LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Blokkade Chello

Problemen met jouw aansluiting of met jouw provider van internetdiensten? Discussieer dan hier daarover.
Wonka

Blokkade Chello

Ongelezen bericht door Wonka »

Ik zit vanaf begin oktober bij chello. Tot op heden ging alles prima.

Werd ik vandaag toch geconfronteerd met een blokkade van mijn internet (chello) aansluiting. De chello helpdesk wist mij te vertellen dat er een aantal facturen niet betaald waren, ik had dus nooit eerder een factuur ontvangen van ze. Het kwam er op neer dat er een verkeerd (voor mij totaal onbekend) adres als factuuradres in het systeem stond waarnaar de facturen waren verzonden. Die heb ik dus nooit onder ogen gehad waardoor ik er geen weet van had. Uiteraard vond ik het wel vreemd dat ik niks had ontvangen, maar ja dan moeten ze hun zaakjes maar op orde hebben. Ik heb ook geen enkel bericht via mail of een belletje ontvangen dat er niet betaald was.

Om de aansluiting weer werkend te krijgen moest ik zelf een spoedbetaling doen bij postbank of gwk, daarna pas zouden ze mij weer aansluiten. Absurd toch? Ontzettend stug, een gewone betaling zou niet werken want dan wachten ze tot ze het binnen hebben. Ik moet me dus in allerlei bochten wringen terwijl de fout bij hen zit (naar mijn mening), ze zeiden dat de verantwoordelijkheid ook bij mij ligt, dat ik had moeten opmerken dat ik geen facturen ontvangen had. Tevens beschouwen ze een blokkering als een herrinnering. Ik gebruik mijn internet voor werk en studie wat ik dus een hele ochtend niet heb kunnen doen. Daarnaast heb ik 10 euri provisie bij gwk betaald en een aantal malen aan de helpdesk lijn gehangen en nogal wat tijd verloren welke ik aan div. opdrachten had willen besteden.

- Iemand ook ervaring met een dergelijk verhaal?
- Kan ik de kosten op UPC verhalen (provisie en telefoonkosten)?
- Hebben ze gelijk wat betreft de verantwoordelijkheid over facturen?
- Mogen ze zomaar afsluiten zonder ook maar een andere communicatievorm te proberen dan een brief (telefoon/email)?

jurrien

Re: Blokkade Chello

Ongelezen bericht door jurrien »

Sorry hoor, Maar de schuld ligt wel degelijk bij jezelf. Je neem t al bijna 3 maanden een dienst van hun af en denkt dan dat je niets hoeft te betalen omdat je geen nota krijgt ? Natuurlijk is het een fout in hun administratie maar jij weet zelf ook dat je per maand de rekeing dient te voldoen. Het is best een beetje stug dat jij het zo snel moest betalen. ,maar je kan niet alle schuld op upc schuiven.

Jurrien.

hoffie

Ongelezen bericht door hoffie »

Ja Jurrien je hebt best wel een beetje gelijk, maar ondertussen is het weer echt zo UPC, zelf de fout maken, en de klant de schuld geven.....

jurrien

Ongelezen bericht door jurrien »

Dat is natuurlijk waar, Men had op zijn minst iets meer coulant kunnen zijn omdat ook upc niet vrijuit gaat. Maar toch, Je neemt een dienst af met maandbetaling en gaat niet eens vragen waar de rekening blijft?

Jurrien

Gasssst

Ongelezen bericht door Gasssst »

Wat mij niet duidelijk is, is dat UPC niet zelf heeft geïncasseerd, overeenkomstig de algemene voorwaarden. Als je betaling per nota bent overeengekomen dan is het niet sturen van een nota in beginsel schuldeisersverzuim dat jou niet is aan te rekenen. In zo'n geval ben je zeker niet verplicht een onderzoek te starten om de zaken bij UPC weer op de rails te zetten. En al helemaal niet gelijk al na anderhalve abonnementsperiode. Heraansluitingskosten zou ik daarom in principe zeker niet betalen.
Maar geld terug eisen wordt een zaak van mijl op zeven. Allereerst moet worden achterhaald wie er verantwoordelijkheid draagt voor het onjuiste factuuradres. De telefoonkosten worden überhaupt al beschouwd als zijnde gemaakt in normaal zakelijk verkeer. Er is geen voorbehoud dat afhankelijk van wie de noodzaak van zo'n telefoontje heeft veroorzaakt, de kosten ervan aan één van de partijen worden toegewezen.

Maar waarom stuur je UPC geen zakelijke brief waarin je ze voorlegt of deze werkwijze nu de indruk is die ze nieuwe klanten willen meegeven? Wil jij eigenlijk nog wel verder met een provider die op deze manier met zijn klanten om gaat? Maak er een voorwaardelijke opzegging van, afhankelijk van hoe het één en ander door hen wordt opgelost. Uiteindelijk ben jij de klant, en moet UPC jouw klandizie wel verdienen. Het is voor jou geen gunst om van hun je internet te mogen betrekken. Hoeveel alternatieven heb je wel niet?

Gesloten