LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] geen koude maar bevroren douche voor KPN
-
- Berichten: 8
- Lid geworden op: 09 dec 2016 16:37
geen koude maar bevroren douche voor KPN
We hebben een tablet waarvan een aantal facturen openstonden. Hiervan waren we niet op de hoogte omdat er nooit mails, brieven enz gestuurd waren. Opeens kwam er een mail van stichting preventel dat we daarop ingeschreven waren. Daarna hebben we geprobeerd om te achterhalen wat er openstond. Na 2x bellen hadden we eindelijk iemand die het kon melden. Eur 166,50. Dit bedrag hebben we gelijk op 16.8.16 voldaan. Gisteren komt er per mail een afsluitfactuur van Eur 512,12 vanwege afsluiting van het abonnement. Gelijk KPN gebeld. Nu hadden we schijnbaar moeten bellen als het bedrag was overgemaakt en als de internetverbinding het nog niet zou doen.
Ten eerste is ons dat NIET gemeld in het gesprek en ten 2e zitten we midden in een verbouwing en de enige die de tablet gebruikt is ons zoontje van 3 die spelletjes doet. Men geeft bij kpn toe dat ze dit hadden moeten melden maar omdat het nummer niet meer bestaat en de factuur is opgemaakt, dat we dit simpelweg moeten betalen.
Nog steeds in onderhandeling met KPN. Ze kunnen de factuur niet crediteren omdat deze is opgemaakt, maar het kan ineens wel als we een nieuw 2 jarig abonnement voor deze tablet aangaan. Lijkt meer op chantage.
Het klopt inderdaad dat er een achterstand was, maar bij het ontdekken hiervan gelijk overgemaakt. Dat we hadden moeten bellen is ten eerste niet verteld, en ten 2e is het bedrag nu alsnog voldaan en op tijd!
Nu we nog steeds in onderhandeling zijn met KPN, waarbij ik heb gemeld niet accoord te gaan met deze regeling valt er op 7.12 een brief van een incassobureau op de mat om het bedrag te gaan vorderen. Er zijn hierover geen herinneringen gestuurd omdat de factuur on hold staat omdat wij in onderhandeling zijn hoe dit opgelost gaat worden.
Ik stel voor om het abonnement uit te dienen zoals het oorspronkelijk was, maar daar komt geen enkele reactie op. Schandalig!
Ten eerste is ons dat NIET gemeld in het gesprek en ten 2e zitten we midden in een verbouwing en de enige die de tablet gebruikt is ons zoontje van 3 die spelletjes doet. Men geeft bij kpn toe dat ze dit hadden moeten melden maar omdat het nummer niet meer bestaat en de factuur is opgemaakt, dat we dit simpelweg moeten betalen.
Nog steeds in onderhandeling met KPN. Ze kunnen de factuur niet crediteren omdat deze is opgemaakt, maar het kan ineens wel als we een nieuw 2 jarig abonnement voor deze tablet aangaan. Lijkt meer op chantage.
Het klopt inderdaad dat er een achterstand was, maar bij het ontdekken hiervan gelijk overgemaakt. Dat we hadden moeten bellen is ten eerste niet verteld, en ten 2e is het bedrag nu alsnog voldaan en op tijd!
Nu we nog steeds in onderhandeling zijn met KPN, waarbij ik heb gemeld niet accoord te gaan met deze regeling valt er op 7.12 een brief van een incassobureau op de mat om het bedrag te gaan vorderen. Er zijn hierover geen herinneringen gestuurd omdat de factuur on hold staat omdat wij in onderhandeling zijn hoe dit opgelost gaat worden.
Ik stel voor om het abonnement uit te dienen zoals het oorspronkelijk was, maar daar komt geen enkele reactie op. Schandalig!
Laatst gewijzigd door Radar op 10 dec 2016 00:16, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Naam verwijderd
Reden: Naam verwijderd
Re: geen koude maar bevroren douche voor KPN
Zo'n tablet kost 24 euro per maand, dan loop je toch al een half jaar achter met betaling lijkt me. Je kan je eigen wel verschuilen achter het feit dat er geen facturen binnenkomen, maar je moet natuurlijk ook hand in eigen boezem steken. Uiteindelijk heb je zelf je zaakjes niet op orde.
-
- Berichten: 8
- Lid geworden op: 09 dec 2016 16:37
Re: geen koude maar bevroren douche voor KPN
Hebben idd achtergelopen maar op het moment dat het ontdekt hebben gelijk rechtgetrokken en opgelost.
Dat het daarna bij kpn misgaat kunnen wij niets aan doen
Dat het daarna bij kpn misgaat kunnen wij niets aan doen
Re: geen koude maar bevroren douche voor KPN
heb je je zaak al eens voorgelegd aan een jurist? meeste gemeentes hebben wel een juridisch loket waar je met je vragen terecht kan.
-
- Berichten: 8
- Lid geworden op: 09 dec 2016 16:37
Re: geen koude maar bevroren douche voor KPN
Al gedaan en kpn heeft geen poot om op te staan. maar ze gaan gewoon door
Re: geen koude maar bevroren douche voor KPN
Hoe moet ik zoiets interpreteren, 'een bevroren douche' ? Als ie bevroren is word je niet nat. Is het dan onpretting om er onder te staan?
-
- Berichten: 8
- Lid geworden op: 09 dec 2016 16:37
Re: geen koude maar bevroren douche voor KPN
Of je krijgt geen water, of dikke hoofdpijn van al die ijsblokken op je hoofd
Re: geen koude maar bevroren douche voor KPN
Een bevroren douche is geen ijsblokjesmaker...nielsdeboer1981 schreef:Of je krijgt geen water, of dikke hoofdpijn van al die ijsblokken op je hoofd
Re: geen koude maar bevroren douche voor KPN
nou, geen probleem dan, gewoon wachten op de dagvaarding, als die al gaat komen.nielsdeboer1981 schreef:Al gedaan en kpn heeft geen poot om op te staan. maar ze gaan gewoon door
Re: geen koude maar bevroren douche voor KPN
Tis in ieder geval wel een dure hobbij voor een kindje van slechts 3 jaartjes oud.
Als KPN geen poot heeft om op te staan dan zou ik het voor de rechter laten komen. Maar dan moet je het wel zeker weten.
Als KPN geen poot heeft om op te staan dan zou ik het voor de rechter laten komen. Maar dan moet je het wel zeker weten.
-
- Berichten: 5056
- Lid geworden op: 26 apr 2015 10:52
Re: geen koude maar bevroren douche voor KPN
Maar op het moment van het rechtzetten stond KPN al in haar recht om de overeenkomst eenzijdig te beëindigen. Dat de betaling en hun handelen elkaar gekruist hebben staat hier los van. Voor een rechtbank zal dit niet automatische een duidelijke zaak zijn die je kan winnen en als je verliest zijn de kosten vele malen hoger.nielsdeboer1981 schreef:Hebben idd achtergelopen maar op het moment dat het ontdekt hebben gelijk rechtgetrokken en opgelost.
Dat het daarna bij kpn misgaat kunnen wij niets aan doen
Zou je probleem eens voorleggen bij de webcare van KPN (Twitter, Facebook) deze medewerkers hebben vaak meer mogelijkheden dan de standaard callcenter medewerker bij KPN.
-
- Berichten: 8
- Lid geworden op: 09 dec 2016 16:37
Re: geen koude maar bevroren douche voor KPN
Al gedaan. geven geen gehoor. ze gaven aan dat als de 166.50 betaald was, alles weer goed was. Echter is niet gezegd dat we moesten bellen na betaling om de verbinding weer tot stand te brengen.
Re: geen koude maar bevroren douche voor KPN
Zou je de tijdlijn kunnen verduidelijken? Op 16 augustus heb je het achterstallig bedrag overgemaakt. Op 8 december krijg je een afsluitingsfactuur. De dag ervoor heb je een brief van het incassobureau ontvangen. Kloppen de data wel?nielsdeboer1981 schreef:Dit bedrag hebben we gelijk op 16.8.16 voldaan. Gisteren komt er per mail een afsluitfactuur van Eur 512,12 vanwege afsluiting van het abonnement. Gelijk KPN gebeld.
Nu we nog steeds in onderhandeling zijn met KPN, waarbij ik heb gemeld niet accoord te gaan met deze regeling valt er op 7.12 een brief van een incassobureau op de mat om het bedrag te gaan vorderen.
-
- Berichten: 8
- Lid geworden op: 09 dec 2016 16:37
Re: geen koude maar bevroren douche voor KPN
Nee de afsluitfactuur viel op 15.9 per mail binnen. Excuus. Sindsdien met kpn in discussie en als ik aangeef om niet met hun voorstel(2jarig abonnement) accoord ga, stuurt men zonder herinnering en melding een brief vh incassobureau
Re: geen koude maar bevroren douche voor KPN
Het wordt mij niet geheel duidelijk hoe de vork in de steel zit.
Hadden ze daarbij (ten onrechte) wettelijke rente en incassokosten gerekend? En met wie heb je gesproken en aan wie heb je dat betaald?
Je geeft aan dat er geen herinneringen zijn gestuurd en dat na twee keer bellen het antwoord was dat er 166,50 euro op stond. Met wie heb je gebeld (KPN / preventel)? En weet je of hier incassokosten bij zitten?nielsdeboer1981 schreef:Na 2x bellen hadden we eindelijk iemand die het kon melden. Eur 166,50.
Hadden ze daarbij (ten onrechte) wettelijke rente en incassokosten gerekend? En met wie heb je gesproken en aan wie heb je dat betaald?
nielsdeboer1981 schreef:Nu we nog steeds in onderhandeling zijn met KPN, waarbij ik heb gemeld niet accoord te gaan met deze regeling valt er op 7.12 een brief van een incassobureau op de mat om het bedrag te gaan vorderen. Er zijn hierover geen herinneringen gestuurd omdat de factuur on hold staat omdat wij in onderhandeling zijn hoe dit opgelost gaat worden.
Zolang je maar geen kosten krijgt, zie ik daar niets mis mee.nielsdeboer1981 schreef:Nee de afsluitfactuur viel op 15.9 per mail binnen. Excuus. Sindsdien met kpn in discussie en als ik aangeef om niet met hun voorstel(2jarig abonnement) accoord ga, stuurt men zonder herinnering en melding een brief vh incassobureau
Wat is het argument van de jurist daarvoor?nielsdeboer1981 schreef:Al gedaan en kpn heeft geen poot om op te staan. maar ze gaan gewoon door
Re: geen koude maar bevroren douche voor KPN
Een aantal vragen zijn al door alfatrion gesteld. Rest voor mij nog het volgende.
Is er een (duidelijke) afspraak gemaakt over het on hold zetten van de factuur?
Kan ik hieruit opmaken dat je was afgesloten reeds voor 18 augustus?nielsdeboer1981 schreef:Echter is niet gezegd dat we moesten bellen na betaling om de verbinding weer tot stand te brengen. Nu hadden we schijnbaar moeten bellen als het bedrag was overgemaakt en als de internetverbinding het nog niet zou doen.
Heb je gevraagd naar de reden dat je geen mails, brieven, etc. hebt ontvangen? Wellicht heb je om dezelfde reden nu weer geen herinnering gekregen. Een incassobureau mag geen incassokosten in rekening brengen als je geen herinnering hebt ontvangen. Ze mogen het openstaand bedrag wel vorderen.nielsdeboer1981 schreef:Hiervan waren we niet op de hoogte omdat er nooit mails, brieven enz gestuurd waren.
Er zijn hierover geen herinneringen gestuurd omdat de factuur on hold staat omdat wij in onderhandeling zijn hoe dit opgelost gaat worden.
Is er een (duidelijke) afspraak gemaakt over het on hold zetten van de factuur?
-
- Berichten: 8
- Lid geworden op: 09 dec 2016 16:37
Re: geen koude maar bevroren douche voor KPN
We waren schijnbaar sinds juli afgesloten maar niet opgemerkt omdat we de tablet zelf niet gebruiken omdat we al sinds februari bezig zijn met verbouwen.
De reden van geen herinneringen heb ik gevraagd maar wordt geen antwoord op gekregen. Dat de factuur on hold staat is telefonisch bevestigd doir kpn dor Dhr van Booren.
De reden van geen herinneringen heb ik gevraagd maar wordt geen antwoord op gekregen. Dat de factuur on hold staat is telefonisch bevestigd doir kpn dor Dhr van Booren.
Re: geen koude maar bevroren douche voor KPN
Je zou KPN per mail kunnen benaderen. Op die manier heb je in ieder geval het een en ander op schrift. Aan de telefonische bevestiging zou ik niet veel waarde hechten, maar wellicht kun je dit per mail alsnog laten bevestigen.nielsdeboer1981 schreef:De reden van geen herinneringen heb ik gevraagd maar wordt geen antwoord op gekregen. Dat de factuur on hold staat is telefonisch bevestigd doir kpn dor Dhr van Booren.
Je kunt in deze mail ook je andere vragen stellen. Het is dan makkelijker bij te houden waar je wel en geen antwoord op hebt gekregen. Geef een termijn aan waarbinnen je reactie wilt hebben (7 à 14 dagen lijkt mij voldoende).
Heb je contact gehad met het incassobureau en ze gewezen op de afspraak met KPN? Ook in dit geval raad ik je aan per mail contact te zoeken.
-
- Berichten: 8
- Lid geworden op: 09 dec 2016 16:37
Re: geen koude maar bevroren douche voor KPN
Kpn geeft aan dat ze het uit handen hebben gegeven en willen geen contact meer met me. Ben nu met het incassobureau bezig maar is een aparte partij
Re: geen koude maar bevroren douche voor KPN
De vordering is uit handen gegeven, maar ik zou KPN toch per mail vragen naar de reden van het uitblijven van herinneringen.nielsdeboer1981 schreef:Kpn geeft aan dat ze het uit handen hebben gegeven en willen geen contact meer met me. Ben nu met het incassobureau bezig maar is een aparte partij
De factuur is duidelijk niet on hold gezet, maar wellicht kun je in de mail ook wijzen op de telefonische afspraak. Ik verwacht niet dat ze deze afspraak gaan erkennen, maar dan heb je in ieder geval wat meer zwart op wit.
Geef ze ook een redelijke termijn. Indien ze niet reageren werkt dit (mogelijk) in jouw voordeel.
ETA: Ik lees trouwens dat je op MijnKPN je facturen ontvangt. Wellicht kun je nagaan of je inderdaad netjes de facturen hebt gehad en of je vervolgens ook de herinneringen hebt gekregen. Tevens kun je controleren of het juiste e-mailadres is opgegeven.