Begin dit jaar ben ik als klant begonnen bij de provider Fiberworld. Op een gegeven moment wordt dit overgenomen door InterNLnet. Tijdens deze overname heb ik geen problemen gehad. Nu heb ik mijn jaarabonnement opgezegd, die eind maart zal eindigen. Hiervoor krijg ik extra afsluitkosten a 62,98 van InterNLnet. Hier heb ik contact over gehad met InterNLnet en die zeggen dat het bij hun altijd zo is en dat ik het gewoon moet betalen, anders moet ik maar een klacht indienen. Maar bij mijn contract die ik heb afgesloten bij Fiberworld staat niks over extra afsluitkosten en zonder keuze moet ik aan InterNLnet dus ineens 63 euro betalen.
Heeft iemand een idee wat ik hiermee kan doen en of ik in mijn recht sta?
Groeten
Mark
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Extra kosten opzeggen InterNLnet
Re: Extra kosten opzeggen InterNLnet
Je bent gebonden aan de algemene voorwaarden van het product dat je afneemt. Als je een BBned lijn via Fiberworld had die nu naar interNLnet gegaan is (wat ik aanneem omdat volgens mij alleen BBned afsluitkosten in rekening brengt), ligt het voor de hand dat in de kleine lettertjes ook bij Fiberworld reeds melding gemaakt is van die kosten.
Soms staat er iets als "kosten bij afsluiting of verhuizing binnen 2 jaar".
Je kunt dus moeilijk doen, maar je kunt ook gewoon betalen...
Uitsluitend als je alle formulieren en contracten van Fiberworld nog hebt liggen en je 100% hard kunt maken dat er geen sprake zou zijn van afsluitkosten, kun je een gegronde klacht indienen. Anders is het zonde van je tijd. Voor dat bedrag leent m'n baas me nog niet eens 1 uur uit, dus kijk maar wat je ervan maakt.
Soms staat er iets als "kosten bij afsluiting of verhuizing binnen 2 jaar".
Je kunt dus moeilijk doen, maar je kunt ook gewoon betalen...
Uitsluitend als je alle formulieren en contracten van Fiberworld nog hebt liggen en je 100% hard kunt maken dat er geen sprake zou zijn van afsluitkosten, kun je een gegronde klacht indienen. Anders is het zonde van je tijd. Voor dat bedrag leent m'n baas me nog niet eens 1 uur uit, dus kijk maar wat je ervan maakt.
Re: Extra kosten opzeggen InterNLnet
Gewoon betalen staat in de algemene voorwaarden en daar heb je voor getekend.