Hallo beste forumleden, Ik ben een Nederlander van Amerikaanse afkomst die twintig jaar lang met plezier in Rotterdam woont. Vandaag heb ik helaas een nare gevoel gekregen van een van mijn (ooit) meest geliefde Nederlandse bedrijven - XS4ALL. Jaren geleden was ik als klant bij XS4ALL begonnen - juist vanwegen hun goede klantendienstbeoordelingen. In november 2016 verhuisde ik en belde ik XS4ALL om hun diensten mee te laten verhuisen. Helaas kon dat niet omdat ze geen snelle verbinding in mijn nieuwe buurt kunnen leveren. Dus hebben ze vriendelijk aangeboden om het contract te beeindigen.
Vandaag keek ik door een rekening en merkte ik dat in de afgelopen jaar - 2017 - heeft XS4ALL alsnog bijna 200 euro uit mijn rekening gehaald. Ik belde en hoorde dat hoewel ik voor internet ben in zee gegaan met XS4ALL, XS4ALL heeft een emailadres erbij in het internetcontract toegevoegd - dat terwijl ik nooit heb gevraagd voor een email adres. Alleen internet. Wist niet eens dat ik recht had op een XS4ALL email adres. Waarom zou ik voor een email adres uberhaupt betalen?
Wat vinden jullie - als ik ooit XS4ALL gebeld heb om de internet bij mijn woning aan te sluiten, en 'gratis' erbij (niet dat ik dat wist) en email adres hebt ontvangen, was het hun verantwoordeljikheid om aan mij te vragen of ik dat 'dienst' wilden behouden - of - had ik als klant de verantwoordelijkheid om af te zien van een dienst waarvoor ik nooit heb gevraagd?
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Contract XS4All beëindigd; toch 200 euro voor emailadres?
-
- Berichten: 1
- Lid geworden op: 22 jan 2018 17:50
-
- Berichten: 5056
- Lid geworden op: 26 apr 2015 10:52
Re: Contract XS4All beëindigd; toch 200 euro voor emailadres?
En wat is de reactie van XS4ALL geweest toen u melde dat u niet bewust dit heeft afgenomen? Zij kunnen simpel controleren of u gebruik heeft gemaakt van de diensten uit het pack pakket.crazyme schreef:https://www.xs4all.nl/service/diensten/ ... s-pack.htm
Kennelijk heeft u voor pack gekozen.
-
- Berichten: 5056
- Lid geworden op: 26 apr 2015 10:52
Re: Contract XS4All beëindigd; toch 200 euro voor emailadres?
Sinds enige jaren (meer dan 5 jaar) is het pack abonnement opt-in (je moet dus actief aanvinken om je e-mail adres/shell toegang e.d. te behouden). In het verleden (dus ook uit voorbeeld in 2009) was het nog opt-out.
Re: Contract XS4All beëindigd; toch 200 euro voor emailadres?
Welkom bij de club. Zelf gelukkig niet meegemaakt, maar een vriend van mij was sinds 1995 bij XS4ALL. Hij verhuisde echter en waar hij kwam te wonen (in de 'middle of nowhere' op het Friese platteland) was de enige optie sateliet (jawel, die plaatsen zijn er nog in Nederland).
Hij heeft dus zijn internet ivm verhuizing opgezegd. Tot zijn stomme verbazing kreeg hij 3 jaar later een dagvaarding, omdat hij 2 jaar lang zijn Internet niet betaald had. Alle post was nog naar zijn oude adres gegaan en nooit doorgestuurd. Pas toen er een rechtzaak aan zat te komen, herinnerde men zijn nieuwe adres.
Uiteindelijk heeft hij de hele zaak gewonnen, omdat hij alles kon overleggen inclusief de schriftelijke bevestiging van opzegging door XS4ALL. Maar de advocaatkosten in zo'n proces moet je wel zelf betalen.
Hij heeft dus zijn internet ivm verhuizing opgezegd. Tot zijn stomme verbazing kreeg hij 3 jaar later een dagvaarding, omdat hij 2 jaar lang zijn Internet niet betaald had. Alle post was nog naar zijn oude adres gegaan en nooit doorgestuurd. Pas toen er een rechtzaak aan zat te komen, herinnerde men zijn nieuwe adres.
Uiteindelijk heeft hij de hele zaak gewonnen, omdat hij alles kon overleggen inclusief de schriftelijke bevestiging van opzegging door XS4ALL. Maar de advocaatkosten in zo'n proces moet je wel zelf betalen.