Ik zeg toch ook niet dat geen één bedrijf klacht vrij is maar het gaat om de score .En hoe je wordt behandeld .Ik liep vroeger langs de deur met tevreden klanten daarmee win je een hoop en het hoeft echt niks meer te kosten.Je krijgt er zelfs meer voor terug als je de boel maar niet bedondert want dat kan je maar één keer doen.Klopt, maar ik ken geen bedrijven met een goede naam. Op Microsoft zitten mensen ook masaal te zeuren. Terwijl het hier al jaren stabiel draait. Over KPN wordt ook geklaagd, maar de telefoon is hier in 25 jaar hooguit een paar keer uitgevallen. Kort gezegd: mensen zeuren altijd over grote bedrijven. Dat komt omdat die bedrijven veel klanten hebben en je nooit 100 % tevreden kan stellen.
Wat een onzin .Als ik 26 Chello vervangt door 2x13 door die van andere concurenten blijft er net zoveel dataverkeer door deze lijn lopen.Dat heb ik niet zo gesteld. Bovendien kan je ADSL en kabel niet met elkaar vergelijken. Het kabelnetwerk is technisch ontworpen voor massacommunicatie, het telefoonnetwerk voor peer to peer communicatie. Het ligt voor de hand dat het telefoonnetwerk makkelijker deelbaar is dan een kabelnetwerk. Verder gaat het signaal van concurrenten alleen over het laatste stuk koperdraad naar het huis van de klant over het netwerk van KPN, daarachter hangt een eigen netwerk. Het zal je niet verbazen dat men daarom bij ADSL een netwerkaanbieder nodig heeft en een provider. Bij het kabelnetwerk gaan alle signalen over 1 netwerk en is het dus niet of moeilijk deelbaar..
Dit hebben we hier zelfs in Rotterdam nog gehad met Quicknet en Bart
in de Enecotijd .Door de overname van UPC zijn die eraf gedonderd .
Dat iedereen zijn lijn moet delen bij kabel is dan ook zeker
waar maar dat heeft niks te maken met het aantal providers .
Meer met het aantal gebruikers totaal.
Bij ADSL gaat het wel over het laatste koperdraad van de wijkcentrale naar ISRA punt .
En inderdaad een eigen netwerkje zoals jij het dan noemt.
Bij mij dus van Versatel (internet ) en telefonie (KPN) .
En wat heeft dit nou met socialistich te maken ?Niet alleen kijken naar je eigen socialistische ideeën waar alleen jij beter van wordt. Eigendomsrecht, kosten en technische realisatie bepalen het gedrag van een bedrijf.
Off Topic :
Verder dat iedereen zijn vaste telefonie weg doet moet hij zelf weten.
Maar die bellen nooit zelf (laten zich bellen) of telefoneren nooit want de mobiele kosten zijn ook niet voor niks .
Belbudget (nog geen €10,-) met ADSL is tegenwoordig ook mogelijk maar wat dan het voordeligste is bij iedereen verschillend.