LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Contract XS4All beëindigd; toch 200 euro voor emailadres?

Problemen met jouw aansluiting of met jouw provider van internetdiensten? Discussieer dan hier daarover.
dorygrandia

Contract XS4All beëindigd; toch 200 euro voor emailadres?

Ongelezen bericht door dorygrandia »

Hallo beste forumleden, Ik ben een Nederlander van Amerikaanse afkomst die twintig jaar lang met plezier in Rotterdam woont. Vandaag heb ik helaas een nare gevoel gekregen van een van mijn (ooit) meest geliefde Nederlandse bedrijven - XS4ALL. Jaren geleden was ik als klant bij XS4ALL begonnen - juist vanwegen hun goede klantendienstbeoordelingen. In november 2016 verhuisde ik en belde ik XS4ALL om hun diensten mee te laten verhuisen. Helaas kon dat niet omdat ze geen snelle verbinding in mijn nieuwe buurt kunnen leveren. Dus hebben ze vriendelijk aangeboden om het contract te beeindigen.

Vandaag keek ik door een rekening en merkte ik dat in de afgelopen jaar - 2017 - heeft XS4ALL alsnog bijna 200 euro uit mijn rekening gehaald. Ik belde en hoorde dat hoewel ik voor internet ben in zee gegaan met XS4ALL, XS4ALL heeft een emailadres erbij in het internetcontract toegevoegd - dat terwijl ik nooit heb gevraagd voor een email adres. Alleen internet. Wist niet eens dat ik recht had op een XS4ALL email adres. Waarom zou ik voor een email adres uberhaupt betalen?

Wat vinden jullie - als ik ooit XS4ALL gebeld heb om de internet bij mijn woning aan te sluiten, en 'gratis' erbij (niet dat ik dat wist) en email adres hebt ontvangen, was het hun verantwoordeljikheid om aan mij te vragen of ik dat 'dienst' wilden behouden - of - had ik als klant de verantwoordelijkheid om af te zien van een dienst waarvoor ik nooit heb gevraagd?

crazyme

Re: Contract XS4All beëindigd; toch 200 euro voor emailadres?

Ongelezen bericht door crazyme »

https://www.xs4all.nl/service/diensten/ ... s-pack.htm

Kennelijk heeft u voor pack gekozen.

sylvesterb

Ongelezen bericht door sylvesterb »

crazyme schreef:https://www.xs4all.nl/service/diensten/ ... s-pack.htm

Kennelijk heeft u voor pack gekozen.
En wat is de reactie van XS4ALL geweest toen u melde dat u niet bewust dit heeft afgenomen? Zij kunnen simpel controleren of u gebruik heeft gemaakt van de diensten uit het pack pakket.

crazyme

Ongelezen bericht door crazyme »

viewtopic.php?t=73546

U bent de enige niet.
Let op, dit is wel een oud topic!

sylvesterb

Ongelezen bericht door sylvesterb »

crazyme schreef:viewtopic.php?t=73546

U bent de enige niet.
Let op, dit is wel een oud topic!
Sinds enige jaren (meer dan 5 jaar) is het pack abonnement opt-in (je moet dus actief aanvinken om je e-mail adres/shell toegang e.d. te behouden). In het verleden (dus ook uit voorbeeld in 2009) was het nog opt-out.

wjpnl

Ongelezen bericht door wjpnl »

Welkom bij de club. Zelf gelukkig niet meegemaakt, maar een vriend van mij was sinds 1995 bij XS4ALL. Hij verhuisde echter en waar hij kwam te wonen (in de 'middle of nowhere' op het Friese platteland) was de enige optie sateliet (jawel, die plaatsen zijn er nog in Nederland).

Hij heeft dus zijn internet ivm verhuizing opgezegd. Tot zijn stomme verbazing kreeg hij 3 jaar later een dagvaarding, omdat hij 2 jaar lang zijn Internet niet betaald had. Alle post was nog naar zijn oude adres gegaan en nooit doorgestuurd. Pas toen er een rechtzaak aan zat te komen, herinnerde men zijn nieuwe adres.

Uiteindelijk heeft hij de hele zaak gewonnen, omdat hij alles kon overleggen inclusief de schriftelijke bevestiging van opzegging door XS4ALL. Maar de advocaatkosten in zo'n proces moet je wel zelf betalen.

Gesloten