LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Bellen via Alice, maar niet naar alle nummers??

Problemen met jouw aansluiting of met jouw provider van internetdiensten? Discussieer dan hier daarover.
prd
Berichten: 7
Lid geworden op: 27 jun 2008 21:15

Bellen via Alice, maar niet naar alle nummers??

Ongelezen bericht door prd »

Sinds kort heb ik na veel gedoe uiteindelijk een Alice Comfort abo: internet en bellen.

Vrijwel direct valt me op dat een (gewoon) telefoonnummer van bekenden (die ik al jaren bel...) de melding geeft dat het nummer niet bestaat. Andersom kunnen deze mensen mij wel bereiken op mijn Alice nummer. Klacht ingediend bij Alice, de technische dienst gaat onderzoeken. Krijg na twee weken een brief van Alice met de vraag of ik over dit probleem contact op wil nemen 'om een aantal zaken te controleren'.

Ik denk dus dat er serieus aan gewerkt wordt en dus bel ik snel Alice. Helaas krijg ik direct te horen van Alice dat zij er niets mee kunnen. Ik zou maar contact op moeten nemen met de telefoonprovider van het nummer in kwestie dat de melding geeft. Met stomheid geslagen vraag ik nog aan de Alice-man hoe ik erachter kom bij wie ik moet zijn (KPN, XS4ALL, Tele2 oid) waarop hij antwoord dat ik beter de eigenaar van dat nummer zelf een klacht kan laten indienen....

Nu ken ik deze mensen goed en dat zijn echte veelbellers, zij zeggen het probleem beslist niet te kennen en gaan (logischerwijs) ook geen klacht indienen.

Ik heb de Alice man duidelijk gemaakt dat ik dit heel vreemd vind. Als klant van hun verwacht ik dat ze dit uitzoeken en niet 'een consument' in hun telecomwereld op te zadelen met een voor mij vrijwel onoplosbaar probleem.

Op mijn conclusie dat de dienst van Alice dan blijkbaar niet werkt kreeg ik te horen dat de samenwerking tussen providers inderdaad voor verbetering vatbaar is. Waarschijnlijk geschrokken van zijn eigen antwoord houdt de Alice medewerkers daarna stug vol als ik er expliciet naar vraag dat er hem geen dergelijke soortgelijke problemen bekend zijn.

?!?!?

D1RK
Berichten: 2863
Lid geworden op: 10 mar 2007 07:51

Re: Bellen via Alice, maar niet naar alle nummers??

Ongelezen bericht door D1RK »

Ik hoor elders meerdere gelijke klachten.

Alle normale KPN nummers zijn te bereiken maar de bellers via ADSL wat VOIP is kunnen problemen geven.
Slordige provider.

prd
Berichten: 7
Lid geworden op: 27 jun 2008 21:15

Re: Bellen via Alice, maar niet naar alle nummers??

Ongelezen bericht door prd »

Tsja, alle verhalen over providers lezende op dit forum blijkt eens te meer dat je ofwel geluk hebt en tevreden kunt zijn met je provider.....ofwel je pech hebt en alles mis gaat.

Wat mij misschien nog het meest tegen de borst stuit is dat veel mensen achter de helpdesks het blijkbaar geen bal interesseert.

In mijn geval, zie eerder, maak ik duidelijk dat ik niet tevreden ben over deze situatie en het feit dat Alice hieraan dus niets doet. Dan verwacht je (in elk geval ik) dat de medewerker zijn uiterste best doet om zich klantvriendelijk op te stellen, toch?

Maar wat blijkt; de Alice man reageert -volstrekt matgeslagen- met de vraag "of ik mijn abonnement nu wil opzeggen...."

Ja inderdaad, dan ben je met stomheid geslagen! Waar zijn die medewerkers van vroeger gebleven die trots zijn op hun werkgever? Waar zijn die jongens en meiden die er alles voor over hebben om mijn klacht op te lossen en strijden binnen hun club voor klanttevredenheid....? Je kunt als helpdeskmedewerker beter 's avonds op de fiets naar huis zitten met het idee dat je 43 niets zeggende telefoontjes hebt afgehandeld zonder enig resultaat dan dat je in 1 case bent gedoken maar dat die echt is opgelost....

Neehoor, de Alice-directie staat oneindig ver van de werkvloer. Zij kiezen een bijzonder mooie vrouwelijke verschijning en betalen onnoemelijke bedragen om ons tv-kijkers telkens weer te indocterineren met de prachtige Alice diensten. Ik ken de reclame uit mijn hoofd 'gratis bellen naar ALLE nummers'....jaja...
En de (oproep)medewerker die eerste lijns de klant te woord staat....ja, die gelooft het wel. Bij de eerste storingsmelding roept die naar de klant: 'Misschien kunt u beter de dienst opzeggen'. Anders haalt ie zijn 43 telefoontjes die avond niet....

De (oproep)medewerker heeft eigenlijk gelijk: misschien kan ik beter opzeggen. Maar ja, waar moet je dan naar toe? (zucht)

Gesloten