LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Chello en "Overmatig Datagebruik"

Problemen met jouw aansluiting of met jouw provider van internetdiensten? Discussieer dan hier daarover.
Zwami

Re: Chello en "Overmatig Datagebruik"

Ongelezen bericht door Zwami »

Uhm..... kijk tevens even naar de data van de artikelen in dat dossier ....

"het laatste nieuws" is van ruim een jaar geleden... Voorlopig zijn het de mensen hier op dit forum die maar blijven herkauwen.

Niet dat het nu zo geweldig gaat bij de UPC, maar verbeteringen zijn zeker wel merkbaar...

Gast

Ongelezen bericht door Gast »

http://www.trosradar.nl/PHP/dossier/2
:twisted: :twisted: :twisted:

Hee dat is inderdaad een goeie, ze hebben zich er dus nog weinig van aangetrokken!
Er staan daar trouwens ook weer handige links op.
Thnks.

Gast

het laatste nieuws" is van ruim een jaar geleden... Voorlopig zijn het de mensen hier op dit forum die maar blijven herkauwen.
Herkauwen?
Het gaat hier over datalimieten, duuuuuh.
De link is bedoeld om te zien dat UPC al zeer bedreven was in het leveren van een belabberde service, en niet alleen op het gebied van het niet willen verduidelijken van een datalimiet, duuuuuh. :? :?

Gast

Kees Jan een vraag als je naar de verkoopafdeling van chello belt als zijnde een nieuwe klant en vraagt of het een probleem is als je 100 tot 150 gig wil downloaden en ze zeggen daar dat het geen probleem is (heb 3x gebeld met verschillende medewerkers om te checken) en ik word bij 40 gig afgesloten zijn het volgens mij een stelletje oplichters of wil je deze valse voorlichting ook goed praten. Bij laatste tel. heeft de verkoopster het nog bij haar collega's nagevraagd en het was geen enkel probleem ook niet met een fair use policy en in een brief waarin je een tvkaart zou krijgen stond vrij duidelijk GEEN DATALINIET maar fair use policy. Nu voor de tweede keer bij 40 gig teruggezet dus echt wel datalimit
... Eigenlijk zou je ze moeten opnemen, met naam en toenaam, de boeven... :wink:

Zwami

De link is bedoeld om te zien dat UPC al zeer bedreven was in het leveren van een belabberde service, en niet alleen op het gebied van het niet willen verduidelijken van een datalimiet, duuuuuh.
uhm...

dan heb je meer aan de volgende link:

[urlhttp://datagebruik.chello.nl[/url]

Inloggen met je chello gegevens en dan op HELP klikken. Daar staat ook info over de datalimiten zelf.

kijken op de UPC en Chelo site wilt vaak ook helpen bij verkrijgen van info ... (en kost geen 0.10 ct per minuut....)

Gast

Zwami, wat wordt er dan gezegd over data gebruik?

Zwami

Whoeps !!!

Onder HELP staat:
Een gigabyte (GB) is gelijk aan 1024 megabyte (MB).
Ter vergelijking, 1 Gigabyte (GB) is vergelijkbaar met ongeveer 200 MP3’s (gemiddeld 5MB per MP3), of staat in verhouding met het versturen van ongeveer 20.000 digitale foto’s (grootte van een gemiddelde foto is 50 Kilobyte), of is hetzelfde als een paar duizend tekst emails of website bezoeken.
:oops: Dacht dat ik daar eens de info over mijn limiet terug had gevonden.

Excuzes moi .. bovenstaande tekst heb ik niet geschreven :wink:

Gast

Geplaatst op 16 Jul 2004 09:23 door Zwami
Quote:

http://www.trosradar.nl/PHP/dossier/2
Zegt al genoeg .

Uhm..... kijk tevens even naar de data van de artikelen in dat dossier ....

"het laatste nieuws" is van ruim een jaar geleden... Voorlopig zijn het de mensen hier op dit forum die maar blijven herkauwen.

Niet dat het nu zo geweldig gaat bij de UPC, maar verbeteringen zijn zeker wel merkbaar...
Wat verbeteringen dan?.De meeste klagers van toen zijn naar ADSL overgestapt .
Dit zegt ook hoelang UPC laks al aan de klanten heeft
Bij Kassa staat UPC nog steeds in de top 3 .

huutte

Ongelezen bericht door huutte »

Bij Kassa staat UPC nog steeds in de top 3 .
Dat wordt geteld per klacht die binnen komt, er wordt niet gekeken naar de aard van de klacht.

Gast

huutte .......EN?

Huutte

Ongelezen bericht door Huutte »

uhm.. wat dacht je van het feit dat de klacht dan maar van 1 kant wordt bekeken...

Doe wat meer dan emmeren bij kasse radar e.d.. Als je lef hebt en wilt het verholpen hebben span dan meteen een rechtzaak aan .. kijken hoe ver je komt...

Gast

Je hoor zoveel klachten die van één kant worden bekeken.
Die zullen er best tussen zitten maar als er het er zoveel zijn dan is er toch duidelijk iets mis.
En ik kijk inderdaad op meer forums dan op Radar of Kassa .
Daar ook meer negatieve dan positieve .

Huutte

Ongelezen bericht door Huutte »

Dat is het m nou juist, er zullen er weing zijn die gaan melden dat ze tevreden zijn.

Als ik over alle dingen die ik gebruik en tevreden over ben meldingen op fora ga maken ben ik eeuwen bezig ....

maar, ja.. dat is uh .. Nederland zeg maar.. :?

Keesjan

Ongelezen bericht door Keesjan »

Kees Jan een vraag als je naar de verkoopafdeling van chello belt als zijnde een nieuwe klant en vraagt of het een probleem is als je 100 tot 150 gig wil downloaden en ze zeggen daar dat het geen probleem
Ik heb al vaker gezegd dat de service slecht is en dat de medewerkers die klanten te woord staan geen verstand hebben van de techniek. Zij snappen niet wat een gigabyte is. Nee, dat praat ik niet goed. Je bent verkeerd voorgelicht. Men had inderdaad moeten zeggen dat een dergelijke hoeveelheid niet onder fair use valt.

Gast

Hmzz mischien Dhr Musselman / Tempelman van UPC/Chello op de hoogte brengen van de aktiviteiten van zijn personeel op dit forum.

Wordt die ene PC van de Helpdesk-frusten :evil: waarmee ze hier posten tenminste offline gehaald

Gast

Je bent verkeerd voorgelicht.
nee je bent misleid/opgelicht :!:

Ik hoop dat Tros Radar ooit eens voor haar uitzending zo'n gesprek opneemt :!: :!: :!:

Gast

Huutte als jij doorgaat met de positieve kanten van upc ga ik door met mijn ervaringen, overwegend negatief. Zo kunnen eventuele nieuwe klanten de worst case en best case scenario afwegen.

Ze kunnen in iedergeval niet zeggen dat ze niet gewaarschuwd zijn.

Johntab

Ongelezen bericht door Johntab »

Denk eens aan het alternatief ! Gooi UPC of welke kabel dan ook het huis uit slechte kwaliteit en een hoop gezeur. Het alternatief is heel eenvoudig ADSL voor je internet en een schotel voor je digitale Televisie. De beste kwaliteit TV met de meeste zenders en veel goedkoper dan welke kabel dan ook. Doorbreek dat monopolie gedrag en geef tegengas aan die zakkenvullers met slechte kwaliteit.

Keesjan

Ongelezen bericht door Keesjan »

Durf ook eens te accepteren dat UPC in bepaalde gebieden een snelle en goede verbinding levert. Van de 4,5 miljoen klanten zie ik hier hooguit een stuk of 10 negatievelingen reageren. Heeft de rest er geen last van? Lachwekkend is het feit dat zij hier reageren via een Chello aansluiting die kennelijk wel werkt als ze hier de hele dag lopen te zeuren.

Gast

Snelheid en verbinding zijn goed daar hoor je mij ook niet over klagen. Heb alleen klachten over de datalimiet die gewoon belachelijk laag is voor bijna 50 euro. En om verdere frustraties hierover te voorkomen heb ik Demon adsl 8192/1024 abbo genomen. Is ruim 3x zo snel las chello voor slechts 15 euro meer.

Gesloten