld en 3 weken later volgde de aansluiting. Weer 2 weken later arriveert een e-mail dat het per 1 april 44.95 per maand kost en het gratis bellen vervalt.

Mailen/chatten helpt niet, men verwijst naar het feit dat de abonnee opzeggen kan. Alsof dat zo makkelijk is nadat je net alles hebt laten omzetten en afzeggen.

Als een van de rechtvaardigingen schrijven ze dat ze de service gaan verbeteren door meer investeringen en dat de consument dit met hogere tarieven moet financieren. Wat een onzin, voor investeringsgeld moet je bij de aandeelhouder of bij de bank zijn.

De e-mail met nieuwe tarieven wordt bewust achter gehouden tot nadat de aansluiting is gemaakt en oude contracten zijn opgezegd. Dit weet ik omdat ik voor mijzelf ook zo'n abonnement heb besteld en de aansluiting nog moet volgen.
Volgens de advocaat van Consuwijzer mogen ze gewoon contractbreuk plegen, zolang de opzegmogelijkheid er is. Blijkbaar geldt "afspraak is afspraak" bij Ziggo niet.

Ziggo adverteert op internet en TV nog steeds met het misleidende 43,95 incl. gratis bellen naar Ziggo abonnees, maar op de internetpagina helemaal onderaan is nu een regeltje gezet dat de tarieven per 1 april veranderen.
Of dat regeltje ook in de televisiereclame ("wegens succes verlengd tot 17 feb") getoond wordt weet ik niet.



Wanneer we opnieuw berichten moeten verwijderen, zullen we dit topic sluiten.

TROS Forummoderatie

Gesloten