LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Geen verbinding met KPN

Problemen met jouw aansluiting of met jouw provider van internetdiensten? Discussieer dan hier daarover.
vonnim
Berichten: 2
Lid geworden op: 07 mar 2010 01:04

Geen verbinding met KPN

Ongelezen bericht door vonnim »

Twee weken geleden bleek bij thuiskomst opeens de internetverbinding verbroken te zijn (en daarmee dus ook de i-TV). Natuurlijk eerst de hand in eigen boezem steken, draadjes, wifi, uit/aan, maar nog steeds niets. Inloggen op de router en geen DSL verbinding. Dus de KPN bellen, en na lang puzzelen van de 1e lijn medewerker blijkt, nadat hij inlogt op "mijn" modem, het mac-adres dat hij op zijn scherm bij mijn abo heeft niet overeen te komen met het mac-adres op mijn modem. ook het SSID blijkt niet te kloppen (hij kan dat op afstand zien). kortom mijn kabeltje bij KPN is niet aangesloten op mijn modem, maar op die van een wildvreemde. Nog steeds niets aan de hand, iedereen maakt wel eens een foutje, maar na 2 weken nog steeds geen internet en 2 uur (@ 0,10 + de kosten .... per minuut ) contact met klantenservice is het probleem nog steeds niet verholpen. Sterker nog, klacht was als opgelost in het systeem gezet. Wederom bellen, 1e lijn uitleggen hoe en wat, weer achteraan de wachtrij voor de 2e lijn, en nu na ruim twee weken nog steeds niets. Geen contact vanuit KPN.

Mijn vraag: hoe dit nog verder op te lossen: ze reageren niet op de telefoongesprekken, blijkbaar staan we permanent in de wachtrij bij 1e 2e en 3e lijn, en omdat ze het steeds als nieuwe klacht invoeren lijkt het voor de volgende alsof de klacht nieuw is en net 1 dag oud is.
Ingebrekestelling gaat maandag de deur uit,ik dacht dat kan tegenwoordig mooi via email, maar :
"Helaas is het momenteel niet mogelijk om een e-mail naar de Klantenservice te sturen.
We adviseren je om een van de andere contactmogelijkheden te gebruiken om je vraag te stellen. Onze excuses voor het ongemak."


Is er een bepaalde termijn waarbinnen de KPN de klacht op moet lossen. Immers geeft ook KPN aan dat de fout bij hun zit en wij er echt niets aan kunnen doen. Twee weken voor een kabelcrossing o.i.d. lijkt mij wel erg lang. Zit er anders over te denken om het hele contract te laten ontbinden. Was sowieso niet aangenaam verrast door de I-tv. want zo'n nieuwe zender laden, wat duurt dat lang.
dank alvast.

engelandvaarder
Berichten: 57
Lid geworden op: 24 feb 2010 21:11

Re: Geen verbinding met KPN

Ongelezen bericht door engelandvaarder »

KPN wegwezen en wel zo snel mogelijk er zijn alternatieven die beter zijn.

vonnim
Berichten: 2
Lid geworden op: 07 mar 2010 01:04

Re: Geen verbinding met KPN

Ongelezen bericht door vonnim »

Gelijk, maar nu ligt er 15 meter utp onder het parket. het probleem is gewoon dat het met de KPN allemaal zo'n gedoe is. Als ze daar op de eerste lijn mensen neerzetten die meer capabel zijn, kost het minder tijd en dus geld voor beide partijen. Voorbeeldje inzake dit topic:

Mijn schoonmoeder neemt een voicemail met het bericht dat wij de 2e lijn moeter terugbellen met een ticketnummer. het ticketnummer is oke, maar de telefoonnummer klopt niet. waarschijnlijk een schrijffout, die man van KPN gaat vast niet nog een keer bellen, dus ik in de telefoon:

ik : "goedemiddag, mijn schoonmoeder ..... 2e lijn .... ik heb hier dit nummer staan, maar dat klopt niet, heeft u misschien het juiste nummer?"
KPN: "Meneer, wij hebben bij KPN helemaal niet zoiets als een terugbel nummer"
ik: "Meneer, op mijn voicemail staat het bericht dat ik op een 0800 nummer de KPN 2e lijn storingsdienst moet contacteren."
KPN: "Meneer, wij hebben helemaal geen 0800 nummers, maar vertelt u mij eens wat uw probleem is.
ik: "Maar dat heeft u toch in uw scherm staan wat mijn probleem is, maar vooruit. Er is een kabelcrossing o.i.d. dus de 2e lijn gaat de hele lijn nalopen."
KPN: " Meneer ik zal eens kijken wat er aan de hand is. Ik zal even proberen verbinding te maken, dat werkt hoor, dus er is niets aan de hand. uw verbinding werkt prima."

als je mijn eerdere post leest snap je wat er aan de hand is en bij het woord kabelcrossing had hij dat ook moeten weten.
Het volgende, na een kwartier met die man @ 0,10 + 0,25 ct per minuut zegt hij het volgende:

"Oh, ik zie dat er een ticket is aangemaakt en een terugbelverzoek is ingediend"

Ik: "welk nummer moet ik bellen dan?"
Oh, dat weet ik, dat is 0800 - ......... :twisted: :twisted: :twisted: :twisted: :twisted: :twisted:

kaarsje69
Berichten: 601
Lid geworden op: 01 jul 2008 21:28

Re: Geen verbinding met KPN

Ongelezen bericht door kaarsje69 »

KPN,

is momenteel aan het kloten om alles beter en sneller te maken, zeggen ze!
Door het hele land zijn uitvallen, zowel als op de tv, telefoon als op internet.
Mijn usb stick van de KPN, kan mijn router niet meer vinden, dus draai ik nu onbeveiligd. Tv stokt regelmatig en de experia modem leid een eigen leven, gaat in de opstart als hij het wil.
Ik heb daar gister over gebeld en ik kreeg een man aan de telefoon, die niet te verstaan was, ik had laat maar, ik versta je niet en ik ben best wel hoog ABN!

Vaak wordt ik daar goed geholpen hoor, maar dit keer even niet.

Erwin uit Oosterhout
Berichten: 396
Lid geworden op: 21 feb 2007 19:54

Re: Geen verbinding met KPN

Ongelezen bericht door Erwin uit Oosterhout »

Ik zit bij de KPN (brons, alles in één) vanaf september 2009.
In het begin was ik redelijk tevreden, maar dat was gauw over
- we kunnen af en toe niet bellen
- we kunnen af en toe niet gebeld worden
- internet valt af en toe uit
- radio valt af en toe uit en begint dan een aantal minuten te kraken
- tv-ontvanger start af en toe spontaan opnieuw op (vervolgens kan je minuten wachten tot hij zijn elektronische programmagids weer opgehaald heeft). Geweldig als je iets aan het volgen bent op TV.
- teletekst werkt ineens niet meer en de rest wel.

Volgens de KPN is het beeld haarscherp, echter kan ik soms de blokken tellen.
Volgens de KPN is het geluid superieur. Klopt, helaas alleen van discovery HD.

De HD zenders, die ik eerst wel kon zien (Ned 1,2,3 en discovery), zijn verwijderd en kan ik nu terugkopen tegen 10 euro extra per maand. Met het haarscherpe beeld en het superieure geluid van de KPN.

De helpdesk heeft een zeer hoog niveau:
Ze kunnen me vertellen hoe ik het modem uit en aan kan zetten.
Ze kunnen me vertellen hoe ik de tv-ontvanger uit en aan kan zetten.
Ze kunnen met vertellen hoe ik het modem kan resetten
Ze kunnen met vertellen hoe ik de tv-ontvanger moet voorzien van nieuwe software.

Nu komen ze weer in het nieuws met een snelheidsverhoging. Geweldig: Ik wil gewoon een stabiele internet, radio en tv-verbinding. Die snelheidsverhoging waar ze nu mee aankomen boeit me niet

Erwin uit Oosterhout
Berichten: 396
Lid geworden op: 21 feb 2007 19:54

Re: Geen verbinding met KPN

Ongelezen bericht door Erwin uit Oosterhout »

Ik heb op 2 maart een brief gestuurd met mijn klachten en problemen met het KPN glasvezelpakket. Ik heb een termijn van 14 dagen gesteld om de problemen op te lossen of met een plan van aanpak te komen.

Op 27 maart heeft KPN contact opgenomen en vanaf die dag zijn ze dagelijks bezig geweest tot en met 31 maart, met als resultaat een stabiele verbinding...YESSSSSSSSSS, het kan wel als ze er de juiste mensen met de technische kennis maar op zetten.

Blijkt achteraf overigens dat KPN mij verkeerd heeft aangesloten vanaf het begin af aan (ongeveer een half jaar....)

makaske
Berichten: 7
Lid geworden op: 15 feb 2010 15:42

Re: Geen verbinding met KPN

Ongelezen bericht door makaske »

Ik heb mijn reactie onder internet geplaatst op dit forum. Neem de moeite om daar even te kijken en te reageren.
Het is tijd voor actie als ik niet de enige ben die problemen ondervindt

Gesloten