LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Customer Service UPC

Problemen met jouw aansluiting of met jouw provider van internetdiensten? Discussieer dan hier daarover.
plonker777

Customer Service UPC

Ongelezen bericht door plonker777 »

Misschien begrijp ik het verkeerd, maar de service van UPC vind ik ver beneden maat.
Daar er voorbeelden genoeg zijn dat automatische incasso bij UPC voor problemen kan zorgen betalen wij per acceptgiro. Dit doen we ook bij T-mobile, de rest gaat wel via de automatische incasso. Dit doen we al meer dan 2 jaar overigens zonder problemen.

Afgelopen 7 weken zijn we op een langere vakantie geweest naar Australië en bij terugkomst hebben we de acceptgiro's de deur uitgedaan. Van meerdere instanties (waaronder T-mobile en UPC) kreeg ik te horen dat ik inderdaad even geblokkeerd was. Bij T-mobile hadden ze begrip voor de situatie (ook al 3 jaar klant) en ik hoefde niet eens een betalingsbewijs door te sturen, ik werd prompt weer aangesloten toen ik zei dat de betaling onderweg was, volgens de bank 21-06 verstuurd.

UPC daarentegen, daar belde ik naar toe en ik kreeg een jongen aan de telefoon die nogal gefrustreerd was schijnbaar, hij vertelde me bijna juichend dat er een betalingsachterstand was. Ik vertelde hem dat ik, waar nodig, bereid was een betalingsbewijs toe te faxen. Volgens hem werd daar wel eens mee gefraudeerd en het feit dat ik 2 jaar netjes betaald had zei hem ook niets. Volgens mij ben je in dit land pas een crimineel nadat je iets hebt gedaan wat tegen de regels indruist, maar bij UPC ben je bijvoorbaat al een wanbetaler. Ook ben ik van mening dat als ik een betalingsbewijs doorfax dat dit rechtsgeldig is, mits deze afgegeven is door de bank.

Nu hebben ze nog giro ook daar, dus het staat pas morgen op de rekening bij UPC. Dan zou je denken dat ik dit weekend zou kunnen internetten, maar nee hoor. Het duurt namelijk 1 werkdag voordat ze je weer aansluiten (onze lieve heer weet waarom). Dit houdt in dat ik dus pas maandag weer gebruik kan maken van het internet. Ik vermoed dat ik die 2 dagen wel weer gewoon moet betalen aan het eind van de maand. Op mijn opmerking dat ik deze dagen met de volgende rekening zou verrekenen werd er direct weer vermeld dat ik dan per direct zou worden afgesloten, dus dat kan ik maar beter niet doen. Nu moet ik dus de zakelijke mail vanuit kantoor gaan beantwoorden dit weekend, maar ook dit werd vakkundig weggehoond met de argumentatie dat Chello uitsluitend bedoeld is voor privé gebruik. Alsof ik de eerste ben die ook zakelijk thuis zijn internet verbinding gebruik.

Als 1 van de zoveel miljoen klanten heb je dus totaal niets te vertellen en zij weten dat. Maar waarom spreken ze van Customer Service terwijl er niemand meedenkt of ook maar pretendeert de moeite te doen je te willen helpen ? Als ik zo met mijn klanten om ga (ik heb inderdaad een eigen bedrijf) dan hou ik er geen één over. Ik weet ook dat als één van mijn medewerkers onze klant zo neerbuigend te woord staat dat hij een officiele waarschuwing aan zijn broek heeft.

Volgens mijn advocaat valt er alleen weinig te beginnen hieraan, en alleen op mijn klacht zullen ze bij Tros Radar ook niet onderzoek gaan doen naar de service van de UPC vrees ik. Toch ben ik er van overtuigd dat ik niet de enige ben die soortgelijke ervaringen heeft met de hooghartige medewerkers van UPC. Mocht u een soort gelijk verhaal hebben dan kunt u dit onder het motto "samen staan we sterk" sturen naar [email protected] (speciaal zojuist aangemaakt). Ik zal misschien niet op alles antwoorden, maar ik bundel alle klachten om die aangetekend te versturen naar de UPC. Wellicht dat dit in de toekomst tot verbetering leidt.

Hoogachtend,
Arnold

Gasssst

Re: Customer Service UPC

Ongelezen bericht door Gasssst »

Volgens mijn advocaat valt er alleen weinig te beginnen hieraan
Deze gedachtenlijn kan ik nou nooit volgen. Hoezo valt er niks te beginnen? Precies op het niveau van de wanprestatie kan je je eigen actie ondernemen; zeg je abonnement op. Eén medewerker onbeleefd tegen één klant, één klant minder. Dan heb je je eigen probleem opgelost, gewoon zakelijk, zoals je dat in je eigen bedrijf ook gewend bent. Of had je liever de hoofddirectie de laan uitgestuurd zien worden vanwege dit akkefietje, smartengeld, nederige excuses, financiële compensatie? Een evenwicht tussen aantal klanten en klanttevredenheid is er altijd. Er zijn 13 ADSL aanbieders in een dozijn en je kiest zelf de waar die je krijgt voor je geld.

plonker777

Re: Customer Service UPC

Ongelezen bericht door plonker777 »

het contract loopt tot mei 2006, ik had ook zoiets om per direct op te zeggen, maar dat mag dus niet. Vandaar dat ik even gekeken heb wat voor een stappen ik verder kan ondernemen om hier onderuit te komen.

Groetjes,
Arnold

Gesloten