LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Fiber Verhuizing

Problemen met jouw aansluiting of met jouw provider van internetdiensten? Discussieer dan hier daarover.
Hubertus S
Berichten: 1
Lid geworden op: 20 okt 2017 09:51

Fiber Verhuizing

Ongelezen bericht door Hubertus S »

Ik heb een Fiber overeenkomst telefoon en internet afgesloten bij mijn verhuizing van Duitsland naar Nederland op 7 mei 2017.
De duur van de overeenkomst schijnt 24 maanden te zijn.
De betaling is 29,95 € per maand.
Borg voor FritzBox 49,95 € plus 9,95 € administratiekosten.

Nu heb ik de overeenkomst weer moeten opzeggen wegens terug verhuizing naar Duitsland op 5-9-2017.
Er is me gezegd dat men geen levering kan doen naar Duitsland.
Dus er wordt geen dienst meer geleverd.

Ik ontving nu de eindafrekening 559,39 € tot de einddatum van de overeenkomst t/m 7-5-2019.

Bij terugzending van de FritzBox ontvang ik de borg van 49,95 € niet terug.

Ik ben het niet eens met deze gang van zaken omdat er geen diensten meer worden geleverd door Fiber in Duitsland.
Tevens ben ik het niet eens met de nietterug te ontvangen borg.

Wat kan ik doen?

olaf79
Berichten: 8271
Lid geworden op: 17 okt 2011 23:53

Re: Fiber Verhuizing

Ongelezen bericht door olaf79 »

Hubertus S schreef: Ik ben het niet eens met deze gang van zaken omdat er geen diensten meer worden geleverd door Fiber in Duitsland.
Tevens ben ik het niet eens met de nietterug te ontvangen borg.

Wat kan ik doen?
Wat u het beste kunt doen is de eindafrekening betwisten en stellen dat u geen betaling verschuldigd bent zolang zij niet leveren waar u voor betaald. Tevens kunt u ze sommeren de borg van het terugbezorgde modem per direct over te maken. U heeft gewoon recht op die borg. Bewaar het verzendbewijs van de post goed!

Appie83
Berichten: 491
Lid geworden op: 12 jun 2014 15:26

Re: Fiber Verhuizing

Ongelezen bericht door Appie83 »

Tja...
13.5.d Indien Fiber Nederland niet dezelfde Dienst op de nieuwe locatie levert, dan komt dit voor risico
van de Klant. De Klant kan het Abonnement afkopen. De Klant, alsmede Fiber Nederland, is in dit geval
gerechtigd het abonnement op te zeggen met inachtneming van een redelijke opzegtermijn.
En u zou inderdaad de borg moeten terugkrijgen.

olaf79
Berichten: 8271
Lid geworden op: 17 okt 2011 23:53

Re: Fiber Verhuizing

Ongelezen bericht door olaf79 »

Deze bepaling in de AV lijkt mij onredelijk bezwarend op grond van de grijze lijst.

HADES2001
Berichten: 540
Lid geworden op: 27 mar 2015 17:51

Re: Fiber Verhuizing

Ongelezen bericht door HADES2001 »

ik denk dat u weinig grond hebt om op terug te vallen, u bent akkoord gegaan met een 24 maanden contract op een locatie, nu wilt u naar een paar maanden weer verhuizen en op die locatie kan fiber niets bieden. Enige optie dan is het contract afkopen.
De borg is wel appart, werd er ook een reden gegeven waarom ze u geen borg terug zouden betalen? want dat is toch het hele princiepe van een borg dat u dat terug ontvangt bij terugzending

16again
Berichten: 16566
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Fiber Verhuizing

Ongelezen bericht door 16again »

HADES2001 schreef:ik denk dat u weinig grond hebt om op terug te vallen, u bent akkoord gegaan met een 24 maanden contract ....
Contract, akkoord, de wet gaat m.i. toch boven contracten:
https://www.iusmentis.com/zakendoen/con ... verlengen/

HADES2001
Berichten: 540
Lid geworden op: 27 mar 2015 17:51

Re: Fiber Verhuizing

Ongelezen bericht door HADES2001 »

16again schreef:
HADES2001 schreef:ik denk dat u weinig grond hebt om op terug te vallen, u bent akkoord gegaan met een 24 maanden contract ....
Contract, akkoord, de wet gaat m.i. toch boven contracten:
https://www.iusmentis.com/zakendoen/con ... verlengen/
? en wie zegt dat er iets gebeurt tegen de wet?
Kan op fiber.nl alleen maar 1 jarige abbo's vinden en soms hebben ze acties met een 2 jarig abbo.
en uit je eigen link

"Maximale duur van een jaar
De Wet Van Dam verandert op zich niets aan de maximale duur van contracten, alleen aan de opzegtermijn. Volgens de wet mogen contracten maximaal voor één jaar worden aangegaan. Een contractsduur tot twee jaar is alleen toegestaan als de consument daarvoor een significant loyaliteitsvoordeel ontvangt, zoals een flinke korting ten opzichte van het jaarcontract of het gratis gebruik van een mobiele telefoon"

Dus als TS een actie heeft genomen met een 2 jaar contract dan klopt alles gewoon (op de borg van het modem na)

16again
Berichten: 16566
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Fiber Verhuizing

Ongelezen bericht door 16again »

HADES2001 schreef:significant loyaliteitsvoordeel ontvangt
Is 50 Euro significant? Het kost nu 12 maanden , totaal 360 euro .

Gesloten