Hallo,
Ik doe onderzoek voor mijn bachelor Commerciële Economie naar de beweegredenen van klanten bij mobiele telecomproviders. Het doel is om te achterhalen wat de consumenten belangrijk en minder belangrijk vinden. Hieronder staan een aantal vragen (het is geen enquête) in de vorm van een diepte-interview. Ik lees graag jullie ervaringen en wat jullie eigenlijk belangrijk vinden. U hoeft zich niet te houden aan de opzet van mijn lijst, een korte samenvatting is voldoende. Ik stel uw input zeer op prijs!
Wie is uw huidige (mobiele) provider?
Ben u blij met uw huidige provider? Waarom wel/niet?
U bent hierdoor vertrokken bij uw huidige provider, dus kunt u mij vertellen wat de reden was van uw vertrek en welke provider?
Waarom vond u die service(s) zo belangrijk?
Voorziet uw huidige provider u nu wel van die services? Hoe en in welke mate?
Zijn er nog andere belangrijkere punten waar u waarde aan hecht die uw huidige provider en uw vorige provider niet aanbiedt (met name service, kwaliteit en prijs)?
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Beweegredenen van consumenten bij mobiele telecomproviders
Re: Beweegredenen van consumenten bij mobiele telecomproviders
@TS: waarom maak je geen enquete aan, zoals gebruikelijk is? Dan kan men gewoon anoniem reageren.
Laatst gewijzigd door Moneyman op 23 nov 2016 20:27, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: Beweegredenen van consumenten bij mobiele telecomproviders
Als het goed is weten je docenten, of medestudenten wel waar je online (gratis) een enquête kan maken. (als suggestie, thesistools komt hier redelijk vaak voorbij) Persoonlijk vul ik in een topic dit soort gegevens niet in, en wel om de reden die Moneyman hierboven ook al noemt.
Re: Beweegredenen van consumenten bij mobiele telecomproviders
Sjohie,
Bedankt voor je tip. De bedoeling van mijn onderzoek is om de belangrijkste beweegredenen te achterhalen, dus voordat ik mijn enquête opstel wil ik weten welke vragen ik in mijn enquête moet verwerken, zodat ik mij op een specifiek onderwerp kan richten. Bijvoorbeeld op prijs, kwaliteit, verbinding of netwerk en tenslotte verwerk in deze uiteraard in Thesisdools. Toch bedankt voor je input!
Bedankt voor je tip. De bedoeling van mijn onderzoek is om de belangrijkste beweegredenen te achterhalen, dus voordat ik mijn enquête opstel wil ik weten welke vragen ik in mijn enquête moet verwerken, zodat ik mij op een specifiek onderwerp kan richten. Bijvoorbeeld op prijs, kwaliteit, verbinding of netwerk en tenslotte verwerk in deze uiteraard in Thesisdools. Toch bedankt voor je input!
Re: Beweegredenen van consumenten bij mobiele telecomproviders
Eerdere onderzoeken door iets oudere reeds afgestudeerde samen voegen en jou onderzoek lijkt nog beter en je hoeft alleen de vermoedelijk nu al bekende conclusie te trekken.
Als ik boos weg loop is administratie puinhoop of tarieven werden hoger.
Ook andere voorwaarden of van KPN naar T Mobile zendmast overstap door Tele 2 ooit was een reden met minder bereik....
U zult bij meer dan 10 jaar oude hetzelfde vinden als huidige problemen zoals Hollandse Nieuwe (problemen) want die Vodafone dochter is iets minder degelijk dan de moeder!
Als ik boos weg loop is administratie puinhoop of tarieven werden hoger.
Ook andere voorwaarden of van KPN naar T Mobile zendmast overstap door Tele 2 ooit was een reden met minder bereik....
U zult bij meer dan 10 jaar oude hetzelfde vinden als huidige problemen zoals Hollandse Nieuwe (problemen) want die Vodafone dochter is iets minder degelijk dan de moeder!
Re: Beweegredenen van consumenten bij mobiele telecomproviders
Belangrijkste is voor mij de dekking. Vroeger natuurlijk voor het bellen, tegenwoordig meer de internet-dekking. Maar dat heeft meer te maken met het te kiezen netwerk, niet met de provider. Als ik de keus voor het netwerk heb gemaakt, komt de prijs om de hoek kijken. Goedkope sim-only, maar toch met een bundeltje belminuten en data. Verdere 'services' vind ik onbelangrijk.