LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Chello & praktijk!!!!

Problemen met jouw aansluiting of met jouw provider van internetdiensten? Discussieer dan hier daarover.
sentinel@home

Chello & praktijk!!!!

Ongelezen bericht door sentinel@home »

Voor alle mensen die na het lezen van de forum nog steeds een vorm van upc willen aanschaffen lees onderstaande:

Ik heb inmiddels ook een aantal forums lopen op chello underground die te bereiken zijn via http://www.chelloo.com
Alles wat hieronder is beschreven heb ik vanuit de praktijk.

Chello.

Chello is als het werkt een superverbinding. Maar zodra er problemen zijn met de verbinding en er contact moet worden opgenomen met hun 0900 nummer zal menig persoon er vanuit gaan dat dit hun enigste "winstgevende" bron van inkomsten is.

Tijdens mijn 3 jaar dat ik chello had ben ik tegen de volgende problemen aangelopen:

- modem werd omgeruild

De modem werd omgeruild. Ik had op dat moment een werkende verbinding. Nadat de monteur was geweest was deze verbinding volledig gesloopt door de monteur. Aangezien ik zelf werkzaam ben in de ict had ik de modem zelf weer aan de praat gekregen. Volgens de 2e lijns helpdesk was dit niet mogelijk en moest hij alsnog vervangen worden. Overigens nooit meer iemand voor dit probleem van chello gezien.

- upgrade van chello classic naar chello plus

De modem werkte en mijn verbinding zou omgezet worden van chello classic naar chello plus. Kort samengevat, eerst duurde het 10 minuten toen 24 uur en daarna 48 uur. Dit had te maken met hun servers. (afwimpelen noem ik het) Toen ik vervolgens wel erg boos werd en zeer persoonlijk naar de medewerkers toe bleek dat het in de facturering was aangepast maar niet op de daadwerkelijke server. (daarna kon het in 10 minuten)

- facturering

Ik had per abuis niet voldoende geld op mijn rekening staan dus kreeg meteen een brief van upc dat als ik voor een bepaalde tijd mijn rekening niet had voldaan mijn chello verbinding werd opgeschort. Dus had ik dit overgemaakt zodat ik kon blijven internetten. Toen op de dag dat ik normaal afgesloten zou worden i.d.d. afgesloten werd stond ik wel even vreemd te kijken. Mijn geld was gewoon afgeschreven en volgens de helpdesk was er een blokade op mijn account omdat ik niet had betaald en zou dit moeten regelen met de afdeling facturering die vaststelde dat er gewoon was betaald. Nadat dit was doorgegeven zou de blokade binnen 10 minuten eraf worden gehaald. Maar uiteraard werd dit 24 uur daarna 48 uur en bleek daarna heel mijn account verziekt zodat er een volledig nieuw account moest worden aangemaakt en dit zou ongeveer een week duren.

Ik heb dit echter niet afgewacht en mijn contract met onmiddelijke ingang ontbonden (wat uiteraard ook super verloopt)

UPC digital.

Op discovery wordt momenteel veel reclame gemaakt over upc digital dat hier mee gemailed kan worden via de televisie en dat er films kunnen worden besteld via de box.

- mailen kan vooralsnog alleen in amsterdam en films bestellen is nog niet overal mogelijk. Vaak wordt je hier pas op gewezen zodra je het pakket al hebt aangeschaft. (tv gids.)

Digitale Telefonie.

- Tijdens de jaarwisseling is in veel gebieden deze telefonie onbereikbaar geweest. Tevens is de kwaliteit & betrouwbaarheid van digitale telefonie slechter dan die van GSM.

Zoals ik al heb aangegeven zijn dit voorbeelden uit de praktijk en weet ik dat meer mensen problemen hebben met UPC

meer is te lezen op:

http://www.chelloo.com/forum/index.php?topic=8172.0

Gast

Re: Chello & praktijk!!!!

Ongelezen bericht door Gast »

Tja,het zal wel.
Ik heb al 5 jaar Chello Classic,en nooit problemen.
Ook de TV geeft altijd beeld.

Gast

Tja,het zal wel

geloof ook nooit mensen die met alles "echt" zeggen

madelieve

Ongelezen bericht door madelieve »

Begin april mag ik de kantonrechter gaan vertellen dat upc een bedrijf is van lik me vestje

Gast

Klinkt interessant.

Vertel eens meer als je wilt over waarom je naar de rechter moet?

Gesloten