LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Fout na fout na fout bij de UPC

Problemen met jouw aansluiting of met jouw provider van internetdiensten? Discussieer dan hier daarover.
hhuisman2
Berichten: 2
Lid geworden op: 21 mei 2010 09:17

Fout na fout na fout bij de UPC

Ongelezen bericht door hhuisman2 »

UPC begin er niet aan
Na fout op fout op fout op fout op fout op storing op storing en een godsvermogen aan belkosten met de UPC helpdesk, verplicht thuis wachten op monteurs van de upc en nu uiteindelijk de zoveelste storing met mijn televisie heb ik het helemaal gehad met de UPC. Gisteren hield mijn televisie er weer voor de zoveelste keer me op en de eerst mogelijke dag dat er een monteur van UPC langs kan komen is pas op zijn vroegst over 12 dagen. Met andere woorden: ze laten je gewoon twaalf dagen zonder televisie zitten.

Het begon eind december 2009 toen ik mijn te dure internet classic om heb gezet naar een goedkopere en eigenlijk even snel pakket met 30 MB internet. Ik kon volgens de medewerkster van de UPC gratis een andere mediabox krijgen die ook kon opnemen (bleek later ook gewoon duurder te zijn in het abonnement als je die had staan, maar dat werd er niet bijverteld). Ik wilde die nieuwe mediabox niet want ik neem nooit wat op en had daar geen behoefte aan, dus zei dat er uitdrukkelijk bij: géén nieuwe box, lekker de oude laten staan. Prompt werd ik twee dagen later na een nachtdienst wakker gebeld door de postbode die voor de deur stond met mijn niet bestelde mediabox van de UPC. Ik heb de box niet aangenomen en twee dagen later werd ik door de TNT post ook nog een keer wakker gebeld na een nachtdienst, die me vroegen of ik het pakketje niet wilde hebben. Nee dus.

Even leek het goed te gaan met de facturering, maar de maand erna werd in 1 keer het oude duurdere abonnement twee maal afgeschreven. Ik moest weer bellen met de UPC en het zou de maand erna verrekend worden. Maar je raadt het al: het oude dure abonnement werd gewoon weer afgeschreven en van terugstorten of verrekenen was geen sprake. Ik moest weer bellen met de UPC helpdesk en heb een klacht ingediend via de e-mail.

Vervolgens kreeg de televisie alsmaar meer storingen en begaf de oude mediabox (hij sloeg steeds af) het en moest er een monteur langskomen (en jij moet dan dus verplicht thuis zitten). Die dingen konden blijkbaar zo heet worden dat de UPC mediabox zichzelf uitzet. Met de nieuwe box deed de digitale televisie het overigens wel vrij aardig, met uitzondering van de gebruikelijke storingen en wegvallend beeld op sommige zenders (waar veel van mijn kennissen en vrienden ook last van hebben).

Toen beging ik de tweede fout: ik ging verhuizen. Ik belde weer met de UPC helpdesk om dit door te geven: de datum was 22 april. Toen ik mijn mailbox kontroleerde en de post van de UPC las hadden ze dat op 14 april gezet, een week eerder dus. Eerst was ik boos, maar daarna dacht ik "laat maar, ik maak me niet druk meer, UPC krijgt mij niet gek meer". Ik bestelde een monteur om de spullen aan te sluiten op het nieuwe adres. Die kwam op 26 april en hij sloot alles aan. Vervolgens bleek dat ik geen signaal had en dat ze de dingen die ze beneden in het kastje voor de deur hadden moeten omzetten gewoon vergeten waren. Dus de volgende dag kwam de volgende monteur om dat probleem weer op te lossen. Let wel: jij moet elke keer thuisblijven, en in het weekend en in de avonduren - de tijden dat normale werkende mensen eventueel tijd zouden hebben - is er gewoon nooit een monteur beschikbaar.

Vervolgens waren er weer problemen met die televisie en met volgens mij alles (telefoon, internet, tv). Het signaal viel weg. Ik moest weer bellen met de UPC. Ik moest weer een afspraak maken met de UPC monteur. Dit keer bleek het een algehele storing te zijn en later werd ik daar over opgebeld. Een aantal dagen later viel weer het signaal van de televisie uit. Ik moest weer bellen met de helpdesk van de UPC en een update doen. Volgens de medewerker zou dat binnen een paar minuten gedaan zijn maar het duurde veel langer. Op een gegeven moment vroeg ik naar een telefoonnummer dat ik kon bellen voor het geval de televisie het door die update toch weer zou gaan doen (daar krijg je een speciaal nummer voor, je belt het en hup je afspraak is afgezegd - ik heb hier ervaring mee, geloof me). Dat was volgens de medewerker van de upc niet nodig want ik zou een e-mail krijgen en daar stond dan ook dat telefoonnummer in. Ik hoef denk ik niet uit te leggen dat die e-mail nooit is binnengekomen. Na drie kwartier updaten deed de televisie het weer en toen hij het de volgende dag ook zonder storingen deed wilde ik die e-mail opzoeken om af te bellen, maar ja: geen e-mail. Ik moest dus weer met de UPC helpdesk kontakt opnemen om die afspraak te cancellen.

Afijn, vandaag is het 21 mei dus we zijn nog niet een maand verder en twee dagen geleden begon af en toe het beeld weg te vallen "geen signaal". Gisterenavond hield hij er helemaal mee op. Het signaal bleek nul-komma-nul te zijn en er moet weer een monteur komen. Dit kon op zijn vroegst pas op 1 juni!! Dit is dus over twaalf dagen. In de tussentijd kun je het lekker uitzoeken van de UPC en heb je gewoon twaalf dagen geen televisie.

Ieder normaal mens zou zijn abonnement bij de UPC opzeggen, ware het niet dat het weer anders is als je weer een nieuw (jaar)kontrakt hebt afgesloten. De medewerker bij de UPC wist ook niet precies hoe het zat en gaf een postbusnummer op. Je zit dus gewoon aan de ellende van de UPC vast: begin er nooit aan, dat is mijn advies. Je krijgt er alleen een hoge bloeddruk van en geen service. Bovendien kost het je een godsvermogen aan belkosten die dan weer bij hun op de rekening terecht komen.

Debster1980
Berichten: 1
Lid geworden op: 21 mei 2010 10:38

Re: Fout na fout na fout bij de UPC

Ongelezen bericht door Debster1980 »

Hier ook geen goed woord over UPC

Ik heb al de hele maand problemen met de mediabox
Die valt steeds uit, of beeld heel slecht...
Ik gebeld naar de UPC nou mevrouw kabeltje dit kabeltje dat..
Nou daar ligt het niet aan want we hebben een dure kabel er tussen liggen..
Nou goed inderdaad een monteur inplannen duurde ook paar dagen... toevallig zat het weekend er tussen.. En in het weekend deed de media box het ineens wel goed. Dus ik de maandagochtend op gebeld en monteur geannuleerd want ja bedoel hij deed het weer dus geen zin in voorrijd kosten..
Staat smiddags die monteur voor me neus, ik zeg probleem opgelost en heb geannuleerd. Nou prima...
Paar dagen later ja hoor weer problemen met de mediabox zelfde verhaal..
Ik wederom gebeld... Weer monteur ingepland... Die kwamen (weer na een paar dagen pas) alles nagekeken nou mevrouw u krijgt een nieuwe media box... Kaartje gekregen van als er binnen 30 dagen weer problemen waren dat ik dan rechts streeks dat nummer moest bellen... Ik denk nou prima netjes geregeld..
Maar nee hoor paar dagen later weer problemen.. Ik naar dat nummer gebeld van de monteurs... Ik was het inmiddels al zat dus ik legde daar een beetje boos uit wat het probleem was.. Wordt ik uitgelachten en hangen ze gewoon de telefoon erop... Dus ik heel kwaad naar de UPC gebeld en klacht neer gelegt over dat nummer van de monteurs.. Ja mevrouw dat is inderdaad niet netjes we zoeken het uit en we bellen u terug....
Nou je raad het al niet terug gebeld... Dag na hemelvaart heeft mijn partner hun terug gebeld en gezegt luister wij hebben hier nog steeds geen goed functionerende media box... En gezegt dat wij heb geen stijl vonden dat ze niet hadden terug gebeld.. Dus weer een monteur in gepland... Die kwam en hop weer een nieuwe media box.... Dit was afgelopen week tot nu toe doet de media box het zoals hij het moet doen...
Tot ik vanmorgen tot schrik de rekening van de UPC zag op mijn afschrift... 129,86 euro :shock: Dus ik meteen de telefoon gepakt en ja ik weet het nummer inmiddels uit me hoofd... Ik was zacht uitgedrukt boos... :shock: :shock: De eerste monteur had voorrijd kosten gedeclareerd omdat hij niet op de hoogte was dat het geannuleerd was :shock: :shock: Ik zeg heb we degelijk geannuleerd... Ja mevrouw dat kan ik nu niet zien in het systeem.... Daarvoor moet ik een andere afdeling inschakelen die het moet uitzoeken...
Dus ik inmiddels kook punt bereikt ik zeg ik zou geld van jullie moeten krijgen voor de toren hoge telefoonrekening en het niet behoorlijk functioneren van mijn digitale tv abbonnement.... Kreeg ik als antwoord dat er wel een regeling is maar alleen als je kan aantonen dat je 24 uur achter elkaar niet van de dienst gebruik kon maken.... Ja uhhe dat kan ik niet weeet alleen dat hij het een maand lang al niet normaal doet.. Maar ja dat geldt niet...
Ik was inmiddels weer 18 minuten verder en heb toen het gesprek beeindigt want dit is toch van de zotte!!!!

atesli
Berichten: 370
Lid geworden op: 20 jan 2010 23:36

Re: Fout na fout na fout bij de UPC

Ongelezen bericht door atesli »

post eens op chelloo.com

Daar is het webcareteam aktief die heel veel kunnen oplossen


Gr
ATESLI

Heinz
Berichten: 64
Lid geworden op: 09 nov 2004 08:27

Re: Fout na fout na fout bij de UPC

Ongelezen bericht door Heinz »

Of neem contact op met de dichtstbijzijnde UPC winkel, ook al zit die een eind van jouw woonplaats vandaan.

Ik had ook veel problemen, de nota's werden alsmaar hoger en bellen met de helpdesk maakte de dingen nog erger en duurder. Een schrijven aan het UPC hoofdkantoor hiep ook niet. Ten einde raad ben ik naar een UPC-winkel gegaan en heb daar de problemen uitgelegd. Binnen enkele dagen was alles opgelost, er volgde een verrekening en ik hoop dat het nu zo blijft.

V-Clickert
Berichten: 18
Lid geworden op: 20 aug 2008 08:23

Re: Fout na fout na fout bij de UPC

Ongelezen bericht door V-Clickert »

Sinds ik een extra Mediabox (HD kwaliteit) op mijn huidige pakket heb genomen
krijg ik van UPC brieven toegestuurd dat ik wegens mijn "nieuwe pakket" ?? automatisch moet gaan betalen. Ik betaal al sinds ik UPC heb via "Mijn UPC Online Accoderen" Ook de extra Mediabox is verwerkt in de factuur.
Gebeld met de helpdesk en langs een UPC winkel gegaan maar deze weten niet hoe ik deze brieven kan stoppen ?? Heb een brief naar het hoofdkantoor gestuurd en gemaild naar de klantenservice maar geen reacties ??
Zo'n groot bedrijf...en niet in staat om via de afdeling facturering deze brieven te stoppen ??
Vanaf het begin werkt alles goed, ook de extra Mediabox werd snel afgeleverd en werkt prima. Dus zal die brieven dan maar op de koop toe nemen :-)

Heinz
Berichten: 64
Lid geworden op: 09 nov 2004 08:27

Re: Fout na fout na fout bij de UPC

Ongelezen bericht door Heinz »

Ik heb te vroeg gejuicht, want 1 maand nadat de UPC-winkel alle fouten had hersteld werd op de eerstvolgende nota weer een fout gemaakt en aan mij de kosten van een extra Mediabox doorberekend die ik helemaal niet in gebruik heb. Gebeld met de helpdesk, men erkende onmiddellijk de fout en zei toe dit te herstellen. Toch moet iemand van de UPC-factureerafdeling heel diep in slaap zijn geweest!

Een nieuwe UPC-nota is altijd weer spannend! :roll:

renegade66
Berichten: 1871
Lid geworden op: 24 mei 2008 15:27

Re: Fout na fout na fout bij de UPC

Ongelezen bericht door renegade66 »

Nou daar ligt het niet aan want we hebben een dure kabel er tussen liggen..
lat me raden u heeft een kabel van het merk monster?

heel veel mensen hebben d kabel tussen de mediabox zitten en hebben dit gekocht als digitale kabel.
het spijt me te moeten zeggen 7 van de tien mediabox storingen komen door die kabel, je betaald heel veel voor een baggerkabel die niet eens een digitale kwaliteit heeft.

agro
Berichten: 1989
Lid geworden op: 05 mar 2004 15:52

Re: Fout na fout na fout bij de UPC

Ongelezen bericht door agro »

het spijt me te moeten zeggen 7 van de tien mediabox storingen komen door die kabel, je betaald heel veel voor een baggerkabel die niet eens een digitale kwaliteit heeft.
Vertel er ook bij dat de apparatuur welke upc ter beschikking stelt ook van zeer inferieure kwaliteit is, en dat uitsluitend kabels van ultieme kwaliteit dit enigszins goedmaken.

renegade66
Berichten: 1871
Lid geworden op: 24 mei 2008 15:27

Re: Fout na fout na fout bij de UPC

Ongelezen bericht door renegade66 »

aan de apparatuur van upc ( mediabox ) mankeert niet veel. tuurlijk het is geen superkwaliteit en werkt er wel eens 1 niet goed. maar bedrijven als ziggo, canal digitaal, zigg, enz. werken met dezelfde boxen. maar nee dit is UPC dus bij voorbaat al slecht.

geloof me de meeste mensen willen perfecte kwaliteit met een zo goedkoop mogelijk kabeltje.

agro
Berichten: 1989
Lid geworden op: 05 mar 2004 15:52

Re: Fout na fout na fout bij de UPC

Ongelezen bericht door agro »

maar bedrijven als ziggo, canal digitaal, zigg, enz. werken met dezelfde boxen.
Voor satellietontvangst geldt dit zeer zeker niet, er zijn legio merken en soorten in de handel zodat men zelf kan kiezen wat aan je wensen voldoet, dat deze niet allemaal gecertificeerd zijn door canal digitaal wil niet zeggen dat deze vervolgens niet zouden werken.
Bij upc is men aangewezen op de prullen welke door upc worden geleverd, een zelf gekochte decoder werkt niet doordat upc een afwijkend systeem hanteert.

renegade66
Berichten: 1871
Lid geworden op: 24 mei 2008 15:27

Re: Fout na fout na fout bij de UPC

Ongelezen bericht door renegade66 »

raar dat ik canaal digitaal heb met precies dezelfde philips box als upc levert, maar ja upc levert verschillende merken. maar de voornaamste storingen komen toch echt door de bekabeling. helaas maar ik constateer het bijna elke dag.

Henri42
Berichten: 2979
Lid geworden op: 09 okt 2006 11:08

Re: Fout na fout na fout bij de UPC

Ongelezen bericht door Henri42 »

renegade66 schreef:raar dat ik canaal digitaal heb met precies dezelfde philips box als upc levert, maar ja upc levert verschillende merken. maar de voornaamste storingen komen toch echt door de bekabeling. helaas maar ik constateer het bijna elke dag.
mijn goedkope mediabox werkt als tierelier, UPC biedt kwaliteit en service, A maakt al jaren geen gebruik van de diensten van UPC, waarvandaan haalt hij zijn proefondervindelijke kennis?.

Oh ja Ons Brabant is ook zo,n spelertje tussen de giganten, ze slagen er niet om om de meest normale tv zenders anoloog door te geven :lol:

CaptainSlow
Berichten: 462
Lid geworden op: 01 mei 2010 12:59

Re: Fout na fout na fout bij de UPC

Ongelezen bericht door CaptainSlow »

mijn goedkope mediabox werkt als tierelier
Wat is een tirelier?

Iets goeds kan het niet zijn, want de mediabox wordt zo heet dat je er een ei op kan bakken, je kunt geen zenders op volgorde zetten, de favorieten verdwijnen continu, om vastlopers op te kunnen lossen heb ik er een schakelaar tussen zitten met een afstandsbediening zodat ik de stroom er af kan halen zonder hem uit de kast te moeten trekken. Gekozen cijfers worden vaak dubbel uitgevoerd kies je kanaal 1, dan krijg je 11.

Kortom, inderdaad een bagger product waar ik me dagelijks aan erger, gelukkig kan ik hem eerdaags inleveren als de glasvezel aan sluiting opgeleverd wordt :D

Henri42
Berichten: 2979
Lid geworden op: 09 okt 2006 11:08

Re: Fout na fout na fout bij de UPC

Ongelezen bericht door Henri42 »

Heb jij de mediabox in het fornuis staan ??.
Ons Brabant is een duur bedrijf en barst van de problemen, kijk eens op het forum van E D :)

Willy.T
Berichten: 217
Lid geworden op: 29 jul 2010 13:52
Locatie: thuis

Re: Fout na fout na fout bij de UPC

Ongelezen bericht door Willy.T »

Ook wij hadden te maken met een aantal fouten van UPC, maar ik moet eerlijk
zeggen dat die naar tevredenheid zijn opgelost inmiddels. Het heeft wel de nodige mails gekost helaas alvorens e.e.a. was rechtgezet.

Heinz
Berichten: 64
Lid geworden op: 09 nov 2004 08:27

Re: Fout na fout na fout bij de UPC

Ongelezen bericht door Heinz »

Captain Slow schreef:
Iets goeds kan het niet zijn, want de mediabox wordt zo heet dat je er een ei op kan bakken(..)
Dat kan te maken hebben met het feit dat de (klassieke) Mediabox ook in stand-by stand erg veel stroom verbruikt. Dat heeft de Consumentenbond al een keer uitgezocht en UPC had beloofd er iets aan te doen.

Vooralsnog een onderbrekingsschakelaar ertussen zetten en de Media Box helemaal uitschakelen als je hem niet gebruikt. Nadeel is dat het ding in de tussentijd geen updates ontvangt.

Henri42
Berichten: 2979
Lid geworden op: 09 okt 2006 11:08

Re: Fout na fout na fout bij de UPC

Ongelezen bericht door Henri42 »

De zg klassieke boxen worden al 1,5 jaar niet meer verstrekt, op mijn media box kan ik een fles witte wijn koelen :)

CaptainSlow
Berichten: 462
Lid geworden op: 01 mei 2010 12:59

Re: Fout na fout na fout bij de UPC

Ongelezen bericht door CaptainSlow »

De zg klassieke boxen worden al 1,5 jaar niet meer verstrekt, op mijn media box kan ik een fles witte wijn koelen :)
Fijn voor jou, maar vele honderdduizenden zitten nog steeds met dat rotding opgezadeld.

Gelukkig hier binnenkort verleden tijd, ook geen geleuter meer met die irritante banners van "druk op de rode knop"
Het heeft even geduurd, maar dan ben ik eindelijk van zowel KPN als UPC af.

Heinz
Berichten: 64
Lid geworden op: 09 nov 2004 08:27

Re: Fout na fout na fout bij de UPC

Ongelezen bericht door Heinz »

Henri42 schreef:
De zg klassieke boxen worden al 1,5 jaar niet meer verstrekt (..)
Is dat zo? Ik heb in november vorig jaar een 2e mediabox van UPC gehuurd voor een 2e tv in een ander gedeelte van mijn woning. Apparaat is precies hetzelfde als het 1e dat ik al 4 jaar in huis heb. Doet het overigens goed.

Henri42
Berichten: 2979
Lid geworden op: 09 okt 2006 11:08

Re: Fout na fout na fout bij de UPC

Ongelezen bericht door Henri42 »

Iik hen een klein zwart mediabox in huis staan, oud 5 mnd.:) hij/zij wordt echt niet warm.

C Slowy: heeft een onderzoek verricht naar de honderduizenden warmlopers ??? , curieuz dat hij/zij over deze cijfers beschikt :)

Gesloten