LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] chello sluit internet af, beschuldigt maar geen bewijzen

Problemen met jouw aansluiting of met jouw provider van internetdiensten? Discussieer dan hier daarover.
michelsmit
Berichten: 6
Lid geworden op: 16 dec 2003 22:56

chello sluit internet af, beschuldigt maar geen bewijzen

Ongelezen bericht door michelsmit »

Chello van UPC heeft zich een nieuw imago aangemeten.

Zij zijn compleet anti-spam. Dat is op zich prachtig. Spam is ronduit irritant.
Ik ontvang veel spammails (per dag), ondanks een spam filter.

Nu deed zich het volgende voor. OP 2 november vertrok ik voor een korte vakantie naar Frankrijk. S'avonds nog even mail controleren en dan lekker weg.

Bij terugkeer op 12 oktober, de pc aan en lekker internetten. Geen vuiltje aan de lucht. Tot 14 oktober om 15:00 uur. Ik ga lekker internetten. Fout geen verbinding. Nu is dat niet vreemd. Chello heeft regelmaitg storing (een paar uur geen internet). Dus maar even bellen met de helpdesk.
Ja hoor, U bent afgesloten want u heeft spam mail verstuurd.
Verder geen uitleg. Dan maar abuse een mail sturen. Deze neemt na 3 dagen contact op. Tot mijn verbazing beschuldigt deze afdeling mij dat ik op 03 oktober spam mail zou hebben verstuurd.
Vreemd want toen zat ik in Frankrijk. Toch houdt UPC vol.
Ik heb om bewijzen gevraagd. Deze heb ik ondanks meerdere verzoeken niet gekregen. Na een week zonder internet en na invullen van een verklaring (onder dwang want niet invullen was geen internet) uiteindelijk weer internet
Iik heb dus mijn buik vo van deze club. Dus mijn abonnement opgezegd en gekozen voor een andere verbinding zonder problemen en een goede klantenservice.
UPC /chello heeft voor mij afgedaan

Gast

Re: chello sluit internet af, beschuldigt maar geen bewijzen

Ongelezen bericht door Gast »

wie was er wel thuis tijdens je vakantie...
heb je je pc aangelaten...
heb je via webmail gebruik gemaakt van je email...

wat voor document heb je ondertekend...

is je pc virus vrij?

ik kan me niet voorstellen dat upc je zomaar zonder reden 'blokkeert'...jij wel?

noname

Re: chello sluit internet af, beschuldigt maar geen bewijzen

Ongelezen bericht door noname »

Stel dat iemand spam verstuurt, hoe weet UPC dat dan? Dan moeten ze toch de uitgaande emails LEZEN?? :( Zelf krijg ik ook minstens 1 spam bericht per dag en die stuur ik dan een keer of 10 retour afzender, als dat lukt want soms bestaat het afzender adres niet. Weet je waar de letters UPC voor staan? United Problems Company!!! :twisted:

klant.

Re: chello sluit internet af, beschuldigt maar geen bewijzen

Ongelezen bericht door klant. »

Ik kan mijn bij UPC van alles voorstellen. Het is gewoon een waardeloze organisatie, die tot op heden een administratie voert waar de honden geen brood van lusten. Je betaald gewoon netjes je rekeningen op tijd, en je wordt gewoon afgesloten. Van klantenservice heeft deze "onderneming" nog nooit gehoord.

Gast

Re: chello sluit internet af, beschuldigt maar geen bewijzen

Ongelezen bericht door Gast »

Ik kan me wel voorstellen dat UPC zo maar je internet blokkeert. Alles is met UPC mogelijk soms, heel soms is het normale mogelijk.

Gast

Re: chello sluit internet af, beschuldigt maar geen bewijzen

Ongelezen bericht door Gast »

Gaaap... nog mensen met verstand hier die WEL wat zinnigs te zeggen hebben?

Chris
Berichten: 123
Lid geworden op: 09 okt 2003 18:58

Re: chello sluit internet af, beschuldigt maar geen bewijzen

Ongelezen bericht door Chris »

Je zou je zelf eens na moeten gaan wat je precies hebt gedaan voordat je op vakantie bent gegaan.

Zelf heb ik een paar vragen die je evt langs kunt lopen, sommigen zijn al eens gesteld, ik heb ze alleen een beetje op volgorde gezet zodat het eene de andere uitsluit.

1 waar heb je emails naar gestuurd voordat je op vakantie bent gegaan.

2 Heb je je computer afgesloten voordat je op vakantie ging.

3 Is je computer virus vrij.

4 Heb je geen spyware op je computer.

5 Heb je een firewall en virus scanner continue draaien.

6 Heb je ooit op spam mail gereageerd voorbeeld - Press here if you don't want to receive future emails from us.

7 Log je wel eens in op je internet account van chello waar je overigens je wacht woord van chello moet invullen, via een internet cafe in binnen en buitenland.

8 Is iemand anders in je kennisen of familie kring die jouw wachtwoord en login naam weet?

9 Is er iemand anders bij jouw thuis aan het internetten geweest terwijl jij op vakantie was.


Voorzover mijn vragen.
Niet dat ik een UPC fan ben, ik heb zelf ADSL, en die is redelijk beveiligd tegen spam en hackers, maar dan nog heb je een virusscanner en firewall nodig.

Loop deze vragen eens een voor een na, en probeer zoveel dingen ook te onderzoeken.

En tot slot, vraag van UPC eens een logging van het internet en mail gebruik in de periode dat jij op vakantie was.

Renee

Re: chello sluit internet af, beschuldigt maar geen bewijzen

Ongelezen bericht door Renee »

Ik sluit me aan bij Chris. Scan je PC op virussen en ander digitaal ongedierte. De kans is groot dat iets of iemand een "proxy" op jouw PC geïstalleerd heeft, zodat er via jouw PC spam kan worden verstuurd.
Dit gebeurt erg veel en ook UPC zou dat moeten weten.
Wat wel vast staat - zo lijkt het - is dat jouw IP nummer het laatste te traceren IP nummer is in de email-headers, en vandaar UPC jouw afsluit. En kan ze geen ongelijk geven.

Dus beantwoord voor jezelf de vraag - stond je PC aan tijdens de vakantie? Als dat niet zo was, vraag of UPC je ethernet-mac adres kan achterhalen wat toen gebruikt is (dat loggen ze als het goed is). Daarmee kun je aantonen of jouw PC het IP-adres gebruikt in die periode of iemand anders.

Gast

Re: chello sluit internet af, beschuldigt maar geen bewijzen

Ongelezen bericht door Gast »

Ik ben ook eens met Renee en Chris. Alleen zie je weer hoe UPC hier mee om gaat. Dit is echt de manier waarop zij met klanten om gaan. Je wordt gewoon afgesloten. Met zo'n bedrijf wil je toch geen zaken doen? En vergelijkbare situaties kunnen zich bij elk van ons voordoen!!!

Gast

Re: chello sluit internet af, beschuldigt maar geen bewijzen

Ongelezen bericht door Gast »

Ik ben ook eens met Renee en Chris. Alleen zie je weer hoe UPC hier mee om gaat. Dit is echt de manier waarop zij met klanten om gaan. Je wordt gewoon afgesloten. Met zo'n bedrijf wil je toch geen zaken doen? En vergelijkbare situaties kunnen zich bij elk van ons voordoen!!!

Gast

Re: chello sluit internet af, beschuldigt maar geen bewijzen

Ongelezen bericht door Gast »

Trouwens je bewering klopt niet.

Je zegt eerst dat ze internet afgesloten hebben, en nu heb je ineens spam overlast????

Abuse en spam versturen zijn hele verschillende dingen en leer eerst is waar je over praat.

BAH.

Maarja, je zal wel met sub7 ed bezig geweest zijn. scriptkiddie dat je er bent.

en wat hebben we geleerd?

Re: chello sluit internet af, beschuldigt maar geen bewijzen

Ongelezen bericht door en wat hebben we geleerd? »

dus wat hebben we nu weer geleerd????

1. automatische incasso intrekken (heeft hier niets mee te maken maar dan kunnen ze iig geen spookrekeningen incaseren.
2. geen email gebruiken van upc
3. nie tbellen naar upc
4. niet mailen naar upc
5. niet faxen naar upc
6. indien moegelijk: GEEN DIENSTEN VAN UPC GEBRUIKEN!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

puma73
Berichten: 5876
Lid geworden op: 28 nov 2003 13:41

Re: chello sluit internet af, beschuldigt maar geen bewijzen

Ongelezen bericht door puma73 »

Beste gast,

ik heb een uitstekend leven, helaas wordt dat voor een deel verziekt door de inhaligheid van UPC/UPG of hoe dat stelletje oplichters zich ook mogen noemen.

Het personeel wat er werkt heeft waarschijnlijk de lagere school niet afgemaakt en de rest bestaat uit figuren die het principe hanteren Naar boven likken en naar beneden trappen.

Ze beloven gouden bergen DTV "meneer 2 maanden gratis kijken, vervolgens een pakket van uw keuze b.v. cinenova."

Toen ze de eerste keer kwamen konden ze het niet installeren (probleempje) er moet eerst internet geinstalleerd worden, er lopen 2 werkopdrachten doorelkaar heen en daarom kan DTV niet geinstalleerd worden.

Toen internet geinstalleerd was kwam er een monteur om DTV te installeren. Komt binnen met de uitspraak,"het zal wel niet goed lukken want er is storing in de computer" en inderdaad de monteur ging weg, liet de decoder achter en noteerde op de werkopdracht (nog steeds in mijn bezit) systeem niet werkend afgeleverd. Ook hier moets ik zelf bellen voor een vervolgafspraak.

Vervolgens vallen er rekeningen op de deurmat voor DTV. wat schetst mijn verbazing datum installatie is datum ingang betaling elke maand 79, = euro. Ik had toch recht op 2 maanden gratis kijken.
Goed fouten worden overal gemaakt. na 2 maanden afspraak gemaakt, ik koos voor het pakket met cinenova. intussen al contacyt gehad met helpdesk de rekeningen zouden worden veranderd. nou mooi niet.

Intussen internet geinstalleerd binnen 2 dagen geen internet (modem ofline) "kunt u zelf niet verhelpen meneer" moet een monteur doen, Op mijn vraag wanneer dan krijg je als antwoord "dat weet ik niet" en week lang achter aan gebeld, aanspraak gemaakt op het garantieplan.

Een foutje gemaakt met internet bankieren gevolg dubbele afschrijving. Met iedereen een terugboeking geregeld, behalve UPC "meneer we hebben niks ontvangen" toen ze het (na 8 weken) eindelijk wel "ontvangen" hadden terug geboekt minus 12,50 administratiekosten. Zijn het niet mijn centen? waar halen ze de onbeschoftheid vandaan. DTV 2 maanden gratis kijken? garantieplan bij storingen langer dan 24 uur?

Ik geloof dat ik zo langzamerhand het recht wel heb om deze organisatie een stelletje oplichters te noemen. geen enkele, maar dan ook geen enkele afspraak komen ze na.

Maar ze meten zich wel een attitude aan, als ze bellen omdat ze geld willen zien ( nu ongeveer volgens HUN berekeningen euro 1000,=) is het eerste wat ze opmerken "dus u wilt niet betalen"

Ik heb nooit machtiging gegeven om geld van mijn rekening af te schrijven. (gelukkig) Toch presteren deze oplichters het (eenmaal) geld van mijn rekening te halen, nu niet meer UPC is nu geblokkeert.

Ik wacht rustig af, ik zal eerdaags wel post krijgen van hun broeders in het kwaad "interum justitia" dat ik binnen zoveel dagen moet betalen anders sturen ze een deurwaarder op me af.

Nou, ik kan niet wachten tot in de rechtszaal om te zien hoe ze bakzeil moeten halen. mijn advies naar iedereen, problemen met UPC/UPG, bewaar alle correspondentie, dan kun je altijd aantonen dat deze organisatie gemaakte afspraken niet nakomt.

Dus Gast lazer op van dit forum en ga bij je baas (UPC/UPG) zijn k**t likken en val normale mensen niet als zij discussieeren over het onrecht dat UPC/UPG heet
Laatst gewijzigd door puma73 op 27 dec 2003 19:17, 1 keer totaal gewijzigd.

nospa

Re: chello sluit internet af, beschuldigt maar geen bewijzen

Ongelezen bericht door nospa »

Het zal pas echt leuk worden als de webmaster van deze site de ipnr's van die UPC positivo's nader ging onderzoeken en eventueel gaan gebruiken bij een uitzending om te bewijzen dat deze van een UPC centre afkomstig zijn.

Tip voor UPC medewerkers: doe jullie werk nou eens goed, laat wachttijden aan de telefoon niet oplopen en oorkom ergenissen omdat jullie zonodig op diverse forums jullie "gelijk" willen behalen :lol:

Tip voor de anti UPC: verspreid jullie ongenoegen op het web door vooral de buitenlandse UPC forums van UPC gebruikers op de hoogt te brengen van de wanprestaties hier in Nederland. Misschien vinden we overeenkomsten :idea:

Gast

Re: chello sluit internet af, beschuldigt maar geen bewijzen

Ongelezen bericht door Gast »

nospa ik denk dat je de UPC heldesk nu te veel getipt hebt.

bella

Re: chello sluit internet af, beschuldigt maar geen bewijzen

Ongelezen bericht door bella »

ik zit al meer dan een jaar bij upc en betaal 50,94 per maand voor internet.
Nu al een paar maanden krijg ik steeds een rekening van 101,88 euro, omdat volgens mijn eigen berekeningen ik hun niets verschuldigd ben maak ik iedere maand een overschrijving van 50,94 euro per maand ,dat is het maandelijkse bedrag wat ik hoor te betallen.maar UPC stuurd steeds iedere maand een nota van 1021.88 euro
Ik heb hun al een paar keer gebeld en er word tegen me gezegd dat ik geen achterstanden heb.
maar de nota's van 101,88 blijven binnen komen.
Nu heb ik weer gebeld en deze keer de naam van de medewerker genoteerd + datum en tyd.
deze medewerker zei tegen me dat ik geen achterstanden heb,en als ik het heel erg vervelend vond dat mijn factuur niet klopte moest ik deze maar betalen en een maand UPC overslaan,daarna zou mijn factuur weer gewoon worden dwz 50,94 per maand.
zo gezegd zo gedaan.
En idd de volgende nota was 50,94
ook deze werd zoals iedere maand aan UPC overgemaakt
de nota die daarop volgde was weer 101,88 :?
Ik heb deze keer UPC niet gebeld maar ge-emaild
Mijn hele verhaal heb ik op papier gezet in de hoop dat UPC hun fout zou zien of toegeven.
Mooi niet ik krijg een mailtje terug dat ik de maand oktober niet heb betaald,weer stuur ik een mail terug en vertel wat hun medewerker tegen me zei dat ik oktober niet hoefde te betalen omdat ik in september dubbel heb betaald
Hun antwoord was heel simpel
U heeft oktober niet betaald wilt u deze rekening zo snel mogelijk aan ons overmaken.
Hoe kan dit???
Ze kijken alleen naar de maand die niet betaald is,
ze kijken niet naar een maand eerder die dubbel betaald is.

weet iemand wat ik kan en mag doen??
alvast bedankt

puma73
Berichten: 5876
Lid geworden op: 28 nov 2003 13:41

Re: chello sluit internet af, beschuldigt maar geen bewijzen

Ongelezen bericht door puma73 »

als jij zeker weet dat je geen achterstand, zou ik zeker niet betalen.
Ik heb ooit een dubbele betaling gedaan en Men rekende voor het terugstorten van mijn eigen geld euro 12,50 administratiekosten hoe idioot kan men zijn. dus wees gewaarschuwd.

Sjakie

Re: chello sluit internet af, beschuldigt maar geen bewijzen

Ongelezen bericht door Sjakie »

In Oktober j.l kreeg ik een brief van UPC dat er inderdaad een fout in de fakuratie zat ( hehe na 1,5 jaar strijd) en dat ik UPC nog maar 69 Euro schuldig was i.p.v .254 Euro. Wat schets mijn verbazing : krijg ik in december een faktuur dat ik UPC opeens nog 110 Euro schuldig ben terwijl ik per maart 2003 geen klant meer van UPC ben ( en ooit nog wenst te zijn). Er werken hier afdelingen van UPC langs elkaar heen.

Geen wonder dat UPC in geldnood zit. Alleen al de kosten van het aantal fakturen en aanmaningen die ik van UPC gekregen heb, die overigens ook door UPC toegegeven onterrecht zijn, moeten toch ergens van betaald worden. En ik ben niet de enige die ze onterrecht krijgt.

De UPC correspondentie neemt nu zoveel papier in beslag dat ik inmiddels aan mijn 2e ordner toe ben.
Klanten van UPC wordt wakker! U betaald ook voor de fouten van UPC.













Gast

Re: chello sluit internet af, beschuldigt maar geen bewijzen

Ongelezen bericht door Gast »

Dit zo herkenbaar. Zoooooooo herkenbaar. Sjakie ik ben blij dat jouw problemen met upc zijn opgelost. Ik hoop binnenkort, na 2 jaar strijd, ook van ze af te zijn. Het is toch niet normaal. ik heb dit nog nooit met een bedrijf meegemaakt. ik wil ook niks meer met ze te maken hebben.

Gast

Re: chello sluit internet af, beschuldigt maar geen bewijzen

Ongelezen bericht door Gast »

Met die zogenaamde geldnood valt het reuze mee bij ons gezonde UPC. De extra kosten die al dat aanmanen met zich brengt, verhalen we gewoon op de mensen die we aanmanen!
Het tarief voor kabel-tv begint eindelijk Westerse vormen te krijgen en daar zullen we binnen een jaar of vijf ook winst op gaan maken. De tariefsverhogingen zijn inmiddels ingang gezet en over 3 jaar betalen we in Nederland (in het UPC gebied) allemaal wat kabel-tv werkelijk kost: € 19.95 per maand voor het basispakket.
Op Internet en telefonie maken we nu al genoeg winst. Wanneer mensen vervelend gaan doen en hun rekeningen niet betalen, dan sluiten we ze gewoon af. Soms is het zelfs zo dat ik heel vervelende mensen die ik aan de telefoon krijg meteen nog dezelfde dag afsluit. Zitten ze een beetje te schreeuwen en te schelden aan die telefoon... Dat pikken we dus niet, een beetje respect willen we bij UPC. Dus als je problemen met UPC wilt, dan betaal je gewoon je rekening NIET op tijd en als klap op de vuurpijl ga je de medewerkers van UPC lastig vallen. Jullie zijn echt heel domme mensen, wij willen jullie niet eens als klant. Maar denk er om>>> Zelfs wanneer we je al hebben afgesloten, zul je toch nog de openstaande rekeningen moeten betalen, al is het 2 jaar later. En de rechter geeft ons altijd gelijk.

Gesloten