LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Fiber Nederland, een groot drama!!
Fiber Nederland, een groot drama!!
Voor iedereen die overweegt glasvezel te nemen kan ik 1 wijze raad geven, ga niet met Fiber Nederland in zee! Zij komen de gemaakte afspraken totaal niet na, en leveren tot nu toe geen diensten. Fiber blijft ernstig in gebreke. Ik heb grote spijt voor Fiber gekozen te hebben, ondanks waarschuwingen vooraf in de lokale media (Twente). Ik zit nu al ruim een maand zonder internet en tv, en Fiber reageert nergens op, ondanks zeer veel telefonisch contact, mailtjes etc. Ik schakel nu rechtshulp in om z.s.m. mijn contract te ontbinden. Ik moet nageven dat ze in 1 ding wel goed zijn, het innen van betalingen! Dat is iets waar Fiber wel goed in is…!
-
- Berichten: 1
- Lid geworden op: 17 sep 2015 19:14
Re: Fiber Nederland, een groot drama!!
Hier ook slechte ervaringen met fiber. Uren in de wacht bij de klantenservice, als deze überhaupt bereikbaar is. Bij de overgang naar fiber ook 2,5 week zonder Internet telefoon en televisie gezeten. Momenteel nog veel last van de televisie die steeds stil gaat staan. Dit was eerst een opstartprobleem, maar na 5 maanden toevallig op de dag dat ik belde hebben ze net een update uitgebracht. Hier vol goede moed er mee bezig geweest, maar problemen zijn verre van weg. Momenteel sta ik alweer 15 minuten in de wacht (nadat de 1ste keer na 50 minuten de verbinding wegviel) om nogmaals mijn ongenoegen te uiten. Als de problemen nu niet snel opgelost worden, ben in weg bij fiber!
Re: Fiber Nederland, een groot drama!!
Ook hier (gemeente Lochem) een groot drama met Fiber.nl
Een overeenkomst aangegaan per 1 juli en nog steeds geen goed functionerende diensten, te late leveringen, defecte apparatuur, geen gepaste reacties op mijn reacties (telefonisch en via hun site) etc. etc.
Ik krijg verkeerde facturen (zelfs van vóór 1 juli!) en facturen over diensten die ik niet heb kunnen gebruiken. (door te late levering apparatuur, defecte apparatuur en niet functionerende signalen)
Ze reageren niet, of nauwelijks en vooral niet over facturen, de door mij extra gemaakte kosten en door Fiber.nl onterecht afgeschreven bedragen op mijn bankrekening.
Nu kan ik nog steeds niet zelf bellen en heeft mijn tv zeer regelmatig storend en stilstaand beeld per dag. Het Wifi signaal verzorg ik met een eigen gekochte router, die ik hebben moeten aanschaffen. De geleverde router kon mij dit niet verzorgen, maar ik moet er wel voor blijven betalen. (bruikleen router)
Ik heb zéér regelmatig gebeld en schriftelijk gereageerd op "My Fiber", maar ontvang geen gepaste reactie op de situatie en de door mij gestelde vragen en constateringen.
Nog voor 1 augustus (binnen de eerste maand van de overeenkomst periode!) kreeg ik een deurwaardersbrief, omdat ik mijn geld had gestorneerd, zoals ik diverse keren van te voren had aangegeven.
Telefonisch geven ze wel aan dat ik compensatie zal krijgen, maar in de praktijk doen ze juist anders.
Hoe kun je hier nou het beste mee omgaan?
Een overeenkomst aangegaan per 1 juli en nog steeds geen goed functionerende diensten, te late leveringen, defecte apparatuur, geen gepaste reacties op mijn reacties (telefonisch en via hun site) etc. etc.
Ik krijg verkeerde facturen (zelfs van vóór 1 juli!) en facturen over diensten die ik niet heb kunnen gebruiken. (door te late levering apparatuur, defecte apparatuur en niet functionerende signalen)
Ze reageren niet, of nauwelijks en vooral niet over facturen, de door mij extra gemaakte kosten en door Fiber.nl onterecht afgeschreven bedragen op mijn bankrekening.
Nu kan ik nog steeds niet zelf bellen en heeft mijn tv zeer regelmatig storend en stilstaand beeld per dag. Het Wifi signaal verzorg ik met een eigen gekochte router, die ik hebben moeten aanschaffen. De geleverde router kon mij dit niet verzorgen, maar ik moet er wel voor blijven betalen. (bruikleen router)
Ik heb zéér regelmatig gebeld en schriftelijk gereageerd op "My Fiber", maar ontvang geen gepaste reactie op de situatie en de door mij gestelde vragen en constateringen.
Nog voor 1 augustus (binnen de eerste maand van de overeenkomst periode!) kreeg ik een deurwaardersbrief, omdat ik mijn geld had gestorneerd, zoals ik diverse keren van te voren had aangegeven.
Telefonisch geven ze wel aan dat ik compensatie zal krijgen, maar in de praktijk doen ze juist anders.
Hoe kun je hier nou het beste mee omgaan?
Re: Fiber Nederland, een groot drama!!
Recent overgestapt naar Fiber.....Glas
wat een drama, vanaf dag 1 al stilstaand beeld, soms is het geluid weg en af toe een zwart beeld.
Als je Fiber belt dan wordt bovenstaande ook meteen erkend en dat nu al meer dan een maand zonder verbetering.
Daarnaast is de klantenservice slecht bereikbaar en men vraagt ook nog om begrip door alsmaar te zeggen dat 'we zijn een nieuw bedrijf'....!@#$! Alsof het dan gerechtvaardigd is om bagger te leveren.
Bestellingen worden wel afgeboekt maar niet geleverd! extra's op mijn abonnement.
Acties als gratis vliegtickets, meerdere malen gevraagd via klantenservice en telefoon...
Had ik me maar eerder verdiept in deze Glasaanbieder, spijt met al mijn haren op mn hoofd.
zoek je een goede provider, zoek gerust even verder...
wat een drama, vanaf dag 1 al stilstaand beeld, soms is het geluid weg en af toe een zwart beeld.
Als je Fiber belt dan wordt bovenstaande ook meteen erkend en dat nu al meer dan een maand zonder verbetering.
Daarnaast is de klantenservice slecht bereikbaar en men vraagt ook nog om begrip door alsmaar te zeggen dat 'we zijn een nieuw bedrijf'....!@#$! Alsof het dan gerechtvaardigd is om bagger te leveren.
Bestellingen worden wel afgeboekt maar niet geleverd! extra's op mijn abonnement.
Acties als gratis vliegtickets, meerdere malen gevraagd via klantenservice en telefoon...
Had ik me maar eerder verdiept in deze Glasaanbieder, spijt met al mijn haren op mn hoofd.
zoek je een goede provider, zoek gerust even verder...
Re: Fiber Nederland, een groot drama!!
Julllie hebben nog keuze... In Nijmegen kan je geen ADSL meer krijgen omdat er Glasvezel ligt.
Een anonement is ook nog eens 2x zo duur.
Een anonement is ook nog eens 2x zo duur.
Re: Fiber Nederland, een groot drama!!
Voor iedereen die problemen heeft met Fiber en er met hen op normale wijze niet uitkomt: Fiber is aangesloten bij de Geschillencommissie Telecom. Zie hier artikel 22 van hun eigen Algemene voorwaarden. Let wel: ALTIJD SCHRIFTELIJK REAGEREN. Met telefoongesprekken bewijst u achteraf niets.
Artikel 22 - Geschillenregeling
22.1 Geschillen tussen de Klant en Fiber Nederland over de totstandkoming of de uitvoering van de overeenkomst met betrekking tot door Fiber Nederland te leveren of geleverde diensten, kunnen zowel door de Klant als door Fiber Nederland worden voorgelegd aan de Geschillencommissie Telecommunicatie, Postbus 90600, 2509 LP Den Haag.
22.2.a Een geschil wordt door de geschillencommissie slechts in behandeling genomen, indien de Klant zijn klacht eerst schriftelijk aan Fiber Nederland heeft voorgelegd.
22.2.b Fiber Nederland zal hierop binnen 30 dagen na ontvangst van de klacht schriftelijk inhoudelijk reageren, tenzij dat redelijkerwijs niet mogelijk is. In dat geval zal aan de Klant binnen die termijn schriftelijk kenbaar worden gemaakt wanneer de inhoudelijke reactie uiterlijk aan hem wordt meegedeeld.
22.3 Binnen 30 dagen na ontvangst van de inhoudelijke reactie van Fiber Nederland, dan wel binnen 30 dagen na het verstrijken van de datum waarop volgens het bepaalde in het tweede lid onder b had moeten worden gereageerd, kan de Klant het geschil aanhangig maken bij de Geschillencommissie Telecommunicatie.
22.4 Wanneer de Klant een geschil voorlegt aan de geschillencommissie, is Fiber Nederland aan
deze keuze gebonden. Indien Fiber Nederland dit wil doen, moet hij de Klant schriftelijk vragen zich binnen vijf weken uit te spreken of hij daarmee akkoord gaat. Fiber Nederland dient daarbij aan te kondigen dat hij zich na het verstrijken van voornoemde termijn vrij zal achten het geschil aan de gewone rechter voor te leggen.
22.5 De geschillencommissie doet uitspraak met inachtneming van de bepalingen van het voor haar geldende reglement. Het reglement van de geschillencommissie wordt desgevraagd toegezonden. De beslissingen van de geschillencommissie geschieden bij wege van bindend advies. Voor de behandeling van een geschil is een vergoeding verschuldigd.
Artikel 22 - Geschillenregeling
22.1 Geschillen tussen de Klant en Fiber Nederland over de totstandkoming of de uitvoering van de overeenkomst met betrekking tot door Fiber Nederland te leveren of geleverde diensten, kunnen zowel door de Klant als door Fiber Nederland worden voorgelegd aan de Geschillencommissie Telecommunicatie, Postbus 90600, 2509 LP Den Haag.
22.2.a Een geschil wordt door de geschillencommissie slechts in behandeling genomen, indien de Klant zijn klacht eerst schriftelijk aan Fiber Nederland heeft voorgelegd.
22.2.b Fiber Nederland zal hierop binnen 30 dagen na ontvangst van de klacht schriftelijk inhoudelijk reageren, tenzij dat redelijkerwijs niet mogelijk is. In dat geval zal aan de Klant binnen die termijn schriftelijk kenbaar worden gemaakt wanneer de inhoudelijke reactie uiterlijk aan hem wordt meegedeeld.
22.3 Binnen 30 dagen na ontvangst van de inhoudelijke reactie van Fiber Nederland, dan wel binnen 30 dagen na het verstrijken van de datum waarop volgens het bepaalde in het tweede lid onder b had moeten worden gereageerd, kan de Klant het geschil aanhangig maken bij de Geschillencommissie Telecommunicatie.
22.4 Wanneer de Klant een geschil voorlegt aan de geschillencommissie, is Fiber Nederland aan
deze keuze gebonden. Indien Fiber Nederland dit wil doen, moet hij de Klant schriftelijk vragen zich binnen vijf weken uit te spreken of hij daarmee akkoord gaat. Fiber Nederland dient daarbij aan te kondigen dat hij zich na het verstrijken van voornoemde termijn vrij zal achten het geschil aan de gewone rechter voor te leggen.
22.5 De geschillencommissie doet uitspraak met inachtneming van de bepalingen van het voor haar geldende reglement. Het reglement van de geschillencommissie wordt desgevraagd toegezonden. De beslissingen van de geschillencommissie geschieden bij wege van bindend advies. Voor de behandeling van een geschil is een vergoeding verschuldigd.
-
- Berichten: 1
- Lid geworden op: 08 dec 2015 09:03
Re: Fiber Nederland, een groot drama!!
Ook wij hebben een groot drama met Fiber.
We zijn op 26-9-2013 in zee gegaan met fiber toen nog Fype.
Daar is het drama al begonnen met de aansluiting aan de deur was mij vermeld dat er geen draden getrokken hoefde te worden en nadat we het pakket binnen gekregen hadden bleek wel degelijk dat er een draad getrokken moest worden door de huiskamer naar de meterkast in de gang.
Hierover diverse malen contact gehad met fiber uiteindelijk een monteur gestuurd zodat de draden onder de grond getrokken zouden worden.
Monteur ook geweest maar wou niet onder de grond (kruipkelder).
Hier weer contact over gehad na diverse monteurs enz.. over de vloer gehad te hebben is dat eindelijk allemaal goed gekomen.
Nu 2 jaar later willen wij dus fiber opzeggen en ben dus begonnen met bellen in mei 2015 dat we het contract willen beëindigen en dat we een andere provider hebben gevonden.
18 augustus 2015 al overgestapt naar de nieuwe provider dus sinds dien geen telefonie,internet en tv meer gebruikt van fiber.
In oktober 2015 gebeld i.v.m een factuur die ik ontvangen had omdat ik alles opgezegd had waarom krijg ik dan nog een factuur?
de medewerker vertelde mij dat dit de laatste afrekening was dus deze rekening netjes betaald.
Wel de medewerkster nog gevraagd of dit dan echt de laatste rekening was en ze bevestigde dit dat het echt de laatste rekening zou zijn.
Wat schetst onze verbazing een maand later wederom een factuur die we binnen krijgen.
Weer gebeld en tevens in de tussentijd ook via mijn fiber diverse berichten gestuurd.
De medewerker die ik toen aan de lijn kreeg ging mij vertellen dat het abonnement dus helemaal nog niet opgezegd is dat hij dat nu wel in orde zou maken.
Maar moest wel even de rekening betalen die er open stond.
Hier dus tegen in gegaan en nogmaals over en weer aan het corresponderen geweest want verwacht nu na zo veel ellende toch wel een beetje service van fiber.
De laatste medewerker die we gesproken hebben bevestigde dat ik inderdaad al bezig ben vanaf mei 2015 met de opzegging en vond het ook wel raar dat het verder nog niet verwerkt was dus bij wie ligt dan de fout ?
Daarna kreeg ik een nota met een bedrag van € 0,- dus wij blij en dachten het is nu opgelost maar helaas niets is minder waar want we kregen er nogmaals een rekening bij.
Hierop weer een aangetekende brief gestuurd naar fiber maar hier geen enkele reactie op terug gehad.
Volgende stap voor ons is denk ik toch maar de geschillen commissie inschakelen kijken of dat nog wat gaat opleveren.
Dus mensen ga A.U.B niet in zee met FIBER het is echt een groot DRAMA.
We zijn op 26-9-2013 in zee gegaan met fiber toen nog Fype.
Daar is het drama al begonnen met de aansluiting aan de deur was mij vermeld dat er geen draden getrokken hoefde te worden en nadat we het pakket binnen gekregen hadden bleek wel degelijk dat er een draad getrokken moest worden door de huiskamer naar de meterkast in de gang.
Hierover diverse malen contact gehad met fiber uiteindelijk een monteur gestuurd zodat de draden onder de grond getrokken zouden worden.
Monteur ook geweest maar wou niet onder de grond (kruipkelder).
Hier weer contact over gehad na diverse monteurs enz.. over de vloer gehad te hebben is dat eindelijk allemaal goed gekomen.
Nu 2 jaar later willen wij dus fiber opzeggen en ben dus begonnen met bellen in mei 2015 dat we het contract willen beëindigen en dat we een andere provider hebben gevonden.
18 augustus 2015 al overgestapt naar de nieuwe provider dus sinds dien geen telefonie,internet en tv meer gebruikt van fiber.
In oktober 2015 gebeld i.v.m een factuur die ik ontvangen had omdat ik alles opgezegd had waarom krijg ik dan nog een factuur?
de medewerker vertelde mij dat dit de laatste afrekening was dus deze rekening netjes betaald.
Wel de medewerkster nog gevraagd of dit dan echt de laatste rekening was en ze bevestigde dit dat het echt de laatste rekening zou zijn.
Wat schetst onze verbazing een maand later wederom een factuur die we binnen krijgen.
Weer gebeld en tevens in de tussentijd ook via mijn fiber diverse berichten gestuurd.
De medewerker die ik toen aan de lijn kreeg ging mij vertellen dat het abonnement dus helemaal nog niet opgezegd is dat hij dat nu wel in orde zou maken.
Maar moest wel even de rekening betalen die er open stond.
Hier dus tegen in gegaan en nogmaals over en weer aan het corresponderen geweest want verwacht nu na zo veel ellende toch wel een beetje service van fiber.
De laatste medewerker die we gesproken hebben bevestigde dat ik inderdaad al bezig ben vanaf mei 2015 met de opzegging en vond het ook wel raar dat het verder nog niet verwerkt was dus bij wie ligt dan de fout ?
Daarna kreeg ik een nota met een bedrag van € 0,- dus wij blij en dachten het is nu opgelost maar helaas niets is minder waar want we kregen er nogmaals een rekening bij.
Hierop weer een aangetekende brief gestuurd naar fiber maar hier geen enkele reactie op terug gehad.
Volgende stap voor ons is denk ik toch maar de geschillen commissie inschakelen kijken of dat nog wat gaat opleveren.
Dus mensen ga A.U.B niet in zee met FIBER het is echt een groot DRAMA.