LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Chello Classic is niet 2.5Mbit!

Problemen met jouw aansluiting of met jouw provider van internetdiensten? Discussieer dan hier daarover.
Gast

Chello Classic is niet 2.5Mbit!

Ongelezen bericht door Gast »

Volgens de website can Chello/UPC moet Classic 2.5Mbit zijn, maar ik haal niet meer dan 1400-1450 :( Ik heb al 3 jaar Chello en er zou al 5 maanden terug een verhoging komen, maar nog steeds niet.

Wat moet ik doen om wel 2500 te halen?

Gast

Re: Chello Classic is niet 2.5Mbit!

Ongelezen bericht door Gast »

Het is lang slecht geweest ,Maar nu is het in postcode 1104 toch
2560 down en 384 upload ! Dus er is nog hoop ,welke postcode zit je?
groet joop :lol:

Gast

Re: Chello Classic is niet 2.5Mbit!

Ongelezen bericht door Gast »

In Leeuwarden had ik met Classic ook 2560. Uiteraard zonder andere progs aan.
Daar moet je wel op letten.
Ik heb nu Plus en dat zit ook gewoon prima, dus hier ook geen klachten.

Gast

Re: Chello Classic is niet 2.5Mbit!

Ongelezen bericht door Gast »

Postcode is 3054.

Gast

Re: Chello Classic is niet 2.5Mbit!

Ongelezen bericht door Gast »

Wat je zelf kan doen ,is de kabel tussen het modem zo kort mogelijk
houden! ik ga er van uit dat je een jong modem hebt? bv .motorola
sb5100e. ook kan je het modem resetten.kijk dan op speedtest wat jou
snelheid is ! anders bellen .succes joop :D

agro
Berichten: 1989
Lid geworden op: 05 mar 2004 15:52

Re: Chello Classic is niet 2.5Mbit!

Ongelezen bericht door agro »

Neem toch ADSL basis download is theoretisch ietsje minder upload ietsje meer, nagenoeg dezelfde prijs.

En er zijn ook providers die er geen punt van maken als je veel downlad, waar GEEN download limit ook echt GEEN limit is.

Is bij UPC wel anders als je de berichten mag geloven.

Enne je mag meerdere computers op aansluiten waar UPC ook moeilijk over doet.

Reink
Berichten: 127
Lid geworden op: 22 mar 2004 15:34

Re: Chello Classic is niet 2.5Mbit!

Ongelezen bericht door Reink »

En er zijn ook providers die er geen punt van maken als je veel downlad, waar GEEN download limit ook echt GEEN limit is.

Is bij UPC wel anders als je de berichten mag geloven.
Als ik de berichten mag geloven van UPC is de limiet het gemiddeld gebruik van alle gebruikers plus een beetje. Dus niet iets dat echt hoog ligt.
Enne je mag meerdere computers op aansluiten waar UPC ook moeilijk over doet.
Bij Chello Classic/Plus mag je meerderr ecomputers aansluiten, echter UPC/Chello geeft geen hulp bij het instellen hiervan.

Mede door de vage en onvolledige berichtgeving van UPC/Chello raad ik ieder abbonement bij hun sterk af.

agro
Berichten: 1989
Lid geworden op: 05 mar 2004 15:52

Re: Chello Classic is niet 2.5Mbit!

Ongelezen bericht door agro »

Meerdere computers aansluiten op 1 internetverbinding?

Bij upc slechts toegestaan op het duurste abonnement en dan ook nog eens beperkt aantal.

Bij ADSL op alle abonnementen en ook nog eens GEEN beperkingen van het aantal computers.

Gast

Re: Chello Classic is niet 2.5Mbit!

Ongelezen bericht door Gast »

hiero ook upc dat zogernaamd sneller moet zijn, maar een slak gaat nog sneller :?

Reink
Berichten: 127
Lid geworden op: 22 mar 2004 15:34

Re: Chello Classic is niet 2.5Mbit!

Ongelezen bericht door Reink »

Snelheidsverhogingen zijn "administratieve" handelingen, puur om de trends te volgen, zelf heb ik de indruk dat de verschillende providers (ook ADSL) na soortgelijke updates geen/weinig extra capaciteit inkopen.

Met de oude snelheden haalde ik het theoretisch maximum nooit en na de "verhogingen" van de snelheid is mijn downloadsnelheid in praktijk onveranderd. Maar de verandering na de snelheidsupgrade in de uploadsnelheid is wel degelijk merkbaar.

Keesjan
Berichten: 698
Lid geworden op: 30 jun 2004 14:36

Re: Chello Classic is niet 2.5Mbit!

Ongelezen bericht door Keesjan »

Wat je zelf kan doen ,is de kabel tussen het modem zo kort mogelijk
houden!
Welke kabel? Ik heb hier een PC op de eerste verdieping van een normale woning staan met de meterkast op de begane grond. Het modem staat op de PC en er hangt een coaxkabel aan van 15 meter. Nooit problemen mee gehad. Ondanks dat de monteurs van UPC dat niet zo leuk schijnen te vinden. Zij verlengen liever de UTP kabel.
ik ga er van uit dat je een jong modem hebt? bv .motorola
sb5100e. ook kan je het modem resetten.
Alle modems zijn te resetten. Even stroom eraf en weer erop. Werkt prima.
Bij upc slechts toegestaan op het duurste abonnement en dan ook nog eens beperkt aantal.
UPC staat het delen van de verbinding met meerdere computers toe. Officieel nu ook bij Classic. Ze bieden er echter geen ondersteuning voor. Beperkt in aantal? Je mag op je router zoveel PC's aansluiten als je wilt. Maar, die PC's mogen niet onbeperkt downloaden nee. Dat mag 1 PC ook niet.
Mede door de vage en onvolledige berichtgeving van UPC/Chello raad ik ieder abbonement bij hun sterk af.
Wat is er vaag? Ik heb meer het idee dat veel mensen te stom zijn om de voorwaarden te lezen en te begrijpen. Een beetje zelf nadenken en een inschatting maken is niet slecht voor je hersenen hoor.

Reink
Berichten: 127
Lid geworden op: 22 mar 2004 15:34

Re: Chello Classic is niet 2.5Mbit!

Ongelezen bericht door Reink »

Wat is er vaag? Ik heb meer het idee dat veel mensen te stom zijn om de voorwaarden te lezen en te begrijpen. Een beetje zelf nadenken en een inschatting maken is niet slecht voor je hersenen hoor.
Zolang UPC medewerkers telkens om simpele vragen heen proberen te draaien en zelf niet weten welke voorwaarden en policies er in de AV voorwaarden vermeld worden word het voor de gebnruikers allemaal niet duidelijk.

Stel je in een mailtje duidelijk 1 vraag word deze niet eens beantwoord en word de reactie van UPC/Chello afgesloten met de zin:
Wij gaan er vanuit dat uw vraag nu voldoende beantwoord is en geven geen antwoord meer op verdere vragen over het onderwerp Fair Use Policy, voor
eventuele klachten over onze handelswijze danwel procedures danwel uw contract raden wij u aan schriftelijk een brief te sturen naar:
Mijn vraag is niet beantwoord, kan niet over de "Fair Use Policy" gaan want die is in de Algemene voorwaarden nergens terug te vinden. Ik kan wel "Acceptable Use Policy" vinden maar als die bedoeld word is het wel vaa te noemen.

agro
Berichten: 1989
Lid geworden op: 05 mar 2004 15:52

Re: Chello Classic is niet 2.5Mbit!

Ongelezen bericht door agro »

keesjan moet eens kijken bij www.upc.nl en dan bij internet - diensten, bovenin kan hij div items openen.

alleen bij chello plus is delen toegestaan en dan nog met maximaal 3 computers.

GadoGado

Re: Chello Classic is niet 2.5Mbit!

Ongelezen bericht door GadoGado »

Nou gast van 19 juli 21:57, jij boft nog met je 1400-1500! Ik mag al blij zijn als ik 1100 haal met mijn Classic abo. Dus wel voor een Classic abo. betalen en de 'snelheid' van een Light abo. ontvangen.

Gast

Re: Chello Classic is niet 2.5Mbit!

Ongelezen bericht door Gast »

Modem gereset en dit is wat ik van gem speedtest krijg na 4 tests.

Download
177.1 KByte/sec (=1417 kbps)

Upload
13.1 KByte/sec (=105 kbps)

Volgens Chello moet ik dit hebben:

Download snelheid: 320.0Kbyte/s (2560 kbps)
Upload snelheid: 48.0Kbyte/s (384 kbps)

Download haal ik maar 55% en Upload maar 27% Gem is dat 41% en dus vind ik dat ik ook maar €20,48 ipv €49,95!

Dit is toch gek dat je maar 41% krijgt van wat je betaald! Stel je gaat pizza bestellen en je krijgt maar 41% of je betaald voor 30 liter diesel, maar krijgt 12,3 liter! Je koopt een 120GB Hardisk, maar krijgt 50GB! Dat zou toch niemand accepteren! Waarom verwacht Chello dat wij dit wel accepteren?

Gast

Re: Chello Classic is niet 2.5Mbit!

Ongelezen bericht door Gast »

Download haal ik maar 55% en Upload maar 27% Gem is dat 41% en dus vind ik dat ik ook maar €20,48 ipv €49,95!
Dit moet zijn

Download haal ik maar 55% en Upload maar 27% Gem is dat 41% en dus vind ik dat ik ook maar €20,48 moet betalen ipv €49,95!

Keesjan
Berichten: 698
Lid geworden op: 30 jun 2004 14:36

Re: Chello Classic is niet 2.5Mbit!

Ongelezen bericht door Keesjan »

Modem gereset en dit is wat ik van gem speedtest krijg na 4 tests.

Download
177.1 KByte/sec (=1417 kbps)

Upload
13.1 KByte/sec (=105 kbps)
Dit is supergoed als je in een regio zit waar de oude snelheden nog niet zijn verhoogd. Bel even de helpdesk, want wellicht zijn ze het ophogen vergeten of moet dat nog gebeuren.

Gast

Re: Chello Classic is niet 2.5Mbit!

Ongelezen bericht door Gast »

t is supergoed als je in een regio zit waar de oude snelheden nog niet zijn verhoogd. Bel even de helpdesk, want wellicht zijn ze het ophogen vergeten of moet dat nog gebeuren.
wat is dit nou Keesjan?????? Chello iets vergeten????? Dacht altijd uit jouw woorden te lezen is dat UPC niks fout doet, dus vergeten kan haast niet :?

Keesjan
Berichten: 698
Lid geworden op: 30 jun 2004 14:36

Re: Chello Classic is niet 2.5Mbit!

Ongelezen bericht door Keesjan »

Getallen die dicht bij de 1500 Kbps down en 128 Kbps up liggen bij een Classic abonnement zijn duidelijk nog de oude snelheden. Kennelijk is het modem nog gecapt. Chello kan dit makkelijk rechtzetten.

Gast

Re: Chello Classic is niet 2.5Mbit!

Ongelezen bericht door Gast »

weet iemand ook de email van chello helpdesk? hun site is offline

Gesloten