LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] @Home

Problemen met jouw aansluiting of met jouw provider van internetdiensten? Discussieer dan hier daarover.
MarcV
Berichten: 13
Lid geworden op: 13 apr 2008 15:57

@Home

Ongelezen bericht door MarcV »

Ik vroeg me zo eens af hoeveel mensen er problemen hebben (gehad) met @Home.

Zelf ben ik in 2006 verhuisd en heb een poging gedaan mijn internet verbinding mee te verhuizen. Helaas zonder succes. Aangezien ik op het nieuwe adres geen internet geleverd heb gekregen, heb ik ook niet meer betaald.

Het is onmogelijk gebleken fatsoenlijk te communiceren met @Home, waardoor het probleem op dit moment bij de deurwaarder is aangekomen. Ik ben benieuwd hoe lang dit nog gaat duren.

Ik ken persoonlijk wat mensen die problemen hebben gehad met @Home, maar ik vroeg me af hoe het er hier voor staat.

Ik heb reeds een e-mail naar radar gestuurd om ze hier ook van op de hoogte te stellen.

TdeHond
Berichten: 2845
Lid geworden op: 19 jan 2008 14:42

Re: @Home

Ongelezen bericht door TdeHond »

[Quote
Geplaatst op 13 Apr 2008 18:59 door MarcV
Zelf ben ik in 2006 verhuisd en heb een poging gedaan mijn internet verbinding mee te verhuizen. Helaas zonder succes. Aangezien ik op het nieuwe adres geen internet geleverd heb gekregen, heb ik ook niet meer betaald. ]

Ik lees niets over hoe en wanneer u opgezegd heeft, b.v. d.m.v. een aangetekende brief met ontvangstbevestiging.
Heeft u een schriftelijke bevestiging van einde contract gekregen?

MarcV
Berichten: 13
Lid geworden op: 13 apr 2008 15:57

Re: @Home

Ongelezen bericht door MarcV »

Het verhuizen heb ik gewoon regulier geprobeerd te regelen:
- Eerst door het invullen van het formulier op de website
- Toen telefonisch via de Helpdesk
- Toen via e-mail naar de Helpdesk

Het opzeggen heb ik vervolgens geprobeerd:
- Via e-mail
- Via de post, niet aangetekend

In principe zou aangetekend niet nodig moeten zijn bij een fatsoenlijk bedrijf. Een fatsoenlijk bedrijf begrijpt immers dat ze het van hun klanten moeten hebben en ze deze dus enigzins normaal moeten behandelen.

Het incassobureau en de deurwaarder sturen hun brieven ook zonder aantekening en dat mag toch ook geen probleem zijn ? Sterker nog, dan is het mijn probleem als ik niet binnen vijf (!) dagen reageer.

Overigens heb ik de brief naar de deurwaarder wel aangetekend verzonden en verzocht om antwoord binnen de door hen redelijk geachte termijn van vijf dagen.

TdeHond
Berichten: 2845
Lid geworden op: 19 jan 2008 14:42

Re: @Home

Ongelezen bericht door TdeHond »

Quote
In principe zou aangetekend niet nodig moeten zijn bij een fatsoenlijk bedrijf. Een fatsoenlijk bedrijf begrijpt immers dat ze het van hun klanten moeten hebben en ze deze dus enigzins normaal moeten behandelen.
__________________________

Ik ben het met u eens, maar de praktijk lijkt anders uit te wijzen.

Brieven waarin opgezegd wordt kunnen beter aangetekend met ontvangstbevestiging gestuurd worden. Eigenlijk in uw belang. U heeft dan in geval van een geschil schriftelijk bewijs dat u de brief verzonden heeft en dat deze bij ( in uw geval) @home is aangekomen.

Zij zijn sterk en wij zijn klein. Zij hebben veel geld om dure advocaten in te schakelen. En bij ons is het per mens verschillend hoe groot de geldboom is die we in de tuin hebben staan.

Ik wens u succes toe en hoop dat het geschil in uw voordeel beslecht wordt.

MarcV
Berichten: 13
Lid geworden op: 13 apr 2008 15:57

Re: @Home

Ongelezen bericht door MarcV »

Bedankt voor de reactie.

Persoonlijk vraag ik mij meestal wel af in hoeverre het aangetekend verzenden nut heeft. Met ontvangsbevestiging heb je bewijs dat er iets is ontvangen. Er wordt niets duidelijk van wat er gestuurd en ontvangen is. Vandaar dat ik me voor kan stellen dat je hier als bewijs niets aan hebt.

Ik zal jullie allen op de hoogte houden hoe het uit gaat pakken.

TdeHond
Berichten: 2845
Lid geworden op: 19 jan 2008 14:42

Re: @Home

Ongelezen bericht door TdeHond »

Quote
Persoonlijk vraag ik mij meestal wel af in hoeverre het aangetekend verzenden nut heeft.
______________________

U heeft gelijk dat u hier niet mee bewijst wat er in de brief staat, maar u heeft bewezen * dat * u de brief verstuurd heeft.

U laat een copie zien van een brief met aan in uw geval @home + adres aan het brief hoofd betreft beëindigen contract met @home, * de datum*
etc.
De rechter neemt dan aan - mag ik hopen - dat dit inderdaad de brief betreft die u verzonden heeft.

Sandra Faber
Berichten: 1
Lid geworden op: 02 mei 2008 23:44

Re: @Home

Ongelezen bericht door Sandra Faber »

Ook ik heb een soort gelijke klacht over @home.
Wij zijn ook verhuist eind 2007.
Alleen wij zijn al van 3 okt 2007 bezig om een adreswijzing + verzoek tot opzegging van de abonnementen per brief en via telefonisch kontact met klantenservice door te geven. Ieder keer krijgen we als antwoord: Het er is niets over bekend in ons systeem.
Ik heb ook al een e-mail naar rader gestuurd.
Vandaag heb ik mij beklach gedaan per brief en via e-mail.
Eens kijken wat de uitkomst hiervan weer is.
Toeminste als de de brief wel ontvangen.

pvd
Berichten: 394
Lid geworden op: 18 mar 2006 18:35

Re: @Home

Ongelezen bericht door pvd »

Ook ik ben eind 2007 verhuisd, binnen dezelfde gemeente.

Ik heb de verhuizing doorgegeven via het web-formulier. De verhuizing is verder soepel verlopen, op 1 probleempje na.

Er werd voor de maand december en januari abbonementskosten TV op zowel het oude als nieuwe adres geincasseerd. Na een klacht per e-mail (via een webformulier) is dit probleem verholpen door het teveel betaalde te verrekenen. Zo heb ik in februari niks betaald en in maart een paar euro.

pvd

@Home Webteam_Peter
Berichten: 1
Lid geworden op: 09 mei 2008 15:48

Re: @Home

Ongelezen bericht door @Home Webteam_Peter »

@ Sandra Faber


Wij begrijpen dat deze situatie erg vervelend is. Wij willen je graag helpen om dit op lossen.

Wanneer je een e-mail stuurt met adresgegevens naar [email protected] en je zet in de onderwerpregel "webcare" dan pakken wij dit gelijk voor u op.

Met vriendelijke groet,

@Home Webteam

Wij hebben gemerkt dat klanten steeds vaker hun vragen en problemen op het internet plaatsen. Het @Home Webteam is opgericht om deze klanten te helpen en van de juiste informatie te voorzien. Ons team is dagelijks actief op diverse fora.

Helaas kunnen wij niet direct en overal op reageren. Hiervoor vragen wij uw begrip.

kanovaarder
Berichten: 2888
Lid geworden op: 01 mar 2006 12:17

Re: @Home

Ongelezen bericht door kanovaarder »

Reageren??

U hoeft helemaal niet te reageren!
Zeker niet op een forum want dat is de was doen zonder wasmiddel!
@home zal eens moeten reageren op brieven!!
Bovendien niet die spelletjes spelen van "brief niet ontvangen/te laat ontvangen/ een jaar stilzwijgend verlengen/ongevraagde SMSjes doorsluizen/het niet noemen welke SMSdienst de klant belazert/met zo'n SMS-spammer géén kontakt willen opnemen terwille van uw eigen centen!

Al tegen Vodafone gezegt dat men niet hetzelfde moet doen als concurrent-providers maar zich juist daarvan willen onderscheiden van de concurrentie.
Die short-termpolicy maakt dat IK zowel Vodafone als @home zal mijden als de pest.

Tsjonge,jonge wat een bedrijfspolitiek!!

Grootvader

queenfan
Berichten: 1415
Lid geworden op: 14 jun 2004 12:50

Re: @Home

Ongelezen bericht door queenfan »

Ik heb regelmatig problemen @Home zoals,
* meerdere defecte modems,
* regelmatig resetten van de modem,
* de snelheid die rond de 12 mb moet zijn is regelmatig minder dan 5 mb,
* regelmatig wegvallen van de verbinding

Enz.

Maar heb een probleem dat in de nieuwbouwwijk waar ik woon benik aangesloten op een stuk glasvezel. Vanaf de wijkcentrale (200 meter vanaf mijn huis) naar de centrale (2,8 km) daar zit glasvezel en daarom kan ik geen ADSL aanvragen.

Heb dit bij meerdere gedaan maar liep constant vast op dit probleem, dus zit vast aan het slechtste internetprovider die er bestaat namelijk (NOT)@Home

pvd
Berichten: 394
Lid geworden op: 18 mar 2006 18:35

Re: @Home

Ongelezen bericht door pvd »

@queensfan:

Omdat het bij u niet zo soepeltjes gaat is @home meteen een slechte provider?

Hier valt het internet en telefonie zelden (minder dan 1 x per jaar) uit. Ook de beloofde snelheid wordt waargemaakt, wat je van vele andere providers niet kan zeggen, dus ben ik van mening dat @home geen slechte provider is. Ik ben wel van mening dat de klantenservice beter kan en dat het product relatief duur is in vergelijking met de concurrentie.

pvd

queenfan
Berichten: 1415
Lid geworden op: 14 jun 2004 12:50

Re: @Home

Ongelezen bericht door queenfan »

@ pvd,

Als dit een keer gebeurd oke maar dagelijks en dat al 6 jaar is andere koek.

Heb al bij meerdere provider geprobeert een ADSL verbinding aan te vragen en tot op heden niks.

En ja dan mag ik het een slechte provider vinden, en ben niet de enige.

pvd
Berichten: 394
Lid geworden op: 18 mar 2006 18:35

Re: @Home

Ongelezen bericht door pvd »

@queensfan:

Tuurlijk mag u @home slecht vinden, maar dat wil nog niet zeggen dat het overal slecht is....

Ze zullen wel weten dat ze in uw wijk absolute monopolie hebben.....

Kunt u geen internet via glasvezel aanvragen?? Ik heb gehoord dat u dan gelijk een 5oMb/50Mb internetverbinding mogelijk is.

pvd

MarcV
Berichten: 13
Lid geworden op: 13 apr 2008 15:57

Re: @Home

Ongelezen bericht door MarcV »

Toen ik in mijn vorige woonplaats gebruik maakte van @Home was er niets aan de hand. Een hele enkele keer viel het weg, maar dat bleef binnen de perken. Dat is ook het beeld dat ik van diverse anderen heb meegekregen: zolang het werkt en je niets wilt veranderen gaat het goed, maar oh wee.

Bij mij was de verhuizing blijkbaar een onoverkomelijk probleem. Bij een collega hebben ze juist de verbinding opgeheven en hij was prompt ook niet meer bekend als klant (let wel, hij heeft niet opgezegd :D). De buren een paar huizen verderop hadden grote verhuisproblemen.

Dat er iets fout gaat is dan nog niet eens erg, dat het vervolgens werkelijk onmogelijk is om het op te lossen, simpelweg omdat een ieder die iets ontvangt de houding heeft: de klant neemt wel weer contact op, dan mag de ander dat oplossen. Maar oplossen doet niemand daar iets. Vervolgens door blijven gaan met geld opeisen gaat mij veel te ver.

Overigens ook nog steeds geen reactie van de deurwaarder gehad. Binnenkort maar WEER eens bellen. Het gaat lekker zo.

Webcontact01
Berichten: 96
Lid geworden op: 07 mei 2008 14:24

Re: @Home

Ongelezen bericht door Webcontact01 »

@MarcV,

Wij vinden het erg vervelend dat u problemen ondervind met het verwerken van uw verhuizing. Hiervoor onze excuses. Wij willen graag uw klacht in behandeling nemen. Als u een e-mail zendt met uw klantgegevens naar [email protected] met als onderwerpregel "webcare" nemen wij uw klacht direct in behandeling.

Met vriendelijke groet,

Ziggo Webteam

Lutador
Berichten: 1
Lid geworden op: 27 mei 2008 16:00

Re: @Home

Ongelezen bericht door Lutador »

In juli 2006 geprobeerd om mijn abonnement op te zeggen via de speciaal hiervoor ontworpen pagina. Hier ging een en ander mis dus heb abonnement liep door. Via de website van @home bekeken wat ik het beste kon doen. Had de optie bellen of schrijven.

Omdat ik (als ervaring ICT pro) tevens wilde melden wat er precies verkeerd was aan de website gekozen voor de telefonische optie. Inmiddels september 2006. Er werd mij verzekerd dat het abonnement per november opgezegd werd. Ik hoefde geen stappen meer te ondernemen.

In november heb ik gecontroleerd of ik mijn account nog kon gebruiken. Niet dus. Ook in deze periode heb ik nog contact gehad met @home, deze belde mij voor de zekerheid omdat de nieuwe bewoner een eigen contract wilde afsluiten. Op mijn vraag om een bevestiging kreeg ik de melding dat deze gezonden was naar mijn mail adres, waar ik inmiddels niet meer in kon. Een schriftelijke bevestiging was lastig en niet nodig volgens de medewerker van @home.

In dec - feb bleek dat de automatische incasso niet was stopgezet, dus weer naar @home gebeld en de betalingen gestorneerd.

In April 2007 kreeg ik een schrijven van Bos incasso. Gebeld en op hun advies de zaken uiteengezet in een schrijven met het verzoek om opheldering. Geen reactie meer ontvangen.

Tot aan 21 mei j.l. Weer een brief van deze deurwaarder. Waar men vrolijk een bedrag van 123,40 euro wilde innen inclusief incassoprovisie en rente. Zelfs de hoofdsom is op geen enkele wijze thuis te brengen.

Weer maar een verzoek om opheldering met een kopie van mijn schrijven van april 2007.

Het is onvoorstelbaar dat een organisatie die niet levert het recht heeft om een rekening in te dienen. De consument dient dan maar te bewijzen dat er geen levering heeft plaatsgevonden en dat contracten volgens de procedure van de organisatie zijn opgezegd.

Moet ook eerlijk gezegd bekennen dat ik geen idee meer heb wat ik moet doen.

Dus suggesties??? graag!!!

Webcontact01
Berichten: 96
Lid geworden op: 07 mei 2008 14:24

Re: @Home

Ongelezen bericht door Webcontact01 »

@ lutador

Wij vinden het erg vervelend dat u problemen ondervindt met uw opzegging. Hiervoor onze excuses. Wij willen graag uw klacht in behandeling nemen. Als u een e-mail zendt met uw klantgegevens en een begeleidend schrijven naar [email protected], met als onderwerpregel "Webcare", nemen wij uw klacht in behandeling.

Met vriendelijke groet,

Ziggo Webteam

queenfan
Berichten: 1415
Lid geworden op: 14 jun 2004 12:50

Re: @Home

Ongelezen bericht door queenfan »

Per 1 juli 2008 ben ik er toch eindelijk vanaf en internet ik sinds 27 mei via XS4All.

Stabiel en tot nu toe weinig problemen heerlijk.

Opzeggen kan trouwens ook via de site van Ziggo zelf, vroeger moest je een emailtje sturen naar @Home maar kan dus ook op deze manier.

Heb ik ook gedaan en vandaag kreeg ik de bevestiging dat het abonnement per 1 juli 2008 beeindigt.

MarcV
Berichten: 13
Lid geworden op: 13 apr 2008 15:57

Re: @Home

Ongelezen bericht door MarcV »

Na enkele keren bellen met de deurwaarder heb ik dan afgelopen week eindelijk eens een reactie mogen ontvangen (en dat terwijl van mij een termijn van vijf dagen als redelijk wordt verondersteld!). De deurwaarder heeft contact gehad met @Home en deze wensen de procedure te vervolgen (nadenken doet de deurwaarder zelf dus niet, opmerkelijk!).

Tevens een bijlage gekregen met de reactie van Bos Incasso. Ze hadden blijkbaar wel gereageerd, maar dan op mijn oude adres en deze heb ik daarom nooit ontvangen. Ze zijn lekker bezig.

Maar goed, ik zal nog eens mailen naar het webteam (heb er een hard hoofd in, maar het is het proberen waard). Anders zullen we over enkele jaren wel voor de rechter belanden.

Zuchttt.....

Gesloten