LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] FIber.nl

Problemen met jouw aansluiting of met jouw provider van internetdiensten? Discussieer dan hier daarover.
panter1984
Berichten: 5
Lid geworden op: 13 dec 2012 13:11

FIber.nl

Ongelezen bericht door panter1984 »

Hallo,

Ik heb een probleem met de provider fiber.nl

Ik heb op 28 sept 2016 een storing gemeld via de chat.
De medewerker op de chat gaf aan dat ze een fout hebben gemaakt en dat het abonnement per ongeluk te vroeg is opgezegd.
De opzegging zou eigenlijk per 30 november zijn (einde contract), maar was vandaag 28-sept-2016 per ongeluk al opgezegd door de netbeheerder. (chat bewaard)
Oke tja kan gebeuren, dus ik gelijk op zoek naar nieuwe provider en binnen 1,5 week had ik verbinding via ziggo.

Fiber.nl bleef de factuur wel afschrijven en had ook nog geen "eindafrekening" gekregen zoals ze in de chat zeiden. Ik had de factuur van september ook betaald en dit zou ook "onterechte kosten" zijn omdat dit de abonnementskosten van oktober waren.

Paar keer gechat met ze, maar het was uitgezet bij de "juiste" afdeling.
Zo uit het niets werd ik rond 30 oktober gebeld i.v.m. storingsmelding. Ik helemaal verbaas en aangegeven dat het abonnement zou opgezegd zijn. Een troubleshoot heeft ook geen meerwaarde want ik had al een andere provider gaf ik aan, de (jonge)man begreep het en vroeg als ik de kopie van de chat wou doorzetten via mijn fiber. Dit gedaan en uiteraard weer stil aan de kant van fiber.nl.

Ik heb daarom op 9 november de facturen van de abb kosten van oktober en november gestorneerd. (misschien niet gerechtig, maar ik was het zat)

Paar keer mail achteraan gestuurd met de uitleg en vragen van de status maar elke keer krijg ik geen reactie, inmiddels de 1 factuur bij BOS incasso, en daar bezwaar aangetekend en daardoor krijg ik onderstaande reactie op 30 november.

Geachte heer Pol,



Bedankt voor uw bericht.

Wij vinden het erg vervelend dat u verkeerd bent voorgelicht.

Wij hebben uw diensten niet eerder stop gezet zoals eerder vermeld was, op het moment dat u contact met onze klantenservice had liepen er werkzaamheden aan uw lijn.

Echter is het zo dat u een contract heeft bij ons tot eind November wat betekend dat u de facturen dient te voldoen tot December.

Wij willen u dan ook verzoeken de facturen z.s.m. aan ons te voldoen.



Hoop u hiermee voldoende te hebben geinformeerd.



Met vriendelijke groet,



Fiber Nederland



Wat kan ik nu nog doen, ik heb inmiddels wel gereageerd op fiber.nl en BOS incasso, dat ik het onterecht vind omdat ik niet binnen redelijk termijn op de hoogte ben gebracht van de "verkeerde communicatie" .

BreejKC
Berichten: 1816
Lid geworden op: 16 jul 2012 18:36

Re: FIber.nl

Ongelezen bericht door BreejKC »

Als u zwart-op-wit kunt aantonen dat Fiber heeft aangegeven dat ze een fout hebben gemaakt EN zij hebben aangegeven dat het abonnement te vroeg is opgezegd, dan staat u sterk. Achteraf mogen ze daarop niet meer terugkomen, zoals waarschijnlijk wel is gebeurd. Aan die foutieve opzegging, die zij waarschijnlijk hebben toegegeven, kon u dus rechten ontlenen waarnaar u heeft gehandeld. U bent, terecht, een nieuw contract met een andere provider aangegaan.

Waarschijnlijk zal Fiber zich in eerste instantie weinig van uw argumenten (willen) aantrekken en volharden in het maken van hun fouten. Stuurz.s.m. een officiele klachtbrief naar Fiber waarin u nakoming eist van wat ze eerder hebben aangegeven en dat het contract per 28 september 2016 door hun toedoen beeindigd is. Stuur kopieën van uw bewijsmateriaal mee. Geef hen een redelijke termijn om op deze klacht schriftelijk (!) te reageren. 14 (kalender)dagen is een redelijke termijn. Geef ook aan dat als zij op of voor 14 dagen na dagtekening van uw brief niet schriftelijk gereageerd hebben u deze kwestie aan de Geschillencommissie Telecommunicatiediensten zult voorleggen. Fiber is daarbij aangesloten en zij conformeren zich te allen tijde aan de uitspraken van de Geschillencommissie, waartoe zij zich verplicht hebben.

Leg dan, als binnen genoemde termijn niet schriftelijk is gereageerd, deze kwestie aan genoemde geschillencommissie voor en, nogmaals, als u het aangegevene zwart-op-wit kunt aantonen, dan wint u dit makkelijk en krijgt u de kosten voor de geschillencommissie terug.

Waarschijnlijker is dat dreigen met die geschillencommissie bij Fiber al voldoende is. Fiber heeft vaker met die commissie te maken gehad en zij staan daar niet goed bekend. Dat weten ze zelf maar al te goed.

panter1984
Berichten: 5
Lid geworden op: 13 dec 2012 13:11

Re: FIber.nl

Ongelezen bericht door panter1984 »

Hallo,

Dank je voor je voor de reactie.
Ik heb inderdaad een kopie van de chat.
Ik ga dus maar is opnieuw proberen mijn 'gelijk' te krijgen door een brief te sturen met kopie van de chat. Via de 'klantenservice kom ik helaas niet verder.
Als dat niet lukt, dan toch maar de geschillencommisie inschakelen.

Nogmaals bedankt

Gesloten